کسب و کارمنابع انسانی و مشاغل

آموزش و بهسازی منابع انسانی

صفحه 1:
enim 0 ~ ۴ 6 آموزش و بهسازی 0 انسانیی

صفحه 2:
مفاهیم اساسي آموزش ضمن خدمت کار تفاوت آموزش ضمن خدمت با آموزش حین کار و توسعه کارکنان

صفحه 3:
تفاوت مخاطبان در آموزشهاي رسمي و آموزش ضمن خدمت فراگیران در دوره هاي آموزش و بهسازي خود تصمیم‌مي گییند كه باد كيري جه مطالبي براي آنها مهم است. نیز دارند اطلاعات را بر اساس پورها و تچربیات خود مورد تاید و تصدیق قرار دهند. داراي تجیبه لند هممکن است از نقطه نظرات ثابتي پر خوردار باشند. ‎gaa”‏ است داراي معلومات وسیعي باشند و بتونند اطلاعات وكمك هلبي را در اختبار كار أموزان ديكر قرار “«انتظار دارند آنجه را مي آموزند فوراً مورد استفاده قرار دهند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‏فراگیران در آموزش هاي رسمي ‏<متكي به دیگران هستند تا تصعیم بگییند كه ياد گيري چه مطالبي برايآنها مهم است. ‏اطلاعات آموزش داده شده رابا کمتیین پرسشي مي پزیرند. ‏2 در مورد اطلاعلتي کمبه آنهااائه مي شود کم تجربه ها بي تجربه اند. ‏*توانليي جندلني براي کمك رساندن به دیگران در فهمیدن محتواي آموزشي ندارند. ‏<انتظار دایند از دلنش مهارتهاي جدید خود در آینده استفاده کنند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
۱ وجوه آموزش رسمي آموزش و بهسازي كاركنان 1 ] حوزه وسیع-گسترده محدود و مشخص — اهداف عمدتاً للي, دراز مدت. عمومي جزتي . کوتاه مدت ۰ خاص گرایش موضوع- مدار مسئله-مشکل- محور ‎dee!‏ پداگوژي آندرا گوژي شرکت کنندگان | خردسالان و نوباوگلني که داراي تجربیات | بزرگسالاني که داراي تجربیات متنوعي محدودي هستند. هستند و شخصيتي تثبیت شده دارند با تقش انلزن انتقال دهنده ي دانش و محتوا تسهیل کننده جریان يادگيري 7 i

صفحه 5:
قویت روحیه همدلي و همكاري در بین کارکنان سازمان ۰ بهبود ارتباطات "انطباق با شرایط و اوضاع واحوال اجتماعي

صفحه 6:

صفحه 7:
استراتژي هاي آموزش > 1)آموزش ضمن خدمت حضوري(چهر: الف)برنامه هاي تمام وقت ‎Sal‏ ت گارگنان ‎face to face (..‏ ‎ight program)ail pac ali» ‏ب)برنامه هاي نیمه وقت:1)‎ (weakends program)i» ‏2)دو ره هاي ساندويجي 210028312 52201101612 3)آموزش ضمن خدمت سيار (موبايل) 1011621102 عع تتحدععصآ علتطه121 1-3)آموزش ضمن خدمت در محل کار ‎On the Spot training‏ ‎ ‎ ‏2-3)آموزش ف ان مناطق دور ‎Remot-area Inservicesotil‏ ‎lucation‏ ‏4)آموزشث + رديفي با استفاده از اشخاص ‎(Multi Tiers cats‏ ‏5‌آموزش در اوقات بيكاري ‎Spare time Education‏ 3 6عطاي فرصت هاي مطالعاتي ‎Sabbatical‏ ‏)خود آموزي كاركنان ‎Self-study Course‏ ‏#)انجمن هاي کارکنان ‎Personnel Associations‏ ‏9)آموزش ضمن خذانت انفرادي ‎IIE“Individulized Inservice Ed”.‏ 0موسسات ايستگاهي 0106167 آنصنا 1)آموزش از راه دور ‎Distapog) ation‏ ‎

صفحه 8:
الف )روش هاي “ثروهي 1)کنفرالس:عبارت است از اجتماع بين ند تقر ب یا مسائلي خاص که در آن هر ی از اعضاء داراي تجربیات و اطلاعات و اظهار اسف ات ور دم اند و شخص مجربي هدايت فرايند بحث را بر عهده دار ‎oe‏ كروهي اجيج اي گوش فرا مي دهد(با شرکت صاحب نظران) بررسي و بحث موضوعي خاص از دیدگاه ها و چشم انداز هاي ‎ela ted ~‏ شود و مورد تجزیه و تحلیل اینکه افراد به نتیجه یا راه حلي دست يانند. ‏: از آنجا که هموار آموزش در محیط کار امکانهشیر نیست‌مو قعيتي شبیه‌آن سَاخته ‏ضعف آنها را بررسي مي کند. * ‏2-7) بازي هاي مدیریت: افراد نقش مدیران در سازمان و برخورد با مسائل بازي مي کنند. ابتدایبه شرکت کنندگان اطلاعلتي در باره ساختار.تشکیلات و ..سازمان داده میشود.سپس ‎i‏ از افراد مي خواهند نظرات خود را نوشته و تحویل دهند سپس استاد آنها را ‎

صفحه 9:
ارائه خلاصه درس براي هر فصل ارائه خود آزما براي هر فصل چون آموزش در مشاغل مختلف از لحاظ اجرليي مشکل ‎SHB‏ ‏ابر واحدها را بر اساس برنامه مشخص انجام مي دهد .

صفحه 10:
للف) استفاده از ره آموزشي. ‎ny‏ ‏3 درگیر کردن افراد در مباحث (فعال بودن شرکت کنندگان» الف)کار در گروههاي . فرعي ب)نظرخواهي و نقد عيدها و پیشنهادات افراد. 1 #میدن فرصتي برای کر کی معا |موجته ده 7 تاکید بر کیفیت به جاي کمیت 8 درا بودن فعاليتهاي پي گيري . دارا بودن زه نات مناسب 10 وجوه انگیزه >

صفحه 11:
زبان فنی مشترک در خصوص عناصر و مفاهیم آموزش ضمن خدمت فرا * ارتباط بین اجزای مختلف آموزش های سازمانی را امکان پذیر می کنث

صفحه 12:
۱ الگوی نظام دار ([6 — متداول درکن الکو نی ستاومانهای معاصر است ‎cals!‏ ۳ در سال ۱۹۰۰ ددن ارتشٍ ایالات متحده ناسایی نیازهای آموزشی ۳- تدوین اهداف و برنامه آموزشی ع - اجرای برنامه آموزشی ۵ ال ی

صفحه 13:

صفحه 14:
اجرای آموزش

صفحه 15:
اين الگو است. ه ای برخوردان است. ‎(Transitio:‏ ‏الگوی سنتی وارد شده است این است که فاقد و بلند مدت است یعتی آموزش در چارچوب يك انج جا آموزش امری روز مره و 2 نی می شود تا سرمایه گذاری .مدت از اين رو در ضمن حفظ عناصر اصلی الگوی سنتی؛ تغییراتی چند در الگو داده است. ابی از نقش و جاء * ۲- الگوی انتقالی ‎del)‏

صفحه 16:
شکل زیر اين مهم را نشان می دهد: ۲ er. مأموریت 4 me 9 0 5250 هدف ها ارزشیابی ارزش ها آزمایش

صفحه 17:
‎A 7‏ ۲ مأموریت: بیانیه ای در خصوص فلسفه و علت شکل گیری سازمان ‏ارزشها: ترجمه و تبدیل بینش و مأموریت سازمانی در قالب نظرات و عقاید. آزمایش اولیه: اجرای مأموریت ها و رسالت ها برای تحقق توسعة استراتژیک ‎ ‏الکو از دو چرّته متفاوت تشکیل شده. چرخه درونی, روشن و آشسکا ولى جرخة بیرونی (نگاه. تراتژیک به آموزش) بسیا مرت ‏ملموس است و کمتر سازمانی بدین شکل عمل می کند. ‏چرخه بیرونی راهنما مناسبی را برای کارشناسان آموزشی فراهم ‎

صفحه 18:
-الگوی آموزش ضمن خدمت )35 531( ‎Individual-Based)‏ (Model ريشه در آموزش استاد-شاگردی دارد و یا گیرنده در محور آموزش قرار مى كيرد. ايده اصلی در اینجا آن است که تفاوت های فردی و نیازهای خاص هر فرد در آموزش و بهسازی لحاظ کردد و نظام آموزش متمرکز بر بر فرد کاکان رپ د سای تلق ‎ste‏ الربخشى سازماني متحقق مى 1

صفحه 19:
۰ = 1 آموزش و یادگیری نیازسنجی در لح سس ! سطع فرد 7 تغيير در دائش مهارت و نگرش فرد فرصت يادكيرى براى هر فرد بطور جداكانه 5 مشکل: تصور ین این است که بهبود عملکرد فردی الزاما موجب بهبود اثر بخشی سازمان می گردد: اما اثر بخشی متأثر از عوامل متعددی چون نظام حقوق و پاداش. فرهنگآشازهانی"وتمانند آن است.

صفحه 20:
تم ۰ كت بازبینی ‏ | اهام استراتزی ارزشیابی| نگهداشت و پیشبره آموزش و بهسازی آموزش و بهسازی| اروش ها یا رویکردها: ۳ آموزش و بهسازی ۳۳۳۳۰ شکل: الگوی آموزش و بهسازی فناوری انسانی ۳ A systematic Approach to Training

صفحه 21:
محور یک چرخه ویژه طراحی. جر بازبينى و اقدام (11(0:4) سازمان ‎te‏ تحت ‎es oles S‏ عوان چرخه شوارت ۰ ۳۳۳7۲ گم برده می شود )1994 ‎(Senge,‏ ل ‎SOIC ste eal cans‏ ل ا سار سا ‏پرنامه ری خط مشی های سازمانی برای اداره امور نظام آموزش ‎ ‎ ‏آموزش و بهسازی ‏ر قالب دوره های آموزش و بهسازی نیگن محتوای آموزش 5 ازی 4 تعیین روشها و رویکردهای آموزش و بهسازی > ‏0 يا ابداع 6 آموزش و بهسازی منابع اسان )1993 1 ی اه ‎ ‎

صفحه 22:
‎tale pus ill 5‏ گذاری در آموزش و بهسازی بهبود اثر بخشی آینده (1994 ‎and ‘Mccelland‏ ۳

صفحه 23:
۳- الگوی ایزو ‎٩۰۰۰‏ ‏این الگو که توسط سازمان استانداردهای بین المللی؛ ‎٩۰۰۰‏ تدوین شده است. ذوعی گواهینامه بین المللی است که برخاسته از نوعی جنبش و تکاپو براى كيفيت )2.1 )1995 ‎(Hale and Westgaard,‏ استانداردهای ایزو ۰۹۰۰۰ کیفیت زا برای مجموعه متنوعی از تولیدات کالا ها و خدمات کنترل می کند. این گونه استانداردها برای فعالیت های آموزشی و بهسازی نیز تدوین"و مدنظر قرار گرفته است. استاندارذهای ایزو ۰۹۰۰۰ بخش های ۰۹۰۰۲۰۹۰۰۱ ۰۹۰۰۳ ‎٩۰۰۴‏ به این فهم پرداخته اند.

صفحه 24:

صفحه 25:
یار قوی بر مشتری در هنگام طراحی های آموزشی ضروری اندازه گیری فرایند آموزش بمنظور بهبود مداوم آن ‎(Brinkerhoff and Gill,‏ . وس

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان