صدمات و آسیب‌دیدگی‌ها

آسیب های رشته ورزشی شنا 

asibhaye-reshteye-varzeshi-shena-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آسیب های رشته ورزشی شنا ”

آسیب های رشته ورزشی شنا 

اسلاید 1: آسیب های رشته ورزشی شنا ارائه:

اسلاید 2: مقدمهمهم‌ترین علت آسیب‌های بدنی در شنا، فشار آوردن بیش از حد به بدن و فرسودگی ناشی از آن و رعایت نکردن شیوه‌‌های درست شناست. بسیاری از شناگران حرفه‌ای دارای انعطاف‌پذیری بدنی فوق‌العاده‌ یا حتی شلی مفاصل هستند که می‌تواند طبیعی باشد. آسیب‌های جزئی و ضربه‌های خفیف مکرر در موارد شنا کردن به میزان زیاد ممکن است به درد شانه و التهاب تاندون آن منجر شود. سایر آسیب‌های ناشی از ضربه‌های مکرر شامل مشکلات مفصل زانو و ران ناشی از حرکات پا در شنای قورباغه است.

اسلاید 3: شانه شناگران در خطر استشانه شناگران، شایع‌ترین مفصلی است که در معرض آسیب یا فشار بیش از حد قرار می‌گیرد. از جمله آسیب‌های این عضو، گیر کردن تاندون روتاتور کاف (تاندون چرخاننده سر استخوان بازو) و فشار وارد بر روتاتور کاف از طرف بخشی از تیغه شانه (اسکاپولا) هنگام بالا بردن بازو است. التهاب دردناک تاندون عضله دو سر (تاندینیت بای‌سپس) و ناپایداری شانه که در آن ساختارهایی که در اطراف شانه هستند، نمی‌توانند در حفظ پایداری مفصل شانه (گوی سر استخوان بازو درون حفره استخوان کتف) درست عمل کنند، ممکن است به خستگی و ضعف تاندون روتاتور کاف و عضلات اطراف تیغه شانه بینجامند.

اسلاید 4: کمر، زانو و ران شناگران در خطر استآسیب‌های زانو شامل آسیب‌های تاندون‌ها (زردپی‌ها) و لیگامان‌ها (رباط‌ها)ی اطراف زانو می‌شود (زانوی شناگران قورباغه). شناگران قورباغه همچنین ممکن‌است دچار درد مفصل ران ناشی از التهاب تاندون‌های اطراف مفصل ران شوند. مشکلات ستون فقرات از جمله مشکلات دیسک بین‌مهره‌های کمری یا مشکلات دیگر در محل اتصال ستون مهره‌ها و استخوان لگن (که اسپوندیلولیز خوانده می‌شود) ممکن است در نتیجه پازدن دلفینی که در مسابقه‌های شنا استفاده می‌شود، رخ دهد.

اسلاید 5: ایست قلبیایست قلبی به توقف ناگهانی و غیرمنتظره کارکرد پمپ قلب، تنفس و هوشیاری فرد می گویند. ایست ناگهانی قلب معمولا در اثر اختلال الکتریکی در قلب اتفاق می افتد که نتیجه آن از کار افتادن عمل پمپ کردن خون توسط قلب و توقف جریان خون به نقاط مختلف بدن است. ایست قلبی ممکن است بدلیل فعالیت فیزیکی شدید اتفاق افتد، اگرچه همیشه این تنها دلیل نیست. کلیه ورزشکاران و مربیان آنها باید از علایم ایست قلبی و روش های نجات بیمار آگاه باشند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین کمک را به او کنند.

اسلاید 6: ایست ناگهانی قلب، یکی از عوامل مرگ ورزشکاران قهرمان جوان است و فقط 30 درصد از قربانیان موفق به دریافت هرنوع عمل احیای قلبی-ریوی می شوند که بیشتر بخاطر کسانی است که فقط صحنه را تماشا می کنند و آموطش های لازم در این زمینه را ندیده اند و برای کمک به قربانی، مردد هستند. با این حساب و سرعت پایین کمک رسانی فقط 8 درصد شانس زنده ماندن پیدا می کنند.

اسلاید 7: پیشگیریارتباط نزدیک با ورزشکاران، والدین، مربیان و پزشکان، هم برای پیشگیری از صدمات ورزشی و هم بهبود موفق مهم و حیاتی است.در شنای کرال از بهترین تکنیک ها بهره بگیرید.کرال های تکراری را کم کنید چرا که باعث آسیب ناشی از استفاده بیش از حد از عضو می شوید.تمرینات تقویت عضلات هسته ای و کراس ترینینگ را بعنوان بخشی از برنامه روتین ورزشی خود قرار دهید.دوره هایی از استراحت را برای بازگشت و بهبود در نظر بگیرید.

اسلاید 8: بر روی توانبخشی عضلات روتاتور کاف و تقویت استخوان سر شانه که بیشتر در آسیب های شانه دیده می شود و تمرینات تقویت هیپ و لگن که در آسیب های زانو و هیپ دیده می  شود، تمرکز کنید.با یک پزشک متخصص ورزش یا مربی قهرمانی صحبت کنید اگر هرگونه نگرانی درباره آسیب های ورزشی یا روش های پیشگیری از آنها دارید.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید