کسب و کار مدیریت و رهبری

آموزش تفکر سیستمی، جلسه دوم: رفتار و ساختار

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش تفکر سیستمی، جلسه دوم: رفتار و ساختار”

آموزش تفکر سیستمی، جلسه دوم: رفتار و ساختار

اسلاید 1: آموزش تفکر سيستمیجلسه دوم:رفتار و ساختار88/2/9

اسلاید 2: مدرسه دانش پژوه امین و علیرضا ورودی سال 81 و 83 مدرسه هستند. امین در کنکور قبول شده است. علیرضا با وجود معدل بالا در کنکور قبول نشده است. آقای صیادی پدر امین و علیرضا که فردی پیگیر مسائل آموزشی است به این مسأله معترض است. آقای صیادی بالا رفتن متوسط معدل از 16 به 17.5 را در نتیجه اعتراضات خود و دیگر خانواده ها می داند. مدیرمدرسه، آقای صیادی را فردی بدبین می داند که همواره معترض است. مدیر مقصر را خانواده ها می داند که در سال آخر توجه کافی که فرزندان خود نداشته اند.

اسلاید 3: مدرسه دانش پژوهبه نظر شما حق با کيست؟

اسلاید 4: سيستم قضاييدر یک کشور آماری که از سیستم قضایی گرفته شده نشان می دهد پرونده هایی کمی وارد این سیستم می شونداز سوی دیگر آماری موجود حاکی از این است که نرخ وقوع جرم و جنایت در کشور بالاستبه نظر می رسد در هنگام وقوع جرم مردم خود به حل مشکلات می پردازندمسئولین سیستم قضایی عقیده دارند مقصر مردمند. زیرا این فرهنگ بین مردم جا نیفتاده است که در هنگام وقوع جرم برای حل مشکل به سازمان های مسئول مراجعه کنند.

اسلاید 5: سيستم قضايي

اسلاید 6: ساختار عامل رفتاریکی از ابعاد مهم تفکر سیستمیک این است که بدانیم رفتارهایی که در جهان واقع از افراد یا سازمانها می بینیم، زاده ی ساختارهای سیستمیکی هستند که افراد یا سازمانها در آن قرار گرفته اند

اسلاید 7: ساختار عامل رفتارداشتن این نگاه باعث می شود که: افراد را بابت رفتارهایشان مقصر ندانیم. توانایی ما برای تشخیص و حل مشکلات افزایش می یابد.

اسلاید 8: جدال تسليحاتی

اسلاید 9: جدال تسليحاتی ديدگاه آمريکايي ها: ديدگاه روس ها:

اسلاید 10: جدال تسليحاتیاما!!

اسلاید 11: بی کفايتی، آری يا نه؟ همواره در دولت های مختلف بين اقتصاددانان و اعضای کابينه دولت تفاوت نظر وجود داشته است مثلا در مورد حذف يارانه ها. اقتصاددانان ادعا می کنند که سياست های آنان بر پايه های علمی استوار است. بر اساس اين مشاهدات چه نتيجه ای می شود گرفت؟ مشکل از دولتمردان است که سياست های مناسب را اتخاذ نمی کنند.

اسلاید 12: اما اگر مشکل از دولتمردان بود، بعد از 30 سال کسی يافت نمی شد که اين مشکلات را نداشته باشد؟علت را بايد در ساختار جستجو کرد:1- ساختار موجود باعث می شود افراد علی رغم اعتقاد به اصول علمی از اجرای آن باز بمانند. 2- ساختار باعث می شود افرادی در نقطات تصميم گيری قرار گيرند که يا آگاهی به اصول علمی ندارند و يا توان اجرای آن ها را.بی کفايتی، آری يا نه؟

اسلاید 13: مدرسه دانش پژوه

اسلاید 14: روش های تقويت مهارتآیا اگر فرد یا سازمان دیگری در این موضع بود، از او هم همین رفتار سر می زد؟چه چیزی باعث شده است افراد یا سازمانهایی که می توانند در رابطه با این مسئله به درستی عمل کنند، در محل تصمیم گیری برای این مسئله نیستند؟

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید