صفحه 1:
اموزش همسان دكتر كامبيز محضرى

صفحه 2:
آمو زش همسسان حم همسان 2 alee ‏آموزش همسان‎ 47

صفحه 3:
همسان آموزش همسان ۱30

صفحه 4:
CH See el) *۴ نظریه یادگیری اجتماعی ۴ نظریه عمل منطقی شده "" نظريه كسترش نوآورى ‎ia‏ ل كت

صفحه 5:
آموزء ۱ ا مبتنى بر اجتماع است. جامعه هدف و مخاطبين آن را مى يذ يرند. از نظر اقتصادی به صرفه است. 1

صفحه 6:
5 0 8 ‏همسان‎ ۳۳ BT) Be) توانایی کسب اطلاعات جدید ۱ ‎ewe eS SEES CES)‏ بر ‎Rey ber ‏و‎ ‏طبیعت منعطف و سازگار ‏ات ‎0010 0 ‏توانایی راهنمایی و هدایت کردن با الگوسازی ‏توانایی تصمیم سازی ‏توانایی نگاه از ابعاد مختلف

صفحه 7:
‎es MC DL RCS rec Dh ad‏ لت ا ‏انكيزه كار ‏زمینه فرهنگی _ اجتماعی مشابه مخاطبان هدف ‏احترام و پذیرش گروه هدف ‎raced Recency ear By ne ld‏ ل نسبت به افراد 11177+ ‎Ln Soe Sie Ecce‏ | ** توانایی رسیدن به محل مخاطبان. کار در ساعتهای نامنظم ‏تن

صفحه 8:
a) Re Be ST LT nt eee te ‎Aree TS Sel ee re Seo‏ | اك انفرادى يا كروه كوجىك ‎keer‏ رب ‎eS ree Bret Sree St‏ ‏توزيع كاندوم و لوبريكانت و نمايش استفاده صحيح كاندوم درمان هاى جايكزين اتزريق ايمن/ ‏مشاركت در آكاهسازى و يارى رسانى 11117 و ديكر حوادث عمومی ‏ات اك

صفحه 9:
Re eT nt eee rey رس سس eB eB STS In eee Te ST تبليغ كاندوم ۱ آموزش همسانان درباره مراقبتهای خانه 111/۸1195 مثبتها ‎0.١‏ حمايت از تلاشهاى 11177 مثبت ها در زندكى كردن مثبت مدع اد هد

صفحه 10:
ot 1۳ AF NA 5 2 تس 0 5 ‎BY Con vere Cot‏ ۱ ارجاع به امکانات مراقبت سلامت ۱ ‏ی‎ Ob ae bese) eee RS co ‏اجتماع‎ تسهیل کردن و شتاب دادن به تشکیل تصویر مثبت از خود و عزت نفس در افراد كروه هدف ار ‎a Bie teen Tee Se TEST‏ ۱

صفحه 11:
عواملى كه به 7موزشكر همسان انكيزه مى دهد: * نگران بودن برای دیگر اعضاء همسان اجتماع خود تمایل به کمک به دیگر اعضاء برای اعمال سالم و ایمن جنسی * درک مناسب از پیشگیری و کنترل ۴11۷/۸115 و پیشگیری و ار و "! مشوقها * تمایل به کسب هویت مشخص با طرح

صفحه 12:
‎LE‏ لت ‏استفاده صحیح کاندوم را نشان بدهد با استفاده تکنیک دو ا ا ‎RS Pes‏ ‏كاندوم بدهد تأكيد كند كه در هر نزديكى كاندوم بايد استفاده شود. ‏نشانی کامل درمانگاهی که خدمات رایگان و کارت سلامت می دهد ‎een SRP ere eli‏ ل ‎nee‏ ۲۳| ‎Revie ede cel vrei recy‏ ‏نشانی کامل مرکز گذری را به مخاطب بدهد و اطلاع دهد که آنها ل ا ا ا ل مسائل و مشکلات بحث کنند و در جستجوی حمایت باشند. ‎yneec mers poor‏ ا ا ا

صفحه 13:
‎ee te re eters)‏ رب ‎Oe Seer ae CS ee ca‏ میانگین تعداد تزربق روزانه درصد نزديكهاى جنسى كه بدون كاندوم انجام مى شود تزریق مشترک و تعداد آنها در روز آیا با شریک جنسی درباره استفاده از کاندوم صحبت می کنند؟ چه موانعی در استفاده مدام از کاندوم دارند؟ ‏قبل از سوال. آموزشگر همسان باید به فرد اطمینان دهد که تمام اطلاعات محرمانه خواهد ماند.

صفحه 14:
راهنمایی برای باری رسانی سیار ملاقات با گروه (مثلاً مصرف کنندگان تزریقی مواد در نوبتیهای منظم زمان بندى شود بطورى كه افراد بتوانند برنامه ريزى كنند تا CS ‏ا ا ل ل ا‎ ee) eS ‏برنامه ربزی کنید تا یک مکان در زمانهای مختلف دیده شود تا به‎ ۱ تماسهاى اوليه كوتاه باشد و اطمينان حاصل شود كه كاركنان يارى رسانی برای بحثهای جزئی تر و زمان و مکانها مناسب تر در دسترس خواهد بود.

صفحه 15:
al راهنمایی برای باری رسانی سیار ۳ 205 با مخاطبان رفتار ۳ داشته باشيد. راههايى براى تماس و ارتباط بيدا كنيد جنانجه ملاقاتها باعث مزاحمت در کارشان نشود و باعث نگرانی و ترسیدنشان نشود و همچنین باعت رنجش برخی نشود. 001 rene ape CaN Al] ‏بايد بكيريد حكونه با افراد ارتباط برقرار كنيد.‎

صفحه 16:
راهنمایی برای باری رسانی سیار ۵ افراد مخاطب نبابد ی ی تا ۶ کار به صورت دو نفره موّثرتر خواهد بود. هم از لحاظ امنیت ,بارى رسانى و توانايى برقرارى ارتباط با كروههاى متفاوت.

صفحه 17:
ارتباط با مصرف کننده و 1 مصرف کننده تزریقی هر روز دارد. در رقابت باشد. ا ا ل ل ا 0 ‎ced‏ ا لل ل | 9 ارات بارش كنندكان تزريقى منفى و عصبى هستند. ‎efor‏ ا ا ا ا ا ۱۳9 ار ار ل ا ا و ‎Se Weer Yo‏ ال

صفحه 18:
بارى رسانى نيازمند اعتماد سازى دقيق بين افراد يارى رسان و مصرف كنندكان تزريقى است و برقراری ارتباط لازم است که در زمینه تماس دوستان رخ دهد.

آموزش همسان دکتر كامبيز محضري آمـوزش همـسان همسان آموزشگر همسان آموزش همسان آموزش همسان ‏ همسان ‏Peer راهبرد مؤثر تغییر رفتاری نظریه یادگیری اجتماعی نظریه عمل منطقی شده نظریه گسترش نوآوری نظریه آموزش مشارکتی آموزشهمسانمؤثراست ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ با فرهنگ تناسب دارد. مبتني بر اجتماع است. جامعه هدف و مخاطبين آن را مي پذيرند. از نظر اقتصادي به صرفه است. اجتماع ”درحاشيه ” را مقتدر مي كند. شرايط آموزشگر همسان ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ توانايي كسب اطالعات جديد توانايي همدلی ،گوش دادن و ارتباط مؤثر رويكرد و نگرش به دور از قضاوت و با احترام توانايي اظهار احساسات طبيعت منعطف و سازگار توانايي ترغيب و حمايت توانايي ايجاد اطمينان و اعتماد توانايي راهنمايي و هدايت كردن با الگوسازي توانايي تصميم سازي توانايي نگاه از ابعاد مختلف معيارهاي انتخاب آموزشگر همسان مهارتهاي بين فردي ،مهارتهاي گوش دادن و توانايي ارتباط انگيزه كار زمينه فرهنگي _ اجتماعي مشابه مخاطبان هدف احترام و پذيرش گروه هدف گرايش به دور از قضاوت ،حساسيت ،مراقبت و همدردي و احترام نسبت به افراد +HIV اعتماد به نفس ،رهبري بالقوه ،الگوي رفتار سالم جنسي توانايي رسيدن به محل مخاطبان ،كار در ساعتهاي نامنظم نقشها و مسئوليتهاي آموزشگر همسان .1 .2 .3 .4 .5 .6 آموزش همسانان درباره عفونتهاي مقاربتي و HIVبه صورت انفرادي يا گروه كوچك كمك به همسانان براي دسترسي به كاندوم ،خدمات مشاوره و آزمايش داوطلبانه ايدز و عفونتهاي مقاربتي توزيع كاندوم و لوبريكانت و نمايش استفاده صحيح كاندوم درمان های جایگزین/تزریق ایمن/ مشاركت در آگاهسازي و ياري رساني HIVو ديگر حوادث عمومي توزيع اطالعات آموزشي نقشها و مسئوليتهاي آموزشگر همسان .6برگزاري جلسات منظم .7آموزش به همسانان براي مذاكره رفتار ايمن تر جنسي .8تبليغ كاندوم .9آموزش به همسانان كه چگونه خطر شخصي را ارزيابي كنند. .10آموزش همسانان درباره مراقبتهاي خانه HIV/AIDSمثبتها .11حمايت از تالشهاي HIVمثبت ها در زندگي كردن مثبت نقشها و مسئوليتهاي آموزشگر همسان .12 .13 .14 .15 .16 ارجاع به امكانات مراقبت سالمت عمل كرده به عنوان رهبران ،عامالن تغيير ،نقش الگو و مبتكر در اجتماع تسهيل كردن و شتاب دادن به تشكيل تصوير مثبت از خود و عزت نفس در افراد گروه هدف تسهيل بسيج اجتماع و فرآيند مقتدرسازي فرد در اجتماع آموزش به آموزشگران همسان جديد در داخل طرح و خارج آن عواملي كه به آموزشگر همسان انگيزه مي دهد: نگران بودن براي ديگر اعضاء همسان اجتماع خود تمايل به كمك به ديگر اعضاء براي اعمال سالم و ايمن جنسي درك مناسب از پيشگيري و كنترل HIV/AIDSو پيشگيري و كنترل آن شناخته شدن به عنوان آموزشگر از سوي ديگر همسانان مشوقها تمايل به كسب هويت مشخص با طرح آموزشگر همسان الزم است عالوه بر موارد باال: ‏ ‏ ‏ ‏ استفاده صحيح كاندوم را نشان بدهد با استفاده تكنيك دو انگشتي يا مدل آلت (در صورت دسترس بودن) كاندوم بدهد تأكيد كند كه در هر نزديكي كاندوم بايد استفاده شود. نشاني كامل درمانگاهي كه خدمات رايگان و كارت سالمت مي دهد به آنها بدهد و از آنها بخواهد حتي اگر احساس سالمتي كامل مي كند به اين درمانگاه مراجعه كند. نشاني كامل مركز گذري را به مخاطب بدهد و اطالع دهد كه آنها مي توانند به مركز براي مالقات ديگر همتايان مراجعه كنند درباره مسائل و مشكالت بحث كنند و در جستجوي حمايت باشند، استراحت كنند و از امكانات آن استفاده كنند. روند ثبت نام شامل مكان _ مورد _ تعلق فرد ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ميانگين نزديكي جنسي فرد در يك هفته ميانگين تعداد تزريق روزانه درصد نزديكهاي جنسي كه بدون كاندوم انجام مي شود تزريق مشترك و تعداد آنها در روز آيا با شريك جنسي درباره استفاده از كاندوم صحبت مي كنند؟ چه موانعي در استفاده مدام از كاندوم دارند؟ قبل از سوال ،آموزشگر همسان بايد به فرد اطمينان دهد كه تمام اطالعات محرمانه خواهد ماند. راهنمايي براي ياري رساني سيار .1 .2 مالقات با گروه (مثًال مصرف كنندگان تزريقي مواد در نوبتهاي منظم زمان بندي شود بطوري كه افراد بتوانند برنامه ريزي كنند تا كاركنان ياري رساني را ببينند .در صورت امكان براي قيمتها طوري برنامه ريزي كنيد تا يك مكان در زمانهاي مختلف ديده شود تا به همه گروه رسيدگي شود. تماسهاي اوليه كوتاه باشد و اطمينان حاصل شود كه كاركنان ياري رساني براي بحثهاي جزئي تر و زمان و مكانها مناسب تر در دسترس خواهد بود. راهنمايي براي ياري رساني سيار .3در تماس با مخاطبان رفتار محترمانه داشته باشيد. راههايي براي تماس و ارتباط پيدا كنيد چنانچه مالقاتها باعث مزاحمت در كارشان نشود و باعث نگراني و ترسيدنشان نشود و همچنين باعث رنجش برخي نشود. .4آماده كار با افراد مخاطب و صاحبان نفوذ باشيد و بايد بگيريد چگونه با افراد ارتباط برقرار كنيد. راهنمايي براي ياري رساني سيار .5افراد مخاطب نبايد ياري رساني ها را به شكل دشمن اين گروه ها يا همدست شان ببينند. .6كار به صورت دو نفره مؤثرتر خواهد بود ،هم از لحاظ امنيت ياري رساني و توانايي برقراري ارتباط با گروههاي متفاوت. ارتباط با مصرف كننده ‏ ‏ ‏ ‏ هر ارتباطي /مصرف كننده تزريقي بايد همه ديگر ارتباطاتش كه يك مصرف كننده تزريقي هر روز دارد ،در رقابت باشد. امور سالمت و بهداشت لزوما مهمترين مشكالتي نيستند كه مصرف كننده تزريقي هر روز با آن روبرو باشد. بسياري ارتباطات با مصرف كنندگان تزريقي منفي و عصبي هستند. مصرف كنندگان تزريقي ممكن است به هر كسي كه بخواهد با آنها ارتباط برقرار كند بدبين و بي اعتماد باشند ،و انتظار مي رود كه عصبي و منفي باشند. ياري رساني نيازمند اعتماد سازي دقيق بين افراد ياري رسان و مصرف كنندگان تزريقي است و برقراري ارتباط الزم است كه در زمينه تماس دوستان رخ دهد.

62,000 تومان