پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

آشنایی با سازمان های امدادی

ashnayi-ba-sazman-hai-emdadi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با سازمان های امدادی”

آشنایی با سازمان های امدادی

اسلاید 1: عنوان درس : آشنایی با سازمان های امدادی مدرس : یزدان پرست گروه هدف : دانشجویان محترم ترم1 کاردانی فوریت های پزشکیتعداد واحد : 1 واحد (عملی- تئوری)

اسلاید 2: شرح درس : با توجه به بلاخیزی کشور ایران، حفظ آمادگی در مواجهه و مقابله با حوادث غیر مترقبه از اولویت های برنامه کشوری می باشد، بی شک یکی از فاکتورهای این آمادگی، حضور توانمند و مؤثر سازمان های امدادی است که تحت پوشش ستاد حوادث غیر مترقبه کشوری به وظایف و مأموریت های امدادی خود می پردازد. از آنجایی که فعالیت های امدادی در شرایط بحران توسط گروه های مختلف امدادی ارائه می گردد، هماهنگی بین بخشی و آشنایی با هر یک از وظایف گروه های امدادی با توجه به ماهیت و فلسفه وجودی آن ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد، که با مباحث مختلف تحت عنوان آشنایی با سازمان های امدادی به این مهم پرداخت خواهد شد.

اسلاید 3: هدف کلی : معرفی و آشنایی دانشجویان کاردانی فوریت با سازمان هاي مختلف امدادي و توضیح وظایف و مسئولیت هاي امدادي آنان به منظور هماهنگی و همکاري بین بخشی در امداد رسانی

اسلاید 4: اهداف رفتاری : از دانشجویان انتظار می رود بتوانند : بحران و مدیریت بلایا را توضیح دهند.فرآیند اصلی مدیریت در کنترل بلایا را بیان نمایند.مفهوم سازمان هاي امدادي و نقش آنها در فوریتهاي پزشکی را تشریح نمایند.توانایی و حیطه سازمانهاي امدادي و نقش آنها در فوریتهاي پزشکی را توضیح دهند.نقش سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر جمهوري اسلامی ایران در فوریتهاي پزشکی را تبیین نمایند.نقش نیروهاي مسلح و بسیج جامعه پزشکی در حوادث غیرمترقبه را توضیح دهند.

اسلاید 5: اهداف رفتاری : نقش سازمان اورژانس کشور و آتشنشانی در حوادث غیرمترقبه را تبیین نمایند.نقش نهادهای غیر دولتی (NGO) و مشارکت ملی و مردمی را در مدیریت بلایا توضیح دهند.حیطه اختیارات و شرح وظایف هر یک از سازمانهاي امدادي در ایجاد هماهنگی و همکاري بین بخشی در حوادث غیرمترقبه را توضیح دهند.

اسلاید 6: تعداد جلسات و محتواهای پیش بینی شده : جلسه اول : معرفی طرح درس، Crisis And Disaster و اپیدمیولوژي، تعاریف و مفاهیمجلسه دوم : نقش صلیب سرخ جهانی و هلال احمر جمهوري اسلامی ایران، نیروهاي مسلح، بسیج جامعه پزشکی در بحران و حوادث غیرمترقبهجلسه سوم : آشنایی با سازمانهاي امدادي آتشنشانی، اورژانس کشورجلسه چهارم : نقش نهادهاي غیردولتی و مشارکت مردمی در بحران و بلایا، تریاژ و تریاژ در صحنهعملی : بازدید از چند سازمان امدادي شهرستان(اورژانس 115 ، هلال احمر، آتشنشانی و نیروي انتظامی) با هماهنگی دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس

اسلاید 7: تعریف بحران : بحران حالت و فرآیندی است که با آن تعادل ناپدید می شود و از انتقالی نسبتاً اجتناب ناپذیر به سوی شرایط و اوضاع دیگر خبر می دهد. از دید سازمان جهانی بهداشت بحران در هم ریختگی شدید زیست محیطی، روانی و اجتماعی است که فراتر از ظرفیت انطباقی جامعه است.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید