سایر آموزش

آموزش مدرسان کارورزی

amozeshe_modaresane_karvarzi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش مدرسان کارورزی”

آموزش مدرسان کارورزی

اسلاید 1: عنوان دوره:طرح کارگاه آموزش مدرسان کارورزی شهریور 1393

اسلاید 2:

اسلاید 3: ‏مهارت های مربی‏گریایجاد ارتباطمهارت های مربی‏گریگوش دادنسئوال کردنانعکاس دلگرم کنندهبازخورد

اسلاید 4: ارتباط مربیان خوب آنانی هستند که به راحتی می توان با آن ها صحبت کرد و دانشجو می تواند به راحتی نسبت به آن ها احساس گرمی، توجه و همزاد پندار کند. این خصوصیت حاصل توانایی ایجاد ارتباط با دیگران است.

اسلاید 5: گوش کردنبه ظاهر گوش دادن: به نظر می رسد که من گوش می دهم. ولی گوش نمی دهم. ذهنم جای دیگری است. گوش دادن مکالمه ای: من در بحث شرکت می کنم. من گوش می دهم و صحبت می کنم. فکر می کنم و.... گوش دادن فعال: من به شدت بر چیزی که شما می گویید تمر کز می کنم. حقایق را ثبت می کنم و توجه می کنم. گوش دادن عمیق: من کاملاً روی شما و سئوال تمرکز می کنم. من باید از شما بپرسم تا آگاه تر شده و بتوانم برای حل مسئله به شما کمک کنم.

اسلاید 6: برای انجام مشاهدهبرگزاری کنفرانس قبل از مشاهدهاصل مشاهده برگزاری کنفرانس پس از مشاهدهقضاوت نهایی

اسلاید 7: بنام خدا سازماندهیهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1معلم زودتر از زمان شروع کلاس وارد کلاس می شود( ممکن است با یادیگرندگان قبل از شروع کلاس گفتگو کند).    2کلاس در زمان مشخص و با شیوه ای سازمان یافته آغاز می شود.    3معلم مواد آموزشی و یا اطلاعات لازم را قبل از شروع کلاس حاضر می کند.    4یادگیرندگان را در جریان رئوس مطالب یا طرح درس قرار می دهد.    5به وضوح اهداف کلی و ضرورت آن اهداف و یا فعالیتها را بیان می کند.    6موضوعات مربوط به درس را برای آماده کردن کلاس مرور می کند.    7در اجرای برنامه انعطاف دارد و در صورت لزوم، به اصلاح بدفهمی های درس گذشته می پردازد.    8کلاس را به موقع تمام می کند.    9برای یادگیرندگان، تکالیف مشخصی انتخاب می کند.    10نکات اصلی درس را در پایان کلاس خلاصه می کند.    11سخنرانی اش سازمان یافته است و دانش آموزان می توانند به خوبی یادداشت برداری کنند.    12میزان فهمیدن دانش آموزان را دائماً کنترل می کند.      فرم مشاهده کلاس درسنام معلم: ..................... تاریخ: ................... مدرسه........................درس:..................... مشاهده گر: ....................این فرم ، فهرستی از رفتارهای مؤثر در فرایند آموزش است که امکان دارد در کلاس رخ دهد. این فرم می تواند به عنوان یک فهرست راهنما برای مشاهده – و نه الزامات فرایند تدریس، مورد استفاده قرار بگیرد. پیشنهاد می شود مشاهده گراین فهرست را قبل از مشاهده به عنوان مبنایی برای بحث و انتخاب مواردی که قرار است بر روی آن متمرکز شود، در نظر بگیرد.

اسلاید 8: 2 وضوحهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1نمونه هایی از هر مفهوم آماده می کند.    2با استفاده از مثالهای ملموس توضیح می دهد.    3با تعاریف ملموس، مفاهیم نا آشنا یا مشکل را توضیح می دهد.    4روابط بین نظریه ها، موضوعات، و واقعیتها را روشن می کند.    5اطلاعات ( مفاهیم ناآشنا) را به چالش می کشاند.    6بر روی پاسخ سوالات تمرکز می کند.    7سازماندهی شده و واضح روی تخته می نویسد.    8سوالهای دانش آموزان را طوری تکرار می کند که همه دانش آموزان بشنوند.    9مفاهیم، تئوریها و واژه ها را به طریق­های گوناگون توضیح می دهد.    10بر روی نکات مهم با بالا بردن صدا، مکث کردن یا آرام صحبت کردن، تأکید می کند.    11از تصاویر همراه با توضیحات بهره می برد.    12به کاربرد عملی مطالب توجه می کند.    13به سوالات به طور کامل پاسخ می دهد.    14نکات مشکل را در کلاس به شراکت می گذارد.    15مطالب را به زبان ساده توضیح می دهد.    16برای دانش آموزان نمونه های سوال تهیه می کند.    17 انتظارات از تکالیف و ازمونها را به روشنی بیان می کند.    

اسلاید 9: 3 شور و شوقهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1بیانی رسا دارد.    2زمان آموزش، لبخند می زند.    3در بیانش احترام به مخاطب مشاهده می شود.    4با موقعیت پیش آمده، احساسات مناسبی را نشان می دهد.    5گاهی اوقات در کلاس هنگام آموزش حرکت می کند.    6زبان بدن او با احساسات مناسب است.    7به نظر می رسد در کلاس راحت و آرام است.    8به طور مداوم از روی مطالب نمی خواند    9به سوالات به طور کامل پاسخ می دهد.    10یا شیوه هایی که موجب عدم تمرکز نشود، عادتهای خاص خود را کنترل می کند.   

اسلاید 10: 4  محتواهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1از امکانات تصویری در کلاس استفاده می کند.    2مثالهای مناسب به کار می برد.    3محتوا را به دانش پیشین ربط می دهد.    4اطلاعات را به دنیای واقعی ربط می دهد.    5یادگیرندگان را به زاویه نگاههای مختلف مشارکت می دهد و تشویق می کند.    6تفکر دانش آموزان را تحریک می کند.    7از اطلاعات به روز استفاده می کند.    8تکالیف را به اهداف دوره یا جلسه مرتبط می کند.    9بین واقعیت و عقیده تمایز قائل می شود.  

اسلاید 11:  تعاملهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1معلم به منظور دادن پاسخ به سوالات یا کاربرد سوالات پژوهشی، دانش آموز را تشویق می کند.    2از راهبرد های مختلف در کلاس درس استفاده می کند.    3دانش آموز را برای مشارکت در کلاس درس ترغیب می کند.    4از کل کلاس سوال می پرسد.    5به سوالات دانش آموزان به وضوح و کامل پاسخ می دهد.    6دانش آموزان را به پاسخ دادن سوالات یکدیگر تشویق می کند.    7برای پاسخ دادن به سوالات دشوار، دانش آموزان را با راهنمایی ترغیب می کند.    8اشتباه یا دانش ناکافی خود را می­پذیرد. (مثلا؛ برای یافتن اطلاعات درست و معتبر روش های یا منابع مختلفی را پیشنهاد می­کند).    9به نظرات مختلف احترام می گذارد (تشویق / احترام)    10ایده ها و نظرات دانش آموزان را در کلاس درس ترکیب می کند.    11دانش آموز را در زمان اشتباه و خطا راهنمایی می کند.    12بازخورد های اصلاحی و مکرر به دانش آموزان می دهد.    13به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می کند.     14دانش آموزان را به مشارکت فعال در کلاس درس تشویق می کند.    15دانش آموز را به هدایت بحث و گفتگو در کلاس ترغیب می کند.    16سوالاتی در سطوح مختلف یادگیری از دانش آموزان می پرسد.

اسلاید 12:   تأملهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1در کلاس، دانش آموزان عجول به نظر نمی رسند.    2قبل از آنکه وارد مبحث بعدی شود، میزان درک دانش آموزان را کنترل می کند.    3به موضوعات درسی به طور متعادل می پردازد.    4درگیر مسائل نامربوط و حاشیه ای نمی شود.    5دانش آموزان زمان کافی برای انجام تکالیف دارند.                      

اسلاید 13:   صحبت کردن   صحبت کردن هیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1با تن صدای قابل قبولی صحبت می کند.    2واضح صحبت می کند( زیرلبی یا مبهم صحبت نمی کند).    3نه خیلی سریع و نه بیش از حد ارام صحبت می کند.    4با شیوه ای رسا صحبت می کند( لحن صحبت او یکنواخت نیست).    5ژستهای مناسبی هنگام صحبت کردن دارد.    6تماس چشمی با دانش آموزان را حفظ می کند.    7با احترام صحبت می کند و سعی می کند بیان او تسهیل کننده یادگیری باشد.    8موقعی که مطلبی دشوار است، به آرامی و وضوح صحبت می کند.    

اسلاید 14:   ارتباطهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1معلم با تشویق به دانش آموز بازخورد می دهد.    2دانش آموز را به مشارکت و تفکر کردن، ترغیب می کند.    3به نظرات و مشارکت های دانش آموزان واکنش (پاسخ) سازنده می دهد.    4نظرات مختلف را بعد از گوش دادن، تشویق می کند.    5در کلاس درس جوی دوستانه و صمیمی برقرار است. (مثلا، دانش آموزان آزادانه اظهار نظر می کنند.)    6با سعه صدر و احترام به اشتباهات و سردرگمی (سوالات) دانش آموزان پاسخ می دهد.     7رفتار منصفانه ای با همه دانش آموزان در کلاس درس دارد.     8با دقت به سوالات یا نظرات دانش آموزان گوش فرا می دهد.    9در حین تدریس به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می کند.    10دانش آموزان را به احترام متقابل، صداقت و درستی در کلاس درس ترغیب می کند.    11به طور موثر به حواس پرتی دانش آموزان واکنش نشان می دهد.    12انتقاد سازنده را در کلاس درس مورد تشویق قرار می دهد.    13اشتباهات و خطای خود را با صداقت می پذیرد.    14بازخورد معلم در کلاس درس سازنده است.    15در کلاس های 30 نفر یا کمتر دانش آموزان را با نام کوچک مورد خطاب قرار می دهد.    16قبل یا بعد از کلاس درس با دانش آموزان رابطه صمیمی و دوستانه ای دارد.    17 در ساعت های خارج از کلاس درس جهت رفع مشکلات دانش آموزان در دسترس است.

اسلاید 15:   راهبردهای آموزشهیچوقت مشاهده نشده است.گاهی اوقات مشاهده شده است.بسیار مشاهده شده است.ملاحظات1مشارکت دانش آموزان را تشویق می کند.    2مباحث مشکل را با شیوه های متفاوت آموزش می دهد.    3فعالیتهای متنوعی در کلاس درس استفاده می کند.    4نمونه ها، اطلاعات، مثالها و ارائه های مختلفی از محتوا تهیه می کند.    5از رسانه های گوناگون در کلاس استفاده می کند.    6در روشهای خود با توجه به میزان توجه دانش آموزان، انعطاف دارد.    7مطالب جالب و هیجان انگیز برای محتوای آموزشی فراهم می کند.    8راهبرد به کار گرفته او برای آموزش این درس مؤثر است.    9مطالب ارائه شده، از کیفیت کافی برای آموزش مفهوم برخوردار هستند.    10فرصتهایی برای کاربردی کردن مطالب در اختیار دانش آموزان می گذارد( مانند مسئله، مطالعه موردی، طرح نمونه)    11مطالب جدید، ایده های نو و نظریه های جدید را با محتوای آموزشی مرتبط می کند.     12از محتوای مکتوب استفاده می کند.    13محتوا را به مفاهیم گذشته و آینده مرتبط می کند.    14محتوا را به تکالیف مرتبط می کند.    15سؤالاتی برای جلب توجه دانش آموزان مطرح می کند.    16فرصتی برای پاسخ دادن به سوالات ، در نظر می گیرد.    17دانش آموزان به طور مداوم درگیر یادگیری هستند( گوش کردن، صحبت کردن، فعالیت و بحث کلاسی).    18موانع تمرکز حواس را کاهش می دهد.

اسلاید 16: کدمقوله مشاهده با محور رفتار معلم و دانش آموز( اقتباس از جدول 9-1، گال ، بورگ و گال)فراوانیدرصد  معلم تشویق می کند.   معلم بازخورد می دهد   معلم از نظریات دانش آموز استفاده می کند   معلم سوال می پرسد   معلم صحبت می کند   معلم اشتباه دانش آموز را تصحیح می کند   معلم سرنخهایی ارائه می کند   معلم به سوال پاسخ می دهد   معلم راهنمایی می کند   معلم دانش آموز را مورد انتقاد می دهد    دانش آموز پاسخ می دهد    دانش آموز با صدای بلند می خواند   دانش آموز بی صدا می خواند    دانش آموز خلاصه می کند   دانش آموز صحبت را شروع می کند   سکوت و سر در گمی در کلاس هست   دانش آموز تکلیف نوشتنی را انجام می دهد   معلم از رایانه استفاده می کند   معلم جزوه توزیع می کند  معلم یا دانش آموز روی تخته می نویسد

اسلاید 17: کدمقوله( فرم 2 مشاهده. با محور رفتار معلم در کلاس ( فرم ترکیبی کمی و کیفی))فراوانیدرصد  معلم از نظر دانش آموزان استفاده می کند   معلم سوال می پرسد   معلم صحبت می کند   معلم اشتباه دانش آموز را تصحیح می کند   معلم سرنخهایی ارائه می کند   معلم به سوال پاسخ می دهد   معلم راهنمایی می کند   معلم دانش آموز را مورد انتقاد می دهد    دانش آموز پاسخ می دهد    دانش آموز با صدای بلند می خواند   دانش آموز بی صدا می خواند    دانش اموز نقاشی می کشد    دانش آموز خلاصه می کند   دانش آموز صحبت را شروع می کند   سکوت و سر در گمی در کلاس هست   دانش آموز تکلیف نوشتنی را انجام می دهد   معلم از رایانه استفاده می کند   معلم جزوه توزیع می کند   معلم یا دانش آموز روی تخته می نویسد  

اسلاید 18:  سوالات بعد از پایان جلسه مشاهده( این فرم در همان روز مشاهده باید تکمیل شود). معلم چگونه درس را آغاز می کند؟ آیا معلم به همه دانش اموزان توجه دارد؟ آیا معلم به نظرات همه دانش آموزان توجه می کند؟ آیا او نسبت به دانش آموزان قوی و ضعیف سو گیری دارد؟ آیا معلم به تفاوتهای فردی یادگیرندگان توجه می کند؟ آیا معلم در مورد مسائل دانش اموزان قضاوت می کند؟ آیا روشهای آموزش که معلم انتخاب می کند، دانش آموزان را بر می انگیزاند؟ معلم بیشتر نقش راهنما دارد یا کنترل کننده؟ کیفیت تکالیفی که معلم به دانش آموزان می دهد چگونه است؟ آیا معلم به ارزشیابی یادگیرندگان توجه دارد؟ کیفیت پرسش و پاسخها چگونه است؟ 

اسلاید 19: درپناه خدا

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید