علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

آسیب شناسی فضای مجازی ( آسیب ها، تهدیدها، فرصت ها)

asibshenasiye_fazaye_majazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آسیب شناسی فضای مجازی ( آسیب ها، تهدیدها، فرصت ها)”

آسیب شناسی فضای مجازی ( آسیب ها، تهدیدها، فرصت ها)

اسلاید 1: آسیب شناسی فضای مجازی« آسیب ها / تهدیدها / فرصت ها » سمینار آموزشی ویژه دبیران و کارشناسان شورای انضباطی دانشجویاندانشگاه های علوم پزشکی ( زمستان 1395 )

اسلاید 2: امروز اينترنت ، ماهواره و وسايل ارتباطی بسيار متنوعی وجود دارد و حرف ها، آسان به همه جای دنيا می رسد ،امروز در يك ميدان جنگ و كارزار حقيقی قرار داريم. اين كارزار فكری به هيچ وجه به زيان ما نيست ، به سود ماست.

اسلاید 3: بخش اول اصول و مبانی ” رسانه های اجتماعی مجازی ”

اسلاید 4: تغييرات اساسي در جهان 3- عصر اطلاعات و دانش 4- عصر سايبر2- عصر صنعتي1- عصركشاورزيمقدمه : جهان امروز به كجا مي‏رود؟!3000 سال500 سال50 سال

اسلاید 5: همراه با رشد فنّاوری‌های اطّلاعاتی و ارتباطی چهره جنگ‌ها و منازعات نوین بشری در دنيا نيز تغيير کرده و انواع جديدی از نبردها پا به عرصه وجود گذاشته اند : جنگ الکترونيک ، جنگ اينترنتی ، جنگ رايانه‌ای ، جنگ مجازی ، جنگ اطّلاعاتی ، جنگ روانی ، جنگ رسانه‌ای ، جنگ سایبری ، جنگ‌های فضايی ، جنگ ستارگان ، جنگ نرم و ...اصطلاحاتی هستند که اين روزها در ادبيّات سياسی - نظامی در سطح بين‌الملل مطرح می‌باشند.

اسلاید 6: فضای مجازی و رسانه ای استفاده از فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی برای تضعيف کشورهای هدف و يا بهره گيری از توان و ظرفيت این فضا به منظور دفاع از منافع ملی یک کشور” برجسته ترين جنبه تهدیدات و جنگ نرم ”

اسلاید 7: نقش رسانه‌ها در فرآیند جنگ نرم الوین تافلر ، در كتاب ”جنگ و پاد جنگ“ می‌نويسد :وسائل ارتباطی عرصه نبردهای آينده را می سازند که از گلوله های سلاح های جنگی بسيار مرگبارترند .

اسلاید 8: ابزارهای عمده در نبردهای فضای مجازی و رسانه ایرسانه های نوشتاری کلاسیک ( مطبوعات و نشريات ) راديوهای بين المللی راديوهای اينترنتی شبکه های تلويزيونی ماهواره ای خبرگزاری ها رسانه های اجتماعی (وب سايت ها،وبلاگ ها ، میکرووبلاگ ها و ... )در یک کلام بهره گیری از « فناوری های نوین ارتباطی «

اسلاید 9: 10

اسلاید 10: آیا می دانید ؟؟

اسلاید 11: در یک دقیقه در اینترنت چه می گذرد؟

اسلاید 12: 13مراحل تکامل اینترنت

اسلاید 13: نسل اول وب ( 1990 تا 2000) یوزنت ها بی بی اس ها ايميل وب سايت موتورهاي جستجو يلو پيج ها دايركتوری ها چت روم ها ( ياهو )

اسلاید 14: نسل دوم وب ( 2000 تا 2010) رسانه های اجتماعیوبلاگ ها ( داخلي و خارجی ، نرم افزارهای بلاگ نويسی )ميكروبلاگ ها ( توئيتر ، ... )شبكه های دوست يابی ( اوركات )شبكه های اجتماعی ( فيس بوك ، مای اسپيس ، كلوب ، گوگل ويو و ... )ويكی ها ( ويكی پديا ، ويكی مديا و ... )سايت های اشتراك گذاری ( فليكر ، يوتيوب ، كلام تي وی ، راپیت شیر و ... )پيام رسان ها ( ياهو مسنجر ، گوگل تاك، اسکایپ و ... )تالارهای گفتگو ( انواع فروم های عمومي و تخصصی )گروه های ايميلی( ياهو و گوگل و ... )خبرخوان ها ( انواع فيدها ، گوگل ريدر ، نيوز پارسيك و ... )پادكست ها ( پادكست ، ودكست ، کستینگ )لينكدونی های عمومی( ديگ ، دليشز)تکنولوژی های یکپارچه سازی اطلاعات روی وب( موبایل ، آی پاد ، آیفون ، گوگل زمین ، نقشه گوگل)

اسلاید 15: نسل سوم وب (2010 تا ... ) وب معنایی ( نسل هوشمند وب )نسل سوم وب تازه در حال متولد شدن است. با این که هنوز نمی توانیم در مورد این کودک زیاد حرف بزنیم اما می‌توان گفت که قرار است که فرزند جدید وب بچه باهوشی باشد. بحث اصلی آن در مورد هوشمند شدن وب است. پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک رایانه ها ، محتوای وب را می‌فهمند و آن را درک می کنند. این درک اطلاعات ، توسط نرم افزارهای مبتنی بر وب ، سبب می‌شود که جستجو و حرکت در بانک های اطلاعاتی بسیار سریع تر و بهینه تر از قبل بشود. این نرم افزار ها قادر به شناسایی افراد، مکان ها، رویداد ها و ارتباط آن ها با یکدیگر خواهند بود. ارتباط متقابل اطلاعات با یکدیگر و قابلیت دسترسی به اطلاعات با هر نوع دستگاه ارتباطی از دیگر مشخصه‌های وب نسخه سوم خواهد بود .

اسلاید 16: 17سیر تکاملی وب تا 2030

اسلاید 17: سیر تکاملی وب تا 2030

اسلاید 18: نسل پنجم / ... وب (2017 تا ... )؟

اسلاید 19: اینترنت در ایران و جهان اینترنت اشیاء

اسلاید 20: رشد نمایی اینترنت در حال حاضر قریب به50 درصداز مردمان جهان یعنی 3.2 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند(گزارش سازمان ملل)تا پایان این دهه پهنای باند اینترنتی پرسرعت، 90 درصد از جمعیت کل جهان را تحت پوشش قرار خواهد داد

اسلاید 21: رشد نمایی اینترنت تا سال 2020 میلادی، 50 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت وجود خواهد داشت و 15 میلیارد از کل این میزان را دستگاه‌های تلفن‌همراه و تبلت‌ها تشکیل می‌دهند. تا سال 2020 میلادی بطور میانگین هر فرد 8 دستگاه متصل به اینترنت خواهد داشت با ظهور اینترنت اشیاء تمامی تجهیزات به اینترنت متصل خواهند شدشبکه های اجتماعیاینترنت اشیاء

اسلاید 22: 23یک دقیقه در اینترنت تا 2017

اسلاید 23: 60 ثانیه در اینترنت و اقتصاد اینترنتی

اسلاید 24: بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، تا سال ۲۰۲۰ میلادی حجم مجموع داده‌های ذخیره شده در سراسر جهان از ۴۴ زتابایت هم فراتر می‌رود.حجم داده ها در 20204.4 تریلیون گیگابایت44 تریلیون گیگابایت20132020رشد ۱۰۰۰ درصدی حجم اطلاعات جهان تا سال ۲۰۲۰رشد ۱۴۰۰ درصدی ترافیک داده‌های غرب آسیا تا سال ۲۰۲۰

اسلاید 25: 2+ billion people on the Web by end 2011 30 billion RFID tags today (1.3B in 2005)4.6 billion camera phones world wide100s of millions of GPS enabled devices sold annually76 million smart meters in 2009… 200M by 2014 12+ TBs of tweet data every day25+ TBs of log data every day? TBs of data every dayگسترش روز افزون رسانه‏های اجتماعی

اسلاید 26: تعریف رسانه های اجتماعی رسانه‌های اجتماعی ابزارهای برای تعامل اجتماعی هستند. دو جنبه مهم در تعریف رسانه های اجتماعی مفهوم "جامعه" و "همکاری" است .

اسلاید 27: ویژگی رسانه های اجتماعی

اسلاید 28: کاربرد رسانه های اجتماعی

اسلاید 29: چالش های گسترش رسانه های اجتماعی مجازی

اسلاید 30: گسترش روز افزون رسانه‏های اجتماعی

اسلاید 31: میزان رشد کاربران اینترنت، موبایل و رسانه‏های اجتماعی در منطقه غرب آسیا

اسلاید 32: شبکه های اجتماعی

اسلاید 33: 34میزان استفاده از فیس بوک در سال 2016 بر اساس نوع وسیله

اسلاید 34: ویژگی های شبکه های اجتماعی مجازی هويت : هويت در شبكه هاي اجتماعي به سمت واقعي تر شدن پيش مي رود چون هيچ كس مايل نيست فرد ناشناس را به ليست دوستان خودش اضافه كند ، شما در ليست دوستان تان در فيس بوك با افراد واقعي طرف هستيد . به اشتراك گذاري و يادگيري : افراد علاقمند هستند هر چه سريعتر اطلاعات يا محتوايي را كه توليد كرده اند به اشتراك بگذارند . ( اين محتوا ممكن است خبر ، فيلم ، عكس يا مقاله يا طنز يا ديدگاه شخصي يا تجربيات آنها باشد . ) بسيج كنندگي و سازماندهي : شبكه هاي اجتماعي قدرت بسيج كنندگي دارند يعني مي توانند افراد را در يك زمان و يا مكان در محيط واقعي گرد هم آورند ، يا در محيط مجازي به كمپين بپردازند . دوستي : تعميق دوستي ها بين جنس مخالف ، بين همكلاسي ها ، همكاران ، هم عقيده ها ، دوستي با دوستان دوستان . اعتماد : قابليت اعتماد به شبكه هاي اجتماعي بيش از وب سايت ها است چون اطلاعات ، فيلتر نشده و خام منتقل مي شود ، قدرت اعتماد به شاخص بودن يا مشهور بودن فرد توليد كننده اطلاعات بستگي دارد .

اسلاید 35: ویژگی های شبکه های اجتماعی مجازی حلقه هاي مخاطبان : به جاي مخاطبان انبوه ، حلقه هايي كوچك و بزرگ از مخاطبان شكل مي گيرد.اين حلقه ها در جاهايي با يكديگر همپوشاني دارد . تاثير گذاري هر شبكه بر هر حلقه به تناسب تخصصي بودن يا گرايش خاص آن شبكه است . قدرت كندو سازي : قابلیت لينك دهي ، دنبال كردن ، علايق مشترك يعني كندوسازي. استناد و تعميم : فيلم ، عكس ،صدا و متون اصلي رسانه ها ، قابليت استناد و تعميم را بالا برده است .( شنيدن كي بود مانند ديدن ؟ ) چند رسانه اي : استفاده از چند رسانه اي ها در شبكه هاي اجتماعي ، قابليت جديدي است كه قدرت اين نوع رسانه ها را بالا برده است . ( فيلم ، صوت ، عكس ، انيميشن ، متن و گرافيك و لينك .) ادغام فناوري ها : شبكه هاِی اجتماعي محصول ادغام فناوری های جديد وب 2 هستند، XML ، HTTPS، RSS، پرستيژ : امروزه افراد ، مجريان تلويزيون ، اساتيد دانشگاه ، دانشجويان ، روزنامه نگاران ، سياستمداران و هنرمندان به جاي آدرس ايميل يا وب سايت يا وبلاگ ، شناسه فيس بوك خود را اعلام مي كنند . ( حتي برنامه هاي تلويزيوني نيز آدرس فيس بوك دارند .)

اسلاید 36: ویژگی های شبکه های اجتماعی مجازی گپ : شبكه ها قابليت گپ يا همان چت كردن را با خود به همراه دارند . نقد بي رحمانه : شبكه هاي اجتماعي فضاي تعاملي جسورترين آدم هايي است كه سرشان درد مي كنند و فعاليت در اين شبكه ها را نوعي فعاليت مدني و حتي مبارزه مدني مي دانند . لذا از نقد بي رحمانه حاكميت ، سياستمداران ؛ رسانه هاي رسمي ابايي ندارند . به همين جهت زبان آنها متفاوت با ساير رسانه ها به نظر مي رسد . دنبال كردن ودنبال شدن : فالو شدن و فالو كردن افراد امري لذت بخش است . شما نيز دوست داريد دنبال شويد .شخصي نگاري يا روزنگاري در وبلاگها بر همين اساس اتفاق افتاده است . ( مانند توئيتر) باز انتشار : در محيط شبكه ها، خبرها پالايش و انتخاب شده و باز انتشار مي شوند خرد جمعي : همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده اند : حكيم بزرگمهر . اما در عصر شبكه ها همكان در حال زاده شدن است . گرايش عمومي را مي شود از اين فضاها سنجيد . شبكه هاي اجتماعي بهترين فضاي افكار سنجي هستنند . جهاني بودن ( مترجم گوگل) : حذف مرزهاي زباني مهم ترين اتفاقي است كه در فضاي جديد وب اتفاق افتاده است . .

اسلاید 37: ویژگی های شبکه های اجتماعی مجازی سرگرمي : سرگرمي ، ظنر ، خنده ، شوخي ، سركار گذاشتن ، سوتي و گاف گرفتن ، كارهاي مونتاژي و فتوشاپي كردن ، معما طرح كردن از ويژگي هاي اين شبكه ها است . سفارشي شدن : هرزه گردي و ولگردي در فضاي وب در حال حذف شدن است . شما محتوا را سفارش مي دهيد جستجو شدن : از طريق تركيب موتورهاي جستجو با بسياري از شبكه ها شما مي توانيد در اين فضاها همزمان جستجو كنيد و جستو شويد . اطلاع رساني و خبر رساني : رسانه هاي شهروندي ، خبرنگاران شهروند . از سونامي تا رخدادهاي اخیر خاورمیانه رسانه نسل جوان : نو بودن ، خلاق بودن و ابتكاري بودن باعث جذب جوان ها به اين پديده شده است رسانه جايگزين : نقش رسانه هاي جايگزين را ايفا مي كنند ( در مقابل رسانه هاي جريان اصلي ) تركيب با موبايل : اغلب اين فناوري ها يا نسخه موبايل دارند ، يا با استفاده از موبايل قابل انتشار و دسترسي هستند . مستندات محتوايي اين رسانه ها نيز توسط موبايل توليد مي شود

اسلاید 38: ویژگی های شبکه های اجتماعی مجازی شفاف شدن بيش از گذشته : درون خانه هاي شيشه اي زندگي مي كنند از كوچكترين رخدادهاي همديگر مطلع مي شوند . ابتكار و خلاقيت : نوآوري در ذات شبكه ها است . ارتباطات افقي ، پيشنهادات خلاقه ، طوفانهاي مكرر فكري در اين محيط ها اتفاق مي افتد . ساختار دمكراتيك : مانند ويكي پديا ، گوگل زمين ، وبلاگ ها ، فروم ها و غیره همه برابرند. قدرت سرمايه اجتماعي : ارزش هاي غير رسمي در ميان اعضاي گروه مشترک بوده و همکاري را در ميان آنها بهبود مي بخشد تحرك اجتماعي : جنبش های اجتماعی با تحرک یا تجمع گروه هایی از افراد متولد می‌شوند. ارتباطات غير رسمي : خارج از نهادهاي رسمي آموزشي ، رسانه اي ، حكومتي و سياسي .

اسلاید 39: انواع شبکه های اجتماعی مجازی

اسلاید 40: باتوجه به فراگیر شدن تلفن های هوشمند و مخصوصا سیستم عامل اندروید و آی او اس در بین کاربران، نرم افزار های ارتباطات اینترنتی نیز روز به روز کاربرد بیشتری در بین مردم پیدا می کنند. در ایران نیز با توجه به ارائه نسل های جدید سیم کارت های (4G / 3G / 5G) وارائه اینترنت پرسرعت بر روی سیم کارت ها کاربران این نرم افزار ها نیز بیشتر شده است .ابزارک های ارتباطی

اسلاید 41: بخش دوم آسیب شناسی ” شبکه های اجتماعی مجازی ” ( چالشها / فرصت ها )

اسلاید 42: کاربردها و فرصت های شبکه های اجتماعی مجازی تبادل دانش و تجربیات ( مدیریت دانش ) اجرای برنامه های آموزشی/ آگاهسازی توسعه تعاملات و ارتباطات اجتماعی توسعه برنامه های بهداشت و سلامت توسعه فضای اطلاع رسانی اجتماعی توسعه برنامه های فرهنگی /هنری افزايش عقلانيت انتقادی در جامعه متناسب با روحيات نسل جوان جامعه ...

اسلاید 43: تهدیدات فناوری های نوین

اسلاید 44: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )الف ) ابعاد فرهنگی انتقال و انتشار هنجارهای ارزشی و اخلاقی بیگانه در جامعه بستر سازی برای تهاجم فرهنگی چالش های انتقادی ستیزه جویانه در مباحث اعتقادی و اخلاقی ایجاد محرک های قومی برای تبادلات فرهنگی غیر قابل کنترل ...

اسلاید 45: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )ب ) ابعاد اجتماعی ارتباطات نامتعارف بین قشر جوان وقوع جرایم رایانه ای و اینترنتی گسست بین نسلی انحرافات اخلاقی و فردی پنهان سازی هویت ایجاد مطالبات جدید اجتماعی تهدید بنیان خانواده ها تغییر نقش های اجتماعی اعتیاد اینترنتی شکل گیری حوزه فرهنگ های مجازی ...

اسلاید 46: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )پ ) ابعاد سیاسی ایجاد گروه های سیاسی مجازی اختلال در روند کنترل جریان اطلاع رسانی انتقال مستقیم اندیشه ها و دیدگاه های جریان های معاند به داخل ایجاد گروه های فشار ذی نفوذ مجازی ایجاد مطالبات جدید سیاسی دموکراسی دیجیتالی ...

اسلاید 47: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )ت ) ابعاد اقتصادی پایمال نمودن حقوق مالکیت معنوی افراد و موسات افزایش جرائم و تخلفات اقتصادی در فضای وب افزایش کلاهبرداری و اقدامات مشابه سوء استفاده از اطلاعات تجارتی / اقتصادی افراد و موسسات ...

اسلاید 48: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )ث) ابعاد عاطفی و تربیتی کاهش ارتباطات اجتماعی حقیقی ( چهره به چهره ) افت تحصیلی کاربران تزلزل مناسبات فامیلی و خانوادگی دور شدن اعضاء خانواده از یکدیگر کاهش ضریب ارزش های مذهبی و اخلاقی ...

اسلاید 49: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )ج) ابعاد روابط بین المللی ورود بازیگران جدید به عرصه مناسبات بین المللی افزایش فشارهای بین المللی به نظام افزایش ضریب نفوذ جریان های بین المللی بر کشور افزایش همگرایی گروه های داخلی و همفکر کاهش نفوذ رسانه های ملی و داخلی ...

اسلاید 50: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل ) چ ) ابعاد امنیتی دعوت به تشکیل تجمعات و اجتماعات برقراری ارتباط با گروه های برانداز و معاند نظام جاسوسی مجازی انتقال وانتشار اطلاعات طبقه بندی شده بر روی وب جایگزینی رسانه ای کاهش اقتدار سیستم امنیتی - اطلاعاتی کشور ظهور مکانیسم های جدید شایعه سازی آموزش های مخرب از جمله تروریسم، مواد مخدر و گروه های ضاله ...

اسلاید 51: بخش سوم راهبردهای توسعه امنیت اجتماعی و ” شبکه های اجتماعی مجازی ”

اسلاید 52: راهکارهای مناسب در کاهش آسیب ها ، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و بهره گیری از فرصت های شبکه های اجتماعی مجازی ؟

اسلاید 53: راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی رصد و پایش شبکه ها و فعالیت های آنها شناسایی شبکه ها ( شبکه ها / جریانات / افراد فعال / گلوگاه ها /... ) جمع آوری و مستندسازی اطلاعات شبکه ها آموزش و اطلاع رسانی ( پیرامون آسیب ها و تهدیدات / روش ها / تولید مستندات / آموزش حضور موثر در شبکه ها / تهیه خبرنامه ها و بولتن ها ی تخصصی /... ) تحقیق و پژوهش داده کاوی ( طراحی و ایجاد پایگاه های دادهای شبکه ها ) عملیات روانی و ضد عملیات روانی توسعه امنیت ( تامین امنیت کاربران خودی در شبکه )

اسلاید 54: متخلف ضمن جبران خسارت به یکی از تنبیهات مندرج در بندهای 3تا 16 آیین نامه رسیدگی به تخلفات محکوم و در صورت صلاحدید به محاکم قضایی ارجاع خواهد شد . استفاده، خرید، فروش، تکثیر و توزیع فرآورده های نمایشی ، گویشی یا نوشتاری غیر مجاز

اسلاید 55: حک کردن ، ویروسی کردن ، سابوتاژ رایانه ای ( تغییر ، محو ، متوقف سازی و... ) تخریب رایانه ( نرم افزاری یا سخت افزاری ) از طریق نفوذ به سیستم ، جاسوسی کردن و دستیابی غیر مجاز به اطلاعات ، شنود غیر قانونی ، تهیه سایت ها و وبلاگ های غیر اخلاقی و ضد امنیت ملی ، هک حرمت اشخاص و کلیه جرائم عمومی در فضای وب ، وارد شدن به حریم خصوصی افراد ، نفوذ به سایت های دولتی ، ارسال ایمیل های مخرب ، اخلال در سطح دسترسی افراد ، دانلود های غیر علمی بدون ذکر منبع در سایت های دانشگاه ، نقض حق مالکیت معنوی و کلیه جرائم رایانه ای به تناسب تخلف به یکی از تنبیهات 4 تا 10 ( به جز بند 6 ) محکوم می شود.

اسلاید 56: اگر دشمن می‌تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه‌های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می‌توانیم استفاده کنیم؛ ما هم باید دنبالش برویم تا استفاده کنیم؛ چه مانعی دارد؟ از همان شیوه‌هایی که ضلالت را منتشر می‌کنند، می‌شود ما استفاده کنیم و هدایت را منتشر کنیم. استعداد ما در استفاده از ابزارها، استعداد بالایی است.

اسلاید 57: بايد هم شتاب كرد و هم شتاب‌زده عمل نكرد. سخن آخرآقاي ”لستر تارو“ در كتاب ”رويارويي بزرگ“ مي‌نويسد:آن‌هايي كه با صداي انقلاب صنعتي از خواب بيدار نشدند ملت‌هاي توسعه ‌نيافته كنوني لقب گرفته‌اند. اكنون صدايي ديگر در راه است، آن‌هايي كه گوش خود را بر اين صدا مي‌بندند به طور مسلم حاشيه‏ نشينان فقير دنياي فردا خواهند بود.

اسلاید 58: بار الهیمرا با دانش ،توانگر سازو به بردباری ،زينت بخشو به تقوی ،گرامی دارو با عافيت ، زيبا گردان(امام صادق عليه السلام )

اسلاید 59: با سپاس از توجه شما

اسلاید 60:

اسلاید 61: موفق باشید

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید