علوم مهندسی معماری و عمران

آسفالت و انواع آن به همراه طرح ها و توضیحات

asfalt-va-anvae-aan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

آسفالت و انواع آن به همراه طرح ها و توضیحات

اسلاید 1: آسفالت دانشگاه تبریز دانشکده فنی مهندسی مرند

اسلاید 2: شبکه راهها بخش قابل توجهی از ثروت هاي ملی هرکشور را تشکیل می دهند. راه نقش عمده اي درزمینه ارتباطات که ازمهمترین ابزار توسعه اقتصادي، فرهنگی و اجتماعی بشري است، به عهده دارد. لایه ها و رویه هاي آسفالتی که محافظ جسم راه و از عوامل اصلی تأمین کننده آمد و شد راحت و رضایت بخش وسایل نقلیه می باشند، بخش مهمی از سازه و روسازي راه را تشکیل می دهند. از سوي دیگر ساخت، نگهداري و ترمیم روسازيهاي آسفالتی عموماً اعتبارات مالی هنگفتی را به خود اختصاص می دهد. از این رو باید روسازی راه ها به گونه ای باشد که بتواند به بهترین شکل در مقابل شرایط جوی ، ترافیک ، آلاینده ها و دیگر عوامل خارجی مقاوم باشد. در این میان اهمیت مخلوط های آسفالتی و نحوه تولید آن به نحو احسن و نگهداری آن در شرایط گوناگون احساس می شود.

اسلاید 3: برای آشنایی با مخلوط های آسفالتی بهتر است ابتدا با اجزای تشکیل دهنده و نحوه توليد بیشتر و بهتر آشنا شویم. درصد بالای مواد موجود در آسفالت مصالح سنگی شکسته می باشد که لازم است در واحد های تولیدی مجهز به دستگاه های سنگ شکن به صورت چند جبهه شکسته و تولید شوند. دومین ماده اصلی در آسفالت قیراست که بعنوان یکی از اصلی ترین عوامل در پایداری ،مقاومت وعمرمفید آسفالت میباشد چرا که قیر بعنوان ماده چسبنده درآسفالت استفاده میشود و در صورت نداشتن کیفیت مناسب میتواند ضرر های غیرقابل جبرانی داشته باشد. از مواد دیگری که در آسفالت مورد استفاده قرار میگیرد میتوان از آهک ، رنگدانه های طبیعی و مصنوعی در آسفالت های رنگی و ... بعنوان افزودنی نامبرد.

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: مصالح مصرفی آسفالت مصالح مصرفی آسفالت ترجیحا باید ازمصالح کوهی شکسته شده در سنگ شکن های مجهز به کوبیت تهیه شده و عاری از هرگونه ناخالصی های آلی ( شیست ، رس و...) باشد. مصالح مصرفی براي عملیات آسفالتی منحصراً باید از یک معدن و از یک جنس و کیفیت انتخاب شود. مورد دیگر در مورد مصالح آسفالت شکستگی سنگدانه ها می باشد که باید دارای گوشه های تیز و شکستگی چند جبهه باشند . اغلب مصالح استفاده شده در کشور مصالح آهکی می باشد.

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: مواد سیاه مصرفی در راهسازی (قیر) دارای این خاصیت اصلی می باشد که دانه های سنگی را به یکدیگر چسبانده و به جسم یکپارچه تبدیل می کند. قیر جسمی است به رنگ سیاه که از شمار زیادی هیدروکربن ساخته شده است. قیر بعنوان یکی از افزودنی های اصلی آسفالت به حساب می آید. در انتخاب قیر مناسب برای هر پروژه باید دقت شود. در این انتخاب، نوع دانه بندی مصالح سنگی مصرفی، شرایط جوی محل اجرای طرح و ضخامت آسفالت موجود ازعوامل اصلی محسوب می شوند. قیردر حالت کلی به دو نوع می باشد. اگر قیر از معدن به استخراج شود به آن قیر معدنی یا طبیعی گفته میشود و هم می تواند از پالایش مواد نفتی قیر حاصل شود که به این نوع قیر ، قیر نفتی یا پالایشگاهی نامیده میشود. در پروژه های راهسازی باید از قیر های نفتی استفاده شود و در صورت ضرورت استفاده از قیر طبیعی باید نسبت اختلاط قیر باید در مشخصات فنی خصوصی ذکر شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید