سرگرمی و طنزسایر

آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای (سکو بازی)

صفحه 1:
1 Ie Leon Pen Ll سکوبازی

صفحه 2:
Platform Game Calectibie

صفحه 3:
آواتار بازى كننده معمولا فقط يكك كاراكتر را در بازى هدايت مى كند ۱ ‏و ا‎ alee a ‏داشته باشد.‎ ‏ل یب‎ Oe SC قدرت پرش جزو خصوصیات اصلی کارا کتر است اما ممکن است کارا کتر مستقیما توانایی پریدن نداشته باشد.

صفحه 4:
سکوها به هر چیزی که کاراکتر بازی بتواند روی آن بایستد «سکوه می‌گویند. ‎OnE ee Pee Se‏ ا ‎PETE Nee ars ee ee oS Renee onl ep ore‏ سکوها می‌توانند «دایم» یا «موقتی» باشند. انون يريدن از سكوى زيرين به سكوى بالابى و برعكس.

صفحه 5:
* موانع اشیایی هستند که سر راه گیمر قرار می گیرند و به نوعی به او صدمه می‌زنند. 00 ale eS tle ae موانع متحرک معمولا بارها و بارها ظاهر می‌شوند. حتا اگر گیمر آن‌ها را بتواند از بین ببرد.

صفحه 6:
کمک حرکت كمكك وت ۰۳ تس می کنند. 3 اند نردبان, فد ‎a‏ ‎nS) io 3‏ ‎os‏ ۱ حرکات عمود: ‏3 سر ‏1 فقی آواتا ‏4 رس رک با ۲ ‏و ‏د ‏متح ركك ‏ْ ممكن توسط كيمر جا ‏يمرا ‏ابه‌جا شوند. ‎

صفحه 7:
جمع كردنىها * «جمع کردنی»ها اشیایی هستند که گیمر در طول مرحله جمع می‌کند و به نوعی به او پاداش می‌دهند. * پاداش‌ها ممکن است از نوع امتیازی باشنده یا قدرت ویژه‌ای به گیمر بدهند. ee SEE SE Se neers er Ane tee bent) Tents) Se با آن معامله انجام داد.

صفحه 8:
كليدها كل ا ا ا 0 0

صفحه 9:
* ريتم و ضرباهنكك تنها عامل كشش بازى كنتده در يكك بازى هستند. * «گروه‌های ریتم خودشان را دار دا گانه بررسی کرد و در بخشهاى دي

صفحه 10:

صفحه 11:
0000 1

صفحه 12:
۱ Ss)

صفحه 13:
زير زانرهاى سكوبازى

صفحه 14:
زير ژانرهای سکوبازی

صفحه 15:
کنترل آوتا در بیش‌تر بازی‌های معروف سبک سکوبازی دوبعدی آواتار با یک یا دو د کمه کنترل می‌شود. در بازی‌های سکوبازی سه‌بعدی هم کنترل بايد با کم‌ترین کلید ممکن انجام 5 آواتار بايد مثل موم در دست مخاطب نرم باشد! 1 OE ET

صفحه 16:

آشنایی با سبک‌ها بازی‌های رایانه‌ای سکوبازی جلسه ششم عناصر اصلی بازی‌های سکوبازی آواتار ● بازی‌کننده معموال فقط یک کاراکتر را در بازی هدایت می‌کند ● گیمر می‌تواند کنترل کامل بر حرکات اف+قی کاراکتر و کنترل نیمه‌کامل بر حرکات عمودی داشته باشد. ● کاراکتر ممکن است اسلحه‌ای برای مبارزه با دشمن داشته باشد یا نداشته باشد ● قدرت پرش جزو خصوصیات اصلی کاراکتر است اما ممکن است کاراکتر مستقیما توانایی پریدن نداشته باشد سکوها ● به هر چیزی که کاراکتر بازی بتواند روی آن بایستد «سکو» می‌گویند. ● سکوها می‌توانند «ثابت» یا «متحرک» باشند. ● سختی سکوها عموما با سه ضریب «اصطکاک»« ،شیب» و «اندازه» تعیین می‌شود. ● سکوها می‌توانند «دایم» یا «موقتی» باشند. ● قانون پریدن از سکوی زیرین به سکوی باالیی و برعکس. موانع ● موانع اشیایی هستند که سر راه گیمر قرار می‌گیرند و به نوعی به او صدمه می‌زنند. ● موانع هم می‌توانند «ثابت» یا «متحرک» باشند. ● موانع متحرک معموال بارها و بارها ظاهر می‌شوند .حتا اگر گیمر آن‌ها را بتواند از بین ببرد. کمک حرکت ● کمک حرکت‌ها اشیایی هستند که به طور موقتی به حرکات عمودی و افقی آواتار کمک می‌کنند .مانند نردبان ،فنر ،طناب و . ... ● کمک حرکت‌ها می‌توانند «ثابت» یا «متحرک» باشند. ● کمک حرکت‌های متحرک ممکن توسط گیمر جابه‌جا شوند. جمع کردنی‌ها ● «جمع کردنی‌»ها اشیایی هستند که گیمر در طول مرحله جمع می‌کند و به نوعی به او پاداش می‌دهند. ● پاداش‌ها ممکن است از نوع امتیازی باشند ،یا ق+درت ویژه‌ای به گیمر بدهند. ● در بازی‌های سکوبازی معموال یک نوع آیتم جمع‌کردنی به مقدار زیاد وجود دارد که می‌شود با آن معامله انجام داد. کلیدها ● «کلید»ها اشیایی هستند که گیمر می‌تواند با آن‌ها تعامل داشته باشد و تغییری در حالت فیزیکی مرحله به وجود می‌آورند. گروه‌های ریتم ● ریتم و ضرباهنگ تنها عامل کشش بازی‌کننده در یک بازی هستند. ● «گروه‌های ریت+م» بخش‌های کوچ+ک و مجزای+ی از ه+ر مرحل+ه هس+تند ک+ه گیم‌پل+ی مربوط به خودشان را دارند .ای+ن بخش‌ه+ا کامال ماژوالر هس+تند و می‌توان آن‌ه+ا را جداگان+ه بررسی کرد و در بخش‌های دیگر دوباره استفاده نمود. سلول و پورتال ● سلول‌ها و پورتال‌ها به ما اجازه می‌دهند مراحل غیرخطی داشته باشیم. ● «سلول‌ها» بخش‌هایی از مرحله هستند که با بخش‌های دیگر برهم‌پوشانی ندارند. ● «پورتال‌ه+ا» بخش‌های+ی از مرحل+ه هس+تند ک+ه ب+ه گیم+ر اجازه‌ی گذر بی+ن س+لول‌ها و مسیرها را می‌دهند. بررسی مثال زیر ژانرهای سکوبازی بپر برو جلو معمایی زیر ژانرهای سکوبازی تیراندازی ماجرایی زیر ژانرهای سکوبازی نقش‌آفرینی متفرقه کنترل آواتار ● ● در بیش‌ت+ر بازی‌های معروف س+بک س+کوبازی دوبعدی آواتار ب+ا ی+ک ی+ا دو دکمه کنترل می‌شود. در بازی‌های س+کوبازی س+ه‌بعدی ه+م کنترل بای+د ب+ا کم‌تری+ن کلی+د ممکن انجام بشود. ● آواتار باید مثل موم در دست مخاطب نرم باشد! ● ویژگی‌های سکوبازی را از بازی‌های مختلف در یک بازی استفاده نکنید. تمرین

51,000 تومان