هنر عکاسی و گرافیک

آموزش تصویر سازی

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش تصویر سازی”

آموزش تصویر سازی

اسلاید 1: هو الله الخلق الباری المصور له الاسماء الحسنی یسبح له ما فی السموت و الارض و هوالعزیز الحکیمبسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: هنر به معنا سرعت می بخشدآموزش تصویر سازی استاد: فتحعلی خانی

اسلاید 3: یا واژه عکاسی photographyphoto+graphosنور+نوشتننوشتن بوسیله نور

اسلاید 4: در جهان بیش از سه هزار زبان رایج و مستقل وجود دارد.

اسلاید 5: سواد بصریتوانایی به وجود آوردن و فهمیدن تصاویر

اسلاید 6: هنرهای کاربردی هنرهای ناب

اسلاید 7: مولی نی استاد مدرسه باهاوس در سال 1935:در آینده بی سواد فقط کسی نیست که قلم را نمی شناسد بلکه کسی که دستگاه عکاسی را نمی شناسد نیز بی سواد محسوب می شود.

اسلاید 8: اولین عکس موفق از طبیعت توسط ژوزف نیس فور نیپس در سال 1765-1833

اسلاید 9: شاید قبلا این جملات را شنیده اید: دوربین های دیجیتال تمام کار را خودشان انجام می دهند، فقط کافی است دکمه را فشار دهید تا عکسی سحر آمیز به دست آید. هرچه دوربین بهتر باشد عکسی بهتر به دست می آید. آیا درست است؟

اسلاید 10: اصلا قبول نداریم!

اسلاید 11: این دوربین نیست که عکسی زیبا می گیرد، عکاس است

اسلاید 12: . با کمی دانش و آمادگی می توان با انجام تنظیم های صحیح و استفاده از تکنیک های کار، با استفاده از کوچکترین دوربین دیجیتال عکسی به یادماندنی گرفت.

اسلاید 13: ماهواره اییهواییتبلیغاتیفتوژورنالیسمورزشینمایشیمعماریعکاسی آموزشی پانورامازیر آبانواع عکاسی

اسلاید 14: به این تصاویر از آبشار نیاگارا دقت نمائید و بهترین را انتخاب نمائید

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: یک عکس عالی چشمها را می‌رباید و شما را مجبور می‌کند از ورق زدن کتاب دست برداشته و به عکس خیره شوید. - تاثیرگذاری عکس

اسلاید 22: یک عکس خوب عکسی است که بیننده با دیدنش بی اختیار و از روی تعجب بگوید :وای!

اسلاید 23: کلید تاثیرگذاری بصری در چهار چیز است: سادگی رنگ نور عمق

اسلاید 24: برای القای یک پیام واضح باید یک عبارت ساده و موجز بگویید: کم گوی و گزیده گو! بخشهای غیر ضروری عکسهایتان را ببرید و توجه بیننده را به سمت اساسی‌ترین اجزاء عکستان معطوف نماییدسادگی

اسلاید 25: سادگی کلید تاثیر گذاری است

اسلاید 26: جایی برای نفس کشیدنرعایت قانون یک سوم در عکسحتی المقدور نزدیک یک سوم تصویر از فضای خالی مثل آسمان باشد

اسلاید 27: رنگ

اسلاید 28: سعی نمایید برای تاثیرگذاری بیشتر تعداد و نوع رنگهای موجود در عکستان را حداقل نمایید.

اسلاید 29: بطور کلی عکس، یک موضوع اصلی دارد و یک رنگ اصلی. تنها بر روی یکی از سه رنگ اصلی تمرکز نمایید:قرمز، آبی یا زرد. این رنگهای غالب بهترین توازن را با رنگهای مکمل خود برقرار می نمایند:قرمز با سبز، آبی با نارنجی و زرد با بنفش.

اسلاید 30: رنگهای شاداب و زندهVelvia

اسلاید 31: (در دوربین های دیجیتال معمولا یک مد رنگی وجود دارد که رنگهایی با اشباع بیشتر و غنی تر ایجاد میکند .

اسلاید 32: حربه دیگر برای زنده‌تر کردن رنگها وجود دارد که بسیار ساده‌است.از یک فیلتر پلاریزه استفاده نمایید بیشتر عکسهای روز در هوای آزاد، از فیلتر پلاریزه برای پررنگ تر کردن آبی آسمان استفاده شده است ضمنا این فیلتر انعکاس سطوح را کم می ‌کند و باعث می شود تا رنگ سطوح درخشان و زنده‌تر به نظر آید.(به جای فیلتر از شیشه عینک آفتابی نیزمی توان استفاده نمود)

اسلاید 33: نور

اسلاید 34: نورانواع نور1- طبیعی2-مصنوعینحوه ی تابیدن1- کلی و تمام محیط2-محوطه ی محدود و معینکمیت و کیفیت1- شدید2-نرم3- مابین

اسلاید 35: استفاده خوب از نور رمز عکسهای برنده است. استفاده موثر از نور روز می تواند رنگهای عکستان را نیز بهبود بخشد.

اسلاید 36: رمز موفقیت عکسهایی مانند عکسهای نشنال جئوگرافیک این است که وقتی نور خورشید طلائی است - ساعات ابتدایی بعد از طلوع آفتاب یا نور قبل از غروب – عکس بگیرید. عکاسان حرفه‌ای این زمان را ساعات جادوئی می‌نامند. با نزدیک شدن خورشید به افق، نور خورشید مجبور است مسیر بیشتری را در هوا و از جمله از میان لایه ازون، گرد و غبار و بخار آب عبور نماید. بنابراین طول امواج واقع در انتهای طیف آبی پراکنده شده بیشتر از امواج واقع در انتهای طیف قرمز جذب می‌شوند. بنابر این نور خورشید ابتدا به زردی و سپس رفته رفته به سرخی می‌گراید. این نور طلایی منظره شما را با رنگی آتشین نقاشی نموده و تصاویری حیرت‌انگیز ایجاد می کند. ضمنا نور کمتر محدوده روشنایی منظره را کمتر نموده و به دوربین امکان ثبت بهتر رنگها را می دهد.

اسلاید 37: معمولا بهتر است محلهایی که رو به شرق هستند را در صبح هنگامی که خورشید در شرق طلوع می کند عکاسی نمایید و محلهایی که رو به غرب هستند را در بعد از ظهر. (در نیمکره شمالی محلهایی که رو به جنوب هستند در زمستان هنگام طلوع خورشید که خورشید جنوبی‌تر است دارای نور بهتری هستند و مکانهایی که شمالی هستند در تابستان که خورشید شمالی تر است نور مناسبتری دارند.)

اسلاید 38: عمق

اسلاید 39: در عسکهایتان اجزایی که عمق را نشان می‌دهند بگنجانید تا عکسهای دو بعدی را به سه بعدی تبدیل نمایید. مثلا با ترکیب یک پس زمینه جداگانه با یک سوژه بسته، سوژه و زمینه آن را در صفحات جداگانه‌ای قرار دهید. دنبال یک سری خطوط راهنما همانند یک دیوار، نرده یا جاده بگردید تا بیننده را به درون عکس بکشید. با عکاسی در ساعات جادوئی با ایجاد سایه‌های طویل‌تر شکل و بافت بهتری ایجاد نموده و به جدایی سوژه از زمینه کمک می‌نماید

اسلاید 40: کادر

اسلاید 41: مبانینقطهخطسطححجمبافتنقشنوررنگ

اسلاید 42: ترکیب بندی

اسلاید 43: زمان بیشتری در جای خود بمانید و منظره را از درون منظره یاب دوربین خود بررسی نمایید. برای پیدا کردن زمینه و پیش زمینه بهتر و نیز تغییر کادر و ترکیب بندی عکس جوانب کار را بررسی نماییدتحقیق کنید

اسلاید 44: برای اینکه موقعیت خود را خوب بشناسید و ارزش آنرا احساس نمایید وقت کافی بگذارید. بیشتر مردم عادت دارند یک عکس بگیرند و سپس به سمت موقعیت دیگری حرکت کنند، ولی زمان بیشتری در جای خود بمانید و منظره را از درون منظره یاب دوربین خود بررسی نمایید. برای پیدا کردن زمینه و پیش زمینه بهتر و نیز تغییر کادر و ترکیب بندی عکس جوانب کار را بررسی نمایید

اسلاید 45: با اضافه کردن یک یا دو نفر از مردم هر منطقه در عکسها یک نقطه ارتباط قوی برای بیننده بوجود می‌آید، انگار که خودش را در آن محل احساس می‌کند. همچنین با این کار احساسی از اندازه اشیاء و اجزاء عکاسی شده برای بیننده بوجود می‌آید، مثلا با وجود چند نفر در محوطه یک بنای قدیمی یا پای یک آبشار بیننده بزرگی و ابعاد آنها را متوجه می شود. فستیوالها، کارناوالها یا مراسمی که مردم در آن حضور دارند از دست ندهید، معمولا لباسهای رنگارنگ یا محلی و آداب و رسوم هر منطقه مناظری خوشایند و جذاب را برای عکس شما فراهم می‌آورد

اسلاید 46: به دنبال تنوع باشید تنوع بخش مهمی از زندگی و همچنین عکاسی است. تصور نمایید که عکسهایتان به عنوان یک گروه عکس چطور به نظر می‌رسند. سعی نمایید تا شیوه‌های مختلفی برای عکاسی انتخاب نمایید، مناظر زاویه باز را با تصاویر خاص دارای جزئیات دقیق ترکیب نمایید، عکسهای روز را با شب و عکسهای پرتره را با عکسهای انتزاعی... خلاصه اصل تنوع را در نظر داشته باشید. وقتی در یک شهر گردش می کنید، دنبال چند دسته از موضوعات مختلف باشید، نظیر علائم، چشم‌اندازها، لحظات خاص، ساختمانها، مردم، مناظر خیابانی، فستیوالها، مکانهای مقدس و عبادتگاهها، سواحل دریاچه‌ها و مناظر دریا، غذاها و غیره. خود را محدود به عکاسی از یک موضوع تنها مثلا ساختمانها نکنید. به دنبال نماهای غیر مرسوم از مناظر و سوژه‌های مشهور باشید، مانند نماهایی که چند نماد تصویری را یکجا نشان می‌دهند.

اسلاید 47: Rule of thirdsقانون یک سوم

اسلاید 48:

اسلاید 49: انتخاب بهترین زاویه دوربین

اسلاید 50: Fill the frameبه عنوان یک قانون کلی هر چه به موضوع نزدیکتر شود عکس بهتری ارائه می گردد.پر کردن قاب

اسلاید 51: Indooroutdoor

اسلاید 52: ساده کردن پس زمینه

اسلاید 53: دوربین را محکم نگه دارید

اسلاید 54: عینکاستفاده از عینک آفتابی به جای فیلتر جلوی لنز دوربین

اسلاید 55: Cloudyحالت ابری

اسلاید 56: فلاش روشن. با زدن فلاش هر جا که شما تشخیص دهید بجای اینکه هر جا که دوربین تشخیص دهد یک قدم مهم به سمت گرفتن عکسهای عالی در هوای آزاد برداشته اید. Fill flash

اسلاید 57: - مد ماکرو را از یاد نبرید!(تصویر برداری از نزدیک به سوژه)

اسلاید 58: نمونه از تصویر برداری با مد ماکرو

اسلاید 59: اهمیت خط افق را فراموش نکنید

اسلاید 60: او باید یک عکاس واقعی باشد. چون از سه پایه استفاده می کند!. سه پایه مناسب را فراموش نکنید.

اسلاید 61: نکات مهم:موضوع کادرزاویه دوربینکمپوزیسیونپیش نماپس زمینهنورپردازیروش های نگه داشتن دوربینقانون یک سومفلاشفیلتر

اسلاید 62: خط افق

اسلاید 63: سخن آخر بیشتر دوربین های دیجیتال حتی دوربین های اتوماتیک دارای تنظیم های جالبی هستند. با کمی خلاقیت و نبوغ و بازی کردن با تنظیم ها و بکار بردن حقه های ساده مختلف می توان عکسهایی گرفت که بیننده آن بلافاصله بپرسد: دوربین شما چیست؟ می توانید نوع دوربین را به آنها بگویید، ولی خودتان خوب می دانید که این دوربین نیست که چنین عکسهای خوبی می گیرد، عکاس چیره دست است!!  

اسلاید 64: معرفی کتب مرتبط:زبان تصویر جيورگی کپس ترجمه فیروزه مهاجرکمپوزیسیون لوییس ولکانوک ترجمه مریم مدنیمبانی هنرهای تجسمی لیلیان گارت ترجمه عربعلی شروهپایه و اصول طراحی و درک تصویر یوهانس ایتن ترجمه عربعلی شروهمبانی هنرهای تجسمی دکتر آیت اللهیکتاب رنگ ایتن یوهانس ایتن

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید