علوم پایه آمار

آزمون چهار گزینه ای MCQ

azmone_4gozineyie_MSQ

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمون چهار گزینه ای MCQ”

آزمون چهار گزینه ای MCQ

اسلاید 1: آزمون چهار گزینه ای: MCQ

اسلاید 2: تعریف مفاهیماندازه گیری Measurment ارزیابی یاسنجش Assessment ارزشیابی Evaluation

اسلاید 3: اندازه گیری Measurmentاطلاق یک برچسب عددی به یک ویژگی ، صفت یا مفهوم به گونه ای که آن عدد درجه ای از آن صفت یا ویژگی را که شخص از آن برخورد است را نشان دهد.همواره کمی است.مفاهیم: ا- عینی(قد و وزن) 2- ذهنی( هوش، یادگیری)مثال :اگرگفته شود علی از احمدباهوشتر است اندازه گیری صورت نگرفته است امّااگر گفته شود هوشبهر علی 120ولی هوشبهراحمد 110می باشد نشان می دهد فرد چقدر از ویژگی برخوردار است.

اسلاید 4: ارزیابی یا سنجشAssessment فرایند گردآوری اطلاعات مورد نیاز درباره هدف خاصانجام اندازه گیری برای رسیدن به یک هدف خاصمثال: تعیین نسبت فضای فیزیکی به تعداد دانشجویان( اندازه گیری) برای مناسب شدن شرایط آموزش تعیین فضای فیزیکی به تعداد دانشجویان

اسلاید 5: روش های که درسنجش ازآنها استفاده می شود عبارتنداز -آزمون، پرسشنامه، فهرست وارسی ، کارآزمایشگاهی ، پروژه تحقیقاتی ، امتحان شفاهی ، تکلیف درسی-مصاحبه-مشاهده عملکرد ورفتاردانش آموزان درموقعیتهای مختلف .

اسلاید 6: آزمودنTesting مجموعه تکالیف یا سوالهایی که به کمک آن نمونه رفتارهای معرف ویژگی یا صفت ندازه گیری می شود آزمون می گویند.روش نظامند برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار است.مثال: رفتارهایی که معرف هوش ، خلاقیت، نگرش، انگیزش

اسلاید 7: تفاوت سنجش واندازه گیری وآزمودنسنجش از آزمودن واندازه گیری مفهوم گسترده تری دارد .این است که هم اندازه گیری وهم آزمودن عموماً باکمیت سروکاردارند.امّا سنجش الزاماًبه کمیت منحصر نمی شود به سخن دیگر زمانی که اندازه گیری یا آزمودن صورت می پذیرد نتیجه به صورت اعداد یا ارقام  نشان داده می شودنتیجه سنجش می تواندبه صورت غیر کمّی (توصیفی ) گزارش شود مثال : وقتی که به کمک یک آزمون ریاضی  یادگیری یک دانش آموز مشخص می شود  نتیجه آن درقالب یک نمره که جنبه کمّی دارد تعیین می شود  اما می توان رفتاراجتماعی یک دانش آموزرادرکلاس درس باعنوانهای پر خاشگر-سازگار ومانند اینها توصیف کرد که جنبه کیفی دارند.

اسلاید 8: ارزشیابیEvaluation فرایند نظام مند جمع آوری اطلاعات به منظور دستیابی به یک قضاوت ارزشیValue judgment است.ارزشیابی پیشرفت تحصیلی عبارت است از سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه نتایج حاصل با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شدهدو اقدام اساس: 1 –تعیین اهداف آموزشی 2- سنجش عملکرد یادگیرندگانمبنای قضاوت بصورت شهودی بوسیله فرد ارزیاب

اسلاید 9: تفاوت ارزشيابي، سنجش و اندازه گيري با اندازه گيري و سنجش ميتوان ميزان قابليت خاصي را در هر فرد تعيين كرد ولي لزوماً به قضاوت در باره آن شخص نمي انجامد.ولي در ارزشيابي نوعي ارزش گذاري و داوري ارزشي انجام مي شود.

اسلاید 10: ممیزی Audit فرایند نظام مند جمع آوری اطلاعات به منظور دستیابی به یک قضاوت ارزشیValue judgment بر اساس استانداردهای تعیین شده از قبل بر اساس Minimal acceptable level or Social acceptable levelاست.

اسلاید 11: شاخص های یک آزمون مناسب

اسلاید 12: چگونه یک ابزار مناسب برای آزمون را انتخاب کنیم1- What should be assessed?2- Why assess?3- Is the assessment instrument valid?4- Is the assessment instrument Reliable?5- Is the assessment method feasible?

اسلاید 13: What should be assessed?سنجه های پیامد OUT PUT MASSURE1- دانش Knowledge2- مهارت Skill3- نگرشAttitude

اسلاید 14: هرم ارزشیابی Miller- Vander Veluten Performance assessment pationt, video,logs, ndercover SpCompetence AssessmentObservation, OSCE, SPClinical Based Test P PMP, Eassay, oral Test of Test of Knowledg , EMI, SAQ, MCQDoseShow HowKnows HowKnows

اسلاید 15: 2- Why assess? 1- summative Evaluationقضاوت ارزشی در مورد دانشجو در پایان یک کورس یا دوره آموزشی که به نوعی منجر به تصمیم گیری بلی- خیر می شود.2- Formative Evaluationارزشیابی سازنده که قرار نیست در مورد دانشجو تصمیم گیری شود

اسلاید 16: 3- Is the assessment instrument valid?آیا این آزمون همان چیزی را که مدنظر ما است می سنجد؟ممکن است یک امتحان خاص برای یک منظور مناسب باشد و برای یک منظور دیگر خیر مثلا MCQ برای اندازه گیری دانش مناسب ولی برای سنجش رفتار حرفه ای مناسب نیست.

اسلاید 17: 4- Is the assessment instrument Reliable?آیا آزمون از پایایی کافی برخوردار است.اگر این تست را فردا هم برگزار کنیم باز هم می گویم این فرد خوب است.بحث تکرار پذیری یک آزمون است.

اسلاید 18: 5- Is the assessment method feasible?آیا آزمون امکان پذیر است.سوالات در این راستا:1- چقدر طول می کشد می خواهیم این امتحان را برگزار کنیم2- چقدر زمان برای طراحی سوالات و اجراء آن لازم است.3- نتایج چقدر طول می کشد تا تصحیح شود.4- آیا آزمون هزینه اثزبخش است.

اسلاید 19: 5- نیروی انسانی، فضای فیزیکی مورد نیاز6- طراحی و سازماندهی چنین آزمونی امکان پذیر است؟7- آیا فیدبک مناسب را می توان به دانشجو داد.8-آیا آزمون باعث تحریک انگیزه دانشجو می شود.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید