کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسی

آشنایی با مدل مبنا (تحلیل عوامل محیطی)

صفحه 1:
به نام خدا " عنوان درس : (تحلیل عوامل محيطي) External Analysis

صفحه 2:
شرکت مدیریت و برنامه‌ریزی صنایع و اترژی مینا 1 ‎es‏ سا ی کم ‎Ne‏ ‏۸۷ ۷ ۱۷ ۷۰۸ ۵۵۵۱۵۰ 6۵

صفحه 3:
‎aa‏ اي درس خواهید لوست ‏* با ضرورت و اهمیت تحلیل عوامل محيطي در برنامه‌ريزي استراتژیی آشنا شوید ‏* با مدلي براي تحلیل عوامل محیط دور آشنا شوید و اجزاي آن )\ تشريح كنيد ‏* با مدل پورتر براي تحلیل عوامل محیط نزدیک (محيط صنعت) اشنا شوید و از طریق آن جذابیت صنعت را تملیل نمایید

صفحه 4:
مجموعه آماده‌سازي تدوین

صفحه 5:
ضرورت تحلیل محیط و انواع محیط بز طبق تئوري سيستم‌هاي باز (بسعط" عسصسر۵) مسمد) سازمان‌ها همواره در بستر تغییر و تحولات محيطي قرار دارند. این تغییرات بر تمامي نقش‌هاي مدیر از جمله برنامه‌ريزي اثر داشته و مدیر در ايفاي نقش خود به این تغییرات توجه مي‌کند. تحلیلعواعلدرونی ورن تحليل عوامل ‎ee‏ تحایل موامل دروف ‎2s aS ۱ ees || ase‏ ‎Hoe und g SWOT ysl ses‏ SWOT ‏استنزی با روش‎ cae oS

صفحه 6:
الف )/سیاست خار روابط و وجامت بينالمللي کشور بط با کشورهاي مسمان و منطقه ميزان مناقشات بينالمللي و منطقهاي .قابليت مقابله با تحريمها. بهران‌هاي سیاست قارمه كشورماي همسایه توان دفاعي در عرصه سياسي وضعيت تروريسم در منطقه وضعيت جنك و اغتشاشات در منطقه توافق نامههاي تجاري. منطقهاي و دوجانبه فرايند ييوستن به سازمان تجارت جهاني ب)سياست داخلي روند مقررات ‎gals}‏ در كشور روند انحصارزدايي و خصوصي سازي در كشور ميزان كسترش دموتراسي و آزاديهاي فردي زان شنافیت دولت و مكومت بير دز دولت و نهادهاي دولتي. تعهد مردم نسبت به انتخابات نوع جهت‌کيي رسانه‌ها و اهزاب سياسي ميزان دركيريهاي داخلي بين احزاب و كرودها و .... 7 محيط دور

صفحه 7:
تحلیل محیط دور: آنالیز ‎PEGTLE‏ عوامل اقتصادي وضعیت 5011ل سل )000( درآمد سرانه کشور میزان رشد اقتصادي وضدعيت تورم عبت پس‌ندزه: ديا و بدهييها كسري بجدیه ارزبري.ارزآوري و صرفه جميي ‎Gh!‏ ان سرماي‌گذاري دافلي و خارجي ب) عوامل پولي. مالي و درآمدزايي مفارج دولت و بودجه حولت. رخ ارز و بهره يتانسيل و ميزان صادرات و واردات مالیا ج) زیرساختارها اتباطات زيرساخت‌هاي دريايي(کشتيراني). هوابي. (ميني. إيرسافت هاي فرسودم وجود مشاور در پروژها مدیریت ریست و بعرا ه) اعتبارات وضعيت سيستم بانكي هزین دسترسي به سرمایه مکانیزم بازار بورس

صفحه 8:
عوامل فرهنگي-اجتماعي لق ارود هاي فرهنگي و اجتماعي جمعيت شیرها و روستاها ‏ وزیع جمعیت و توزيع سني جمعیت. توسعه/بحرانهاي فرهنكي و امتماعي آداب و رسوم و تن فقر. بييفائمائي و اعتياد كوج و مهامرت به شهرها وضعيت اشتغال و بيكاري سياست‌هاي سازمان بهزيستي نوع مرف و قدرت مردم ميزان تومه به كردشكري و صنعت توريست ب)بهداشت و آموزش هزينه تمصیلات. سواد و بي‌سوادي قرا مشزها. ج)جرم و جنايت میزان قتل و سرقت سياست‌هاي قوه قفاییه ۰) موقعیت طبيعي-جغرافيايي و ژئوپلیتیک دسترسي آسان به بازاز مصرف در اختيار داشتن منابع طبيعي و موقعیت [ئوپلیتیک ) تحلیل محیط دور: آنالیز ۳8/۲۷/۵۴) وضعیت

صفحه 9:
عوامل تکنولوژيکي الف اروندهای تكنولوژي اده سرمایه گذاري در فناوري صادرات نرم‌افزارهاي تخصصي صنعت اتتقال تكنولوژي در این صنعت ب )تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات. اثر پيشرفت‌هاي نانوتکنولوژي بر ‎Crain‏ اثر پيشرفت‌هاي بيوتكنولوژي بر صنعت تاثیر وفعیت کشو از بعد انرژي هسته‌اي بر صنعت سيستم‌هاي اطاعاتي مدیریت. امثیت اطلاعات . * کپيرایت و مالکیت معنوي تحلیل محیط دور: آنالیز ۳/۲/۵) وضعیت.

صفحه 10:
عوامل زیست‌محيطي وضعيت کیفیت و آلودگي هوا اقليم (درجه حرارت-(طويت) وضدعيت كازهاي كلفانءاي ole ot أن و وضدعيت مصرف آب در كشور ۳ وضعيت مديريت عرضه و تقاضا و وجود برنامهريذي يكبارجه منابع آب. دسترسي به منايع آب (سطميء ‎usin)‏ ‏وفعیت دراه و رودفانه‌ها وضعيت آبرساني به شهرها و روستاها و ميزان توسعه شيكه آب و فاضلاب زيرسافتارها سد فاضلاب و ...) ج) زمين ont gab ارأيابي اثرات زيست محيطي و مقررات و قوانين زيست مميطي توسعه شهرها و روستاها وضعيت بازيافت و دفن ‎Sayed‏ د) انرژي: سوفت‌هاي فسيلي هزنه و عرفه ‎pi‏ ‏مديريت ‎hil‏ مصرف و قیمت انژي ز بلاياي طبيعي شامل: امتمال وقوع سیل امتمال وقوع ززل تحلیل محیط دور: آنالیز ۳/۲/۵) وضعیت

صفحه 11:
تحلیل محیط نزدیک (آنالیز پورتر) مایکل پورتر ... وي در دانشگاه هاروارد در رشته اقتصاد در شاخه سازمان‌هاي صنعتي (10) به‌تمصیل مشغول بود. _ ‎pol Os!‏ باعث تمرکز ذهن وي بر علت سجدا وري بعضي صنایع نسبت به دیگران شد. ‏وي تمرکز بر محصولات خاص, مزیت در هزینه‌ها. مزیت در تمایز محصولات و تولید به مقیاس را جز فاكتورهاي مهم (قابتي تلقي کرد. ‏پورتر در نهایت» چارچوب جامع خود را براي تحلیل ساختاري جذابیت صنعت در چهارهوب خحامشي کسب و کار ارایه کرد.

صفحه 12:
aa ‏تحلیل محیط نزدیک (آنالیز پورتر)‎ Pe قدرت چانه‌زني عرضه‌کنندگان و تأمین‌کنندگان

صفحه 13:
كالاهاي جايكزين ل" تحليل محيط نزديك (آناليز يورتر) نه ° چه میزان خطر براي ورود محصولات جایگزین محصولات فعلي وججد دارد؟ میزان هزينه‌اي که مشتري باید متحمل شود تا از كالاي جایگزین استفاده کند. چقدر است ‎§(Guvitchiry Cust)‏ محصولات جایگزین. تا چه هد قابلیت سودآوري و نفوذ در بازار را دارند؟ روند کاهش قیمت محصولات جایگزین و بهبود کیفیت آنها تا چه مد است؟ تا چه مد رقبا تمایل دارند نفوذ در بازار یا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند؟

صفحه 14:
تحلیل محیط نزدیک (آنالیز پورتر) * تعداد و حجم مشتریان بالقوه و بالفعل شرکت چه میزان است؟ * میزان هزينه‌اي که مشتري باید متممل شود تا از تولید کننده دیگر خريداري نماید چه میزان است ‎S(owitchiery ove!)‏ * میزان محصولات جایگزین محصولات فعلي تا چه میزان است که باعث تغییر جهت مشتري ‎Crow gly‏ شود؟ * تا چه مد محصولات توليدي ثابت. استاندارد مشخص و غير متمايز ‎Sco‏ است که باعث شود مشتري به راحتي لن را از منبع ديگري نیز تهیه ‏خریداران و نماید؟ ۱ ۲ مشتریان * میزان وابستگي شرکت از بعد مالي به خرید مشتریان تا چه هد است؟ ‏* میزان اطلاعات و آگاهي خریداران و مشتریان از کیفیت. قیمت و سایر مشفصه‌هاي محصولات و خدمات در این صنعت چقدر است؟ ‏* تا چه هد خریدارن و مشتریان قادرند تهديدي براي ایجاد و گسترش يكپارچگي به‌سمت مبداء (مص! لعسدامتا) باشند

صفحه 15:
قدرت چانه ‎Vocal‏ ‏و اعتباردهندگان ل ی ‎aa‏ * تعداد تأمین‌کنندگان و اعتباردمندگان مهم و اساسي شرکت چقدر است؟ * مواد اوليه به‌کار رفته در محصولات توليدي تأمین‌کنندگان تا چه میزان قابل چه هد قادر است در تولید خود انعطاف داشته باشد. به نموي که تكنولوژي تولید خود را نوعي تغییر دمد که تأمین‌کننده. دیگر مناسب نباشد؟ * تا چه میزان احتمال دارد که تأمین‌کنندگان. محصولاتي مشابه تولید نمایند. به نموي که تبدیل به رقيبي جدي گردند 5 کنندگان تا چه میزان در خرومي كيفي محصولات توليدي نقش دارند؟ * میزان انمصاري بودن و محدود بودن عرضه‌کنندگان در صنعتي که در آن فعالیت مي‌شود. تا چه هد است؟ * میزان هزين‌اي که باید متممل شویم تا تأمین‌کننده يا اعتباردهنده فود را تغییر دهیم چقدر است (سم() ماس چه میزان. ‎Gly‏ تأمین‌کننده خود مشتري مهمي به شمار ميرويم و تأمين کننده براي يافتن مشتري جایگزین مشکل دارد؟ * تا چه هد محصولات توليدي توسط تأمین‌کنندگان براي موفقیت و بقاي ما ضروري است ؟ * تا چه هد منابع مالي اعتبار دهندگان براي موفقیت و بقاي ما فروري است ؟ * تا چه هد. تأمین‌کنندگان قادرند تا مانع و تهديدي براي ایجاد يكپارهگي به‌سمت ‎((Porward “Ieteyrotioa) sae‏ براي ما باشند؟

صفحه 16:
۳ تحليل محيط نزديك (آناليز يورتر) واكم ‎sais! GLEE"‏ تاذ مَيّتواند مانع ورود رقباي جدید به صنعت. شود * تا چه مد متمایز کردن محصولات و خدمات مي‌تواند مانع ورود رقباي جدید ‎ ‏شود ‏* تا چه مد داشتن نام و علامت تجاري (۲۰۷) در این صنعت. مایز اهمیت است؟ ‏* میزان هزينه‌اي که مشتریان فعلي باید متممل شوند تا از محصولات ‏تولیدکنندگان تازه وارد استفاده کنند. چقدر است ‎S(Gwickier Oost)‏ تهديد ی رقباي جدید تا چه مد قادرند به کانال توزیع دسترسي داشته ‎Say‏ * تازه واردان و رقباي جدید تا چه هد قادرند به تكنولوثي و دانش فني این 55 صنمت دسترسي داشته باشند؟ ‏* تازه واردين. و رقباي جديد تا هه حد قادرند به مواد اوليه ضروري براي فعاليت ‏در این صنعت. دسترسي داشته باشند؟ ‏* میزان سرمایه اولیه مورد نیاز براي ورود به این صتعت و تولید در مقیاس ‏اقتصادي تا چه مد است؟ ‏* موفقیت در این صنعته تا چه هد به وفاداري مشتریان و داشتن شهرت و ‏اعتبار مرتبط است؟ ‏* دولت تا چه اندازه مي‌تماند با قوانین محدود کننده خود مانع ورود رقباي ‏جديد به اين صنعت شود ‎

صفحه 17:
۳7 تحليل محيط تزديى زر “اللي * هزينه‌هاي ثابت صنعتي که در آن فعالیت ميكنيم هه ميزان است؟ 2 ‎G‏ * ميزان رشد و باز شدن بازار صنعتي که در آن فعالیت مي‌کنيم چه میزان است؟ * در حال حاضر. شدت رقابت میان رقبا در صنعت تا چه هد است؟ * تا چه اندازه. میان محصولات توليدي رقباي مختلف ما تنوع وجود دارد؟ 1 = * افزایش نسبي در ظرفیت توليدي رقبا تا چه هد است؟ 1 * میزان آزادي عمل فروش (عه ‏ عمجم ‎gal ys (oh Gade‏ صنعت تا چه میزان است؟

صفحه 18:
۳7 تحلیل محیط نزدیک (آنالیز پورتر) فد * تجهیزات و تكنولویّي مورد استفاده در لین صنعت تا چه هد تخصمي و براي منظورخاص است. و نمي‌توان از انها براي تولید سایر محصولات استفاده کرد؟ * میزان هزينه‌اي که باید متحمل شویم تا از اين صنعت فارج شویم چقدر است (072 دادسب 8))؟ * تا چه حد. موانع و مشکلات اجتماعي و دولتي براي خروج از این صنعت وجود دارد؟ ۱ ۱ * میزان امکانات» توانمندي‌ها و قابليت‌هاي ما براي خروج از این صنعت چقدر است؟

صفحه 19:
مجموعه آماده‌سازی تدوین ا[ تا

صفحه 20:
افا ]0[ Porter, O.E.; "CODPEMMOE CODOCOROECE", Pree Press, DY’, (O90 [C] Ouscowelbs Riko P.O.; EDOIRODOODEONEL COBLYE1IG FOR GTROVEGIC PLOOO1VG , Ouceagerta Plocciag, dacuarp- ‏سوه(‎ ۰ [9] Grex, O.E.; GPRONEGCIC OECIGIOD DOKIDE BOO MLE COOIROODEDNG, Gage ‏عمط ظ)‎ ۰ ل ل ‎[PF] Cwirvovedd‏ امه اه ,۳000/۳۹1۵ ‎00600305000061١‏ ‎Cost ond Quality oP Bovereevent, D&O Prewier’s‏ ۰ بو() رنه نو وه رو تسس راوج بومو) فهرست منابع و مراجع

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان