صفحه 1:
ونت آموز زشي نزاجا UU 1 ‏و‎

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
علم و عمل: دو کس رنج بیهوده بردند و سعي بي فایده کردند: تكى أنكه اندوخت و تخورد. و دبكر انكة أموخت ونكرد. كلستان سحدي

صفحه 6:
بزرگمهر را پرسیدند که سبب جه بود كه يادشاهي آل ساسان وبران كشت ونتو تدبير كر او بودي و امروز به راي و تدبیر و خرد تو در جهان نظيري نیست. گفت. سبب دو چیز بود: یکی آنکه لل ساسان کارهاي بزرگ به کاردان خرد و نادان گماشته بودندو دبگر اهل دانش و خردمندان را خريداري نکردند. « قابوس نامه, فضل 43-عثصر المعالي کیکاووس بن اسکندر»

صفحه 7:
آمو زگار در جزوه فاسفه آموزش و پررورش درباره اهداف تربیتسی چنین بیان می نماید: الف- رشد قوه بیان و درک مناه ب- رشد تنكم انتقادىه ميل به یا رى و تلاش به كسب علم و معررفت اپ رشد استعداد كنجكاوى و خلاقیت ببرای نوآوری (ابداع و ابتکار) ت- ایجاد احساس قدر شناسی از مواریث تمدنی» میهن دوستی و حفظ ات ونقل آن

صفحه 8:
ث- تقویت احساس مسئولیت و انجام تكليف احمراز روح تعاون و نوع دوستی ج- کمک به درک ارزش های اخلاقی و انسانی و احترام به انسان چ- شناخت هرچه بیشتر جهان و درک ارتباط با خداوند و انجام فرایض و توكل بر خداوند ح- حسن استفاده از طبیعت و از منایع انسانی و نیرروی کاری همکاران ا اه چم احتراج يه متام شايخ لاني أعم يتوه يا به ديضان

صفحه 9:
7 آمادگی حرضه ای ببرای تامین نیازهای اولیه زندگی خود و بررای خدمت بی وقفه به هموطنان 3 آشنایی با علو فبریکی و مبدمت و ‎BPE US‏ استعداد ر- احراز بینش نوعو ۰ چگونگی برقرار ارتباط با ز- احراز فهم ‎eal‏ سود سدس 0 آشنایی به نحوه مصرف

صفحه 10:
ذ حنظ اماکن ژ- درک هنس و زیبایی و حنظ مواریث فرهنگی و س- احذ عادات صحیح بهداشتی در حفظ پدن و

صفحه 11:
۱- با وضع موجود و مطلوب زندگی همگان رابطه داشته باشد. ۲- گذشته و حال و آینده را پا هم در نظر بكيررد ‎٠‏ ۳- از نیازهای فردی و اجتماعی عامه مردع در حال و آینده سس چشمه بگیررد ۰ 4- قابل تحقق باشد . ۵- موانع اجتماعی را پیش پینی کند.

صفحه 12:
1“ راء حلهای اجتماعی را پیش بینی کند. ۷- قابل ارزشیابی باشد. ۸- امکانات موجود را در نظ بكيررد . . ‏با فرهنگ جامعه هماهنگ باشد.‎ -٩ ۰- وسایل و ابرارهای لازم را پیش بینی کند.

صفحه 13:
1- خدا را بشناسد و رضایت او را بر همه رضایتها مقدم بشمارد . عد انه پیات ؟- اوامس خدا راء كه به وسيله ييغمبى ابلاغ شده اندء بداند و اجراء کند. ستاخیر معتقد باشد.. ‎a‏ معرفت بکوشد. ‏6- در راه تحصیل علم و و ۳ ۵- مهارتهای لازم بای بهت ساختن زندگی انفرادی واجتماعی بیاموزد. ‎\ans se‏ قایل باشد. ‎=u‏ برای انسان و انسانیت ارزش و ‎tae‏

صفحه 14:
٠-آزادى‏ واستقلال نسبى فكرى وعملى خود را حنظ كند. ۸- مظهر فضائل اخلاقی باشد. 4- کار بکند و هگن طنیلی دیگران نشود .( اسلاع به کار تولیدی ارزش خاصی قایل است ¢ ۰- مسئولیت اجتماعی بپذیررد . 2-۱ واقع بین باشد. ۴۲- در حفظ سلامت و بهداشت بدنی و روانی خود بکوشد. ۳- مبارز منطتی باشد.

صفحه 15:
۳ ‏تربيت اخلاق‎ -١ ؟ - توجه به دين ودنيا با هم ۳-توجه به جنبه هاى انتفاعى 6- مطالعه علم بای علم 0- آموزش حرفه ای و فنی

صفحه 16:
۱- تقویت اراده ‏ ۲- عبادت ۳-محبت 4-تقويت حس حقيقت جویی - مراقبه ومحاسبه ”- تفكس /ا- محبت اولياء ۸- ازدواج ‎oe -٩‏ ۰- کار

صفحه 17:
۱ - روش پندو اندرز ۲- روش تکربم شخصیت ۳- روش تلفیق علم و عمل ‏ 6 روش امم به معروف و نهی از منک ۵- روش جهاد . “- روش تصميم كيرى ۷- روش دعا ۸- روش توبه - روش بازی ‎-٠١‏ روش تشويق ‎١١‏ ال لحيت 17- روش تبليخ ‏۳- روش اخلاق 14- روش مثل ‏06- روش قصه و داستان *1- روش عقلانی در تربیت

صفحه 18:
۷- روش اعطای بینش 1۸- روش محاسبهتتش 8- روش تلقین به نقس ۲۰- "۳ - روش دعوت به یمان ۲۲- روش فرضیه سازی ۳ روش زمینه سازی 7۲4 روش تغییس موقعیت ۲ روش مواجهه با نیج اعمال ۷- روش تحریک ایمان ۲۸- روش ابتلاء ۹- روش آراستن ظاهر ۳۰- روش تنرئین کلام ۱ ۱ روش مبالفه در عنو 7۳۲ روش تبشیر و تشویق . . ۳- روش تکلین به قدر وسع ؛ ۳- روش ابرراز تواناییها

صفحه 19:
۰- روش تفافل . ۳۹ روش تزکیه ۷- روش تطیم نستها ۳۸- روش یادآواری - روش عبررت آموزی 4۰- روش مرحله ای نمودن تکالیف ‎-4١‏ روش تجدید نظرر در تکالین 4۳ - روش بیان مهم ‎Ba‏ ‎“EF‏ روش هبه ومحروع سازى 44- تكليف در غايت وسع ‎fo‏ روش کنایه . 45- روش اغماض 0 ۷- روش تذکر ‏ 48- روش ملامت ‎-٩‏ روش اخطار و اضراج ۵۰- روش تتبه ‎Soke ‏روش‎ -۱

صفحه 20:
‎-١‏ تلفيق علم وعمل ؟- توأم ساختن ايمان و عمل ‏- تربيت عملى 4- روش عقلى در تربيت اسلامى ‏6- ام به معرروف و نهی از منک ۷- جهاد یک روش قاطع تربيتى ۷- پاداش و تتبیه . ۸- توبه یک روش تربیتی. ‏4- روش بند و اندرذ ‎-1١‏ قربیت از طريق ذک مر ‎-١١‏ تربيت از طبريق قصه وس كذشت اقوام وملل. ‏۲- دعا و نیایش

صفحه 21:
۱- فطبرت و سمرشت انسانی : تما اهداف» اصول, محتوی» بررنامه های آوزشی ری پذوهی و سا كارها لا آن ید چیه شناخت واقعیات و تحقق به کمالات فطبری انسان در مسیم الى اللّه و مسرانجام رسیدن به قرب الهی باشد. ۲- توجه به کرامت و ذات انسانی. ۳- توجه به اختیار و آزادی انسان.

صفحه 22:
6- توجه به مسئولیت انسان . ۵- توجه به ابعاد وجودی انسان ( ابعاد مادی؛ معنوى؛ فكررى؛ عاطفى» فردی» اجتماعی» اخلاقی؛ هنری و...) 7- توجه به اجتماعی بودن انسان ۷- توجه به برابمری همه اضراد بشر در اصل آضرینش ۸- توجه به ضرورت توام ساختن علم و عمل در کلیه اهدافه اصولء محتوی» بررنامه های و روشهای آموزشی» تربیتی و پژوهشی .

صفحه 23:
- توجه به فضيلت علم؛ تدبيس» هدايت و تربيت ‎٠‏ ‏۰- تقدم رحمت و محبت و امیدواری بر خشونت و بی مهرى و نا اميدى

صفحه 24:
ویث‌گیهای سازمانهای نظامی در ام ترربیت : لوس یهن توجه به پیشررفت در زمینه های نظامی علمی وانذ ‎ess‏ 4- توجه به همه چین چین یک مجموعه نظامی در ام آموزش

صفحه 25:
۵- آمادگی شامل آمادگی رزمی و آموزش و سازماندهی و انضباط و اخلاق و يشتيبانى هاى ‎١‏ يض ديك مى شود ۰ 7- آموزش بازدارنده در مقابل تهدیدات . ‎=v‏ همکاری و همدلی سازمانهای نیرروهای مسلح با یکدیگ. ‏۸- شناسایی و پررورش استعدادهای درخشان. ‎

صفحه 26:
۱- تلاش علمسی در محیسط نظامی و برای اهداف نظامی را عبادت بدانتد . گملوبات و دانش نمی و حنظاستلل و ادامه جهاد نود کفایی را از جمله فراتض بداند. ۳- از لحاظ آموزش تمرین و تدریبه آمادگی ظاهمری و سازمانی و نظامى, آمادگی های باطنی خود را همواره آماده نگه دارد.

صفحه 27:
. ‏از لحاظ قدرت نظامی و رزمی خود را تقویت کند‎ -١ ۲- از نظم نظم آموزش تلاشهای معنوى و اذلاقى به بهترین وجه خود را آماده کند . ۳- اهمیت کار علمی بالاترین اهمیت است و اگس بررای کشور عزته آ-برو رفاه اقتدار جهانی و پیشرفتهای علمی بخواهیم باید از طبریق علم وارد شویم .

صفحه 28:
۱- اصل تقدم قرکیه بر تطیم . ۲- اصل پویائی . ۳- اصل جامعیت . 6- اصل انعطاف پذیری . ۵- اصل اعتبار . 7- اصل هماهنگی .

صفحه 29:
۷- اصل تناسب . .. ۸- اصل سا زگاری(سازگاری آموزش نیروهای سل بنظمآموزشی ‎-٩‏ اصل ضر‌ورت . ۰- اصل خوداتکایی .

صفحه 30:
۲ اجراءمصوباتقرارگاهخاتم (ص). ۲ روند برنامه ریزی آموزشی برنامه رینزی درسی و متون آموزشی. برنامه رینزی آموزشی با توجه: ۱) هدفای آموزشی ( عریحی واتباطی) ۲ نوع آموزش(علمی- تقوری» ( منظم, ردشو ) ۳ شرایط زمانی( شبانه- روزانه) 6 شرایط جوی (زمستان-تابستان-کویر-جنگل-کوهستان و...) 6 قوانین و اساسنامه‌ها(مدذت - شرایط پذیرش)

صفحه 31:
” برناسههای تففبیلی در ۳ فصل تهیه شود.( کلیات- موضوعات آموزش- حدود آموزش) ۲ اردوگاهها بر اساس پدافند غیر عامل-( استتار- اختفاه - ضريب- پوشش) اجراء شود. ‎vo‏ تسریع در تالیف و بازنگری کتب. ‏همکاری با کمیته های تخصصی اجرراثی تالیف و بازنگری آئین نامه ‏ها و دستورات رزمی و فنی.

صفحه 32:
تلاش در طبراحی و ساخت شبیه سازها و وسایل کمک آموزشی مورد نياز. تلاش در جهت ينزوهش محورى آموزشها. 7 داشتن طررح تأمين اساتيد و مرییان و پیگیری آن. ” جلو گیری از ایجاد بى تفاوتى در پیگیرری نیاز های اساسی.( جنگ افزارهای مراپ/ وسسایل اپتیسک مرازرهسسی/جذب امکانات لايش /بازرسی فررودگاه کمکی مرا هوانيرو ز/ ميسن و صندلی سهاو...)

صفحه 33:
۲ ارتباط و مخابرات را به روز کنید. _قرار گاه بدون انتشار را آموزش دهید. ۲ دوره‌های تربیت استاد را جذی بگیررید.(بررنامه-متون تدریس- شیوه‌ها) ۲ آزمایشات کینی شود. ۲ اعمال قوانین ‏ مترررات آموزشی و کمیسونهای آموزشی جذی .

صفحه 34:
‎v‏ فعال شدن آموزش و تأمین مرک و طمرح ببرنامه دانشکده هاء ‏۲ تخصیص اعتبارات و هزین آن وفق مترررات و پرهین از پررداختهای غیر مجاز- ‎oa‏ ‏4 تقویت پررنامه غنی سازی اوقات ضراغت.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان