آشنایی مقدماتی با نرم افزار ENDNOTE
اسلاید 1: آشنایی مقدماتی با نرم افزار Endnoteکتابخانه دانشکده پرستاری و ماماییدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
اسلاید 2: نرم افزار Endnote یکی از جامع ترین نرم افزارهای مدیریت اطلاعات و استناد در پژوهش می باشد و توسط شرکت Thomson ارائه شده است.این نرم افزار در زمینه مدیریت مستندات، نگارش مقالات علمی و انتشار مقالات بر اساس استانداردهای ناشرین مختلف به پژوهشگران کمک می کند.
اسلاید 3: اجرای برنامه و ایجاد کتابخانه جدیدذخیره در محل دلخواه
اسلاید 4: نمونه صفحه باز شده از کتابخانه ای که تشکیل دادیدبرای سازماندهی منابع در کتابخانه شخصی خود می توانید از گزینه My Group استفاده نمایید
اسلاید 5: وارد کردن منابع جدید به صورت دستی برای این کار روی نشانه کلیک کنید یا از منوی References، گزینه New Reference را انتخاب نماییداز این طریق می توانید منابع کتابشناختی مورد نظر خود را به صورت دستی وارد نماییدانتخاب نوع منبع
اسلاید 6: برای اطلاع از چگونگی وارد کردن اطلاعات در هر فیلد، زمانی که صفحه مربوط به ورود اطلاعات دستی باز است، با فشردن کلید F1 راهنمای آن را باز کنید: Entering and Editing References را در قسمت Content کلیک کنید؛ Entering References را کلیک کنید؛هریک از فیلدهای مورد نظر را انتخاب کرده و راهنمای آن را مشاهده نمایید؛
اسلاید 7: کلید F1 این صفحه را باز می کند
اسلاید 8: در روش دستی امکان افزودن متن کامل یا تصویر وجود دارد. به این منظور، روی صفحه New References کلیک راست کرده و File Attachments را انتخاب کنید و فایل متنی یا تصویری مربوط را بیفزایید
اسلاید 9: پس از اتمام کار و بستن پنجره، منابع ذخیره می شوند و می توانید آن ها را در کتابخانه خود مشاهده نمایید
اسلاید 10: جستجو در پایگاه های مختلف اطلاعاتی و خروجی گرفتن برای Endnote اکثر پایگاه های اطلاعاتی این قابلیت را دارند که کاربران، رکوردهای مورد نظر خود را جهت انتقال به کتابخانه شخصی و نرم افزارهای مدیریت اطلاعات ذخیره نمایند. به این منظور پس از جستجو در پایگاه و انتخاب عناوین مورد نیاز، با استفاده از کلید Export و انتخاب Endnote، فایل مورد نظر ذخیره شده و می توان از طریق نرم افزار، آن را فراخوانی کرد. در اسلایدهای بعد نمونه هایی از پایگاه های اطلاعاتی قابل دسترس در دانشگاه تربیت مدرس را مشاهده نمایید
اسلاید 11: جستجو در پایگاه Proquest و ذخیره رکوردها برای انتقال به Endnote
اسلاید 12: مراحل ذخیره
اسلاید 13: جستجو در پایگاه Sciencedirect و ذخیره رکوردها برای انتقال به Endnoteمراحل کار
اسلاید 14: جستجو در پایگاه Oxford و ذخیره رکوردها برای انتقال به Endnote ابتدا مقاله مورد نظر را باز کرده، سپس Download Citation را کلیک کنید
اسلاید 15: در صفحه بعد Endnote را انتخاب کنید و فایل مورد نظر را ذخیره نمایید
اسلاید 16: انتقال اطلاعات از Google Scholar به نرم افزار Endnoteباز کردن یا ذخیره فایل در Endnote
اسلاید 17: فراخوانی فایل هایی که قبلاً از طریق پایگاهها ذخیره کرده اید در Endnote
اسلاید 18: پس از وارد کردن رکوردها، می توانید آنها را در کتابخانه شخصی خود مشاهده نمایید. با راست کلیک روی هر رکورد می توانید آن را به گروه هایی که قبلاً تشکیل دادید منتقل کنید و یا طبق نمونه زیر تغییرات دیگر اعمال کنید. پاک کردن رکوردویرایش منبع یا وارد کردن منبع جدید امکان نمایش رکوردها یا پنهان کردن آنانتقال رکورد به گروه مورد نظرضمیمه کردن فایل یا تصویر
اسلاید 19: جستجو در پایگاه های آنلاین از طریق Endnote
اسلاید 20: more با انتخاب more، پایگاه های بیشتری نمایش داده می شوند که برخی از آنها رایگان هستند مانند Pubmed (NLM)
اسلاید 21: وارد کردن کلیدواژهتعیین تعداد رکوردها برای ذخیرهتعداد رکوردهای یافت شده
اسلاید 22: انتقال10 رکورد اول به Endnote
اسلاید 23: انتقال منابع از endnote به word با نصب نرم افزار Endnote بر روی سیستم، ابزار مربوط به برنامه، خود به خود در واژه پرداز word اضافه می شود. بنابراین هنگام کار با word و نوشتن مقاله یا پایان نامه، زمانی که می خواهید به منبعی ارجاع دهید، بعد از زدن یک فاصله، برنامه Endnote را باز کنید و منبع مورد نظر را انتخاب کرده و روی علامت Insert Citation کلیک کنید.
اسلاید 24: نمونه صفحه word بعد از نصب endnoteویژگی هایی که افزوده شده اندمکان ارجاع با یک فاصله
اسلاید 25: پس از باز کردن Endnote مراحل زیر را انجام دهید1- انتخاب منبع مورد نظر2- روی این علامت کلیک نمایید
اسلاید 26: با انجام این کار بلافاصله در فایل word، ارجاع درون متنی و فهرست منابع اضافه خواهد شد.
اسلاید 27: همچنین برای افزودن منابع می توانید از ابزار Endnote نیز استفاده کنید برای این کار با استفاده از Insert Citation و زدن Find Citation عمل نمایید.
اسلاید 28: در پنجره ای که باز شده می توانید منبع مورد نظر را جستجو کنید و پس از انتخاب آن در نتایج به دست آمده، کلید Insert را کلیک نماییدانتخاب منبعجستجو
اسلاید 29: قابلیت ابزارهای Endnote در WordInsert Citation: همانطور که در اسلایدهای قبل ذکر شد، برای ارجاع دهی استفاده می شود؛Go to Endnote: ارتباط بین word و Endnote را برقرار می کند؛Edit & Manage Citations: مدیریت و ویرایش منابع (پاک کردن، اضافه کردن، روزآمدی) را انجام می دهد؛Edit Library References: برای اتصال به Endnote و ویرایش منابع به کار می رود؛Style: برای انتخاب فرمت مجلات مختلف به کار می رود؛Update Citations and Bibliography: تغییرات انجام شده را به روز می کند؛Convert Citations and Bibliography: منابع را به شکل های دیگر (بدون فرمت، متنی) تبدیل می کند؛Export to Endnote: با استفاده از آن می توانید منابع کتابخانه خود را به کتابخانه مد نظر یا یک کتابخانه جدید وارد نمایید؛Preferences: با استفاده از آن می توانید تنظیماتی را که می خواهید انجام دهید؛
اسلاید 30: انتخاب قالب بندی در Word برای تنظیم فهرست منابع مقاله خود مطابق با فرمت مجلات مختلف، می توانید در قسمت Style، فرمت دلخواه را انتخاب نمایید یا با استفاده از Select Another Style…، استایل های دیگری را انتخاب کرده و مقاله خود را طبق آن تغییر دهید.
اسلاید 31: افزودن مجله مورد نظر از فهرست موجود در Endnote، برای انتخاب فرمت آن مجله
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.