صفحه 1:
صفحه 2:
آموزش مقدماتی
۳ ۰۲۰۱۱۱۰ cs6
ای
old iM ke سل
افا ts 0 0
صفحه 3:
بخش اول :آغاز کار با فش
فضای کار پیش فرض
بخش دوم :آشنایی با جعبهابزار
Eyedroper- paint Bucket- Ink
Bottle
پاک کردن اشیاء
بخش سوم :آشنایی با پالت رنگ
ایجاد یک طیف رنگ
بخش چهارم:آشنایی با سمبل ها
ایجاد سمیل ها
ایجاد یک دکمه جدید
سمبل های گرافیکی
بخش پنجم:آشنایی Framey
بخش ششم نبانل های
Transform,library
آشنایی با نوارزمانی و لاید ها
فریم کلیدی 166176۳806
ميان كذارى حرکتی با Motion Tweeing
بخش نهم : کار با متن ها
نمایش متونِ
TLF متن
بخش دهم : کار با المان های سه بعدی
آشنایی با استخوان سازی
صفحه 4:
نرم افزار گرافیکی فلش که در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت ماکرومدیا به دنیای وب معرفی شد. پس
یداری شدن ماکرومدیا توسط شرکت ۸0016 در سال ۲۰۰۵ تحت برند و پشتیبانی ۸۸006
عرضه شد.
als Adobe کپ اتفرم چند رسانه لوسنک ه بسولیلفزودن بویا نهلیی ویدتو و تعامبا
کایبر در صفحاتویی کر میرود
البته بيشتر براى بازى هاى ایترنتی و بنرهاى تبليغلتى مورد استفاده قرار مى كيرد اخيرا براى توليد
برنامه های کاربردی غنی اینترنتی به خدمت گمارده شده است.
فلش با ارسال همزمان صدا و تصویر و تعامل با کاریر از طریق موس میکروفن و دوربین ابر قدرتی در
طراحی سایت های جذاب محسوب می شود.
این نرم اقزار سازگاری بسیار بالایی با سایر نرم افزارهای صوتی و گرافیکی شرکت
6رداشته و اين امر موجب تسریع و تسهیل روند تولید محتوا توسط این سامانه می گردد.
فلیل خروجی فلش با پسوند 51۷۴ تولید می شود.توسط زبان برنامه نویسی :61101256151121
پشتیبانی می شود.
از دیکر کاربردهای فلش می توان به تولید کاتولوگ های چند رسانه ای . تولید اتوران های حرفه ای
یرای )و12۷1 و امکان ساخت فلش هایی برای گوشی های نوکیا اشاره کرد.
صفحه 5:
زمانی که با یک صفحه ی وب برخورد می کنیم ایده های مختلفی برای ساختن
یک وب سایت جالب ,در ذهنمان ایجاد ميشود.
در ۳12510 ابزارهایی وجود دارد که به وسیله ی آنها میتوان به راحتی تصاویر
مختلفی خلسق کرد. تصاویر, برداری(760101) خیلی بهتسر از نقشسه های
بیتی(21:6) هستند. فیلم های 18512 به واسطه برداری بودنشان کم حجم تر از
تصاویر نقشه بیتی خواهند بود.
در 18510 علاوه بر انیمیشن های ساده میتوانید وب سایتهای محاوره ای نیز بسازید.
به عنوان مثال میتوان فیلم فلشی را ایجاد کنید که در آن فیلمهای کوتاه 1۳2016
های موسیقی متعدد قابل انتخاب وجود داشته باشد زیرا ۴18510 کاملاً یه گرا
ale
صفحه 6:
سر و
Bowe
5
Biter
Wrens
pen ec em
Bowens
Breeton
Benen
صفحه 7:
صفحه کا ری (۲۷۵۳160۵06 ) در ۴126 :
صفحه 8:
بخش دوم :آشنایی با جعبه ابزار
ابزار Bucket Tool 3۵1۳ : برای ایجاد رنگ پرکننده اشیاء استفاده می کنیم » اين ابزار
یک 011012() دارد . اين ابزار برای رنگ آمیزی قسمتهایی از شکل که دارای فاصله (2605))
باشد هم استفاده می شود .این ابزار فقط روی اشیاء بسته عمل می کند)
Don't Close Gaps aol 55x
فاصله کوچک را هم رنگ می کند 0805 9۳011 ووم1)
فاصله متوسط Close Medium Gaps.s (2S, pm!)
فاصله بزرگ را هم رنگ می کند 0805 18706 01096
1 801۲16 1016 : از لیگ زینه ب لیینگآمیزیحاشیه لشکا | ٩1۳0166 لستفادم
میشود .
Tools ۴۳856 : ب رلیحذفن قاط مختلفشکلاز لیرلبزار لستفاده میشسود »
Faucet لستفادم از لیرلبزار او . کش کل کبایه حذفشود .
Mode + Erase Mode 811512 لست
te he
صفحه 9:
بخش چهارم :آشنایی و نحوه ایجاد 5001
استفاده از 917170001 باعت صرفه جویی در زمان می گردد. جهت ایجاد سمبل یا نماد از دو طریق انجام می شود
روش اول : از منوی 1۳85617 دستور 5370001 ۱61۷[ را انتخاب کنید . نامی برای سمبل خود انتخاب
كنيد از منوى بازشده سه نوع را مى توانيد انتخاب كنيد كه در ابتدا MOVIE CLIP را انتخاب و 016 نمائید.
اكنون درون صفحه يك دايره را بكشيد . حال 5061261 را انتخاب تا شكل به كتابخلنه شما اضافه شودو هر
موقع خواستيد از آن استفاده نمائد.
روش دوم : می توانید یک شکل را در صفحه ترسیم نموده و با استفاده از ایزار 5616614010 روی آن دوبار
کلیک نمائید تا کل انتخاب شود از منوی 1۷10031 دستور 53/001 متا pb 5 eas jLConvert
01 و نوع آن را انتخاب نمائید.
اکنون 93710101 جدید ساخته و در 1070177 آذخیره می شود.
حال ٩17101001 یک دکمه را طراحی می کنیم:
ابتدا فایل تمرین 0120۳5 زا باز نمائیددر ابتدا از منوى كنترل دستور 213:60125 5112216 282816
را انتخاب تمائيد این دستور کلیه دکمه هایی ساده ای را که در دسترس می باشد را فعال می نماید.
اکنون به بررسی و عملکرد دکمه ها می پردازيم در صورتی که اشاره گر موس را بر روى يك دكمه قرار دهيد تمام
تولبع فراخولنى و انجام مى شود . در لين مورد دستور بالا را مجددا غير فعال کنید وبا دوبار کلیک
مورد نظر وارد حالت ويرايشى أن شوي
صفحه 10:
الل
سمبل های گرافیکی
فلیل تمرین 18010105 را باز نمائیده دوبار کلیک نمائید تا وارد حللت ویرایشی آن
Jagd نوار زمانی سمبل گرافیک مانند نوار زملنی صفحه اصلی نشان داده مى شود .اين
سمبل دارای دو تنظیم دیگر است با انتخاب 506116 به صفحه اصلی بر گردید که با
استفاده از ينل سمت راست و كزينه 1001129 و باز كردن كشوى مورد نظر نوع
دلخواه را انتخاب نمائيد.( تعداد دفعات نمايش را انتخاب نمائيد.)
روى سمبل كليك نموده و مى بينيد كه سمبل در فريم هاى مختلف داراى رنك هاى
مختلف است اكنون تغييرات را در فريم هاى مختلف مشاهده نمائيد.
اجراى كرافيك را مشاهده نمائيد .
در نوار زمانى ميتوانيد با كرفتن كليد]51111جندين فريم را انتخاب نموده و با استفاده از
كليدهاى تركيبى ]51111و 5آنها را حذف نمائيد و يا راست كليك نموده و كزينه
6 ۲610076 را انجام دهید.
صفحه 11:
یکی از ویژگی های فلش استفاده از جعبه ابراز ۳816010 است با
نگه داشتن روی آن دو گزینه انتخاب می گردد
از اين ابزار هم مى توان برای اشکال و هم برروی سمبل ها استفاده نمائیم»
transform ۳۲۵۵ که سمبل01[0 100۷16 لستا لنتیخاب
نمائید بالستفاده از پلیبزن گه دلشتن] 81 و 2720[ کردن یک
کپیاز سمبللیجد میشود. زمانیک ه لبزار 1۳806101۳ ۳66
دو
@
صفحه 12:
فصل ششم
برای شروع فایل sus jh Layers پلئل 170117110 [از دو بخش تشکیل شده قسمت سمت جب
برای کایبا لایه ها و قسمت سمت راست برای کار بر روی فریم ها که بازه ای
در زیر نوار زملنی نشان داده شده است همانطور که مشاهده می کنید فریم ها با اعدادی مشخص شده
دهید.
نایی با نوار زمانی و لایه ها
زمان است که مقدارش
اند با خط عمود می توائیم محدوده کار را
دوسمبل در کتابخانه موجود است ابتدا لاه اول را به روی صفحه 12820 کنید سپس یک AY
جدید باز کرده و سپس سمبل مورد نظر به درون صفحه 118706 کنید ترتیب لایه ها را تغییر کنید
نام لایه ها در فلش بسیار مفید بوده و مهم می باشد اگر بر روی نام دوبار کلیک کنید می توانيد نام لايه
رأ تغيير ذهيد.
ابتدا فايل تمرين 210726176165 21201 18176175 را انتخاب نمائيد.
آيكون مداد يعنى لايه قلبل ويرليش مى باشد اكر جشم را خاموش كنيد قلبل ويرايش نمى باشد مى
توانيد يك لايه را وضعيت جارى قفل كنيد . با كليك بر روى مربع كوجك بنفش رنك تمام محتوا نشان
داده مى شود با اين أيكون محتواى لايه زيرين مشاهده مى شود .
يك أيكون كوجك كنار نام لايه ديده مى شود با دوبار کلیک وارد قسمت 0۳01061165ن می
شوید. در اين كادر تمام ويزكى يك لايه را مشاهده مى كنيد: نوع لایه «قفل بودن یا بازبودن ...
صفحه 13:
ضرورت استفاده از لایه ها
لایه ها به ما لین امکان را می دهند که اشکال و حرکات ایجاد شده را به صور
کنترل و نظارت کنیم . وقتی هر شکل در لایه مربوط به خود وجود داشته باشد , کاربر لین
امکان را دارد که به راحتی اشکال را ویرلیش کرده و هر کدام را در هرجایی که مد نظرش
قرار دارد به راحتی تنظیم کرده و حرکات آنها را کنترل و پردازش کند . در این حللت برای
ویرایش مثلا یک شکل کوچک . کاربر مجبور به تغییر تمام موضوع نبوده و تنها با یک
دستور ساده می تواند شکل مورد نظرش را ویرایش کند .
لایه ها هیچ ضخامتی نداشته حجم زیادی اشغال نمی کنند . بنابرلین کاربر می تولند هر
تعداد لایه ای که نیاز داشت » ایجاد کرده و با لایه های مختلف کار کند . لایه ها به طور
پیش فرض با نام 1,2 18176۳, .. نامگذاری می شوند » اما امکان تغییر نام لايه به نام
دلخواه و متناسب با موضوع. وجود دارد . امکان کپی گرفتن از لایه ها نیز در موارد خاص
bse
صفحه 14:
بررسی فريم كليدى يا Key frame
در نوار زمانى تغييرات دكمه يا | نيمشن در آن تعریف می شوند فریم های کلیدی با دیره های توپر مشخص می شوند
دایره ای رسم نمائید و تبدیل به یک 613۳ 120۷16 نمائید
حال فایل جدیدراانتخاب نمائید و یک دایره در ن رسم نمائید با راست gpl SUS را 601076۳ به سمبل و
ssi movie clip
حال فریم دیگری را انتخاب نمائید و از منوی 10561 و از منوی jguctimeline 878126 را انتخاب نمائید
و از حالت انتخاب خارج نمائید اکنون فریم ۱۰ را انتخاب نمائید واز دستور 1061356 - pewsinsert
asl Ube! keyframe
حال يك فلیل کلیدی دیگر هم داریم حال سمبل را حرکت داده وبه محل دیگری منتقل نمائيد با حرکت دادن نوار
لفزنده سمل تا عدد ٩ ثابت و به عدد ده که رسید تغییر می یاب .
مجددا اولین فریم کلیدی را انتخاب و راست کلیک و گزینه Clssic tween 0۲681 را انتخاب نمائید حال
يك افكت كه بصورت یک حرکت مستقیم می باشد ایجاد می شود و یک فلش نشان دهنده این حرکت مى باشد
بر روی فریم ۶ کلیک نمائید و لن را بنوان ۳۵۳06؟ 6637 معرفی نمائید لذا از منوی - 121561
isles obo! |keyfram timeline حال سميل را به يايين صفحه درى نمائيد نتيجه را با يكبار اجرا
a coal
صفحه 15:
فریم چیست؟
هر فریم در 318510 نشان دهنده چشم اندازی از فیلم است که در یک فاصله زمانی نمایش پیدا
میکند . اگر شما به طور پیش فرض از ۱۲ فریم در ثانیه استفاده کنید هر فریم در یک دوازدهم فاصله
زمانی نمایش پیدا میکند.
پادگیری انواع 312106 :
نرم افزار 318510 دارای دو نوع 3۲806 است. فریم های معمولی و فریم های کلیدی. اختلاف و
سارت شرع رسب
- در زمان نملیش فیلم کلیه فریم ها در زمانهای مساوی نملیش داده ميشوند (مكر اينكه شمابا نوشتن
قطعه کد اسکریپت مشخص کنید که یک فریم چه زمانی طول بکشد تا نمایش یابد.
- آیتم های مختلف. را فقط به فریم های کلیدی میتوان اضافه نمود. لین |
ندارد که چه چیزی را
می خواهید اضافه کنید. بلكه بايد به ياد داشت كه به فريم های کلیدی میتوان آیتم نیز اضافه نمود.
صفحه 16:
آشنایی با ابزار 1660
ابزار 126600 برای ترسیم رنگ پرکننده استفاده می شود
ابتدا از جعبه ابزار 12600 را انتخاب نمائید و سپس [11] ۷1116 را انتخاب وکلیک نمائید ترسیم
شروع و با کلیک مجدد ترسیم متوقف می شود.
شما مى توانید متحرک سازی کنید گزینه 560 ۵1111066/را فعال نمائید برنامه را اجرا و نتیجه
را مشاهده فرمائید.
از سمبل های سفارشی خود نیز می توانید استفاده نمائید و به این جهت روی دکمه ت70 کلیک
نمائید و سمبلی را از کتابخانه انتخاب نمائید.
صفحه 17:
فصل هفتم : تنظيمات فايل خروجى
بررسى تنظيمات فليل : از منوى 110011657 Sus |, document jo:
نمائيد
اصلى ترين تنظيمات كزينه 011261251015 مى باشد كه عرض وارتفاع فايل
برحسب پیکسل مشاهده و تنظیم نمائید.
در قسمت 108/011می توانید تعیین كنيد كه سايز صفحه کاری با جه جيزى
منطیق باشد.
سرعت فریم ها هم قابل کنترل است .
صفحه 18:
کار با متن :
فلش 256 از دو موتور پشتیبانی می کند
Classic text Jy! نوع :
TLF text نوع دوم
© 0185516 كه به سه نوع تقسيم مىشود: :]616 ©45]811متزمائند يى
تصوير عملمىكند
نوع دوم 6261 23712181016 آیا متن پهیا با استفاده از لین متن از دستورات اکشن اسکریپ استفاده
می شود.
سومین متن متن ورودی می باشد که مشلبه متن بويا است . متن توسط کاربر وارد می شود مانند: نام
کاربری یا رمز ورودی ۳
ابزار را فعال نموده و هرنوع متنی را از کادر تکست تایپ در بالای ۳۲0۳6۲165 انتخاب
نمائیدودر مورد هر متنی می تواید فونت , شیوه متن ۰ سایز , فاصله حروف و رنگ را مشخص کنید.
صفحه 19:
کار با المان های سه بعدی
شبیه سازی حرکت یک دوربین
را وارد نمائید المان ه08106۳2 12011120 فایل تمرین
آشنایی با استخوان سازی
صفحه 20: