صفحه 1:

صفحه 2:
خیلی از والدین از اینکه بخواهند در خصوص پول با فرزندان خود صحبت کنند ترس دارند, آنهافکر میک عبت درلیی خسوس باعت موه اتطارای ماری فرردان آنبتان ربا شون وا ‎geal (gil as‏ دهندیرعی به علت آنکه در گدشته اشتباهات مالی بزرگی مرتکب شده اید ‎ay laze‏ نفس کافی درخصوص آموزش مهارتهای مالی و افزایش هوش مالی فرزندان خود را ندارند.برخی نیز به علت آنکه دانش مالی کافی ندارند, در اين موارد آموزشی به فرزندان خود نمی دهند و..

صفحه 3:
کودکلنمان, ‎ol‏ سنین. کودکی اغلاز کنیم؟ 1 این رورها کودتان در ترس رین ها ‎Calne AVS‏ قرا كرف ان مرو گان و کولب کند ا اند که آکر فررندی از کالیی خوشش اند والدین به سعتی وی تیاتد در پرایر خرید آل کالا مقاومت کنند حال فرص کنید فررندی که در رندگی همه خواسته های او برآورده شده و با مفهوم انتظار, سرمایه گذاری برای ای مس انتار بل بر رای ری یا ور و و سرنوشتی خواهد داشت؟

صفحه 4:
2 - در تحقیقی که در اکثر کشورهای دنبا انجام شده است, مشخص شده که به طور میانگین 6 درصد مردم باور دارند آینده مالی فرزندانشان بدتر از زندگی فعلی آنها خواهد بود . جالب است که این نسبت در کشور های پیشرفته به بیش از 65 تا 70 درصد نیز می رسد. به طور مثال در کانادا این نسبت به 67 و در ژاپن به 76 میرسد. یعنی اکثریت مردم نسبت به آینده مالی فرزندانشان نظر منفی دارند. پس اگر میخواهیم از موفقیت مالی فرزندمان اطمینان داشته باشیم و در دنیای پر از مشغله و استرس کنونی, دغدغه های شکست مالی و افتصادی, فرزندمان در آنده بار مصاعفی بر دوشمان نباشد, آمروز باید کاری کنیم!

صفحه 5:
3- اگر به هر دلیلی نسبت به آموزش مهارتهای پولی مانند. پس انداز, بودجه بندی, سرمایه گذاری, صرفه جوبی و. به فرزندانمان اقدام نکنیم, بچه ها در حلا زندگی نخواهندکرد و این آموزشها را از رسانه ها و دوستانشان و... فراخواهند گرفت. اگر فرزند ما با کسی معاشرت کند که 10 سال و 5 سال و حتی 6 ماه آینده برایش اهمیتی نداشته باشد و تنها به فکر لذت بردن از لحظه ها باشد, طبیعی است که آینده درخشانی انتظار فرزند ما را نخواهد کشید.بسیاری از موفقیت های تحصیلی, کاری و مالی: نتيجه به تأخیر انداختن لذت و انتظاراست. در زمینه موارد مالی مثل خرید خانه با خودرو نیاز به اتضباط مالی, صبر و بودجه بندی دارد و گر فرزند ما در این خصوص آموزش ندیده باشد, نمی توانیم اننظار خاصی از او داشته باشیم.

صفحه 6:
4 قانون 10 هزار ساعت: آقای دیدوید آگیلوی کتابی به نام 0۱۲۱6۲ دارد که به فارسی به نام بررسی «از ما بهتران » ترجمه شده است. ایشان زندگی افراد برجسته و موفق جهان را بررسی کرده و به اين ننیجه رسیده, که افرادی میتوانند در سطح بین المللی ستاره شوند که ازکودکی تا اوايل جوانی حدود 10 هزار ساعت تمرین کرده باشند. تفاوتی ندارد که موضوع موفقیت, ورزش يا هنر يا و کار باشد. درخشش در سطح جهانی نیاز به اين از تلاش و کوشش دارد. خوب شاید ما نخواهیم وارن بافت ( یکی از بزرگترینسرمایه گذاران جهان) آینده را تربیت کنیم, اما پاید بای موعشیت مالی فرریدسان واسی ب ان اسب ‎as‏ وهای اسولی راز تودتی آعاز کنیم.آموزش مهارتهای پولی با سخنرانی و موعظه بدست نمیآید. اين مهارتها نياز به تمرين و تكرار در موقعیت های فراوان از سن 3 سالگی تا 22 سالگی و فارغ التحصیلی از دانشگاه را دارد .

صفحه 7:
نکتم مهمی‌که در آموزش مهار تهلیپ ولی10 : بم کودکلن‌بلید لحلظ کنیم 1 - آموزش مهارتهای پولی و مالی به بچه ها می تواند. خیلی زودتر از آنچه که فکر میکنید.شروع شود. دانشگاه ویسکانسین در تحقیقاتی که روی بچه های 3 ساله انجام داد, به اين نتیچه رسید ‎«aS‏ کودکان خردسال مفاهیم اقتصادی مثل ارزش, مبادله و خرید را میتوانند درک کنند. بنابراین اگر میخواهید فرزندی ‎ails‏ باشید که در آینده از نظر مالی موفق باشد از همان خردسالگی آمورش مفاهیم اقتصادی و مالی را به او شروع کنید:

صفحه 8:
2 - آموزش به کودکان با سخنرانی اتفاق نمی افتد. بسیاری از ما هنگامی که می خواهیم به فرزندمان موضوعی را آموزش دهیم, شروع به صحبت کردن در مورد خوبی ها و ضرورت موضوع مورد بحث می کنیم.به ‎job‏ مثال وقتی میخواهیم در خصوص ضرورت مرتب کردن اتاق خواب کودک به اوآموزش دهیم, معمولاً به او میگوییم, نظم در زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد و قرزند عریرم شا باه ‎Gl‏ خود را مرت کید انقافی که پس ار آن س میدهد این است که فررند ما ممکن است فردا که از خواب بیدار شد, اتاق خود را مرتب کند اما دو روز بعد آن موضوع را فراموش مینماید. روش کاربردی که پيشنهاد میشود آن است که همراه با فرزندخود در یک فرآیندی ‎ad aS)‏ یه به بازی و تفریج است. ‎ar‏ اناق ار پرويم و با هم دیکر بخت او را عرتب كنم ‎

صفحه 9:
ادامه .. جتی ممکن است ما خیلی بیشتر از کودک در مرتب کردن اتاق زمان بگذاريم با انرژی صرف میکنیم, اما آنچه که اهمیت دارد. این است که با همدیگرفرآیند مرتب کردن تخت را تمرین کنیم تا پس از چند بار تکرار اين کار برای او جا بیفتد.در خصوص مسائل مالی نیز همین طور است. اگر بخواهید مفاهیم و مهارتهای پولی را به او آموزش دهید, اگر تنها به او بگویید. در زندگی پس انداز داشته باشد, برای خرید خانه برنامه ریزی کند و برای يول خود بودچه بندی لحاظ کند, عملاً زمان خود را هدرداده اید.راه کاربردی آن است که مفهوم یا مهارت مورد نظر خود را عملاً تمرین کنید. به طور مثال اگر میخواهید به او بودچه بندی را آموزش دهید. مرسوم ترین روش که در دنیا توصیه میشود و در ايران نیز کاربرد دارد آن است که از سه قلک, استفاده نمایید. یک قلک برای آمور خیر, یک قلک برای پس انداز و یک قلک برای خرید کالاهایی که کودک دوست دارد

صفحه 10:
باتوجه به درصدهایی که از پیش به کودک خود گفته ایم. برای همه پول هایی که به دست فرزندان میرسد. باید به این قلک ها پول واریز شود. به طور مثال پولی که ما به عنوان پول توجیبی به او مهم با ول هه دول با پولی که در زمان سال تو وریافت میکنه باب درا فلی ها سم ود با تمرین و تکرار این نحوه تقسیم پول, کودک مفهوم بودجه بندی را درک ميکند. بنابراین برای آموزش هر مفهوم باید راه و وسیله ای کاربردی و عملی را برای فرزندان بيابیم و صرفاً به توضیح و موعظه بسنده نکنیم که چندان اثربخش نخواهد بود .

صفحه 11:
5 ی ی اس یو لت وال رال مارا سین کی ار ي ای وال است.فرض کنید به فرزند خود در مورد اهمیت بودجه بندی و پس انداز آموزش دهیم و با آنها در طول هفته جند بار در اين خصوص صحبت کنیم. سپس آخر هفته به مرکز خرید رفته و بدون آنکه در بودوه ما تعاطا سس بات با برتامه ای برای جرب داش بانیم تاکهان با دیدن کرت ربا تخفیف دارد و از پشت ویترین به ما چشمک میزند, هیجان زده شده و آن را خرید کنیم. طبیعی است که کل آمورشها بی اثر شده و به احتمال بسیار ریاد دودی رفتار ما را الکوی خور فرار میدهد

صفحه 12:
4- چگونه با فرزندمان در مورد اشتباهات مالی گذشته خود صحبت کنیم؟ * .مسئوليت اشتباه خود را به هد بكيريم: اينكه .بخواهيم در خصوص كذشته مسؤليت كامل را به عهده نگیریم و دیگران و جامعه را مقصر قلمداد کنیم, ناخودآكاه اين بيام را به كودى مخایره کرده ایم که ما قربانی شرایط اجتماعی هستیم و توانی برای تعیرشرایط و اصلاع اشتباهات گذشته نداریم. نیازی نیست وارد جزئیات آن اشتباه شویم .

صفحه 13:
* تباید با هیجان و افتخار از اين خاطرات یاد کنیم. فرض كنيد كه شما پولی پسانداز کرده بودید که با آن یک ماشین تهیه کنید, یکی از دوستان شما می خواهد به ترکیه مسافرت کند و از شما نيز دعوت میکند, که باهم به این سفر بروید. ممکن است هزینه رفتن به این سفر. معادل 50 درصد از پولی ناس که برای رید ماشین بساندار کرده اید شاید یه این تفر رید وب سا خیلی هم خوش بگذرد. هرچند میدانید که تصمیم صحیح تر آن بود که برای خانواده خود یک ماشین تهیه کنید و هميشه افسوس آن پولی را که خرج سفر کرده اید بخورید و از سوی دیگر حاطرات سعر شما را هیبان زده کند. لطفاً این هیجان را با حود نگه دارید و آن را با فرزند حود شریگ تضوید زیرا با این کار او را تاخوداگاه به رفتی‌های فیجانی و به دور از منطی مالی

صفحه 14:
5- در مورد میزان پولی که داریم به فرزند خودتان دروغ نگوپید : اگر بچه ها بفهمند که شما در مورد پولی که دارید به آنها دروغ میگویید اعتماد خودشان را هم در زمینه مسائل مالی و هم در سایر زمینه ها به شما از دست میدهند. امروز دورانی نیست که شما ال رای وان را تفی کب درس کید ها کار یی رك و ز همکارانتان. رقت و آمد خانوادگی دارید و فرزند شما با فرزندهمکارتان دوست است. احتمال اینکه او اراين ری موی توق با مرلیای نما شور سار راد اس با احمال ایک فرربد ‎Law‏ با جستجو در اینترنت متوجه میزان تقریبی حقوق شما شود بسيار زياد است. البته اين ‏موسوم دلیلی برانکه درامد دفیی خوو را یه فر ندمان بگوييم تیست ‎oly gag‏ حل چیست و ‎ ‎

صفحه 15:
اگر کودک شما خواسته ای را مطرح کند که شما با آن موافق نیستید, به او بگویید که این موضوع در بودجه لحاظ نشده است. يا اگر فکر میکنید آن خرید برای سلامتی او مضراست, دلایل خود را توضیح دهید. گفتن اینکه پول ندارم يا کارت بانکی خود را نیاورده ام راه حل خوبی نیست. پاسخ منفی شما باید حرف آخر باشد و به هیچ وجه نظر خود راتغییر ندهید.

صفحه 16:
6 - از گذشته مالی خود گله و شکایت نکنیم : این که در گذشته پس انداز نداشته ایم یا پول خودمان را به طرز مناسبی مدیریت نکردهایم,و یا پولمان را په شکلی هدر داده ایم. لازم نیست که در این موارد با فرزند خود صحبت کنیم؛ بهترین کار این است که خیلی مثبت و سازنده در مورد پول حرف بزنید و نقش یک فرد موفق را بازی کنید. نقش بازی کردن اینجا به معنای دروغ گفتن به فرزندتان نیست.نقش بازی کردن تمرینی برای کسب مهارتی است که نداریم. اگر اعتماد به نفس کافی نداریم نباید به خودمان بگوییم اعتماد به نفس نداریم. بلکه ‎ay aul‏ افرادی که اعتماد به نفس کافی دارند نگاه کنیم که چه رفتاری را انجام می دهند و چگونه صحبت می کنند,چطور راه می روند و چطور با دیگران برخورد می کنند؟ ما با تکرار اين رفتارها میتوانیم درضمیر ناخودآگاه خودمان اين باور را به وجود بیاوریم که دارای اعتماد به نفس هستیم.

صفحه 17:
‎e7‏ اگرها همسر خووتان در مورد مسائل مللی اخلاف سر و رعوا دارید آن را بش درهای بسته نگهدارید. ‏تحقیقات گستردهای در خصوص دعوای والدین در مورد مسائل مالی در آمریکا انجام شده و هن بو اس کی کودانی که مرت شاه دتوای والنین در ور مسانل سالی بوره اند سه برابر بیشتر از دیگر بچه ها بدهی به بار آوردهاند.اگر در مورد مسئله ای مطمئن نیستید که نظر همسر شما چیست, به فرزندتان بگویید که ‏من با مادر یا پدرتان مشورت خواهم کرد و نتیجه را به شما اعلام خواهم کرد. فرزند شما نباید متوجه بشود که شما و همسرتان در مورد مسائل مالی اختلاف نظر دارید. بسیاد مهم ‏است که در مقابل فرزند خود در مورد مسائل مالی رفتاد یکسانی داشته باشیم. ‎

صفحه 18:
ادامه : در روانشناسی تربیت کودک به اهمیت رفتار یکسان پدر و مادر در خصوص کودکان تأکید زیادی میشود و این امر تأثیر بسزایی در شکل گیری یک شخصیت سالم در فرزندمان دارد.اگر فرزند شما میخواهد به کنسرت برود و شما شک دارید که آیا همسرتان با هزینه کردن پول در این زمینه موافق است با خی به فرزند خود بگویید که پس از مشورت يا همسرتان به او باسخ میدهید:

صفحه 19:
8- اگر در طول زندگی فقط به فرزند خود پول داده اید و او اين پول را به سلیقه خود خرج کرده است؛ انتظار مهارت و موفقیت مالی از فرزند خود نداشته باشید. آموزش مهارتهای مالی امری زمان بر و نیازمند تکرار و تمرین است. طبیعی است این آموزش همچون هر آموزش دیگری باید گام به گام صورت پذیرد. مثلاً اگر هیچگاه اجازه مدیریت پول را به نوجوان خود نداده ایم و او موظف بوده برای هر خریدی به ما مراجعه کند و ما برای او بودجه بندی کرده لیم و حال بخواهیم او را به تنهایی در سن 8 سالگی به خارج از کشور برای ادامه تحصیل بفرستیم, احتمال آنکه او در مورد مدیریت پول پامشکل مواجه شود بسپار ریاد است, بهثر اسب فرزند شما در 12 یا 13 سالکی اشتاهات مالی را موتکب شود و تجریه کسب کند فا كه در 18 با 20 سالکی به بهای گراتی شکست های عالی را مرتکب شود.

صفحه 20:
9- در مورد آموزش مسائل مالی بین دختران و پسران تفاوت قائل نشوید. خیلی از پدر ومادرها در خصوص مسائل مالی بیشتر با پسرها صحبت می کند به خصوص مسائلی که درحوزه سرمایه گذاری است.تحقیقات نشان میدهد که زنان معمولاً در مقایسه با مردان درآمد کمتری دارند. همچنین در حوزه سرمایه گذاری و پساندار برای دوران بازتشستگی نیز معمولا صعیف تر عمل می کنند. ‎Ved‏ ‏تفاوت میان دختران و پسران در آموزش مهارت های پولی بوده است.در نگاه سنتی ما به پسران به عنوان نان آوران خانواده تگاه کرده ابم و موضوع بول براى زنان رازامری دست درم تلتی کرده ايم این نگاه آمرو: دیگر جایی ندارد و عدم آموزش مناسب مهارتهای مالی تهدیدی برای آینده دخترانمان خواهد بود.

صفحه 21:
0- آموزش مسائل مالی باید توسط هم پدر و هم مادر انجام شود. در دنیای امروز تفکیکی میان زن و مرد در آموزش مسائل مالی وجود ندارد. اگر شما به عنوان مادر خانواده با سوالی در خصوص پول و سرمایه گذاری مواجه شدید نباید پاسخ شما به فرندتان لین باشد که از پدر خود بپرس! بلکه اگر دانشی در این خصوص نداشتید به فرزند خود بگویید که از ياسخ به سوال مطمئن نيستيد و پس از بررسی و تحقیق به او جواب خواهید داد. حتی برعکس اگر در خانوادهای مادر خانواده تخصص بیشتری در امور مالی دارد,پدر خانواده نیز باید در لین خصوص مطالعه و تحقیق نموده و پاسخ گوی سوالات مالی واقتصادی فرزند خود باشد. اگر آموزش مهارتها و دانش پولی توسط یکی از والدین انجام شود اين مشکل بوجود می آید که فرزند شما پول را امری جنسیتی قلمداد کرده و مختص یک جنس بخصوص میداند.

صفحه 22:
‎oS 5547‏ 3 275-0 پول‌ن بلید ‎a‏ فوزند 8 إخود بكوييد ‏1- ميزان حقوق و مزاياى ما ‏دليلى وجود ندارد كه بخواهيم حقوق و ياداش خودمان را به فرزندمان اعلام ساییم,ریرا معکن است با خواسته های محتلف فررند جود مواحه شویم و دائماً از ما بخواهدوسایل مختلفی برای او خریداری کنیم.به فرزندان خود بگویید که نمیخواهیم مسئله ای را از شما مخفی کنیم اما میزان درآمدخانواده موردی بین پدر و مادر است و زمانی که بزرگتر شدی در این خصوص با تو صحبت میکنیم. اما می توانید به حدود درآمد خانواده اشاره کنید که به طور مثال نسبت به کل جامعه, درآمد متوسطی داریم ‎

صفحه 23:
كرام ی عار والین‌برامد ی یشتروبلرد ‏ 2 تیازی تیست که فرزید شما بداند, کدام یک از والدین درآمد پیشتری را کست می ند ی اگر فرزند ما از طریقی به این موضوع پی برد, باید گفته شود که پدر و مادر یک تیم هستند و مهم نیست که کدام یک درآمد بیشتری دارد, درآمد مجموعه پدر و مادر برای کل جانواد» رم واه ند و اهمیی ارد كه لي هر کدام جع الا يا اسن كه كاله دار است باید بگوید کارهای خانه و رسیدگی به فرزندان نیز یک شغل تلقی می شود و يدر حانواد نیز این موضوع را تأیید کند بايد بیان شود که اگر ميحواستيم غیر از مادر حانواده فرد دیگری را در این خصوص استتدام کنیم باید پم او حعون می پرداختيم.

صفحه 24:
میزلن‌پ ولیکه برای‌دورانب ازنشستگی‌خود پس- 3 لنداز میکنیم چقدر اسب کودک شما هیچ تصوری از اينکه چرا باید چنین پولی پسانداز شود, را ندارد. طبیعی است که چنان زمان دوری برای او قابل درک نیست. لذا اگر در مورد میزان پس انداز خود برای دوران بازنشستگی صحبت کنید, ممکن است دائما با درخواست های او برداشت از آن حساب مواجه شوید.

صفحه 25:
در مورد مسلئل‌مالی(طرلفیانو فلمیل‌به - 4 که خود كا سب ِ ممکن است برادر شعاز عمویا دلیی کوزی )ی تما هار باکت و شا از اینکه بدهی مود را پردایی سی ند رای ماش و برچ انواده این موصوع را مظرن ‎sae sas‏ رای بوجود می آید که اگر بدهی شما پرداخت شود ممکن است فراموش کنیدکه باز موضوع را به فرزند خود بگویید و ذهنیت منفی نسبت به آن فرد در ذهن فرزند شما شکل گیرد. اگر برای یکی آراعسای فامیل شمان داد مالی وجود دارد که از بظر سما پندآموز است میتواند با ‎Poul jae‏ ها, داستان را تعریف کنید و نکته آموزشی خود را توضیح دهید.

صفحه 26:
.در مورد حقوق پرستار فرزندملن‌به لو چیزی‌ن گوییم - 5 | میتوانیم اشاره کنیم که, پرستاری نیز شفلی همانند سایر شفلها است وبابت خدمات خود حقوق دریافت میکند. اگر فرزند ما بدانند که پرستار وی چقدر حقوقم بگیرد. باعت تصعیف موفعیت پرستار ميشود و فكر مى كند كه جون يرستار يول ميكيرد او مى تواند هر رفتارى كه بخواهد انجام دهد.

صفحه 27:
اگر هر بار که به فرزند خود هدیه میدهید پول آن یا مبلغی که برای آن هزینه کرده اید را بیان کنید, هميشه مبنای مقایسه هدایایی که برای او تهیه میشود پول خواهد بود.فرزند ما محاسبه خواهد کرد که این هدیه چقدر می ارزد؟ و اگر دفعه بعدی هدیه ما ارزان تر از قبل, باشد او اعتراض خواهد کرد, يا ممکن است گریه کند که هدیه ای کم ارزش تری گرفته است. نباید معیار اا ول باش بل اررش معنوی بی هدب ببز باید برای بب ها با اهمیت جلو كن

صفحه 28:
ملا سكن اسك ع هی از نظر شا این بات که او به تتهایی تزا نمیه کنند و باجوجه کبان ‎Si‏ ‏تیک این هفته را اواماده ند پا شاد بخواهید در ازاي انجام رفتاردرستی. او را به کوه ببرید كن هربار كه به او كدت ای میدهیم فقط و فقط به ارزش مادی هدیه تاکید کنیم, این فبیل آمور از نظر او بی ارزش خواهد بود. یکی از معصلات خانواده های امروزی ناکید بسپار زیاد آنها بر وچه مادی فعالیت های روزمره است که می تواند فضای مثبت و شاد یک خانواده را دچار چالش کند .

صفحه 29:
نکرلنودر مورد هزینه ت حصیل‌دانشگاه فرزندلان- 7 تیازی نیست که چک سفید امساابه فررند خود بدهید که آو فکر کند حنما هرینه تحصیل در دانشگاههای گران قیمت داخلی با خارجی او را تامین میکنیم, اما میتوانیم بكويم كه تلاش حود را خواهیم کرد که تا آنجا که میتوانیم هزینهه ای تحصیل او رافراهم آوریم.

صفحه 30:
افرزند خود را دچلرٍ لضطرلبپ ولین کنید - 8 فرزند ما در خانه با سه توع وظیفه آشنا می شود. وظایف غیر مشروط, مشروط و مادی.منظور از وظایف نا ‎slog pine‏ وظایفی است که فرزند بایدآنها را انجام دهد و نمیتوان آتها را مشروط به پول کرد. به طور مثال احترام به والدین و درس خواندن.ما به عنوان پدر یا مادر نباید در صورت سهل انگاری فرزند در انجام چنین اموری, او رايا تیه مالی مواجه کنیم مثلا 20 6 از پول توجیبی او را کسر کنیم. فرزند ما بايذ متوجة شود وظایفی وجود دارئد که بالاثر از مادبات قرار داشته و با پول قانل سنجش نمی باشند.اگر شما بخواهید آموزش فرزند خود را با تبیه مالی همراه کنید. ارزش این قبیل کارها را کاهش داده و ریسک عدم توجه فرزند خود نسبت به اين امور افزايش مى دهيذ. درحقيقت وابسته كردن اين كارها به پول اشتباه بزرگی است که پدر با مادر میتوانند مرتکب شوند.

صفحه 31:
اما کارهای دیگری هستند که میتوانند به پرداخت پول مشروط شوند. این وظایف باتوجه به فرهنگ و ارزش های هر خانواده متفاوت است. به طور مثال, عدم خرید نان دریک خانواده از سوی یک نوجوان میتواند منجر به کاهش پول توجیبی ماهانه شود.میتوانید با توجه به فضای خانوادگی خود مثال هایی از این دست بیابید. وظایف مادی: کارهایی است که شما در ازای انجام آنها به دیگران پول پرداخت می کنید.مانند شستن ماشین با نظافت منزل و... . فرزند شما می تواند در قبال انجام این کارها ازشما پول دریافت کند و با مفهوم. کار و درآمد آشنا شود.حال اگر ما به عنوان والدین به طور مداوم از ابزار فشار مادی بر علیه فرزندانمان استفاده کنیم, آنها دچار اضطراب پولی میشوند و در بزرگسالی هميشه با کوچکترین مشکلی در محل کار یا تأخیر در پرداخت حقوق آشفته میشوند و در خصوص پول حس بسیار بدی خواهند داشت. اين تجریه ها در كودكى يا نوجوانی سبب میشوند ترس از دست دادن پول در وجود آنها شکل بگیرد و زندگی آنها را دچار مشکل کند.

صفحه 32:
فوزند مل در هر سنى جه مهارتهلیی پولی را ‎ab‏ ‏كسيب کند؟ براى آنكه بتوانيم يى ديد كلى جهت آموزش مهارت هاى يولى و سواد مالى به كودكان داشته باشيم بايد مراحل زنذكى آنها رابه 5 بخش تقسيم كنيم و بايد بذاتيم كه در مرحله از آموزش به فررندائمان جه نكاتى الويت دارة؟

صفحه 33:
مرحله 3 تا 7 سالگی- 1 در اين مرحله خلاقیت در بچه ها بسیار زياد بوده و پیش فرض ‎sla‏ بزرگسالان در ذهن آنها شکل نگرفته است. در این سن مهمترین مهارت ها و آموزش هایی که باید بر آن تمرکز کرد از اين قرار می باشد: [] آشنایی با مفهوم پول و آشنایی با سکه و اسکناس در مبالغ مختا [] توانایی شمردن پول [ نایب اولیت با مفهوم مبارل و برد

صفحه 34:
2 ‏سای‎ 11 1۰ 7 aloo در اين مرحله باید مهارتهای پولی زیر توسعه یابند ‎[J‏ آشنایی با مفاهیم درآمد و هزینه [] مدیریت پول توجیبی [اآسنای با منهوم پدهی و لب

صفحه 35:
مرخلع 11 تلا 15 سانگی. 3 در ‎dw ool od‏ جركز بر ‎dle ole)‏ افزایش می باید آاآمورس اون در خصوص سریایه کذاری وآنایی کلي با بازار سهام [] توانایی پس انداز برای خرید کالاهایی که دوست دارند. [] آموزش مفهوم هزینه فرصت ا اساي بااسفهوم بانک و حساب بانفی [] ارزش زمانی پول

صفحه 36:
مرحلم 15 ت17 18 سااگی- 4 در این مرجله انتظار می رود فررند ما با اين مفاهیم آشنا شود [] مسئولیت پذیری در مقابل پول [] پسانداز و سرمایه گذاری آگاهانه [] توانابی توصیح برنامه های آینده مالی که برای خود دارند. [] برای بدست آوردن استقلال مالی زندگی خود فکر کرده باشند.

صفحه 37:
مرحله 18 سا كىبه بعد - 5 در اين سن استقلال و آزادی برای فرزند ما اهمیت بالابی خواهد داشت و او تلاش میکند, اثبات کند که میتواند زندگی خود را اداره کند در اين سن مهارت هاى زير بايد در او نهادينه شود ‎Tl‏ مديريت عريان نقد سني با ماليات: بيمد و انواع آن [] درك مفهوم اعتبار و کاربردهای آن ‏[] مفهوم كار به شکل جدی و کسب درآمد ‏[] آشنایی با برنامه ریزی مالی جهت رسیدن به اهداف ‎

39,000 تومان