آموزشسایر

آزمون‌های چند گزينه‌ای

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
1-قسمت اصلي ستوال یا تنه (0)) دربر گیرنده مسأّله پا م

صفحه 5:

صفحه 6:
انوا

صفحه 7:
5 از ساير 1000002052055 ‎Ss as‏ ی SS] يان و اساتيد آن را به ساير آزمونها ترجيح مى دهند

صفحه 8:

صفحه 9:
قواعد تهیه سئوالات چند گزینه اي: 1۱ See LS ey een oe al ‏کنده‎ 200 ‏ا‎ et SER aS cea Re Te a ee eC el ol eal Rev Reem poco v eee 1 1 tec 007 ‏الف‎ | | ‏انهدام كلبولهاى سفيد‎ - ey ‏ا‎ od 0 ‏در‎ ‏الف - ينى سيلين‎ ‏ب - كوتريموكسازول‎ ‏ج - کلر دیازوپوکساید‎ 00 - ويتامين 0 سر پیت کی لخن رت مس سس

صفحه 10:
۹ ES 1 ae eee ed ‏اج سه لاص ]) دارو ثي وبي است.‎ د. همه موارد از موارد: ‎Cad‏ | Sa a ee ST eet oP alle) Ree ae Ck at ee tT ee Bed ‏الف - لیدوکایین‎ ا ل م ا ا ا ل ‎Eo Tt ee STC‏ الف - ليدوكايين آميودارون ج - كينيدين ‎ee Tew ray‏ 90000

صفحه 11:
از طرح سئوالات گمراه کننده بپرهپزید دو گزینه متضاد را يكي از آنها درست است بکار نبرید ‎way dt alte elated aS slab‏ ‎Pures verge pe res Fn en ey oP en Ee ee eT ee eons‏ ‎Peltor iene}‏ ‎Ef‏ -هیپر کالمی 8 ج - فلوتر بطنی د ‏ افزایش فشار خون i ۳ و -سترس ‎i‏ در سئوالهايي که تنه آنها جمله ناتمام است جاي خالي را قسمت آخر جمله قرار دهيد.

صفحه 12:
جند كزينه اى | استفاده كنيد

صفحه 13:

آزمونهاي چند گزينه اي Multiple choice ‏متداولترين آزمون عيني است كه هم در سنجش توانايي هاي مختلف و هم در سنجش يادگيري در زمينه هاي گوناگون تحصيلي مورد استفاده قرار مي گيرد. ‏هم از لحاظ يكنواختي سئوالها ،حساسيت كم در مقابل حدس كوركورانه و سهولت تصحيح پاسخنامه ها بهترين نوع آزمونهاي عيني مي باشند. ‏شامل تعدادي سئواالت است كه هريك از آنها از يك قسمت اصلي و تعدادي گزينه (پاسخ)‌ تشكيل مي شود و آزمون شونده از ميان گزينه هاي پيشنهادي گزينه صحيح (پاسخ) را انتخاب مي كند. هر سئوال چند گزينه اي شامل قسمت هاي اصلي ذيل است: -1قسمت اصلي سئوال يا تنه ( )Stemدربرگيرنده مسأله يا موضوعي است كه سئوال بايد آن را اندازه گيري كند. -2گزينه صحيح يا پاسخ سئوال ( )Keyيكي از گزينه هاي پيشنهادي است كه آزمون شونده بايد آن را برگزيند. -3گزينه هاي انحرافي ( )Distractersكه نقش آنها منحرف نمودن آزمون شوندگاني است كه پاسخ درست را نمي دانند. تعداد گزينه هاي سئوالهاي چند گزينه از 5-2متغير است .هرچه .تعداد گزينه ها بيشتر باشد امكان حدس زدن كمتر است اما چون معموال پيدا نمودن بيش از سه پاسخ انحرافي كاري دشوار است ،آزمونهاي چهار گزينه اي شهرت بيشتري يافته اند. انواع آزمونهاي چند گزينه اي نوع تنها گزينه درست يكي از گزينه هاي درست و بقيه كامال غلط است. نوع بهترين گزينه درست همه درست است اما يكي از همه صحيح تر است. نوع منفي تنه سئوال منفي است و همه گزينه ها بجز يكي غلط هستند. :محاسن آزمونهاي چند گزينه اي .1از ساير آزمونهاي عيني انعطاف پذيرترند وعالوه بر دانش .توانايي استدالل، قضاوت و ...را مي سنجد. .2با استفاده از آنها مي توان در يك زمان محدود تعداد زيادي از اهداف آموزش و بخش مهمي از محتواي درس را اندازه گيري نمود. .3امكان حدس زدن كوركورانه در آنها كمتر است(.در مقايسه با ص-غ) .4به سادگي و با عينيت كامل قابل تصحيح هستند .5دانشجويان و اساتيد آن را به ساير آزمونها ترجيح مي دهند .6اگر گزينه هاي انحرافي با توجه به اشتباهات و كج فهمي هاي متداول فراگيران ‏Rي تشخيص مشكالت فراگيران است. تهيه شود ،منبع بسيار مناسبي برا :معايب آزمونهاي چند گزينه اي .1 ساختن آنها دشوار است .در نتيجه معلمان غالبا نمي توانند تعدادي گزينه انحرافي خوب براي سئواالت انتخاب كنند. معلمان اغلب سئواالت چند گزينه اي را در حد سنجش اطالعات جزئي و كم اهميت مي نويسند. در مقايسه با ديگر آزمونهاي عيني (مثل ص و غ) پيدا كردن گزينه درست مستلزم وقت زيادتري است بويژه اگر گزينه ها خيلي شبيه بهم ساخته شوند. .4 زماني كه به پاسخ هاي غلط نمره منفي تعلق مي گيرد دانشجوياني كه اهل ريسك مي باشند از سايرين نمره بهتري كسب مي كنند و افرادي كه در پاسخ دادن به اين سئواالت خبره ترند نسبت به تازه كارها نمره بهتري مي گيرند. .5 فراگيران قوي بيش از فراگيران معمولي قادر به پيداكردن اشكاالت، پيچيدگيها ونظرگاههاي واگرا (غير معمولي) در سئوالها هستند .اما از انجا كه تنها يك جواب درست در سئوال است ،بعلت اين تيزبيني ،خود دچار اشتباه .2 .3 قواعد تهيه سئواالت چند گزينه اي: هر سئوال بايد يك موضوع مهم و يك هدف آموزشي را اندازه گيري كند. میکند؟عفونی ایجادمواد ضد سئوالسایر میوکاردیتو يكروغنها قطره ها ، مطلبحد زیر بیش از چکانیدن ‏هنگام نگنجانيد. در را يك شدید،براثريا سرماخوردگی مسئله و کدامیکازازيك بيشتر پیلونفریت و میکروارگانیزمهای عارضه ..........ممکن است بوجود آید. کننده –در بینی، استافیلوکک الف سینوسها الفب––عفونت پنوموکک ‏ روشن و واضح بنويسيد و از عبارت و كلمات قابل فهم آزمون سئواالت را كامال گلبولهای سفید انهدام – ب ج -کلی باسیل بینیكنيد. استفاده شوندگان مخاط تورم نامنظم مواد مترشحه ،چربیها و مواد پلشت بر میگیرد ؟ قرار مکرر و چکاندن استفاده شدید،افراد در کدام دارو مورد سرماخوردگی سینوزیت هنگام درمان مننگوکک –- درج د بویایی عصب شدن ضایع .....را زیرا آوری دارد، عوارض زیان سیلینبینی، هنگام در گوناگون – پنی الفد – دهد؟عفونی قرار ضد آسیب مواد معرضو سایر ها ،درروغنها داردقطره امکانحد بیش از چکانیدن شدید،براثر سرماخوردگی سینوسها از – –الف است بوجود آید. عارضه بینی، کننده در کوتریموکسازول ب خودداري كنيد. ممکنها گزينه کدام در مطالب تكرار سفیدویتامین های زیر باعث بیماری راشیتیسم می شود ؟ کدامیک از کمبود گلبولهای – دیازوپوکساید ج –بکلر سینوسها عفونت الف – سایکلینA ویتامین قرمز گلبولهای الف– د –ج گلبولهای سفید داکسیانهدام ب–– ‏B ویتامین اصليبینیسئوال را به طور كامل در تنه سئوال بنويسید. مطالب بویایی عصب ‏د مخاط تورم ب–ج–– ‏Dعصب بویایی ویتامینشدن ج د–– ضایع د – ویتامین K همه گزينه ها بايد متجانس و به موضوع واحدي مربوط باشند در كدام يك از بيماري هاي زير طحال بزرگ و قابل لمس است؟ شكل بنويسيد كه پاسخ درست تنها پاسخ يا قطعا درست طوري سئوال را خوني داسي الف .ماالريا ب .كم باشد.فقر آهن پاسخكم خوني ترينتيروئيدد. ج .پركاري بيماري با تب ،لرز و بزرگي طحال مراجعه نموده است در اسمير نامبرده ماالريا فالسيفاروم ديده شده است بهترين درمان چيست؟ بنويسيد كه از نظر دستوري و جمله طوري انسانرا سئوال ي ها گزينه است ؟ ضروری هربرای ندارد.زیر ازمواد کدامیکنياز درمان الف .نامبرده به درست مكمل متن باشد. به– تبنحو پروتئین دارد. احتياج الفضد بنديبه ب .نامبرده – آب ب داروئي خوبي است. ‏Fancidar ج. قلب وزن آنها انفارکتوس مبتال به از %80افراد نزدیک به دستوريبین :نامربوط و نامناسب خودداري كنيد. هاي اشاره بكاربردن ویتامنها د .همه ج – صحيح است. از موارد فوق است کیلوگرم موارد40 الف – -50 د – مواد معدنی استمنفي كلمات منفي را برجسته جاي دهيد. سئواالت ب – ا-60در 50کیلوگرم استهای زیر باعث بیماری کوررنگی می شود ؟ ویتامین کدامیک از کمبود کیلوگرم – 65-90 ج سئواالتي كه در آنها متن سئوال منفي و گزينه ها هم منفي ویتامیننوشتن الف –– از هیچکدامAدرست نیست د در پیشگیری ازآریتمی های قابی در 24ساعت اول انفارکتوس ،تمام داروهای زیر استفاده می شود بجز: احتراز نمائيد. استمعدنی الف––مواد ب لیدوکایین ب –– چربیها ج آمیودارون خودداري … و هيچكدام يا فوق موارد همه عبارات از امكان حد تا پیشگیری ازآریتمی های قابی در 24ساعت اول انفارکتوس ،تمام داروهای زیر استفاده می شود بجز: در کینیدین دج –– پروتئینها لیدوکایین الف – وراپامیل د– كنيد. ب – آمیودارون ج – کینیدین سئوالها را مستقل از هم بنويسيد (پاسخ يك سئوال نبايد به پاسخ د – هیچکدام از موارد فوق درست نیست ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ سئوال ديگر كمك كند). از طرح سئواالت گمراه كننده بپرهيزيد دو گزينه متضاد را يكي از آنها درست است بكار نبريد طول گزينه درست را در سئوالهاي مختلف تغيير دهيد. کدامیک از موارد زیر از عوارض درمانی بیماران مبتال به نارسایی احتقانی قلب میباشد . .......است . بیماری محل–اصلی عامل ميان گزينه هاي انحرافي بطور تصادفي انتخاب كنيد (جدول قلبی را در درست گزينه هیپوکالمی الف کلسترول الف–– کالمی ب تصادفي) اعداد بیماری قلبی است. هیپراصلی ......عامل ب ––چاقی بطنی فلوتر ج کلسترول الف – دج –– زباني بنويسيد كه درحد درك و فهم آزمون شوندگان باشد. افزایش به چاقیرا سئوالها سیگارکشیدنخون فشار ب– د – استرس سیگارکشیدن ج– سئوال بين 5-3گزينه بكار بريد. براي هر د – استرس در آزمونهاي تكويني مي توان از گزينه “نمي دانم”‌ استفاده كرد. در سئوالهايي كه تنه آنها جمله ناتمام است جاي خالي را قسمت آخر جمله قرار دهيد. تنها در صورت لزوم از آزمونهاي چند گزينه اي استفاده كنيد. توجه داشته باشيم هرچند آزمونهاي چند گزينه اي فوايد زيادي دارند اما در همه جا اثر بخشي يكساني نداشته و مواردي يافت مي شود كه بهتر است از آزمونهاي ديگر به جاي آنها استفاده نمود. بنابراين بيائيد آن نوع سئوالهايي را بكار ببريم که بهتر از بقيه هدف آموزشي ما را بطور مستقيم و مؤثر ،مورد سنجش قرار مي دهند.

51,000 تومان