صفحه 1:
سر آغاز هر نامه نام خداست که بی نام او نامه یکسر خطاست

صفحه 2:

صفحه 3:
للا 99 ‎siaso‏ > ع ‎a 3 ‏ی وت‎ 0۹ eee G ticks OE ‎ae ‏نان‎ ‎Ci ‎Ss a

صفحه 4:
©) 5 97 آسیب های اجتماعی جه رفتارهلیی گفته می شود که هنجارهای اجتماعی را نقض نماید. #لین نوع افراد سعی دارند کجروی ها خود را از دید ناظران قانون. اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان نمایند؛ زبرا در غیر لین صورت‌با پیگرد قانینی. تکفیر © اخلاقی با طرد اجتماعی مواجه می شوند.

صفحه 5:
#*اگربه لین آسیب های اجتماعی بموقع رسیدگی نشود افزایش جرم وجنایت را در پی دارد. **ثبه اعتقادات دینی ومذهبی جامعه لطمه وارد عی نماید و فرهنگ بیگانه در کشور پیاده می شود. یک آسیب که در یک جامعه ی سکولار یا لیبرال. فقط بیک جرم محسوب می شود. در ایران علاوه بر جرم بودن. گناه به شمار می رود. 62

صفحه 6:
* آسیب های هستند که در جولمع انسانی سابقه و پیشینه ندارند و بروز و شیوع آنها اخیراً در جامعه مدرن افزابش بافته است ** آسیب های اجتماعی نوپدید. آسیب های مرتبط با فناوری های جدید است که لین آسیب ها ناشی از استفاده از ماهواره. بازی های رایلنه ای. تلفن همراه و اینترنت و .... می باشند و یا می توانند در این مجموعه قرار گیرند. ** کودکان و نوجوانان بیش از سایر افراد در معرض آسیب های 2 اجتماعی نوپدید قرار دارند. 95

صفحه 7:
** اعتیاد بزهکاری * قاچاق انحرافات جنسی خودفروشی و روسپیگری رشوه ** قتل. جنایت و خشونت * تجاوز ** فرقه هاى انحرافى ها

صفحه 8:
** خودكث ** گروه‌های خلافکار و ضد اجتماعى سرقت * ضرب و جرح و حملات خیابانی دختران فراری و فرار از خانه طلاق بیماری‌های آمیزشی کلاهبرداری

صفحه 9:
سایت‌های مستهجن و غیر اخلاقی > کانال‌های ماهواره‌ای پورنوگرافیک ارتباطات ناسالم و انحرافی از طریق خطوط موبایل ** چت کردن ** تشکیل گروه‌های انحرافی مانند شیطان‌پرستان ** مواد روان گردان صنعتی و جدید ** همجنس گرایی

صفحه 10:
** سایت های شبکه های اجتماعی که اجتماعات مجازی کاربران * معروف ترین شبکه های مجازی اجتماعی: چهار شبکه ی اجتماعی توئیتر. فیس بوک. لینکدین و مای اسپیس و اخیراً وانس آپ. وی چت و اینستاگرام و تلگرام و .... * فیس بوک ایرانی. سایت های دوست یابی و همسریابی در داخل کشور ها

صفحه 11:
> بازی های رایانه ای از جمله دیگر مصادیق بروز آسیب های نوپدید است. ** اعتیاد به بازی های رایلنه ای. خشونت. افت تحصیلی. احساس برتر بودن. بیماری های اسکلتی از جمله آثار نامطلوب این بازی هاست. 62

صفحه 12:
چت در لغت به معنای گپ یا گفتگوی خودمانی می باشد. ** چت کردن يا گفتگوی اب نتی یکی از آسیب های اجتماعی نو پدید می باشد. بیشترین استفاده کنندگان از اتاق های چت در ایران جوانان و نوجوانان در محدوده ۱۵ تا ۰ سال می باشند. 62

صفحه 13:
89 i = ** یکی از آسیب های اجتماعی پنهان. در جامعه ی ما ت است که از طریق چت کردن ارلئه می کنند. و اغلب مسائل جنسی است . که بر خلاف عرف جامعه ما است. و باعث آسیب به جامعه. رفتار و فرهنگ جوانان ما می شود. ** جوانان دچار اختلات رفتاری و فکری می شوند. و احساسبی هوبتی و سر در گمی در آن ها ایجاد می شود. ها

صفحه 14:
lille ***اكثرأبه روشی غلط از گن استفاده می شود باعث می شود. که ذهن جوانان عا را مسموم و آلوده کنند. بكذريم که از لین طریق ویروس هم فرستاده می شود. وکسانی که ندانسته از آن استفاده وبه آن دچار می شوند. تاج

صفحه 15:
5 *** تنهابا یک بار مصرف لین مواد ساختار مغزی مصرف كننده را در هم شكسته و تعادل رفتاری وی را از بين می‌برد. ** می‌تولند سایر آسیب‌های اجتماعی همانند قتل‌های برنامه‌ریزی نشده. سرقت. جرلیم خشن و تجاوز به عنف را نیز ایجاد کند.

صفحه 16:
Sone دنیای مجازی (اینترنت» چت و ...): آسیب ها و تهدیدات ef

صفحه 17:
a جذابیت هاء قابلیت ها و ویژگی های خاص فضای مجازی آن را به محیطی برای تعاملات اجتماعی مبدل کرده است. میزان استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی چنان رو به گسترش است که نسل کنونی را نسل زد 2 نسل اینترئت یا نسل شبکه نام نهاده اند. ef 08:98:F0 0

صفحه 18:
a فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگی های زندگی مدرن تعر یف شده است که همانند هر بدیده ای که منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد» دارای جنبه های منفی و ویرانگری نیز هست *#*دسترسی ساده‌به اطلاعات. ورود بسیار ساده و سریح. حداقل محدودیت برای دسترسی, برقراری ارتباط با سراسر دنیابه اشکال مختلف و عدم وجود محدودبت زملنی. مکلنی. دسترسی‌به پایگاه های اطلاعلتی مختلف و شرکت در فعالیت های اقتصادی. علمی, فرهنگی. 87 هنری, مذهبی و ... 9 ا

صفحه 19:
a **كرليش و اعتياد نوجوانان به چت روم هاء عشق ‎cla‏ مجازی. کلاهبرداری و سوءاستفاده از دختران و پسران با ارلئه شخصیت های دروغین. ازدواج های اینترنتی. هرزنگاری» سرقت اطلاعات و اخاذی از جمله آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از اینترنت و شبکه های مجازی است ef

صفحه 20:
7 دزدی هویت * روابط بین جنسیتی * اعتیاد به اینترنت ** آسیب های فضای مجازی و اینترنت برای کودکان ** تجاوز به حریم خصوصی افراد ** آسیب های مرتبط با بهره گیری از تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی ماهواره ای

صفحه 21:
aman ‏فانون حناظت از انش‎ I قانون حفاظت از دانش آموز امی هستیر" معروف به "قانون میسوری فیس بوک" هر كونه كفتكوى خصوصى بين معلمان و دلنش آموزان را در فيس بوك منع مى كند. .به بيان ديككرء معلمان و دلنش آموزان نبايد از طريق جت يا ييام هاى خصوصى با يكديكر در تماس باشند. دلنش آموزان بليد بدانند كه ممكن است اهداف آموزشى» حرفه اى يا ورزشى خود رابا كذاشتن يست هاى نامناسب در فيس بوك به خطر بيندازند. ** با وجود اين كه بسيارى از دانش آموزان, امروزه از امكاناتى همجون فيس بوكه توئیتره ایمیل. پیام فوری. پیامک. ام ام اس و غیره به عنوان شکل اصلی ارتباطشان با خانواده و دوستانشان استفاده می کنند و نیز لین راه ها ممکن است راخت ترین راه های ارتباطی باشند لازم است که یک مرز حرفه ای در زملنی که لين ابزارها وارد ارتباط میان معلمان و دانش آموزان می شونده وجود داشته باشد. ها wo:

صفحه 22:
© ۱ **لازم است که معلمان و دانش آموزان لین مرز را بشناسند وبه ّن احترام بگذارند.با وجود ّن که لین شبکه های اجتماعی ارزش های مثبتی عی توانند داشته باشند مانند ياد آورى كردن تكاليف بعدی به دانش آموزان. اطلاع رسانی درباره ی جلسات یا فعالیت های عملی و جواب دادن به سوالات مربوط به تکالیف خلنه. ولی ضروری است که معلمان درباره ی فیس بوک. توئیت كردنء پیام فوری و ارسال ایمیل به دانش آموزان محتاط و معقول عمل نمايند.

صفحه 23:
a **فناوری اطلاعات و ارتباطات در چگونگی لین که مردم بتوانند نزدیکی را از لحاظ مکلنی. حقیقی و ارتباط تجربه نمایند. انقلابی به پا کرده است. ذهکده جهانی *#با وجود کاربردهای بسیاری که فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد. موضوعی که امروزه زیادبه گن پرداخته می شود لین است که ارتباطات فیزیکی واقعی به نفع ارتباط های آنللین در حال کاهش هستند. در نتيجه این امر به روابط اجتماعی بیشتر اما فعیف قو منجر می شود. طلاق عاطفی یا روانی 8 0 Sa

صفحه 24:

صفحه 25:
سوء استفاده شبکه های مجازی از نظریه های روانشناسان بزرگ * آلبرت بندورا: الكويذيرى *زیگموند فروید:غریزه خشونت و غريزه جنسى نيازى اصلى

صفحه 26:
* در پوششی معنوی و دینی: | درصد غلط را با ٩٩درصد‏ درست می قبولانند

صفحه 27:
سست كردن بنيان خانواده ala ‏عشة های‎ e ‏ازدواج سفید‎ * ‏نارضایتی فرزندان از والدین‎ * ۰ ۵ Tf

صفحه 28:
27270 *#*1. شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های سیاسی - امنیتی 2 شبکه‌های اجتماعى 5 آسیب‌های فر هنكى ۱ 3° شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های خانوادگی **4. شبکه هاي اجتماعي و آسیب هاي رواني - رفتاري ها

صفحه 29:
2326 **قرار دادن اطلاعات حریم خصوصی کاربران در اختیار دولت ها و شرکت های تجاری **دول استعمارگر با کمترین هزینه می‌تواند هم نظرسنجی خوبی از جوامع داشته باشد و هم اينکه جهت جریان افکار عمومی را رصد کند. ** استعمار: کهنه-نو-فرانوین(بزارهای جدید ارتباطی و رسانه ها) es

صفحه 30:
جولیان آسانژ موسس وب سایت ویکی لیکس درباره یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «فیس‌بوک تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی است که تاکنون خلق شده است. هرکس که نام و مشخصات دوستان خود رابه شبکة اجتماعی فیس‌بوک اضافه می‌کند بلید بدلند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و اين كنجينة اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.»

صفحه 31:
See تخاب بازاک أوباما بة ویاست جمهوری ‎Sigel‏ ‎CHANGE jus‏ #انقلاب ها و خیزش های اجتماعی در کشورهای عربی ۳ | 3 oe *عضوگیری گروه های تکفیری و الحادی مانند داعش oe 2 *"پروژه بمب ژنتیکی علیه ایران ا 08:98:F0 0

صفحه 32:
oS ** «امپربالیسم فرهنگی» یا «امپربالیسم رسانه‌اي» : یکی از کارکردهای منفی شبکه‌هاي مجازي. سلطة فرهنگی است. سلطة فرهنگی عبارت است از مبادلة يك سوية عناصر و پدیدههای فرهنگی. بر اساس این نظریه. رسانههای گروهی از جمله شبكه‌هاي مجازيء از سیاست دقیقی پیروی مسکنند که قدرتهای سیاسی و اقتصادی جهان تدوین کردهاند. ها

صفحه 33:
2 2 92 eee واِة امپریالیسم فرهنگی. نشان دهندة نوعی نفوذ اجتماعی است: که از ‎Bugle‏ آنیک کشورء تصورها: ارزش .خاه‌معلوماته هنجارهاء رفتارها و سبک زندگی خود را به کشورهای دیگر تحمیل می‌کند. تون ها: الف) رفتار و پوشش جوامع در سال های اخیر ب)نفوذ بر جامعه آمریکا در زمان جنگ ویتنام مانند هیپی ها-کفش های چراغ دار-موسیقی زیرزمینیترپ- پانک-هوی متا ف هوی متال 08:98:F0 0

صفحه 34:
57 ** كاخ سفيد در ينجم زانويه 2000 بيانيهاى را با عنوان «استراتزى امنيت ملى در قرن جديد» منتشر كرد؛ ** در اين بيانيه. افزون بر يادآورى منافع حياتى آمريكاء از اينترنت به عنوان مهمترين ابزار ديبلماسى مردمى نام برده و تصريح شده است كه «برنامهريزى ما بليد به كونهاى باشد كه توانایی ما را برای اطلاع‌رسانی و تأثیرگذاری بر ملت‌هاي دیگر در جهت منافع آمریکا تقویت کند.» * توجه: چرا اینتینت و ابزارهای ارتباطی برای ایرانیان اصلا تحییم نیست و مواد لازم و ضروری برای‌ما تحریم 62 است؟

صفحه 35:
©, re 97 ‏سبك زندگی غربی‎ ‏خوگرفتن به شبكه‌هاي مجازي سبب مشود افراد. فرهنگ‎ * ‏غربي را الگو قرار داده و سبک زندگي خود را با آن تطبیق‎ دهند. ‎American Dream*‏ ‎American LifeStyle*‏ *#*نقش هالیوود و دیزنی ** شلوارهای پاره! ‎SIMS oj‏ ها 08:98:F0 0

صفحه 36:
آسيبهاى خانوادكي 59 **الف. در حوزة روابط همسران افزايش آمار طلاق کاهش ارتباط رو در رو و فیزیکی انسان‌ها(نابودی سنت صله رحم) نابودی روابط سنتی در خانواده ایرانی میل به روابطی مانند خانواده های آمریکایی و اروپایی (لبته آن چیزی که برای جهان سوم! نمایش داده می شود) ازدواج اینترنتی, طلاق و ازهم‌پاشیدگی خانواده as 08:98:F0 0

صفحه 37:
آسيبهاى خانوادكيى 59 #سایت‌های: شبکه‌های, اجتماعی نظیر فیس بوگه همسران ناخشنود را وسوسه می‌کند تا در جستجوی افراد دیگری (نظیر دوستان. همكلاسي هاي سابق. دوستان صميمي دوران کودکی. یا دوستان حدید) برآیند که بالقوه زمينة خیلنت به همسران کنهنی افراد را فراهم و بر ضد نهاد خانواده عمل مى كند. ef 08:98:F0 0

صفحه 38:
2770 *#*ب. در حوزة روابط والدین و فرزندان 4# والنبین ية واسطه اتذاشتن سواد رساتفای مذون: از قنیای بل جوان دور افتاده‌اند. **رابطه یکسویه فرزندان با والدین به دلیل اعتیاد اینترنتی ** تشخیص و راهکار: ۱- مطالعه و یادگیری این شبکه ها ۲-قراردادن کامپیوتر در محل ديد ۳ -کنترل نامحسوس فرزندان 08:98:F0 0

صفحه 39:
و © آسیب های روانی - رفتاری ۱ 6 #*الف. اعتیاد به شبکه هاي اجتماعی #*وابستگي روزافزون مخاطبان به شبکه هاي اجتماعي و صرف كردن زمان هاي طولاني براي انتشار پست. بازنشر يست هاي سایرین. لایک کردن و امتحان کردن سایر قابلیت هايي که شبکه هاي اجتماعي در اختیار آنها قرار مي دهند. نوعي از اعتیاد اینترنتی به نام اعتیادبه شبکه های اجتماعی را به وجود آورده است. 0 افسردگي» خجالتي شدن. گوشه گيري و تمایل به دوري از 2 اجتماع و کاهش اعتماد به نفس>>>>> چرا؟؟؟؟ ۵ 0

صفحه 40:
سس واي نان تت ‎Coke‏ بیش از حد به دنبای محازی **هنگلمی که فرد در شرلبط دنبای واقعی قرارحی گیردبه اصطلاح سنکوپ روحی می کند!!! ef 08:98:F0 0

صفحه 41:
هاي رو 58 ** شماري از پیامدهای منفی اعتیاد به شبکه هاي اينترنتي عبار تن از: ** دگرگونهای شدید در سك زندگی به منظور گذراندن زمان بیشتری در شبکه؛ کاهش کلی فعالیتهای بدنی: ** بستوجهى به سلامت فردى ودر نتيجه؛ پرداختن به سرگرسهای اینترنتی؛ ** دور شدن از فعاليتهاى مهم زندكى؛ ** كمبود خواب و يا تغییر الگوهای خواب. برای گذراندن زمان بیشتری در شبکه؛ ** كاهش معاشرت و در نتيجه. از دست دادن دو *** غفلت از خانواده؛ 4 “* بستوجهى به مسئوليتهاى شغلى و شخصى.

صفحه 42:
a ee & *"ب. افسردگی و انزوای اجتماعی * شیوههای گوناگون ارتباط از طریق اینترنت. در پایین ترین سطح كيفي قرار مسگیرند. ارتباط در فضای مجازی. عموما بر متن استوار است و بنابراین؛ از نشانههای بصری و شنیداری در تعاملهای رودررو بسبهره است. پژوهشگران در پژوهشي درازمدت دو ساله دربارة کاربران اینترنت» به اين نتیجه دست یافتند که استفادة فزاینده از اینترنت با کاهش ارتباط خانوادگی و شرکت در محافل اجتماعی محلی همراه است. :+ حضور در شبکه‌هاي مجازي. تنها بودن اما در کنار یکدیگر بودن همراه است؛ نوعي تنهايي که مي‌توان ‎ol‏ را «تنهابي جمعي» ناميد. ها دوت لمعنه مون

صفحه 43:
** ج. اختلال‌هاي جنسي و روابط نابهنجار ** یکی از آسيب‌هاي شایع و خطرناک شبكه‌هاي اجتماعي. اشاعه فحشاء بی بندوباری اخلاقی و تحريك جنسی است. ۱ * چرا اینتونت منبع پخش فحشا و هرزه نگاری در دنیای جدید است سه ویژگی اینترنت: «دسترسي آسان». «هزینه اندک» و «ناشناس ماندن کاربر» نامرئى بودن لين ‎She‏ را به افراد مسدهد که به جاهلیی بروند و کارهایی بکنند که در خارج از اینترنت نمکردند. افراد در اینگونه ارتباط‌هاء ان لین نخواهند بود که از سوی دیگران تهدید شوند؛ زیرا هر کاری ها : 2 دهند. گمنام خواهند ماند. دوت لمعنه مون

صفحه 44:
62 **الف)از طرف دولت و ارگان ها: بومی سازی شبکه های اجتماعی نقشش تاثیر گذار تخبگان و صاحبنظران در شبکه های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی و تببین قانون *#*ب)از طرف افراد جامعه: جدیت در کنار گذاشتن شبکه‌های اجتماعی یج و رسیدگی به خانواده برای وقت خود ارزش قائل شوید: استفاده از یک نرم‌افزار واحد و حذف نرم‌افزارهای مشابه هر گروهی ارزش عضو شدن ندارد ایی فرزندان با مضرات شبکه‌های اجتماعی

صفحه 45:
5 6 ۱-با آگاهی دادن به جوانان می توانید از سوء استفاده‌های احتمللی در محیط وب جلوگیری ** در قدم اول دلایل نگرلنی خود را برای آنها شرح دهید وبه آنها بفهمانید که مورد اعتمادتان هستند و افراد غریبه‌ای کهبه واسطه استفاده از اینتینت و شبکه های مجازی در ارتباطبا آنها قرار دارند دلیل اصلی نگرانی شما هستند. ها

صفحه 46:
5 ۲ - از جوانان بخواهید که اطلاعات شخصی و خصوصی خود و اعضاء خانواده را در اختيار دیگران قرار ندهند. *به آنها تفهیم کنید که در شرایطی که افراد ناشناس آدرس منزل, شماره تلفن, اسم مدرسه و مسیری را که برای رسیدن به منزل طی می‌کنند را در اختیار داشته باشند. چه خطراتی احتمالی در کمین‌شان خواهد بود

صفحه 47:
۳-به آنها گوشزد کنید که تحت هیچ شرایطی رمزهای عبور خود را در اختیار سایرین. حتی دوستان صمیمی خود قرار ندهند. ها

صفحه 48:
(2 ۴- برای آنها توضیح دهید که چه اطلاعلتی خصوصی ند و سایرین نبلید از آنها مطلع باشند و چه اطلاعاتی قابل انتشار برای عموم هستند. ها

صفحه 49:
۵- در خلنه زمان و مکان مشخصی را برای استفاده آنها از اینتینت و استفاده از موبایل انتخاب شود. آابه گونه‌ای که علاوه بر عادت دادن آن‌ها به نظم و وقت شناس بودن, امکانی رالبه وجود آورید که تنها هنگامی که در خلنه حضور دارید و امکان کنترل و راهنملیی وجود دارد از اینترنت ونلفن همراه استفاده کنند.

صفحه 50:
5 ۶- به کودکان و نوجوانان اجازه استفاده از اینترنت در اتاق خودشان را داده نشود. "در این صورت راحت‌تر می‌توان نحوه کار آنها با اینترنت را کنترل کرد و به آن نظارت داشت. ** یک بخش عمومی از خانه ویژه کارهای اینترنتی همه افراد خانواده مشخص شود.

صفحه 51:
۷- اگر همگی ازییک کامپیهتر برای دسترسیبه اینتینت استفاده می کنند برای هر کس اکانت ویژه را ایجاد شود. با لین کار می ‎SE BY vlad‏ خر ون ۲ با لین کار می‌توان بر اکلنت فرزندان بر افزارها و تنظیمات کنت + ن 4 كار مى کلنت فرز خی نرم افزارها و تنظیمات کنترلی ویه والدین را ل کرد تا بتوان عملكرد آنها را هنكام استفاده از كامبيوتر بررسى و مراقبت كرد.

صفحه 52:
۸- شلید مهمترین کار برای حفاظت از جوانان لین باشد که اعتماد آنها را جلب نمود تا در مورد مسائل و مشکلات با شما مشورت کنند. ** از آنها بخواهید تا هر سوّالی را که برایشان پیش می‌لید از شما بپرسند وبه آنها صادقانه جواب دهید. 62

صفحه 53:
(2 ‎-٩‏ معمولاً کودکان و نوجوانان ترجیح می‌دهندبه همه اعتماد کنند,به آنها بیاموزید افرادی در جامعه هستند که تمام تلاش خود را در جهت فریب کودکان انجام می‌دهند. ‎ ‎

صفحه 54:
۰- از نگهداری اطلاعات شخصی بر روی رایله بیا گوشی خود خودداری کنید و سعی نمائید اطلاعات شخصی خود را بر روی ‎DVDU CD‏ ذخیره کنید و از آنها در محل مناسبی مراقبت نمائید. 62

صفحه 55:
a اصلا خود تان استفاده از ابنترنت و شبکه های اجتماعی ef

صفحه 56:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان