صفحه 1:
ونت آموز زشي نزاجا UU 1 ‏و‎

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
علم و عمل: دو کس رنج بیهوده بردند و سعي بي فایده کردند: تكى أنكه اندوخت و تخورد. و دبكر انكة أموخت ونكرد. كلستان سحدي

صفحه 6:
بزرگمهر را پرسیدند که سبب جه بود كه يادشاهي آل ساسان وبران كشت ونتو تدبير كر او بودي و امروز به راي و تدبیر و خرد تو در جهان نظيري نیست. گفت. سبب دو چیز بود: یکی آنکه لل ساسان کارهاي بزرگ به کاردان خرد و نادان گماشته بودندو دبگر اهل دانش و خردمندان را خريداري نکردند. « قابوس نامه, فضل 43-عثصر المعالي کیکاووس بن اسکندر»

صفحه 7:
آمو زگار در جزوه فاسفه آموزش و پررورش درباره اهداف تربیتسی چنین بیان می نماید: الف- رشد قوه بیان و درک مناه ب- رشد تنكم انتقادىه ميل به یا رى و تلاش به كسب علم و معررفت اپ رشد استعداد كنجكاوى و خلاقیت ببرای نوآوری (ابداع و ابتکار) ت- ایجاد احساس قدر شناسی از مواریث تمدنی» میهن دوستی و حفظ ات ونقل آن

صفحه 8:
ث- تقویت احساس مسئولیت و انجام تكليف احمراز روح تعاون و نوع دوستی ج- کمک به درک ارزش های اخلاقی و انسانی و احترام به انسان چ- شناخت هرچه بیشتر جهان و درک ارتباط با خداوند و انجام فرایض و توكل بر خداوند ح- حسن استفاده از طبیعت و از منایع انسانی و نیرروی کاری همکاران ا اه چم احتراج يه متام شايخ لاني أعم يتوه يا به ديضان

صفحه 9:
7 آمادگی حرضه ای ببرای تامین نیازهای اولیه زندگی خود و بررای خدمت بی وقفه به هموطنان 3 آشنایی با علو فبریکی و مبدمت و ‎BPE US‏ استعداد ر- احراز بینش نوعو ۰ چگونگی برقرار ارتباط با ز- احراز فهم ‎eal‏ سود سدس 0 آشنایی به نحوه مصرف

صفحه 10:
ذ حنظ اماکن ژ- درک هنس و زیبایی و حنظ مواریث فرهنگی و س- احذ عادات صحیح بهداشتی در حفظ پدن و

صفحه 11:
۱- با وضع موجود و مطلوب زندگی همگان رابطه داشته باشد. ۲- گذشته و حال و آینده را پا هم در نظر بكيررد ‎٠‏ ۳- از نیازهای فردی و اجتماعی عامه مردع در حال و آینده سس چشمه بگیررد ۰ 4- قابل تحقق باشد . ۵- موانع اجتماعی را پیش پینی کند.

صفحه 12:
1“ راء حلهای اجتماعی را پیش بینی کند. ۷- قابل ارزشیابی باشد. ۸- امکانات موجود را در نظ بكيررد . . ‏با فرهنگ جامعه هماهنگ باشد.‎ -٩ ۰- وسایل و ابرارهای لازم را پیش بینی کند.

صفحه 13:
1- خدا را بشناسد و رضایت او را بر همه رضایتها مقدم بشمارد . عد انه پیات ؟- اوامس خدا راء كه به وسيله ييغمبى ابلاغ شده اندء بداند و اجراء کند. ستاخیر معتقد باشد.. ‎a‏ معرفت بکوشد. ‏6- در راه تحصیل علم و و ۳ ۵- مهارتهای لازم بای بهت ساختن زندگی انفرادی واجتماعی بیاموزد. ‎\ans se‏ قایل باشد. ‎=u‏ برای انسان و انسانیت ارزش و ‎tae‏

صفحه 14:
٠-آزادى‏ واستقلال نسبى فكرى وعملى خود را حنظ كند. ۸- مظهر فضائل اخلاقی باشد. 4- کار بکند و هگن طنیلی دیگران نشود .( اسلاع به کار تولیدی ارزش خاصی قایل است ¢ ۰- مسئولیت اجتماعی بپذیررد . 2-۱ واقع بین باشد. ۴۲- در حفظ سلامت و بهداشت بدنی و روانی خود بکوشد. ۳- مبارز منطتی باشد.

صفحه 15:
۳ ‏تربيت اخلاق‎ -١ ؟ - توجه به دين ودنيا با هم ۳-توجه به جنبه هاى انتفاعى 6- مطالعه علم بای علم 0- آموزش حرفه ای و فنی

صفحه 16:
۱- تقویت اراده ‏ ۲- عبادت ۳-محبت 4-تقويت حس حقيقت جویی - مراقبه ومحاسبه ”- تفكس /ا- محبت اولياء ۸- ازدواج ‎oe -٩‏ ۰- کار

صفحه 17:
۱ - روش پندو اندرز ۲- روش تکربم شخصیت ۳- روش تلفیق علم و عمل ‏ 6 روش امم به معروف و نهی از منک ۵- روش جهاد . “- روش تصميم كيرى ۷- روش دعا ۸- روش توبه - روش بازی ‎-٠١‏ روش تشويق ‎١١‏ ال لحيت 17- روش تبليخ ‏۳- روش اخلاق 14- روش مثل ‏06- روش قصه و داستان *1- روش عقلانی در تربیت

صفحه 18:
۷- روش اعطای بینش 1۸- روش محاسبهتتش 8- روش تلقین به نقس ۲۰- "۳ - روش دعوت به یمان ۲۲- روش فرضیه سازی ۳ روش زمینه سازی 7۲4 روش تغییس موقعیت ۲ روش مواجهه با نیج اعمال ۷- روش تحریک ایمان ۲۸- روش ابتلاء ۹- روش آراستن ظاهر ۳۰- روش تنرئین کلام ۱ ۱ روش مبالفه در عنو 7۳۲ روش تبشیر و تشویق . . ۳- روش تکلین به قدر وسع ؛ ۳- روش ابرراز تواناییها

صفحه 19:
۰- روش تفافل . ۳۹ روش تزکیه ۷- روش تطیم نستها ۳۸- روش یادآواری - روش عبررت آموزی 4۰- روش مرحله ای نمودن تکالیف ‎-4١‏ روش تجدید نظرر در تکالین 4۳ - روش بیان مهم ‎Ba‏ ‎“EF‏ روش هبه ومحروع سازى 44- تكليف در غايت وسع ‎fo‏ روش کنایه . 45- روش اغماض 0 ۷- روش تذکر ‏ 48- روش ملامت ‎-٩‏ روش اخطار و اضراج ۵۰- روش تتبه ‎Soke ‏روش‎ -۱

صفحه 20:
‎-١‏ تلفيق علم وعمل ؟- توأم ساختن ايمان و عمل ‏- تربيت عملى 4- روش عقلى در تربيت اسلامى ‏6- ام به معرروف و نهی از منک ۷- جهاد یک روش قاطع تربيتى ۷- پاداش و تتبیه . ۸- توبه یک روش تربیتی. ‏4- روش بند و اندرذ ‎-1١‏ قربیت از طريق ذک مر ‎-١١‏ تربيت از طبريق قصه وس كذشت اقوام وملل. ‏۲- دعا و نیایش

صفحه 21:
۱- فطبرت و سمرشت انسانی : تما اهداف» اصول, محتوی» بررنامه های آوزشی ری پذوهی و سا كارها لا آن ید چیه شناخت واقعیات و تحقق به کمالات فطبری انسان در مسیم الى اللّه و مسرانجام رسیدن به قرب الهی باشد. ۲- توجه به کرامت و ذات انسانی. ۳- توجه به اختیار و آزادی انسان.

صفحه 22:
6- توجه به مسئولیت انسان . ۵- توجه به ابعاد وجودی انسان ( ابعاد مادی؛ معنوى؛ فكررى؛ عاطفى» فردی» اجتماعی» اخلاقی؛ هنری و...) 7- توجه به اجتماعی بودن انسان ۷- توجه به برابمری همه اضراد بشر در اصل آضرینش ۸- توجه به ضرورت توام ساختن علم و عمل در کلیه اهدافه اصولء محتوی» بررنامه های و روشهای آموزشی» تربیتی و پژوهشی .

صفحه 23:
- توجه به فضيلت علم؛ تدبيس» هدايت و تربيت ‎٠‏ ‏۰- تقدم رحمت و محبت و امیدواری بر خشونت و بی مهرى و نا اميدى

صفحه 24:
ویث‌گیهای سازمانهای نظامی در ام ترربیت : لوس یهن توجه به پیشررفت در زمینه های نظامی علمی وانذ ‎ess‏ 4- توجه به همه چین چین یک مجموعه نظامی در ام آموزش

صفحه 25:
۵- آمادگی شامل آمادگی رزمی و آموزش و سازماندهی و انضباط و اخلاق و يشتيبانى هاى ‎١‏ يض ديك مى شود ۰ 7- آموزش بازدارنده در مقابل تهدیدات . ‎=v‏ همکاری و همدلی سازمانهای نیرروهای مسلح با یکدیگ. ‏۸- شناسایی و پررورش استعدادهای درخشان. ‎

صفحه 26:
۱- تلاش علمسی در محیسط نظامی و برای اهداف نظامی را عبادت بدانتد . گملوبات و دانش نمی و حنظاستلل و ادامه جهاد نود کفایی را از جمله فراتض بداند. ۳- از لحاظ آموزش تمرین و تدریبه آمادگی ظاهمری و سازمانی و نظامى, آمادگی های باطنی خود را همواره آماده نگه دارد.

صفحه 27:
. ‏از لحاظ قدرت نظامی و رزمی خود را تقویت کند‎ -١ ۲- از نظم نظم آموزش تلاشهای معنوى و اذلاقى به بهترین وجه خود را آماده کند . ۳- اهمیت کار علمی بالاترین اهمیت است و اگس بررای کشور عزته آ-برو رفاه اقتدار جهانی و پیشرفتهای علمی بخواهیم باید از طبریق علم وارد شویم .

صفحه 28:
۱- اصل تقدم قرکیه بر تطیم . ۲- اصل پویائی . ۳- اصل جامعیت . 6- اصل انعطاف پذیری . ۵- اصل اعتبار . 7- اصل هماهنگی .

صفحه 29:
۷- اصل تناسب . .. ۸- اصل سا زگاری(سازگاری آموزش نیروهای سل بنظمآموزشی ‎-٩‏ اصل ضر‌ورت . ۰- اصل خوداتکایی .

صفحه 30:
۲ اجراءمصوباتقرارگاهخاتم (ص). ۲ روند برنامه ریزی آموزشی برنامه رینزی درسی و متون آموزشی. برنامه رینزی آموزشی با توجه: ۱) هدفای آموزشی ( عریحی واتباطی) ۲ نوع آموزش(علمی- تقوری» ( منظم, ردشو ) ۳ شرایط زمانی( شبانه- روزانه) 6 شرایط جوی (زمستان-تابستان-کویر-جنگل-کوهستان و...) 6 قوانین و اساسنامه‌ها(مدذت - شرایط پذیرش)

صفحه 31:
” برناسههای تففبیلی در ۳ فصل تهیه شود.( کلیات- موضوعات آموزش- حدود آموزش) ۲ اردوگاهها بر اساس پدافند غیر عامل-( استتار- اختفاه - ضريب- پوشش) اجراء شود. ‎vo‏ تسریع در تالیف و بازنگری کتب. ‏همکاری با کمیته های تخصصی اجرراثی تالیف و بازنگری آئین نامه ‏ها و دستورات رزمی و فنی.

صفحه 32:
تلاش در طبراحی و ساخت شبیه سازها و وسایل کمک آموزشی مورد نياز. تلاش در جهت ينزوهش محورى آموزشها. 7 داشتن طررح تأمين اساتيد و مرییان و پیگیری آن. ” جلو گیری از ایجاد بى تفاوتى در پیگیرری نیاز های اساسی.( جنگ افزارهای مراپ/ وسسایل اپتیسک مرازرهسسی/جذب امکانات لايش /بازرسی فررودگاه کمکی مرا هوانيرو ز/ ميسن و صندلی سهاو...)

صفحه 33:
۲ ارتباط و مخابرات را به روز کنید. _قرار گاه بدون انتشار را آموزش دهید. ۲ دوره‌های تربیت استاد را جذی بگیررید.(بررنامه-متون تدریس- شیوه‌ها) ۲ آزمایشات کینی شود. ۲ اعمال قوانین ‏ مترررات آموزشی و کمیسونهای آموزشی جذی .

صفحه 34:
‎v‏ فعال شدن آموزش و تأمین مرک و طمرح ببرنامه دانشکده هاء ‏۲ تخصیص اعتبارات و هزین آن وفق مترررات و پرهین از پررداختهای غیر مجاز- ‎oa‏ ‏4 تقویت پررنامه غنی سازی اوقات ضراغت.

معاونت آموزشي نزاجا فهرست عنوان هدفهاي تربيتي ويژگيهاي هدف تربيتي مطلوب هدفهاي تربيتي اسالم عوامل تربيت در اسالم روشهاي تعليم و تربيت اسالمي اصول و مباني تعليم و تربيت اسالمي در نظام ج.ا.ا فهرست عنوان تدابير و رهنمودهاي حضرت امام خميني(ره) ويژگيهاي سازمانهاي نظامي در امر تربيت وظايف نظاميان در امر آموزش نظامي اصول نظام آموزشي ن.م توصيه هاي آموزشي قال رسول الله (ص) : مسلم و مسلمة فريضة علي کل طلب العلم ٍ ٌ قال رسول الله (ص): بالصين اطلبو العلم و لو ّ علم و عمل: دو کس رنج بيهوده بردند و سعي بي فايده کردند: يکي آنکه اندوخت و نخورد ،و ديگر آنکه آموخت و نکرد. گلستان سعدي بزرگمهOر را پرسOيدند کOه سOبب چOه بود کOه پادشاهOي آل سOاسان ويران گشOت و تOو تدبيOر گOر او بودي و امروز به راي و تدبير و خرد تو در جهان نظيري نيست. گفOت ،سOبب دو چيOز بود :يکOي آنکOه آOل ساسان کارهاي بزرگ بOه کاردان خرد و نادان گماشتOه بودندو ديگOر اهل دانش و خردمندان را خريداري نکردند. « قابوس نامه ،فصل -43عنصر المعالي کيکاووس بن اسکندر» هدف هاي تربيتي آموزگار در جزوه فلس فه آموزش و پرورش درباره اهداف تربيت ي چنين بيان مي نمايد: الف -رشد قوه بيان و درک مفاهيم ب -رشد تفکر انتقادي ،ميل به يادگيري و تالش به کسب علم و معرفت پ -رشد استعداد کنجکاوي و خالقيت براي نوآوري (ابداع و ابتکار) ت -ايجاد احس اس قدر شناس ي از مواري ث تمدن ي ،ميه ن دوس تي و حف ظ ميراث و نقل آن هدف هاي تربيتي ث -تقويت احساس مسئوليت و انجام تکليف احراز روح تعاون و نوع دوستي ج -کمک به درک ارزش هاي اخالقي و انساني و احترام به انسان چ -شناخ ت هرچ ه بيشت ر جهان و درک ارتباط ب ا خداون د و انجام فراي ض و توکل بر خداوند ح -حسن استفاده از طبيعت و از منابع انساني و نيروي کاري همکاران خ -شناخت خويشتن و احترام به نفس ،احترام به مقام شامخ انساني اعم به خود يا به ديگران هدف هاي تربيتي د -آمادگ ي حرف ه اي براي تامي ن نيازهاي اولي ه زندگ ي خود و براي خدمت بي وقفه به هموطنان ذ -آشنايي با علوم فيزيکي و صنعت و کشاورزي در حدود استعداد ر -احراز بينش سياسي براي شناختن دوستان از دشمنان ،چگونگي برقرار ارتباط با ديگران ز -احراز فه م اقتص ادي براي دوري از اس راف ،عادت ب ه قناع ت و آشنايي به نحوه مصرف هدف هاي تربيتي ژ -درک هن ر و زيباي ي و حف ظ مواري ث فرهنگ ي و حف ظ اماک ن مقدس مذهبي س -اخذ عادات صحيح بهداشتي در حفظ بدن و محيط زيست ويژگيهاي هدف تربيتي مطلوب -1با وضع موجود و مطلوب زندگي همگان رابطه داشته باشد. -2گذشته و حال و آينده را با هم در نظر بگيرد . -3از نيازهاي فردي و اجتماع ي عام ه مردم در حال و آينده س ر چشمه بگيرد . -4قابل تحقق باشد . -5موانع اجتماعي را پيش بيني کند. ويژگيهاي هدف تربيتي مطلوب -6راه حلهاي اجتماعي را پيش بيني کند. -7قابل ارزشيابي باشد. -8امکانات موجود را در نظر بگيرد . -9با فرهنگ جامعه هماهنگ باشد. -1 0وسايل و ابزارهاي الزم را پيش بيني کند. :در تربيت اسالمي ،تالش بر اين است که انساني را بار آورد که -1خدا را بشناسد و رضايت او را بر همة رضايتها مقدم بشمارد . -2اوام ر خدا را ،ک ه ب ه وس يله پيغم بر ابالغ شده ان د ،بدان د و اجراء کند. -3به روز رستاخيز معتقد باشد. -4در راه تحصيل علم و معرفت بکوشد. -5مهارتهاي الزم براي بهتر ساختن زندگي انفرادي و اجتماعي را بياموزد. -6براي انسان و انسانيت ارزش و احترام قايل باشد. در تربيت اسالمي ،تالش بر اين است که انساني را بار آورد :که -7آزادي و استقالل نسبي فکري و عملي خود را حفظ کند. -8مظهر فضائل اخالقي باشد. -9کار بکند و هرگز طفيلي ديگران نشود (.اسالم به کار توليدي ارزش خاصي قايل است ) -10مسئوليت اجتماعي بپذيرد . -11واقع بين باشد. -12در حفظ سالمت و بهداشت بدني و رواني خود بکوشد. -13مبارز منطقي باشد. هدفهاي تربيتي اسالم -1تربيت اخالق -2توجه به دين و دنيا با هم -3توجه به جنبه هاي انتفاعي -4مطالعه علم براي علم -5آموزش حرفه اي و فني عوامل تربيت در اسالم از نگاه شهيد مطهري: -2عبادت -1تقويت اراده -4تقويت حس حقيقت جويي -3محبت -5مراقبه و محاسبه -6تفکر -8ازدواج -7محبت اولياء -10کار -9جهاد برخي از روشهاي تعليم و تربيت اسالمي از نظر فائضي: - 1روش پندو اندرز -2روش تکريم شخصيت -3روش تلفيق علم و عمل -4روش امر به معروف و نهي از منکر -5روش جهاد -6روش تصميم گيري -8روش توبه -7روش دعا -9روش بازي -10روش تشويق -11روش محبت -12روش تبليغ -13روش اخالق -14روش مثل -15روش قصه و داستان -16روش عقالني در تربيت برخي از روشهاي تعليم و تربيت اسالمي از نظر فائضي: -17روش اعطاي بينش -18روش محاسبه نقش -19روش تلقين به نفس -20روش تحميل به نفس -21روش دعوت به ايمان -22روش فرضيه سازي -23روش زمينه سازي -24روش تغيير موقعيت -25روش اسوه سازي -26روش مواجهه با نتايج اعمال -27روش تحريک ايمان -28روش ابتالء -29روش آراستن ظاهر -30روش تزئين کالم -31روش مبالغه در عفو -32روش تبشير و تشويق -33روش تکليف به قدر وسع -34روش ابراز تواناييها برخي از روشهاي تعليم و تربيت اسالمي از نظر فائضي: -35روش تغافل -36روش تزکيه -37روش تعليم نعمتها -38روش يادآواري -39روش عبرت آموزي -40روش مرحله اي نمودن تکاليف -41روش تجديد نظر در تکاليف -42روش بيان مهر و قهر -43روش هبه و محروم سازي -44تکليف در غايت وسع -46روش اغماض -45روش کنايه -47روش تذکر -48روش مالمت -49روش اخطار و اخراج -50روش تنبه -51روش عيادت شريعتمداري روشهاي تربيتي اسالم را به شرح زير بيان مي کند: -1تلفيق علم و عمل -2توأم ساختن ايمان و عمل -3تربيت عملي -4روش عقلي در تربيت اسالمي -5امر به معروف و نهي از منکر -6جهاد يک روش قاطع تربيتي -7پاداش و تنبيه -8توبه يک روش تربيتي -10تربيت از طريق ذکر مثل -9روش پند و اندرز -11تربيت از طريق قصه و سرگذشت اقوام و ملل -12دعا و نيايش اصول و مباني تعليم و تربيت اسالمي در نظام ج.ا.ا -1فطرت و س رشت انس اني :تمام اهداف ،اص ول ،محتوي ،برنام ه هاي آموزشي ،تربيتي ،پژوهشي و ساز و کارهاي الزم آن بايد در جهت شناخت واقعيات و تحقق به کماالت فطري انسان در مسير الي اهلل و سرانجام رسيدن به قرب الهي باشد. -2توجه به کرامت و ذات انساني. -3توجه به اختيارو آزادي انسان. اصول و مباني تعليم و تربيت اسالمي در نظام ج.ا.ا -4توجه به مسئوليت انسان -5توج ه ب ه ابعاد وجودي انس ان ( ابعاد مادي ،معنوي ،فکري ،عاطف ي، فردي ،اجتماعي ،اخالقي ،هنري و)... -6توجه به اجتماعي بودن انسان -7توجه به برابري همه افراد بشر در اصل آفرينش -8توجه به ضرورت توام ساختن علم و عمل در کليه اهداف ،اصول، محتوي ،برنامه هاي و روشهاي آموزشي ،تربيتي و پژوهشي . اصول و مباني تعليم و تربيت اسالمي در نظام ج.ا.ا -9توجه به فضيلت علم ،تدبير ،هدايت و تربيت . -10تقدم رحمت و محبت و اميدواري بر خشونت و بي مهري و نا اميدي . تدابير و رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره) در امر تربيت نظامي : ويژگيهاي سازمانهاي نظامي در امر تربيت : -1توانايي در سازندگي انسان -2فعال و متکي به نفس -3توجه به پيشرفت در زمينه هاي نظامي علمي وانضباطي -4توجه به همه چيز يک مجموعه نظامي در امر آموزش ويژگيهاي سازمانهاي نظامي در امر تربيت : -5آمادگ ي شام ل آمادگ ي رزم ي و آموزش و س ازماندهي و انضباط و اخالق و پشتيباني هاي ديگر مي شود . -6آموزش بازدارنده در مقابل تهديدات . -7همکاري و همدلي سازمانهاي نيروهاي مسلح با يکديگر. -8شناسايي و پرورش استعدادهاي درخشان. وظائف نظاميان در امر آموزش نظامي : -1تالش علم ي در محي ط نظام ي و براي اهداف نظام ي را عبادت بدانند . -2کس ب معلومات و دان ش نظام ي و حف ظ اس تقالل و ادام ه جهاد خود کفايي را از جمله فرائض بداند. -3از لحاظ آموزش ،تمري ن و تدري ب ،آمادگ ي ظاهري و س ازماني و نظامي ،آمادگي هاي باطني خود را همواره آماده نگه دارد. وظائف نظاميان در امر آموزش نظامي : -1از لحاظ قدرت نظامي و رزمي خود را تقويت کند . -2از نظ ر نظ م آموزش تالشهاي معنوي و اخالق ي ب ه بهتري ن وج ه خود را آماده کند . -3اهميت کار علمي باالترين اهميت است و اگر براي کشور عزت، آ برو ،رفاه ،اقتدار جهان ي و پيشرفتهاي علم ي بخواهي م باي د از طريق علم وارد شويم . اصول نظام آموزشي نيروهاي مسلح -1اصل تقدم تزکيه بر تعليم . -2اصل پويائي . -3اصل جامعيت . -4اصل انعطاف پذيري . -5اصل اعتبار . -6اصل هماهنگي . اصول نظام آموزشي نيروهاي مسلح -7اصل تناسب . -8اصل سازگاري(سازگاري آموزش نيروهاي مسلح بانظام آموزشي کشور). -9اصل ضرورت . -10اصل خوداتکايي . توصيه هاي آموزشي اجراء مصوبات قرار گاه خاتم (ص). روند برنامه ريزي آموزشي برنامه ريزي درسي و متون آموزشي. برنامه ريزي آموزشي با توجه: )1هدفهاي آموزشي ( تصريحي و استنباطي) )2نوع آموزش(علمي -تئوري) ( ،منظم ،ردشو) )3شرايط زماني( شبانه -روزانه) جوي (زمستان-تابستان-کوير-جنگل-کوهستان و)... )4شرايط ّ )5قوانين و اساسنامه ها(م ّدت – شرايط پذيرش) توصيه هاي آموزشي ‏ ‏ ‏ ‏ برنام ه هاي تفضيل ي در 3فص ل تهي ه شود ( .کليات -موضوعات آموزش -حدود آموزش) اردوگاهه ا بر اس اس پدافن د غي ر عامل ( .اس تتار -اختفاء – فري ب- پوشش) اجراء شود. تسريع در تاليف و بازنگري کتب. همکاري با کميته هاي تخصصي اجرائي تاليف و بازنگري آئين نامه ها و دستورات رزمي و فني. توصيه هاي آموزشي ‏ ‏ ‏ ‏ تالش در طراح ي و س اخت ش بيه س ازها و وس ايل کم ک آموزش ي مورد نياز. تالش در جهت پژوهش محوري آموزشها. داشتن طرح تأمين اساتيد و مربيان و پيگيري آن. جل و گيري از ايجاد بي تفاوت ي در پيگيري نياز هاي اساسي ( .جنگ افزارهاي مراپ /وس ايل اپتي ک مرازره ي/جذب امکانات مراپ ش/بازرس ي فرودگاه کمک ي مرا هوانيروز /مي ز و ص ندلي کالسها و)... توصيه هاي آموزشي ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ارتباط و مخابرات را به روز کنيد. قرار گاه بدون انتشار را آموزش دهيد. دوره هاي تربي ت اس تاد را ج ّدي بگيريد( .برنامه-متون تدري س- شيوه ها) آزمايشات کيفي شود. اعمال قوانين و مقررات آموزشي و کميسونهاي آموزشي ج ّدي . توصيه هاي آموزشي فعال شدن آموزش و تأمين مرکز و طرح برنامه دانشکده ها. تخصيص اعتبارات و هزينة آن وفق مقررات و پرهيز از پرداختهاي غير مجاز. تقويت برنامه غني سازي اوقات فراغت.

51,000 تومان