علوم مهندسی معماری و عمران

آشنایی با معماری اسلامی ۱

masjede-soltaan-ahmad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با معماری اسلامی ۱”

آشنایی با معماری اسلامی ۱

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: مسجد سلطان احمد استانبولاستاد: برزگر زادهدانشجو: آمنه حیدری فر

اسلاید 3: مسجد سلطان احمدمسجد سلطان احمد یکی از آثار به جا مانده از دوران سلطنت ترکان عثمانی است، که به دلیل استفاده فراوان کاشی های آبی در معماری داخلی آن به مسحد آبی استانبول معروف شده است.

اسلاید 4: پیشینه تاریخی :در سال 1609 میلادی سلطان احمد به معمار خود محمد آقای صدف کار دستور ساخت مسجدی مانند مسجد ایا صوفیه اما با مناره های طلایی را داد.اما از آنجا که معمار لغت طلایی را به اشتباه 6 مناره می شنود شروع به ساخت مسجدی با 6 مناره و چندین گنبد آبشاری می کند،که در سال 1619 میلادی ساخت این بنا به پایان می رسد و همچنین جالب است بدانید که در ابتدا ساخت این بنا تنها برای رقابت با مسجد ایا صوفیه بود اما در نهایت مساحت و اندازه کلی ساختمان به مراتب کوچکتر ازایا صوفیه شد.

اسلاید 5: معماری مسجد سلطان احمدمسجد سلطان احمد از 13 گنبد کوچک و بزرگ تشکیل شده است،که 5 گنبد این مسجد گنبد های اصلی و مابقی گنبد های فرعی می باشند و بجزء این 5 گنبد اصلی و 8 گنبد کوچکتر 6 مناره بسیار بلند و مرتفع نیز در ساختمان این مسجد خود نمایی می کند.بر روی هر 8 گنبد فرعی و کوچک مسجد 14 پنجره و بر روی هر 5 گنبد اصلی 28 پنجره کار گذاشته است.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید