علوم پایه شیمی

آشنایی با آنزیم های صنعتی

Anzimhaye_sanati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با آنزیم های صنعتی”

آشنایی با آنزیم های صنعتی

اسلاید 1: شهین اردشیر زاده انزیم های صنعتی مقدمه:اولین انزیمی که به صورت صنعتی تولید شد ، تاکادیا ستازآمیلازقارچی در سال 1894به عنوان یک ماده ی دارویی برای اختلالات گوارشی در ایالات متحده ، استفاده می شد.در سال 1915 اختراع ثبت شده آتوروئم تحت عنوان شستشوی هرنوع البسه با افزوده های دارای آنزیم تریپسین بودتا سال 80،1969 درصد مواد شستشوی لباس ، حاوی انزیم های مختلف به ویژه پروتئاز بودند ، به همراه پروتئاز ها از آنزیم های دیگری نظیر:لیپاز ، امیلاز ، پکتینازواکسیداز وردوکتاز نیز به صورت آزمایشی در صنعت تولید مواد شوینده ، استفاده شد. امروزه 80-70 درصد شوینده لباس در اروپا ، حاوی پروتئاز است ، اما این پاک کننده کاربرد کمتری در ایالات متحده دارند.

اسلاید 2: تهیه آمیلاز و آمیلوگلوکوزید از برای تهیه تولید گلوکوز از نشاستهاستفاده از گلوکز ایزومراز،برای تولید فروکتور درسال1970رنین میکروبی درردیف آنزیم های،ازسال1965به جای رنین گوساله درتولیدپنیر.درحال حاضر،آنزیم های زیر،به صورت صنعتی،تولیدمی شوند:آنزیم های مورداستفاده دراهداف تجزیه ای،نظیر گلوکز اکسیداز،گالاکتوزاکسیداز الکل دهیدروژناز،هگزوکیناز،مورامیدازوکلسترول اکسیداز آنزیم های مورد استفاده در پزشکی ، نظیر آسپاراژیناز ، پروتئازها ، لیپازهاواسترپتوکناز

اسلاید 3: پروتئاز ها : مهمترین آنزیم های صنعتی محسوب می شوند ، در تولید شوینده در صنایع لبنیات ، صنایع فیلم وبازیافت ضایعاتدر صنعت پروتئازها هم از باکتری ها و هم از قارچ ها تولید می شوند.مهمترین وجه تمایز آنزیم پروتئاز ph اپتیمم آنپروتئاز های تجاری شامل پروتئاز قلیایی ، خنثی واسیدی.پروتئاز قلیایی:آنزیم های مورداستفاده درپاک کننده ها، پروتئاز های حاصل از نژادهای باسیلوس معروفترین پروتئاز ها، سابتلیسین کارلزبرگ حاصل باسیلوس لاشینی فورمیس پروتئاز های قلیایی به لحاظ ویژگی های زیر به عنوان پاک کننده مناسب می باشند.

اسلاید 4: پایداری در دمای بالا پایداری در محدوده ی قلیایی (11-9)phپایداری در حضور مواد چلات دهندهپروتئازها باید قبل از اینکه به مواد پاک کننده افزوده شوند ، به فرم ذره ای در آیند ، زیرا در صورت استنشاق پودر آنزیم خشک بوسیله کارگران خط تولید سبب واکنش های آلرژیک می شود. برای ساخت محصول کپسول شده خمیر مرطوب آنزیم به همراه یک ماده هیدروفوب ، نظیر پلی اتیلن گلیکول در دمای c70-50 ذوب وسپس به صورت ذرات ریز ، در می آید . اگر این ذرات کروی شکل جامد ، مستقیماً به ماده ی پاک کننده افزوده شوند ، بی خطر هستند.

اسلاید 5: پروتئازهای خنثی :پروتئازهای خنثی هم به وسیله باکتریها و قارچها تولید می شوندکه برخی از آنها عبارتند از باسیلوس سوتبیلیس ، باسیلوس سرئوس ، باسیلوس مگاتریوم این پرتئاز نسبتا ً ناپایدار وباید برای حداکثر فعالیت آنها روی وبرای پایداری کلسیم افزوده شود.در دمای بالا خیلی پایدار نیستند.به سرعت توسط پروتئازهای قلیا یی غیرفعال می شوند.در صنایع چرم سازی و صنایع مواد غذایی برای تهیه نان وشیرینی پروتئازهای اسیدی در این گروه ، پروتئازهای رنین مانند قارچ ها قرار می گیرندوعمدتاً در تولید پنیر مورد استفاده قرار می گیرند.افزودن براین ، سایر پروتئاز های اسیدی که شبیه پپسین پستانداران هستند نیز در بازار به فروش می رسانند.در پزشکی استفاده می شوند.این آنزیم ها phاپتیمم 3-2 دارند پروتئاز حاصل از آسپرژیلوس در نانوایی برای شکستن گلوتن گندم کاربرد دارد.

اسلاید 6: رنین :در قرن گذشته ، برای تولید پنیر ، با میکروارگانیسم هایی که بطور طبیعی در شیر وجود دارند . و برروی کازئین تاثیر می گذارند به دست می آورند.این میکروارگانیسم ها با تولید اسیدهای آلی ، عمدتاً اسید لاکتیک ، دما را تا نقطه ایزوالکتریک کازئین کاهش می دهند ، در نتیجه کازئین به صورت لخته هایی که به آسانی از آب پنیر جدا می شوند ، رسوب می کند.در فرایندهای مدرن ، کشتهای استارتر افزوده می شوند، تا لاکتوز را به اسید لاکتیک تبدیل کند و ph را کمی کاهش می دهند. از رنت نیز بعنوان آنزیم منعقد کننده ی شیر ، استفاده می شود.رنت از معده گوساله 3 تا 4 هفته سن که با شیر تغذیه می شود ، استخراج می گردد.انزیم خالص شده رنین ، کیماز یا کیموزین نامیده شود.سیستمهای آنزیمی باید دارای خصوصیات زیر باشند. انعقاد مناسب کازئین بدون هیدرولیز ایجاد ساختمان مناسب در پنیر نداشتن بوی نامطلوب

اسلاید 7: عدم سمیت پایین بودن میزان پروتئولیز ، جهت جلوگیری از توسعه تلخی در فرایند رسیدن پنیر پایین بودن فعالیت لیپاز ، برای جلوگیری از توسعه تندی پنیردر سراسر دنیا فقط 2 نژاد قارچی برای تولید آنزیم رنین استفاده می شود که عبارتند از :نوعI موکوپاسیلوس کشت برسطح جامدنوعII اندوتلیا پادازیتیکا کشت غوطه وری منبع : کتاب بیوتکنولوژی میکروبیولوژی صنعتی ولف کروگر

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید