کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

آشنایی با مدل های انگیزشی کارکنان

shoghe_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با مدل های انگیزشی کارکنان”

آشنایی با مدل های انگیزشی کارکنان

اسلاید 1: چگونه کارکناني با انگيزه و عاشق (کار و سازمان ) داشته باشيمدکتر سعيد سعيدا اردکاني (دانشيار دانشگاه يزد)سيد محمد عرب (دانشجوي کارشناسي ارشد توليد)

اسلاید 2: از رضايت تا دلبستگي: رضايت كاركنان يك پديده كوتاه مدت عميق تر و با ثبات تر دلبستگي حالت نسبتاً ثابت رواني بايد از بالاي سازمان

اسلاید 3: كاركناني استخدام كنيم كه از آمادگي بيشتري براي دل سپردن به كار و سازمان برخوردارند. از چه طريق؟ يكي از موارد كليدي توجه به تناسب شخص و شغل و تناسب شخص و سازمان است.سرپرستان مستقيم

اسلاید 4: توصيه هايي به سرپرستان:اولين سوالي كه هر مدير يا سرپرست بايد از همه كاركنانش بپرسد؟؟؟آموزش به مديران و سرپرستان براي؟؟؟شناسايي مستمر نيازهاي انگيزشي كاركنان

اسلاید 5: فصل 2

اسلاید 6: آشنايي با مدل هاي انگيزشي

اسلاید 7: مدل VOICE: در اين مدل بر 7 عامل موثر كه موجب دلبستگي كاركنان به سازمان مي شود تاكيد شده است:1.Vision:اهداف مشخص ، چشم انداز و ماموریت شفاف  و متعالی، تببین و اطلاع رسانی نماییم .

اسلاید 8: 2.Opportunity: کارکنان دوست دارند توسعه یابند و مهارت ها و دانششان را ارتقا بخشند .

اسلاید 9: 3.Incentive: پاداش ، مزایا و پول را آنگونه که اثر بخش است فراموش نکنیم .

اسلاید 10: 4.Impact: کارکنان احساس کنند کاری که انجام می دهند مفید و موثر است .

اسلاید 11: 5.Community: ارتباط موثر و مثبت را قطع نکنیم . چه بین مدیران و کارکنان چه خود کارکنان با هم .

اسلاید 12: 6.Communication: با کارکنان در بازه های منظم گفتگو و آنها را در تصمیم گیری ها شریک کنیم .

اسلاید 13: 7:.Entrepreneurship: کارکنان احساس مالکیت و مسئولیت بیشتری نمایند .فعلا در همین حد برای ارایه این مدل کافیست . بریم سراغ مدل بعدی ؟؟؟

اسلاید 14: مدل موسسه گالوپ جورج هاوس گالوپ یکی از متخصصین استفاده از روش‌‏های آماری در مطالعه افکار و عقاید عمومی، در ۲۷ دسامبر ۱۹۳۵ مؤسسه استخراج عمومی را بنیاد نهاد که به نام خود وی گالوپ خوانده می‏‌شود.‌موسسه گالوپ از معروف‌ترین موسسات نظرسنجی در جهان است که آشنایی با مراحلی که برای انجام نظرسنجی در این موسسه انجام می شود، حائز اهمیت است.

اسلاید 15: مدل گالوپ : گالوپ از بزرگترین موسسات تحقیقاتی دنیاست که مدل خود را بر 4 اصل زیر بنا نهاد :1-     روشن بودن ، منطقی و متناسب بودن انتظارات ( چه از طرف کارکنان و چه از سوی سازمان )2-     داشتن مشارکت و سهم به گونه ای که کارکنان احساس مهم بودن نمایند .3-     تناسب بین شاغل و شغل به گونه ای که افراد در مناسب ترین  شغلی که ممکن است قرار بگیرند.4-     داشتن فرصت های برای رشد ، ارتقا و پیشرفت مبتنی بر یادگیری برای کارکنان .

اسلاید 16: گالوپ 12 سوال را برای این مدل مطرح میکند در خصوص :انتظارات محیط کار از فرد ، منابع و امکانات لازم برای انجام کار (1) اختيارو اجازه لازم برای تصمیم گیری ، تقدیر ، توجه به شخصیت انسانی کارکنان ،مشوق پيشرفت و پرورش افراد در محيط کار(2)توجه به دیدگاه های افراد ، رسالت و اهمیت شغلی افراد ، تعهد همکاران به انجام کار باکيفيت و همکاران از بهترين دوستانم(3)گفتگو باافراد بابت پيشرفتشان در 6ماه گذشته و فراهم بودن فرصت جهت يادگيري طي يکسال گذشته(4).باید گفت نکته ای که در 12 سوال و کلا مدل گالوپ میبینیم عدم وجود سوال یا ردپایی از پول است که این البته به معنای عدم اهمیت آن نیست . و نکته دوم اینکه این مدل با تحقیقات هرزبرگ در کتاب از خوب به عالی مطابقت دارد. .درکل در مدل گالوپ: احساس مشارکت-اهميت-فضاي همکاري-آزادي عمل-مورد توجه و قدرداني عامل موثر بر رضايت است.

اسلاید 17: مدل Monster  یک موسسه کاریابی است که به سازمان ها کمک میکند بهترین و متناسب ترین افراد را برای سازمانشان انتخاب نمایند .مدل این موسسه برپایه 6 استراتژی استوار است که آنها از این قرارند :

اسلاید 18: 1-     سرپرستان را در قبال انگیزه کارکنان پاسخگو نمایید . 2-     بین کار و زندگی کارکنان توازن برقرار نمایید .3-     یک برنامه جانشین پروری تهیه کرده و مسیر پیشرفت شغلی افراد را در آن مشخص نمایید .

اسلاید 19: 4-     ابزاری برای نظارت بر دلبستگی و چسبندگی افراد به سازمان طراحی نموده و دائما آن را بازبینی نمایید .5-     منابع و تلاشهای سازمان را برای حفظ درخشان ترین استعداد ها و ارزشمند ترین افراد متمرکز نمایید .6-      یک برند ایجاد نمایید تا جذابیت سازمان را بالا ببرد یعنی در سازمان این اهمیت را در افراد ایجاد کنید که در حال کار در برندی معتبر اجتماعی  هستند .

اسلاید 20: مدل موسسه IES : این موسسه 10 عامل را ( با این تفاوت که این عوامل به ترتیب اولویت و اهمیت ذکر شده ) ارائه مینماید :1-     آموزش ، پرورش کارکنان و مسیر های رشد شغلی2-     سرپرستان مستقیم عادل ، خوب و مسئول3-     ارزیابی عملکرد شفاف و عادلانه4-     ارتباط و اطلاع رسانی منظم و مشخص5-     فرصت های برابر و رفتارهای منصفانه6-      حقوق و مزایای قابل رقابت ، منصفانه و انگیزشی7-     سلامت و ایمنی کارکنان8-     فضای همکاری مناسب و روابط خوب با همکاران9-     شاد و شاداب بودن محیط کار10- رضایت شغلی

اسلاید 21: مدل 6C : 1-     Content  : تناسب شغل و شاغل برای لذت بردن از شغل2-     Coping : فراهم بودن شرایط ، منابع و امکانات برای برخورداری از حمایت های شغلی3-     Compensation: نظام جبران خدمات عادلانه و درخور4-     Community:شغلی با اعتبار و خوشنامی بالا و جایگاه اجتماعی خوب5-     Congruence : کار در سازمانی با روحیات هم سو ، فرهنگ متعالی و توجه به ارزشهای انسانی6-      Career : امنیت شغلی و مسیر مطمئن پیشرفت

اسلاید 22: چارلی چاپلیندنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم

اسلاید 23: سيستم عامل

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید