amoozesh-hoosh-mali-be-koodakan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش هوش مالی به کودکان”

آموزش هوش مالی به کودکان

اسلاید 1: آموزش کاربردی مفاهیم و مهارت های مالی به کودکان و نوجوانان

اسلاید 2: مقدمه : خیلی از والدین از اینکه بخواهند در خصوص پول با فرزندان خود صحبت کنند ترس دارند، آنهافکر میکنند صحبت در این خصوص باعث میشود انتظارات مادی فرزندان آنچنان زیاد شود که نتوانند به آنها پاسخ دهند.برخی به علت آنکه در گذشته اشتباهات مالی بزرگی مرتکب شده اند اعتماد به نفس کافی درخصوص آموزش مهارتهای مالی و افزایش هوش مالی فرزندان خود را ندارند.برخی نیز به علت آنکه دانش مالی کافی ندارند، در این موارد آموزشی به فرزندان خود نمی دهند و...

اسلاید 3: چرا باید آموزش مهارت های پولی و مالی به کودکانمان از سنین کودکی آغاز کنیم؟1- این روزها کودکان در معرض بیشترین تبلیغات کالاهای مختلف قرار گرفته اند،فروشندگان و تولیدکنندگان به خوبی فهمیده اند که اگر فرزندی از کالایی خوشش بیاید،والدین به سختی می توانند در برابر خرید آن کالا مقاومت کنند. حال فرض کنید فرزندی که در زندگی، همه خواسته های او برآورده شده و با مفهوم انتظار، سرمایه گذاری برایآینده، پس انداز بلند مدت برای خرید مسکن یا خودرو و محدودیت بودجه آشنا نشده است، چه سرنوشتی خواهد داشت؟

اسلاید 4: 2 - در تحقیقی که در اکثر کشورهای دنیا انجام شده است، مشخص شده که به طور میانگین 56 درصد مردم باور دارند آینده مالی فرزندانشان بدتر از زندگی فعلی آنها خواهد بود . جالب است که این نسبت در کشور های پیشرفته به بیش از 65 تا 70 درصد نیز می رسد.به طور مثال در کانادا این نسبت به 67 و در ژاپن به 76 میرسد. یعنی اکثریت مردم نسبت به آینده مالی فرزندانشان نظر منفی دارند. پس اگر میخواهیم از موفقیت مالی فرزندمان اطمینان داشته باشیم و در دنیای پر از مشغله و استرس کنونی، دغدغه های شکست مالی و اقتصادی، فرزندمان در آینده بار مضاعفی بر دوشمان نباشد، امروز باید کاری کنیم!

اسلاید 5: 3- اگر به هر دلیلی نسبت به آموزش مهارتهای پولی مانند، پس انداز، بودجه بندی، سرمایه گذاری، صرفه جویی و... به فرزندانمان اقدام نکنیم، بچه ها در خلأ زندگی نخواهندکرد و این آموزشها را از رسانه ها و دوستانشان و... فراخواهند گرفت.اگر فرزند ما با کسی معاشرت کند که 10 سال و 5 سال و حتی 6 ماه آینده برایش اهمیتی نداشته باشد و تنها به فکر لذت بردن از لحظه ها باشد، طبیعی است که آینده درخشانی انتظار فرزند ما را نخواهد کشید.بسیاری از موفقیت های تحصیلی، کاری و مالی، نتیجه به تأخیر انداختن لذت و انتظاراست. در زمینه موارد مالی مثل خرید خانه یا خودرو نیاز به انضباط مالی، صبر و بودجه بندی دارد و اگر فرزند ما در این خصوص آموزش ندیده باشد، نمی توانیم انتظار خاصی از او داشته باشیم.

اسلاید 6: 4- قانون 10 هزار ساعت: آقای دیدوید آگیلوی کتابی به نام Outlier دارد که به فارسی به نام بررسی «از ما بهتران » ترجمه شده است. ایشان زندگی افراد برجسته و موفق جهان را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده، که افرادی میتوانند در سطح بین المللی ستاره شوند که ازکودکی تا اوایل جوانی حدود 10 هزار ساعت تمرین کرده باشند. تفاوتی ندارد که موضوع موفقیت، ورزش یا هنر یا کسب و کار باشد، درخشش در سطح جهانی نیاز به این حجم از تلاش و کوشش مستمر دارد. خوب شاید ما نخواهیم وارن بافت ( یکی از بزرگترینسرمایه گذاران جهان) آینده را تربیت کنیم، اما باید بدانیم موفقیت مالی فرزندمان وابسته به آن است که آموزشهای اصولی را از کودکی آغاز کنیم.آموزش مهارتهای پولی با سخنرانی و موعظه بدست نمیآید، این مهارتها نیاز به تمرین و تکرار در موقعیت های فراوان از سن 3 سالگی تا 22 سالگی و فارغ التحصیلی از دانشگاه را دارد .

اسلاید 7: 10 نکته مهمی که در آموزش مهارتهای پولی به کودکان باید لحاظ کنیم :1 - آموزش مهارتهای پولی و مالی به بچه ها می تواند، خیلی زودتر از آنچه که فکر میکنید،شروع شود. دانشگاه ویسکانسین در تحقیقاتی که روی بچه های 3 ساله انجام داد، به این نتیجه رسید که، کودکان خردسال مفاهیم اقتصادی مثل ارزش، مبادله و خرید را میتوانند درک کنند. بنابراین اگر میخواهید فرزندی داشته باشید که در آینده از نظر مالی موفق باشد از همان خردسالگی آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی را به او شروع کنید.

اسلاید 8: 2 - آموزش به کودکان با سخنرانی اتفاق نمی افتد. بسیاری از ما هنگامی که می خواهیم به فرزندمان موضوعی را آموزش دهیم، شروع به صحبت کردن در مورد خوبی ها و ضرورت موضوع مورد بحث می کنیم.به طور مثال وقتی میخواهیم در خصوص ضرورت مرتب کردن اتاق خواب کودک به اوآموزش دهیم، معمولاً به او میگوییم، نظم در زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد و فرزند عزیزم شما باید اتاق خود را مرتب کنید. اتفاقی که پس از آن رخ میدهد این است که فرزند ما ممکن است فردا که از خواب بیدار شد، اتاق خود را مرتب کند اما دو روز بعد آن موضوع را فراموش مینماید. روش کاربردی که پیشنهاد میشود آن است که همراه با فرزندخود در یک فرآیندی که بیشتر شبیه به بازی و تفریح است، به اتاق او برویم و با هم دیگر تخت او را مرتب کنیم.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید