کسب و کار مهارت‌های شخصی

آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیای کسب و کار

amadegi_va_tasmime_rasekh_baraye_vorod_be_donyaye_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیای کسب و کار”

آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیای کسب و کار

اسلاید 1: آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیای کسب و کار

اسلاید 2: اهداف یادگیریآشنایی با انواع زندگی شغلی و تعاریف آنهامقایسه انواع زندگی شغلی بر اساس ویژگیهای مختلف آنها و ارزشگذاری در مورد آنهاتعیین علائق و مهارتها و انتخاب یک زندگی شغلی متناسب با این علائق

اسلاید 3: (Life Work)زندگی شغلیدورانی است که فرد مهمترین و بیشترین وظیفه اش در رابطه با انتخاب شغل و پیشرفت در آن تحقق می یابد.شروع زندگی شغلی افراد به عوامل زیر بستگی دارد: شرایط فردی اوضاع اجتماعی اقتصادی فرهنگی

اسلاید 4: برای این که شغل مناسبی را برای خود انتخاب کنیم:باید بدانیم چند نوع زندگی شغلی وجود دارد؟بررسی کنیم که کدامیک از انواع زندگی شغلی با اهداف،ایده ها روحیات،گرایش ها، توانایی ها،علائق و مهارتهای ما سازگار است؟

اسلاید 5: انواعزندگیشغلی(Employment)استخدام (Self-Employment)خوداشتغالی (Entrepreneurship) کارآفرینی

اسلاید 6: )EMPLOYMENT)استخداممنظور از استخدام، زندگی شغلی است کهشخص در قالب یک قرارداد رسمی و معتبر،وقت و مهارتهای خود را در مقابل دریافت وجهمشخصی در اختیار سازمانی دولتی یا خصوصی قرار می دهد.

اسلاید 7: %42 دانش آموختگان دانشگاهی در ایرانخواهان شغل ثابت اداری هستند.

اسلاید 8: افرادی که این نوع زندگی را انتخاب می کنند:اغلب افرادی منظم و تابع مقررات هستند.پذیرای سلسله مراتب اداری هستند.حاضرند خود را تحت نظر و کنترل دیگران قرار دهند.بدست آوردن یک امنیت شغلی برای این گروه ارزش بالایی دارد.سایر خصوصیات و ویژگیهای شخصیتی و رفتاری و عوامل محیطی نیز در این تصمیم گیری مؤثرند.

اسلاید 9: )SELF_EMPLOYMENT)خوداشتغالیاصطلاحی است برای بیان و توصیف یک نوع زندگی شغلی که در آن فرد حرفه خود را بر اساس عوامل زیر برمی گزیند:_تجربیات_مشاغل آزاد موجود در بازار کار_مسئولیت شخصی

اسلاید 10: گریز:طرح ضربتی اشتغالمهارت در اشتغال چه نقشی دارد؟

اسلاید 11: خوداشتغالی مساوی است:با کاری توام با خطرپذیری و غیر مزد بگیری که در منزل یا خارج منزل و بصورت فردی یا خانوادگی و یا بکار گماردن افرادی انجام شود. در واقع این افراد نه جزو دسته اول(استخدام) هستند نه جزو دسته سوم(کارآفرینی).

اسلاید 12: )ENTREPRENEURSHIP)کارآفرینیزندگی کارآفرینانه زندگی است توام با:_هیجان _پیروزی_خطرپذیری _شوق_تنوع _تلاش_تغییر _خلاقیت_شکست _فرصت گرایی

اسلاید 13: جدول مقایسه ویژگیهای کارآفرینان،خوداشتغالان و مستخدمینمستخدمینخوداشتغالانکارآفرینانکمزیادزیاداستقلال طلبیخیلی کممتوسطزیادخطرپذیریکممتوسطخیلی زیادنیاز به پیشرفتزیادمتوسطکمنیاز به قدرتکمتاحدودیزیادخلاقیتکمتاحدودیزیادتحمل ابهامکممتوسطخیلی زیادفرصت شناسی

اسلاید 14: انتخاب شغل:یکی از ابزارهایی که می تواند در انتخاب یک شغل صحیح مورد استفاده قرار گیرد جدول ترکیب علائق و مهارتهاست.AVOIDاموری که باید اجتناب شودچون هم علاقه نداریم و هم مهارتMINIMIZEاموری که باید کمتر استفاده شودچون کمتر علاقه داریمEXPLOREاموری که باید در آنها مهارت بیشتریکسب کنیم چون علاقه بالایی داریمDEVELOPبهترین گزینه برای انتخاب اموری که همعلاقه زیادی داریم و هم مهارت زیادیزیادمهارتهاکمکمزیادعلائق

اسلاید 15: نکــــــته:لازمه تشخیص قطعی نسبت به این افراد کدام زندگیشغلی را انتخاب کرده اند یا خواهند کرد این است که مدتی درحدود 3 تا 5 سال از انتخاب شغلشان گذشته باشد.بنابراین گذشت 3 تا 5 سال از شروع فعالیت،نشانه آن است کهفرد احتمال تغییر زندگی شغلی کمتری خواهد داشت.

اسلاید 16: دسته بندی مشاغل بر اساس علائق:«استرانگ»تمام مشاغل را در هفت گروه عمده زیر تقسیم بندی کرده است:1-شغلهای علوم زیستی2-شغلهای علوم فیزیکی3-شغلهای تکنیکی4-شغلهای خدمات رفاهی5-شغلهای تجارت کوچک6-شغلهای تجارت بزرگ7-شغلهای ادبی

اسلاید 17: روانشناس دیگری بنام «هات» مشاغل را از نظراقتصادی به شرح زیر تقسیم کرده است:5-رغبت تماس با مردم4-رغبت هنری3-رغبت علمی2-رغبت محاسباتی1-رغبت مکانیکی10-رغبت به کار دفتری9-رغبت خدمات اجتماعی8-رغبت موسیقی7-رغبت ادبی6-رغبت به فضای باز

اسلاید 18: تصمیم به کارآفرینی و ورود به دنیای کسب و کارهر زمان شما اولین حرکت و اقدام را در مورد خواسته هایتان انجام دادید آن وقت می توانید بگویید که من آن موضوع را خواستم و تا آن زمان فقط در ذهنتان خواسته اید و این نوع خواستن(خواستن ذهنی)اصلا“ خواستن به حساب نمی آید چه برسد به اینکه به توانستن منجر می شود.

اسلاید 19: برای رسیدن به روحیه و انگیزه ای بالا برای انجام یک فعالیتکارآفرینانه لازم است مطالب ذیل را پیگیری کنید و از خود سؤال کنید:آیا دلتان می خواهد آنقدر پول داشته باشید که هر زمان خواستید بتوانید به همه نیازمندیهای فامیلتان کمک مالی کنید؟آیا دلتان می خواهد مورد احترام جامعه،اقوام و دوستانتان قرار بگیرید؟

اسلاید 20: آیا دلتان می خواهد بهترین منزل و لوازم را داشته باشید و بهترین مدل ماشین را سوار شوید؟آیا دلتان می خواهد هر زمان که خواستید به همراه خانوادتان به مسافرتهای خارج از کشور و به هتلهای لوکس بروید؟آیا دلتان می خواهد خودتان رییس خودتان باشید؟

اسلاید 21: آیا دلتان می خواهد هر ایده ای که در کارتان به ذهنتان رسید سریع آزمایش یا اجرا کنید؟آیا دلتان می خواهد مورد تشویق و احترام دولتمردان ومسئولین جامعه قرار بگیرید؟آیا دلتان می خواهد ذهنی باز و خلاق داشته باشید؟

اسلاید 22: آیا می خواهید کارکنانتان به شما علاقمند باشند و با کمال وجود برا شما کار کنند؟آیا دلتان می خواهد هر زمان که خواستید سر کار بروید و هر طور که خواستید کار کنید؟آیا دلتان می خواهد همه در مورد شما بگویند آدم برجسته ومتفاوتی هستید؟آیا دلتان می خواهد هر زمان که خواستید خود را با پس انداز کافی بازنشسته کنید؟

اسلاید 23: از زندگی چه می خواهیــــــد؟تنها و مهمترین سؤالی که باید از خودتان بپرسید همین است.اما چرا افراد این سؤال مهم را از خود نمی کنند سه علت دارد:

اسلاید 24: ترس : می ترسند که اگر پاسخ سؤال را بیابند برای رسیدن به آن باید اقدامی کنند و بدنبال آن تغییر و تحولی در زندگیشان اتفاق میافتد.سخت کوشی : چون رسیدن به پاسخهایشان احتیاج به سخت کوشی دارد.قالب ذهنی : اغلب بطور ناخودآگاه فکر می کنند زندگی چیزی است که برای آنها اتفاق می افتد یا برایشان پیش می آید و لذا قابل برنامه ریزی و پیش بینی نیست.

اسلاید 25: برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که وارد دنیای کارآفرینیشوید باید از این افکار دوری کنید:باید خودم را خیلی سریع بشناسم.برای تاُسیس یک شرکت پول زیادی لازم است.بیشتر از 8ساعت خواب لازم است.احتیاج به شخصی دارم که من را راهنمایی کند.

اسلاید 26: برای بازنشستگی باید 40-50 سال کار کنم.برای گرفتن کمربند سیاه در کسب و کار احتیج به تواناییهای جسمی بالایی دارم.به انتقاد و عیب جویی بیشتر از تعریف و تمجید احتیاج دارم(نقاط ضعفم را باید بیشتر از نقاط قوتم بشناسم).دنیا به شما بدهکار است.به زمان و سرمایه بیشتر از کمک دیگران نیازمندیم.

اسلاید 27: موانعفردیکارآفرینینداشتن تخصص نداشتن اتومبیلنداشتن تجربه و اطلاعات کف بازار عدم اطلاع از کوچه پس کوچه هانداشتن انگیزه پیشرفت نداشتن باطرینداشتن ایده نداشتن نقشه راه و مسیر و تحقیقات بازار نداشتن مقصدBP نداشتن نداشتن سرمایه نداشتن بنزیننداشتن توان مدیریت نداشتن تمرین رانندگینداشتن اطلاع از قوانین ندانستن قوانین و علائم راهنمایی و رانندگینداشتن اعتماد به نفس نداشتن گواهینامه

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید