آموزشسایر

آموزش مدرسان کارورزی

صفحه 1:

صفحه 2:
عنوان )09+ طرح کارگاه آموزش مدرسان کارورزی

صفحه 3:

صفحه 4:
مهارت های مربیگری

صفحه 5:
ارتباط ‎esp‏ ا ا 0 راحتى مى توان با آن ها صحبت كرد و دانشجو مى تواند به راحتى نسبت به آن ها احساس گرمی, توجه و همزاد پندار کند. اين خصوصیت حاصل ‎Rom Ney see ese‏

صفحه 6:
به نظر می رسد که من گوش می دهم. ولى كوش نمى دهم. ذهنم جاى ديكرى است. رس رس گوش می دهم و صحبت می کنم. فکر می کنم و.... ‎Co ee TS ee tee‏ عكر و لد سنا رق را ‎DS GEE) ie eA‏ عن كاملا روى شما و سئوال تمركز مى ‎Ne er oo‏ ا ا ل ‎ee‏ ‏حل مسئله به شما کمک کنم.

صفحه 7:
0 cl»

صفحه 8:
mar ‏ادرس:‎ اين إفرم ؛ فهرستى از رفتارهاى مؤثر ذز#فرايند آمورش است كه امكان دارد ذر كلاش برخ دهد. این فرم مي تواند به عنوان یک فهرست راهنما برای مشاهده - و"نه الزامات فرایند تدريش:.مورد استفاده قزار بكيرد. بيشتهاد مى شود مشاهده كرَاين فهرست را قبل از ‎Suber nl Arar cre i‏ و انتخا مواززق كه قراز)است بر روق آن متمركز — معلم زودتر از زمان شروع كلاس وارد كلاس مى شود( ممكن است با یادیگرندگان قبل از شروع كلاس كفتكو كند). كلاس در زمان مشخص و با شیوه ای سازمان یافته آغاز می شود. معلم مواد آموزشی و یا اطلاعات لازم را قبل از شروع كلاس حاضر می کند. یادگیرندگان را در جریان رئوس مطالب یا طرح درس فرار می دهد. به وضوح اهداف کلی و ضیورت آن اهداف و یا فعاليتها را بیان می | ‎is‏ 8 موضوعات مربوط به درس را برای آماده كردن کلاس مرور می کند. ۲23 در اجرای برنامه انعطاف دارد و در صورت لزوم, به اصلاح بدفهمی های درس گذشته می پردازد کلاس را به موقع تمام می کتد برای یادگیرندگان, تکالیف مشخصی انتخاب می کند. نکات اصلی درس را در ایان کلاس خلاصه می کند. سخنرانی اش سازمان یافته است و دانش آموزان می توانتد به خوبی یادداشت برداری کنند. میزان فهمیدن دانش آموزان را دائماً کنترل می کند

صفحه 9:
نمونه هایی از هر مفهوم آماده می کند. با استفاده از مثالهای ملموس توضیح می دهد. با تعاریف ملموس, مفاهیم نا آشنا یا مشکل را توضیح می دهد. روابط بين نظريه ها, موضوعات. و واقعینها را روشن می کند. اطلاعات ( مفاهیم ناآشنا) را به چالش می کشاند. بر روی پاسخ سوالات تمرکز می کند. سازماندهی شده و واضح روی تخته می نویسد. سوالهای دانش آموزان را طوری تکرار می کند که همه دانش آموزان بشنوند. مفاهیم. تثوریها و واژه ها را به طریقهای گوناگون توضح می دهد. بر روی نکات مهم با بالا پردن صداء مکث کردن یا آرام صحبت کردن, تأکید می کند. از تصاویر همراه با توضیحات بهره می برد به کاربرد عملی مطالب توجه می کند. به سوالات به طور کامل یاسخ می دهد. كات مشكل را در کلاش ‎DS ca Goin a‏ مطالب را به زبان ساده توضیح می دهد.

صفحه 10:
بیانی رسا دارد. زمان آموزش, لبخند می زند. در بیانش احترام به مخاطب مشاهده می شود. با موقعیت پیش آمده, احساسات مناسبی را نشان می دهد. گاهی اوقات در کلاس هنگام آموزش حرکت می کند. زبان بدن او با احساسات مناسب است. به نظر می رسد در کلاس راحت و آرام است. به طور مداوم از روی مطالب نمی خواند ‎na‏ دح 22 233

صفحه 11:
از امکانات تصویری در کلاس استفاده می کند. مثالهای مناسب به کار می برد. محتوا را به دانش پیشین ربط می دهد. اطلاعات را به دنیای واقعی ربط می دهد. یادگیرندگان را به زاویه نگاههای مختلف مشارکت می دهد و تفکر دانش آموزان را تحریک می كند. از اطلاعات به روز استفاده مى

صفحه 12:
لم امكو دون با رد زاك بان و0 ولاك پژوهشی, دانش آموز را تشويق مى كند. از راهبرد های مختلی در کلاس درس استفاده می کند دانش آموز را برای مشارکت در كلاس درس ترغيب می کند. از كل كلاس سوال مى يرسد. eels ae ‏داش آموزان را به پاسخ دادن سوالات بکدیگر تشویق‎ ‏می کند.‎ ات 51 برای پاسخ دادن به سوالات دشوار, دانش آموزان را با ‎a‏ ‏راهتمایی ترغیب می کند. اشتباه یا دانش ناکافی خود را میپذیرد. (مثلا؛ برای يافتن اطلاعات درست و معتبر روش 0 ناماع مختلفی را پيشنهاد میکند) به نظرات مختلف احترام می گذارد (تشویق / احترام) ۳ |=[ ‎eS‏ ‎(el‏ ايده ها و نظرات دانش آموزان را در كلاس درس تركيب مى کند. 76 بازخورد های اصلاحی و مکرر به دانش آموزان می دهد به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می کند. دانش آموزان را به مشارکت فعال در کلاس درس

صفحه 13:
در کلاس, دانش آموزان عجول به نظر نمی رسند. قبل از آنکه وارد مبحث بعدی شود, میزان درک دانش آموزان را کنترل می کند. به موضوعات درسی به طور متعادل ‎wo‏ پردازد. | ‎eee‏ نمی شود. |— 1 تکالیف دارند. ‎a‏

صفحه 14:
واضح صحبت می کند( زیرلبی یا مبهم ۱ صحبت نمی کند). ۳ نه خیلی سریع و نه بیش از حد ارام صحبت می کند. بای ای را یت مک( ‎eee ele ees‏ 0 1 ‎ul‏ |_| تماس چشمی با دانش آموزان را حنظ 5 ‎Soe‏ | رات ور و 2۱ کند بیان او تسهیل کننده یادگیری باشد. ۲ مدقى.. كن .دجللت. دنثوا. أست. نف ‎i:‏

صفحه 15:
تاه موز زک ورس نها دانش آموز را به مشارکت و تفکر کردن, ترغیب می کند. به نظرات و مشارکت های داتش آموزان واکتش (پاسخ) سازنده می دهد نظرات مختلف را بعد از گوش دادن, تشویق می کند. در کلاس درس جوی دوستانه و صمیمی برقرار است. (مثلاء دانش آموزان آزادانه اظهار نظر می کنند.) پا سعه صدر و احترام به اشتباهات و سردرگمی (سوالات) دانش آموزان پاسخ می دهد. رفتار منصفانه ای با همه دانش آموزان در کلاس درس دارد. با دقت به سوالات یا نظرات دانش آموزان گوش فرا مي دهد. در حین تدریس به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می کند. دانش آموزان را به احترام متقابل, صداقت و درستی در کلاس درس ترغیب می کند. EE al Pals ae ue انتقاد سازنده را در کلاس درس مورد تشویق قرار می دهد. اشتیاهات و خطای خود را با صداقت می پذیرد. بازخورد معلم در کلاس درس سازنده است. . در کلاس های 30 تفر یا کمتر دانش آموزان را با نام کوچک مورد خطاب قرار می دهد. قبل یا بعد از کلاس درس با دانش آموزان رابطه صمیمی و دوستانه ای دارد. در تاعت های قارج از کلاش درس جهت رف مفعلات دانش آموزان ور

صفحه 16:
- en Peer re eri a eet مشارکت دانش آموزان را تشویق می کند. مباحت مشكل رابا شوه های ماوت آموزش می دهد 5۳ Ge mln jane ‏ی‎ تمونه ها اطلاعات. مالها و ارائه های مختلفی از محتوا تهیه می کند. از رسانه های گوناگون در کلاس استفاده می کند در روشياى خود باتوجه به ميزان توجه داننق آموران انعطاف؟ ‎Sita‏ Sai aloe eo axe eaie ‏کند.‎ راهبرد به كار كرفته او براى آموزش اين درس مؤثر است. مطالب ‎ead aly!‏ از كيفيت كافى براى آموزش مفهوم برخوردار ‎Es‏ فرصتهایی برای کاربردی کردن مطالب در اختیار دانش ‎LL GUL) ISS‏ ال مور ی سر وك ‏مطالب جديد, ايده هاى تو و نظریه های جدید را با محتوای آموزشى مرتبط می کند. ‏از ایک و امسفاده عن كد ‎7 ‎

صفحه 17:
معلم تشویق می کند. معلم بازخورد می دهد Ses esl sae ale ‏م‎ معلم صحبت مى كند معلم اشتباه دانش آموز را تصحيح مى كند معلم سرنخهايى ارائه مى كند معلم به سوال پاسخ می دهد معلم راهنمایی می کند معلم دانش آموز را مورد انتقاد می دهد دانش آموز یاسخ می دهد دانش آموز با صدای پلند می خواند دانش آموز بی صدا می خواند دانش آموز خلاصه می کند دانش آموز صحبت را شروع می کند سکوت و سر در گمی در کلاس هست دانش آموز تکلیف نوشتنی را انجام می دهد معلم از رایانه استفاده می کند معلم جزوه توزیع می کند معلم یا دانش آموز روی تخته می نویسد

صفحه 18:
معلم از نظر دانش آموزان استفاده می کند معلم سوال می پرسد معلم صحبت می کند معلم اشتباه دانش آموز را تصحیح می کند معلم سرنخهایی ارائه می کند مغلم به سوال پاسخ می دهد معلم راهنمایی می کند معلم دانش آموز را مورد انتقاد می دهد دانش آموز پاسخ می دهد دانش آموز با صدای بلند می خواند دانش آموز بی صدا می خواند دانش اموز نقاشی می کشد دانش آموز خلاصه می کند دانش آموز صحبت را شروع ‎ro‏ کند سکوت و سر در گمی در کلاس هست دانش آموز تکلیف نوشتنی را انجام می دهد معلم از رایانه استفاده می کند معلم جزوه توزیع می کند معلم یا دانش آموز روی تخته می نویسد

صفحه 19:
Boel ee reser err etre] Pl Pa eration] Pert فرم در همان روز مشاهده بايد تكميل 56 معلم جكونه درس را آغاز مى كند؟ 0 آیا معلم به نظرات همه داتش آموزان آنا مكلم بت تشاوتهات فردى بادكير كان جه می کند؟ آيا مغلم دز مورد مشائل دائش اموران قضاوت می کند؟ ایا کند» دانش آموزان را بر می انگیزاند؟ ‎Spe eee‏ 000 Pe Pen PPC ‏ا‎ omer as ‏رو‎ aN

صفحه 20:
دریناه خدا

عنوان دوره: طرح کارگاه آموزش مدرسان کارورزی شهریور 1393 مهارت های مربیگری ایجاد ارتباط گوش دادن بازخورد مهارت های مربیگری سئوال کردن انعکاس دلگرم کننده ب(ه ظاه(ر گوش دادن :ب(ه نظ(ر م(ی رس(د ک(ه م(ن گوش می دهم .ولی گوش نمی دهم .ذهنم جای دیگری است. گوش دادن مکالم(ه ای :م(ن در بح(ث ش(رک(ت م(ی کنم .من گوش می دهم و صحبت می کنم .فکر می کنم و.... گوش دادن فعال :م(ن به شدت بر چیزی ک(ه شم(ا می گویید تمر کز می کنم .حقایق را ثبت می کنم و توجه می کنم. گوش دادن عمی(ق :م(ن کام ً ال روی شم(ا و س(ئوال تمرک(ز می کنم .م(ن بای(د از شم(ا بپرس(م ت(ا آگاه ت(ر شده و بتوانم برای حل مسئله به شما کمک کنم. نام معلم..................... : درس.....................: مشاهدهخدا فرم بنام کالس درس مدرسه........................ تاریخ................... : مشاهده گر.................... : این فرم ،فهرستی از رفتارهای مؤثر در فرایند آموزش است که امکان دارد در کالس رخ دهد .این فرم می تواند به عنوان یک فهرست راهنما برای مشاهده – و نه الزامات فرایند تدریس ،مورد استفاده قرار بگیرد .پیشنهاد می شود مشاهده گراین فهرست را قبل از مشاهده به عنوان مبنایی برای بحث و انتخاب مواردی که قرار است بر روی آن متمرکز شود ،در نظر بگیرد. مالحظات بسیار مشاهده شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. سازماندهی معلم زودتر از زمان شروع کالس وارد کالس می شود( ممکن است با یادیگرندگان قبل از شروع کالس گفتگو کند). کالس در زمان مشخص و با شیوه ای سازمان یافته آغاز می شود. معلم مواد آموزشی و یا اطالعات الزم را قبل از شروع کالس حاضر می کند. یادگیرندگان را در جریان رئوس مطالب یا طرح درس قرار می دهد. به وضوح اهداف کلی و ضرEورت آن اهداف و یا فعالیتها را بیان می کند. موضوعات مربوط به درس را برای آماده کردن کالس مرور می کند. در اجرای برنامه انعطاف دارد و در صورت لزوم ،به اصالح بدفهمی های درس گذشته می پردازد. کالس را به موقع تمام می کند. برای یادگیرندگان ،تکالیف مشخصی انتخEاب می کند. نکات اصلی درس را در پایان کالس خالصه می کند. سخنرانی اش سازمان یافته است و دانش آموزان می توانند به خوبی یادداشت برداری کنند. میزان فهمیدن دانش آموزان را دائما ً کنترل می کند. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2 مالحظات بسیار مشاهده شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. وضوح نمونه هایی از هر مفهوم آماده می کند. با استفاده از مثالهای ملموس توضیح می دهد. با تعاریف ملموس ،مفاهیم نا آشنا یا مشکل را توضیح می دهد. روابط بین نظریه ها ،موضوعات ،و واقعیتها را روشن می کند. اطالعات ( مفاهیم ناآشنا) را به چالش می کشاند. بر روی پاسخ سواالت تمرکز می کند. سازماندهی شده و واضح روی تخته می نویسد. سوالهای دانش آموزان را طوری تکرار می کند که همه دانش آموزان بشنوند. مفاهیم ،تئوریها و واژه ها را به طریق­های گوناگون توضیح می دهد. بر روی نکات مهم با باال بردن صدا ،مکث کردن یا آرام صحبت کردن ،تأکید می کند. از تصاویر همراه با توضیحات بهره می برد. به کاربرد عملی مطالب توجه می کند. به سواالت به طور کامل پاسخ می دهد. نکات مشکل را در کالس به شراکت می گذارد. مطالب را به زبان ساده توضیح می دهد. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 3 مالحظات بسیار مشاهده شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. شور و شوق بیانی رسا دارد. زمان آموزش ،لبخند می زند. در بیانش احترام به مخاطب مشاهده می شود. با موقعیت پیش آمده ،احساسات مناسبی را نشان می دهد. گاهی اوقات در کالس هنگام آموزش حرکت می کند. زبان بدن او با احساسات مناسب است. به نظر می رسد در کالس راحت و آرام است. به طور مداوم از روی مطالب نمی خواند 1 2 3 4 5 6 7 8 9 4 مالحظات بسیار مشاهده شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. محتوا از امکانات تصویری در کالس استفاده می کند. مثالهای مناسب به کار می برد. محتوا را به دانش پیشین ربط می دهد. اطالعات را به دنیای واقعی ربط می دهد. یادگیرندگان را به زاویه نگاههای مختلف مشارکت می دهد و تشویق می کند. تفکر دانش آموزان را تحریک می کند. از اطالعات به روز استفاده می 1 2 3 4 5 6 7 مالحظات بسیار مشاهده شده اس)ت. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. تعامل معلم به منظور دادن پاسخ به سواالت یا کاربرد سواالت پژوهشی ،دانش آموز را تشویق می کند. از راهبرد های مختلف در کالس درس استفاده می کند. دانEش آموز را برای مشارکEت در کالس درس ترغیب می کند. از کل کالس سوال می پرسد. به سواالت دانش آموزان به وضوح و کامل پاسخ می دهد. دانEش آموزان را بEه پاسEخ دادن سEواالت یکدیگEر تشویق می کند. برای پاسخ دادن به سواالت دشوار ،دانش آموزان را با راهنمایی ترغیب می کند. اشتباه یEا دانEش ناکافی خود را می­پذیرد( .مثال؛ برای یافتEن اطالعات درسEت و معتEبر روش های یEا منابع مختلفی را پیشنهاد می­کند). به نظرات مختلف احترام می گذارد (تشویق /احترام) ایده ها و نظرات دانش آموزان را در کالس درس ترکیب می کند. دانش آموز را در زمان اشتباه و خطا راهنمایی می کند. بازخورد های اصالحی و مکرر به دانش آموزان می دهد. به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می کند. دانEش آموزان را بEه مشارکت فعال در کالس درس 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 مالحظات گاهی بسیار اوقات مشاهده شده است .مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. تأمل در کالس ،دانش آموزان عجول به نظر نمی رسند. قبل از آنکه وارد مبحث بعدی شود، میزان درک دانش آموزان را کنترل می کند. به موضوعات درسی به طور متعادل می پردازد. درگیر مسائل نامربوط و حاشیه ای نمی شود. دانش آموزان زمان کافی برای انجام تکالیف دارند. 1 2 3 4 5 مالحظا بسیار مشاهده ت شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوق ت مشاهده نشده است. صحبت کردن با تن صدای قابل قبولی صحبت می کند1 . 2 واضح صحبت می کند( زیرلبی یا مبهم صحبت نمی کند). 3 نه خیلی سریع و نه بیش از حد ارام صحبت می کند. 4 با شیوه ای رسا صحبت می کند( لحن صحبت او یکنواخت نیست). 5 ژستهای مناسبی هنگام صحبت کردن دارد. تماس چشمی با دانش آموزان را حفظ 6 می کند. 7 با احترام صحبت می کند و سعی می کند بیان او تسهیل کننده یادگیری باشد. 8 موقعی که مطلبی دشوار است ،به مالحظات بسیار مشاهده شده گاهی اوقات مشاهده هیچوقت مشاهده است. شده است. نشده است. ارتباط معلم با تشویق به دانش آموز بازخورد می دهد. دانش آموز را به مشارکت و تفکر کردن ،ترغیب می کند. به نظرات و مشارکت های دانش آموزان واکنش (پاسخ )Eسازنده می دهد. 1 2 3 4 نظرات مختلف را بعد از گوش دادن ،تشویق می کند. در کالس درس جوی دوسEتانه و صEمیمی برقرار اسEت( .مثال ،دانش 5 آموزان آزادانه اظهار نظر می کنند). بEا سEعه صEدر و احترام بEه اشتباهات و سEردرگمی (سEواالت) دانش 6 آموزان پاسخ Eمی دهد. 7 رفتار منصفانه ای با همه دانش آموزان در کالس درس دارد. 8 با دقت به سواالت یا نظرات دانش آموزان گوش فرا می دهد. 9 در حین تدریس به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می کند. دانEش آموزان را بEه احترام متقابEل ،صEداقت و درستی در کالس درس 10 ترغیب می کند. 11 به طور موثر به حواس پرتی دانش آموزان واکنش نشان می دهد. 12 انتقاد سازنده را در کالس درس مورد تشویق قرار می دهد. 13 اشتباهات و خطای خود را با صداقت می پذیرد. 14 بازخورد معلم در کالس درس سازنده است.E در کالس های 30نفEر یEا کمتEر دانEش آموزان را بEا نام کوچک مورد 15 خطاب قرار می دهد. قبل یا بعد از کالس درس با دانش آموزان رابطه صمیمی و دوستانه ای دارد16 . در ساعت های خارج از کالس درس جهت رفع مشکالت دانش آموزان در 17 مالحظا ت بسیار مشاهده شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است. هیچوقت مشاهده نشده است. راهبردهای آموزش مشارکت دانش آموزان را تشویق می کند. مباحث مشکل را با شیوه های متفاوت آموزش می دهد. فعالیتهای متنوعی در کالس درس استفاده می کند. نمونه ها ،اطالعات ،مثالها و ارائه های مختلفی از محتوا تهیه می کند. از رسانه های گوناگون در کالس استفاده می کند. در روشهای خود با توجه به میزان توجه دانش آموزان ،انعطاف دارد. مطالب جالب و هیجان انگیز برای محتوای آموزشی فراهم می کند. راهبرد به کار گرفته او برای آموزش این درس مؤثر است. مطالب ارائه شده ،از کیفیت کافی برای آموزش مفهوم برخوردار هستند. فرصتهایی برای کاربردی کردن مطالب در اختیار دانش آموزان می گذارد( مانند مسئله ،مطالعه موردی ،طرح نمونه) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 مطالب جدید ،ایده های نو و نظریه های جدید را با محتوای آموزشی مرتبط 11 می کند. از محتوای مکتوب استفاده می کند. محتوا را به مفاهیم گذشته و آینده مرتبط می کند. 1 2 1 درصد فراوانی مقوله مشاهده با محور رفتار معلم و دانش آموز( اقتباس از جدول ،1-9گال ،بورگ و گال) معلم تشویق می کند. معلم بازخورد می دهد معلم از نظریات دانش آموز استفاده می کند معلم سوال می پرسد معلم صحبت می کند معلم اشتباه دانش آموز را تصحیح می کند معلم سرنخهایی ارائه می کند معلم به سوال پاسخ می دهد معلم راهنمایی می کند معلم دانش آموز را مورد انتقاد می دهد دانش آموز پاسخ می دهد دانش آموز با صدای بلند می خواند دانش آموز بی صدا می خواند دانش آموز خالصه می کند دانش آموز صحبت را شروع می کند سکوت و سر در گمی در کالس هست دانش آموز تکلیف نوشتنی را انجام می دهد معلم از رایانه استفاده می کند معلم جزوه توزیع می کند معلم یا دانش آموز روی تخته می نویسد کد درصد فراوانی مقوله( فرم 2مشاهده .با محور رفتار معلم در کالس ( فرم ترکیبی کمی و کیفی)) معلم از نظر دانش آموزان استفاده می کند معلم سوال می پرسد معلم صحبت می کند معلم اشتباه دانش آموز را تصحیح می کند معلم سرنخهایی ارائه می کند معلم به سوال پاسخ می دهد معلم راهنمایی می کند معلم دانش آموز را مورد انتقاد می دهد دانش آموز پاسخ می دهد دانش آموز با صدای بلند می خواند دانش آموز بی صدا می خواند دانش اموز نقاشی می کشد دانش آموز خالصه می کند دانش آموز صحبت را شروع می کند سکوت و سر در گمی در کالس هست دانش آموز تکلیف نوشتنی را انجام می دهد معلم از رایانه استفاده می کند معلم جزوه توزیع می کند معلم یا دانش آموز روی تخته می نویسد کد سواالت بعد از پایان جلسه مشاهده( این فرم در همان روز مشاهده باید تکمیل شود). معلم چگونه درس را آغاز می کند؟ آیا معلم به همه دانش اموزان توجه دارد؟ آیا معلم به نظرات همه دانش آموزان توجه می کند؟ آیا او نسبت به دانش آموزان قوی و ضعیف سو گیری دارد؟ آیا معلم به تفاوتهای فردی یادگیرندگان توجه می کند؟ آیا معلم در مورد مسائل دانش اموزان قضاوت می کند؟ آیا روشهای آموزش که معلم انتخاب می کند ،دانش آموزان را بر می انگیزاند؟ معلم بیشتر نقش راهنما دارد یا کنترل کننده؟ کیفیت تکالیفی که معلم به دانش درپناه خدا

62,000 تومان