صفحه 1:
بسم اللّه الرحمن الرحیم 4
* با سلام و احترام و عرض خیرمقدم خدمت حضار گرامی
صفحه 2:
حضرت اميرالمؤمنين علی عع(
:در اهميت يزوهش مى فرمايند
" ارزش هيج كارى به اندازه تحقيق و يزوهش
نیست و سطح آگاهی افراد را از روی تحقیقات
آنها میتوان دریافت.
" غررالحکم حدیث:۶۳۳۹
صفحه 3:
شعار هفته پژوهش و فناوری:
پژوهش و ثناوری کلید توسعه پایدار
* نامگذاری ایام هفته پژوهش و فناوری:
شنبه ۲۳ آذرماه - اقتصاد دانشبنیان کلید تحقق حماسه اقتصادی
یکشنبه ۲۴ آذرماه - علوم انسانی اسلامی؛ تمدنسازی نوین دینی
دوشنبه ۲۵ آذرماه - مرجعبت علمی» اقتدار علمی
سه شنبه ۲۶ آذرماه - تولید درونزا» خودباوری ملی
چهارشنبه ۲۷ آذرماه - پژوهش تقاضامحور فناوری ایرانی
پنجشنبه ۲۸ آذر ماه - جهاد علمی؛ شهدای علم و فناوری» تعالی ایران اسلامی
صفحه 4:
:آسیبشناسی پژوهش و فناوری 4
* در حوزه مدیریت پژوهش و فناوری
" در مقوله اعتبارات پژوهش و فناوری
* در عرصه پژوهشگر و فناور
صفحه 5:
:در حوزه مدیریت پژوهش و فناوری |
* تنوع مراکز سیاستگذار
* بوروکراسی اداری در مقررات پژوهشی
نبود نظارت جدی و دقیق در امر پژوهش
* حاکمیت روابط به جای ضوابط
* عدم تامین و تدارک نبازهای اولیه پژوهش
* عدم حمایتهای لازم
۴ خلاء راهنماییهای سودمند و حمايت كر از محققان
* عدم حضور بخش خصوصی در پژوهش
صفحه 6:
:در حوزه مدیویت پژوهش و فناوری |
* ضعف کار آفرینی و کاربردها در پژوهش
* عدم اعتماد لازم بین جامعه و دانشگاه(صنعت و
پژوهش)
* ضعف جایگاه پژوهش در نظام علمی کشور و آموزش
مداربودن دانشگاهها
* عدم وجود رقابت در اقتصاه کشور و اقتصاد وارداتی و
بی نیاز بودن بخشهای اقتصادی کشور از پژوهش
صفحه 7:
:در مقوله اعتبارات پژوهش و فناوری |
« کمبود اعتبارات پایه پژوهشی
« ضعف منایع» تجهیزات» امکانات پژوهشی و پشتیبانی
های تحقیق
« دور و خارج از مرکز کشور و استان بودن دانشگاه
« ایجاد تنگناهای اقتصادی و تنگناهای زمانی تحقیق
a عدم پشتیبانی و حمایت مالی دستگاههای نیازمند
پژوهش
صفحه 8:
:در عرصه پژوهشگر و فناور
* کمی تعداد پژوهشگر و فناور
" سند مكتوب پژوهش و ارتباط آن با اعتبار پژوهشگر
© محصول عینی فناوری و اعتبار آن با اعتبار فناور
صفحه 9:
در عرصه پژوهشکو و فناور:
پیش نبازها و پیشز مینهها
* نداشتن آگاهیهای پیشین برای پژوهش و عدم اشراف
بر حوزه پژوهش
* نداشتن مسأله اصلی پژوهش
* عدم نیازسنجی پژوهشگران و شناخت کافی از مخاطبان
پژوهشی
* نداشتن طرحنامه پژوهشی يا مهندسی پژههشی
* کنشپذیری و انفعال در نگرشها و باورها
صفحه 10:
در عرصه پژوهشکو و فناور:
انکیزهها و اهداف
* کسب شهرت و خودنمایی
* نگاه ابزاری به پژههش و فناوری
* ابتذال و روزمرگی
* سفارشمحوری به جای رسالتمحوری
* تبلیغاتگرابی به جای تبلیغ گری
* مناسبت گرایی
صفحه 11:
در عرصه پژوهشگر: زبان و قالب ۳۹
= لفاظی و زیادهنویسی
" به زبان قلم يا به زبان قوم
* افراط در پارسیگرایی با پارسینویسی
" استفاده افراطی از واژگان بیگانه
* کلیگویی و آغاز از راه دور
صفحه 12:
در عرصه پژوهشگر و فناور:
اخلاق نگارش و پژوهش
* سرقتهای علمی
* خودستایی و ریاکاری
* افراط در نکوهش و ستایش دیگران
صفحه 13:
در عرصه پژوهشگر و فناور: محتوی
* فداشتن ایده و محصول تازه و نو (نوآوری و بداعت)
* کلیشهگرایی و جموداندیشی
صفحه 14:
با تشکر فراوان |
و "
با اميد به توفيقات الهى "
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری *