صفحه 1:
ا ال لل
OSS Ee oak chat TS ee sh]
جله نیم
صفحه 2:
شبیهسازهای وسایل نقلیه چه هستند؟
و 000 0000
در اين شبيهسازها علاوه بر اين كه هدايت وسيلدى نقليه شبيهءسازى مىشود؛ ممكن است
مكانيككهاى مخصوص بازى مانند جنكك.
با حریفها و ... وجود داشته باشد.
معمولا کسانی سراغ بازیهای شبیهساز وسایل نقلیه میآیند که دلشان میخواهد تجربه راندن
وسایل نقلیهی خاص را تجربه کنند یا بینند دیگر رانندهها چطور با ماشینهایشان کار می کنند.
معمولا مخاطبها پیش از شروع بازی با مکانیکهای آن آشنا هستند.
گروهی از مخاطبها عقبده دارند شبیهساز باید همه چیزش مانند واقعیت باشد. اما عمدهی
1 en eRe NU) ants Sew S|
صفحه 3:
انواع شبیهسازها
سیسات بط
- شبیهسازهای پرواز مسافری: در گیری و نبرد ندارند و بسیار واقع گرایانههستند.
- شیهسازهای پرواز جنگی: سادهتر هستند اما د رگیریهای تاکتیکی و چالشهای فیزیکی دارند.
* شبيهسازهاى راتندكى:
ene ee ا En Fe ee Se
- رانندگی در مسابقات تخیلی در موقعیتهای تخیلی
صفحه 4:
انواع شبیهسازها
شبیهسازی دریانوردی:
- شامل وسايل حمل و تقل دريابى مانند قايق»
eer eee se ا ل ا ا رت
بر
Be ene ne
eee na (oe eee eel ee eS ea -
ا كت
- این شییهسازها براساس مستندات داستانهای علمی تخیلی ساخته میشوند و بیشتر شییه
شبیهسازهای پرواز هستند.
سح
1
صفحه 5:
ویژگیهای بازیهای شبیهساز
نقش بازى كننده:
ال ا ل ا ل 0 20
بمبانداز يا موقعي تياب) باشد.
0 ل ا Conn OC et bss ore
صفحه 6:
ویژگیهای بازیهای شبیهساز
مدل رقابت:
oe ل ا م ا seca
ees Tea Seren) ل ا ا 0
شبيهسازهاى رانندكى مسابقهاى مى توانند به صورت تكدنفره يا جندنفره باشند.
ا ا |
o>) Ee Hg ا ا ل رت ا
صفحه 7:
ویژگیهای بازیهای شبیهساز
گیمپلی و شرط پیروزی:
00
0 ل ا SESE Od
* بازیهایی که بخش 2۵766) دارند با توجه به نوع وسیلهی نقلیه شرط پیروزی و
گیمپلی
,شان فرق مى كند.
0 ا ل one
* بازیهای شیهساز رانند گی مسابقهای شرط پیروزیشان از مسابقات واقعی گرفته
نو
صفحه 8:
ویژگیهای بازیهای شبیهساز
حريفها:
1
رسای سورب ی رح ی سر
صدمه خوردن:
Cas ae ۱
* بازیهای شبیهسازی که صدمه را هم با دقت شبیهسازی می کنند معمولا وسیلهی
نقليه را به بخشهاى مختلف تقسيم مى كنند تا اثر صدمه بر هر بخش جداكانه
محاسبه شود.
صفحه 9:
زاویهی دوربین
در بازیهای شبیهساز وسایل نقلیه آواتار گیمر در واقع همان وسیلهی نقلیه است.
1 Be te eee By Seen cost TD)
استفاده قرار بككيرند.
زاويه دوربينهاى خاص:
TNC eee) ال ا 000
PCC pr ل Sera
eu pre te a SEs ال ie
essen an er Bee Tees Be <A cess
سح
صفحه 10:
Ce Se)
FeO eNO b MOE eee CS cree TC CS ea Neal aS Sa
نقلیه به ورودی بازی است.
| aC Paes ee tele tes eee
در بازىهاى شبيهساز رانندكى القاى حس سرعت كار بسيار مشكلى است.
- نشان دادن سرعتسنج
- اشیای کنار جاده
8
در بازىهاى شبيهساز برواز نشان دادن اثر نيروى ©) اهميت زيادى دارد.
صفحه 11:
بازىهاى ورزشى
0 ا ل ا ل ا ل ا eS) aad
ممکن است بازی کننده نقش بازی کنهای ورزش را داشته باشد یا مربی یا هر نقش
دیگری.
SSS MC eS ECS eee ل ا ا كل
قوانين اين ورزشها آشنا هستند.
صفحه 12:
۱۳۱۱۱ ed
5
ساختار بازی:
| Te SSCs te he Senos
ىا و زر
ورزش بیردازند.
0 مديريت بخش مهمى از اين بازىهاست كه در منوهاى *
00
ار ا ال 1
سح
1
صفحه 13:
ويزكىهاى بازىهاى ورزشى
۳
rte ane re SE Lee ete re ل
مديريتى و استراتزيكك)
قوانين نبايد مانند دنياى واقعى سخت كيرانه باشند.
* بايد براى واكنش بازىكنهايى كه در بازى واكنشهايى دارند كه از دست
بازی کننده خارج است فکر شود.
rerio لاه
1
| ee ne eae
صفحه 14:
ويزكىهاى بازىهاى ورزشى
شرط پیروزی:
ne enc ts Shits yo as ا ل 1
* با توجه به حالتهای مختلف بازی ممکن است شرط پیروزی تغییر کند (مثلا
زر
Ee Ey RRS er ES cn Nt se een One SST Ces) ey 5
ol ا 0
سح
صفحه 15:
۱۳۱۱۱ ed
5
شرایط آب و هوا:
ل |
تكرار لحظداى:
tc) 1
OE ESS 5 BETS ee ben ا
Eyre bE Y aos Perr teen) pan NeIC CS) oe
سح
صفحه 16:
OS ee eel eed
eS
|
در صد به واقعیت نزدیک کرد.
معمولا براى بازىهاى ورزشى يكك موتور فيزيكك نوشته مى شود. *
ردهبندی بازی کنها:
دادن امتياز به خصوصيات مختلف بازىكنها و ردهبندى كردن آنها به موتور *
فيزيك كمكك مى كند تا واكنشهاى فيزيكى را محاسبه كند.
م ا ا |
صفحه 17:
OS ee eel eed
هوش مصنوعی:
* برای طراحی هوش منصوعی بازیکنها باید ابتدا حالتها (105ت۵)ی هر
ل ل ل ae |
reas Rees eae CLS SCs ae
صدمه خوردن:
* سيستم صدمه خوردن بازىكنها معمولا اتفاقى است و باعث مىشود حوادث
غير منتظره رخ بدهند.
اا ا ا ا ا 0
صفحه 18:
بازیهای ورزشی شیبیهسازی عموما در استادیومها و ورز:
00
تاثیرات جو و آب و هوا باید روی ور
برای القای هیجان و حال و هوای بازی از صدای تشویق تماشا گران استفاده میشود.
اگر بخواهیم بازی ورزشی هر چه بیشتر واقعی بشود باید از صدای گویندهها و
كزارش كرها استفاده كنيم به طورى كه انكار دارند بازى را كزارش مى كنند.
صفحه 19:
Ce Se)
آواتار بازى كننده در بازى ورزشى در واقع ورزش كارها هستند. ممكن است در طول
بازی فقط یک بازی کن را هدایت کند با بتواند آنها را تغیبر بدهد.
ا ل ال
ا ا Bees
Been a) caer este Ty
معمولا طراحان بازی سعی می کنند نماهای مختلف و دوربینهای مختلفی در بازی
قرار بدهند تا بازى كنندهها مطابق سليقهدى خودشان دوربين را تعيين كنند.
صفحه 20:
Ce Se)
۱ SSCs Ce Te aCe ee eed
ol, Kinect . Wii Mote. Move ast js 5> caus [>
ea heen DEER ICL]
EEN teS ENCE Se Beer oc uy = 10) Dep
ORS Sees See Sey brent ae ee
منوها دارند» از نقشهها و منوهای نیمهشفاف که روی صفحه قرار می گیرند استفاده
مت
1۱ EN COS UR CIE) NEG |p econ eee ETE RCAES TOS)
حتما به صورت يويا در ل11][1 وجود داشته باشد.
صفحه 21: