سایر آموزش

آزمون‌های چند گزینه‌ای

azmonhaye_chand_gozineiy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمون‌های چند گزینه‌ای”

آزمون‌های چند گزینه‌ای

اسلاید 1: آزمونهاي چند گزينه اي Multiple choiceمتداولترين آزمون عيني است كه هم در سنجش توانايي هاي مختلف و هم در سنجش يادگيري در زمينه هاي گوناگون تحصيلي مورد استفاده قرار مي گيرد.هم از لحاظ يكنواختي سئوالها، حساسيت كم در مقابل حدس كوركورانه و سهولت تصحيح پاسخنامه ها بهترين نوع آزمونهاي عيني مي باشند.شامل تعدادي سئوالات است كه هريك از آنها از يك قسمت اصلي و تعدادي گزينه (پاسخ)‌ تشكيل مي شود و آزمون شونده از ميان گزينه هاي پيشنهادي گزينه صحيح (پاسخ) را انتخاب مي كند.

اسلاید 2: هر سئوال چند گزينه اي شامل قسمت هاي اصلي ذيل است:1-قسمت اصلي سئوال يا تنه (Stem) دربرگيرنده مسأله يا موضوعي است كه سئوال بايد آن را اندازه گيري كند.2-گزينه صحيح يا پاسخ سئوال (Key) يكي از گزينه هاي پيشنهادي است كه آزمون شونده بايد آن را برگزيند.3-گزينه هاي انحرافي (Distracters) كه نقش آنها منحرف نمودن آزمون شوندگاني است كه پاسخ درست را نمي دانند.

اسلاید 3: تعداد گزينه هاي سئوالهاي چند گزينه از 2-5 متغير است. هرچه تعداد گزينه ها بيشتر باشد امكان حدس زدن كمتر است. اما چون معمولا پيدا نمودن بيش از سه پاسخ انحرافي كاري دشوار است، آزمونهاي چهار گزينه اي شهرت بيشتري يافته اند.

اسلاید 4: انواع آزمونهاي چند گزينه اي نوع تنها گزينه درست يكي از گزينه هاي درست و بقيه كاملا غلط است. نوع بهترين گزينه درست همه درست است اما يكي از همه صحيح تر است. نوع منفي تنه سئوال منفي است و همه گزينه ها بجز يكي غلط هستند.

اسلاید 5: محاسن آزمونهاي چند گزينه اي:از ساير آزمونهاي عيني انعطاف پذيرترند وعلاوه بر دانش. توانايي استدلال، قضاوت و ... را مي سنجد.با استفاده از آنها مي توان در يك زمان محدود تعداد زيادي از اهداف آموزش و بخش مهمي از محتواي درس را اندازه گيري نمود.امكان حدس زدن كوركورانه در آنها كمتر است.(در مقايسه با ص-غ)به سادگي و با عينيت كامل قابل تصحيح هستنددانشجويان و اساتيد آن را به ساير آزمونها ترجيح مي دهنداگر گزينه هاي انحرافي با توجه به اشتباهات و كج فهمي هاي متداول فراگيران تهيه شود، منبع بسيار مناسبي براي تشخيص مشكلات فراگيران است.

اسلاید 6: معايب آزمونهاي چند گزينه اي:ساختن آنها دشوار است. در نتيجه معلمان غالبا نمي توانند تعدادي گزينه انحرافي خوب براي سئوالات انتخاب كنند.معلمان اغلب سئوالات چند گزينه اي را در حد سنجش اطلاعات جزئي و كم اهميت مي نويسند.در مقايسه با ديگر آزمونهاي عيني (مثل ص و غ) پيدا كردن گزينه درست مستلزم وقت زيادتري است بويژه اگر گزينه ها خيلي شبيه بهم ساخته شوند.زماني كه به پاسخ هاي غلط نمره منفي تعلق مي گيرد دانشجوياني كه اهل ريسك مي باشند از سايرين نمره بهتري كسب مي كنند و افرادي كه در پاسخ دادن به اين سئوالات خبره ترند نسبت به تازه كارها نمره بهتري مي گيرند.فراگيران قوي بيش از فراگيران معمولي قادر به پيداكردن اشكالات، پيچيدگيها ونظرگاههاي واگرا (غير معمولي) در سئوالها هستند. اما از انجا كه تنها يك جواب درست در سئوال است، بعلت اين تيزبيني، خود دچار اشتباه مي شوند.

اسلاید 7: قواعد تهيه سئوالات چند گزينه اي: هر سئوال بايد يك موضوع مهم و يك هدف آموزشي را اندازه گيري كند. بيشتر از يك مسئله و يا يك مطلب را در يك سئوال نگنجانيد. سئوالات را كاملا روشن و واضح بنويسيد و از عبارت و كلمات قابل فهم آزمون شوندگان استفاده كنيد. از تكرار مطالب در گزينه ها خودداري كنيد. مطالب اصلي سئوال را به طور كامل در تنه سئوال بنويسید.همه گزينه ها بايد متجانس و به موضوع واحدي مربوط باشندکدامیک از میکروارگانیزمهای زیر پیلونفریت و میوکاردیت ایجاد میکند؟الف – استافیلوککب – پنوموککج - کلی باسیل د - مننگوککهنگام سرماخوردگی شدید،افراد در چکاندن مکرر و نامنظم مواد مترشحه، چربیها و مواد پلشت بر گوناگون در بینی، عوارض زیان آوری دارد، زیرا امکان دارد ..... را در معرض آسیب قرار دهد؟الف – سینوسهاب – گلبولهای سفیدج – گلبولهای قرمزد – عصب بویایی هنگام سرماخوردگی شدید،براثر چکانیدن بیش از حد قطره ها ، روغنها و سایر مواد ضد عفونی کننده در بینی، کدام عارضه ممکن است بوجود آید. الف – عفونت سینوسهاب – انهدام گلبولهای سفیدج – تورم مخاط بینی د – ضایع شدن عصب بویایی کمبود کدامیک از ویتامین های زیر باعث بیماری راشیتیسم می شود ؟الف – ویتامین Aب – ویتامین Bج – ویتامین D د – ویتامین Kهنگام سرماخوردگی شدید،براثر چکانیدن بیش از حد قطره ها ، روغنها و سایر مواد ضد عفونی کننده در بینی، عارضه.......... ممکن است بوجود آید. الف – عفونت سینوسهاب – انهدام گلبولهای سفیدج – تورم مخاط بینی د – ضایع شدن عصب بویایی در درمان سینوزیت کدام دارو مورد استفاده قرار میگیرد ؟ الف – پنی سیلینب – کوتریموکسازولج – کلر دیازوپوکساید د – داکسی سایکلین

اسلاید 8: سئوال را طوري بنويسيد كه پاسخ درست تنها پاسخ يا قطعا درست ترين پاسخ باشد. گزينه ها ي هر سئوال را طوري بنويسيد كه از نظر دستوري و جمله بندي به نحو درست مكمل متن باشد. از بكاربردن اشاره هاي دستوري نامربوط و نامناسب خودداري كنيد. در سئوالات منفي كلمات منفي را برجسته جاي دهيد. از نوشتن سئوالاتي كه در آنها متن سئوال منفي و گزينه ها هم منفي است احتراز نمائيد. تا حد امكان از عبارات همه موارد فوق يا هيچكدام و… خودداري كنيد. سئوالها را مستقل از هم بنويسيد (پاسخ يك سئوال نبايد به پاسخ سئوال ديگر كمك كند).کدامیک ازمواد زیر برای انسان ضروری است ؟ الف – پروتئینب – آب ج – ویتامنها د – مواد معدنی نزدیک به 80% افراد مبتلا به انفارکتوس قلب وزن آنها بین : الف – 50-40 کیلوگرم است ب – ا60-50 کیلوگرم است ج – 90-65 کیلوگرم است د – هیچکدام درست نیست کمبود کدامیک از ویتامین های زیر باعث بیماری کوررنگی می شود ؟الف – ویتامین Aب – مواد معدنی ج – چربیها د – پروتئینها در پیشگیری ازآریتمی های قابی در 24 ساعت اول انفارکتوس ، تمام داروهای زیر استفاده می شود بجز:الف – لیدوکایینب – آمیودارون ج – کینیدین د – وراپامیل در كدام يك از بيماري هاي زير طحال بزرگ و قابل لمس است؟الف. مالارياب. كم خوني داسي شكلج. پركاري تيروئيدد. كم خوني فقر آهنبيماري با تب، لرز و بزرگي طحال مراجعه نموده است در اسمير نامبرده مالاريا فالسيفاروم ديده شده است بهترين درمان چيست؟الف. نامبرده به درمان نياز ندارد.ب. نامبرده به ضد تب احتياج دارد.ج. Fancidar داروئي خوبي است.د. همه موارد از موارد فوق صحيح است.در پیشگیری ازآریتمی های قابی در 24 ساعت اول انفارکتوس ، تمام داروهای زیر استفاده می شود بجز:الف – لیدوکایینب – آمیودارون ج – کینیدین د – هیچکدام از موارد فوق درست نیست

اسلاید 9: از طرح سئوالات گمراه كننده بپرهيزيد دو گزينه متضاد را يكي از آنها درست است بكار نبريد طول گزينه درست را در سئوالهاي مختلف تغيير دهيد. محل گزينه درست را در ميان گزينه هاي انحرافي بطور تصادفي انتخاب كنيد (جدول اعداد تصادفي) سئوالها را به زباني بنويسيد كه درحد درك و فهم آزمون شوندگان باشد. براي هر سئوال بين 3-5 گزينه بكار بريد. در آزمونهاي تكويني مي توان از گزينه “نمي دانم”‌ استفاده كرد. در سئوالهايي كه تنه آنها جمله ناتمام است جاي خالي را قسمت آخر جمله قرار دهيد.......عامل اصلی بیماری قلبی است.الف – کلسترولب –چاقی ج – سیگارکشیدن د – استرس عامل اصلی بیماری قلبی .......است .الف – کلسترولب –چاقی ج – سیگارکشیدن د – استرس کدامیک از موارد زیر از عوارض درمانی بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب میباشد .الف – هیپوکالمیب –هیپر کالمی ج – فلوتر بطنی د – افزایش فشار خون

اسلاید 10: تنها در صورت لزوم از آزمونهاي چند گزينه اي استفاده كنيد. توجه داشته باشيم هرچند آزمونهاي چند گزينه اي فوايد زيادي دارند اما در همه جا اثر بخشي يكساني نداشته و مواردي يافت مي شود كه بهتر است از آزمونهاي ديگر به جاي آنها استفاده نمود. بنابراين بيائيد آن نوع سئوالهايي را بكار ببريم که بهتر از بقيه هدف آموزشي ما را بطور مستقيم و مؤثر، مورد سنجش قرار مي دهند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید