صفحه 1:
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات
بهداشتی+درمانیتهران
آموزش و توانمند سازی کار کنان
در سنجه های جدید اعتباربخشی
م. عباس آبادی
رئيس كروه ارتقاء كيفيت و حاكميت بالينى
صفحه 2:
صفحه 3:
مثال: صلاحیت وانندگی را می توان در سه سطح بررسی نمود:
سطح دانش - فرد آشنایی و شناخت در مورد مفاهیم رانندکی بیدا نموده است(کتابچه).
سطح مهارتی -فرد نشان می دهد که می توند در یک شوایط از
سطح صلاحیتی یا ۲000061۵1769 - سطح بکارگیری است و فرد نشان می دهد که در شرایط واقعی مثلاً در
&- خیابان پرترافیک می تواند رانندگی کند و به مشکل خاصی برنخورد.
بش آماده شده و آزمایشی رانندگی کشد.
صفحه 4:
تعیین ليست اقدامات جهت عهده دار شدن مسئولیتها
> به تفکیک رده های شفلی در هر بخش واحد
بم انم آزمن تونمندی الی و تعین نکات قبل اصلاج
تعیین نیازهای آموزشی هر فرد
طراحی و اجرای برنامههای آموزشی
انجام آزمون توانمندی دوره ای و تعیین نکات قابل اصلاح
« تعیین نیازهای آموزشی هر فرد
طراحی و اجرای برنامههای آموزشی
صفحه 5:
صفحه 6:
@
آزمون صلاحیت و وانمندی کارکنن
01-4 أزمون اوليدى توانمندى كاركنان با توجدبهتقشها و مسئولیتهای نان انجام میشود
ادامهابى كه كاركنن بش ها /واحدها جهت عهدهدار شدن تقشرها و مسغولت هلى خود ذر رددهاى مختلف شتلى ضروريست هران تولمند باشند تدوين شده لست وأزمون
ليه صلاحيت و تونمتدى براساس ليست مذكوو فيل أزشووم به كاويا مهديدار شدن تقش و مستوليت جديد راى تمام كاركنان جديد اورود يخترها ادها طراحی شده و جر یود
ل ره
رفن جني د ارود يختيعة
وه رسای مت
اب اماي بطي
wines
نوی aE [a
RY «bop گنج دک
atom |, 2 | “EEE
as ea ee
PET Lp ل aan TMI T A
,وله به تحلى ُلى لازم است اعم أرمون تتورى هم عملي"
۹
صفحه 7:
1-3) أزمونهاى توانمندى دوهی حدقل سالی ک بابرا تعمی HR ISH OREM
وهی علاحیت و توانمندى برلى تعامى كاركنان» بخئرها ياحدها با توجه به برامه توسعه قردى آان (9)100 حداقل سالى يك ياراجرا م شود
gaia بااتجام مداغلات اصلاحي) داده ميشود.
aa ig See
ردی جدولیشامل چهارستون است که ستون
و ستین چهرمنتجه یلیر مشخص میناد موضوعات DP
.باس به نيز آموشى مربوطه. ستون سوم زمان بركزارى
استراتيكه نل يهبود كيفيتء شاخصرها و مشخص موشود و شامل عناوين حوقهلى (مرتبط با تخصمص
رقتارى ب نبتطى) لست
ابه تعوى باشد كه حتما در تمون ز كا
أن شيفت عضر و شب هم باشند و در سورت نيار ز طريق مصاحبه تلفنى لطلاعات لازم اغذ كردد.
۹
5
دورهآموزشی
صفحه 8:
۲-۵) قداهای اسلاعیبه مظوررفعنارساییهای شناسیی شده aly gle gil کارنن نام ی گید
نتايع أزمونهاى توأنمندى دورمأى به عمل آمده أجرأ موه
fs] es شيك fas} صلب
daha
ى | كركلنم رنمان مخلق شي
املاس اباش
چ ای میب
pile tiene |
aa لو برچ
J ۳ 0
ve pl
كركتان مر رسفلى مختق شفلى |اج ۳ gl pd ap aoe
اتام كلركان شيفت ععرو شم 1 یبد
در زمان نجام ارزيبي به منظور اعبار يخشى ea Gh tk جبهت اقدام اسلاحى فر ترسيده
از صاحب با کارننمربط als ye,
Palas Ja, کیجم نام الاح wh ts Js dopa ly ee
ست امتبازر بدهند ما اك تاريخ أن كذشته ست مستندات مربوطه را كنترل تمان و مناسب را ميق جدو.
صفحه 9:
ees قزم عار سحن
Personal Development Program (PDP) aj) anes? ast 8 8
.تاريخ تعمیل فرم.
نام و نام خانودفی
و
اعره ويم ی | هم برد
می بشد. در ها وبژهمنومن تراتسندی متا با os an ae ing كرقف.
spas انعد تفيل
صفحه 10:
۶ آموزنی وتوندسازیکارکنان
ا ای تب ین ری از یر | تا یوقم
esa ی
سنجمه واه مستناتتشانمدهند که پخشها زاحدها یز سجی آموزشی hy IIS a
كزارش خطاها نجام داده و نتيج را به واحد أموزش يا كميته بهمود كمفيت ببمارستان تحويل منعايد و براساس نياز سنجي أموزشى اتجام شده برا تعامى كاركنان يخشيها / وحدها
رح وظايف. نلمه ستراتزيكه يهبود كيفيت, تعليل شاخصرها وسيسنح
3 1 وراه J ۳ 5
serge | atta, | رس تم
Came | Toe | Sa | aie. |. 2 1
«الكترونيك باشد كه قرم الكترونيك ارجع لسته
#تذكر: مستندات مربوط به اين سحور و سابر محورها به استششلى مستندات مربوط به يرونده بيعل مى تقد ياصورت كاقذى
صفحه 11:
صفحه 12:
پزشکان و پرستاران بخش های ویژه. اورژانس و اتاق عمل. حداقل سالی یک بارهآموزش
های لازم در زمینه انجام احیای قلبی - ریوی پیشرفته و استفاده از دفیبریلاتور ونتیلاتور و
سایر تجهیزات تخصصی مربوطه را دریافت می نمایند.
تمام کار کنان بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان در زمینه ی نقش خود در تشخیص"*
ارزش ها و عقاید گيرند گان خدمت» رعایت حقوق آنان و ار تقای مهارت های رفتاری و۱
ارتباطی به طور مستم رآموزش می بینند.
تمام کار کنان بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان در زمینه مدیریت. خطر (حداقل
fold ایمنی بیمار. کنترل عفونت. ایمنی و سلامت شغلی, آتش نشانی و مدیریت بحران)؛
سالانه آموزش می بینند.
حذف دوره هاي مدون و رسمى
بر گزاری دوره ها توسط بیمارستان جز در مواردی که در سنجه يا استاندارد ذکر شده ..
است. وا
مانور آتش نشانی
۷ آموزش های خاص بخش ها ( مثل مدیریت دارویی)
صفحه 13:
پایش همودینامیک
محاسبات دارویی
تحلیل آزمایشات خونی معمولی و ۸86
وضعیت مناسب بیماران (position)
saint 3 0 زخم Aen
ore tit هوشیاری
شنایی کامل با تغذیه و دارو درمانی بیماران با سطح
هوشیاری پایین
دفیبربلاسیین
تشخیص و درمان آریتمی های قلبی
آموزشهای
اختصاصی
ICU بخشهای
آموزشهای
اختصاصی
بخشهاى CCU
صفحه 14:
آموزشهای
اختصاصی
NICU glossy
بیهوشی و آماده سازی کودکان آموزشهای
بیحسی های منطقه ای اختصاصی
مدیریت درد کار کنان بیهوشی
صفحه 15:
*کار کنان تغذیه : فرایندهای مدیریت خدمات غذایی در بیمارستانهای کشور و فره
تغذیه ای
* کار کنان واحد بهداشت محیط : دوره های آموزش مدون معاونت بهداشتی
*سئول آتش نشانی بیمارستا!
"نگهبانی
ساير موارد :
آموزش 7۷) للع( توسط مدیریت داروبی
آموزش مراقبت از بیماران در حال احتضار
آموزش مبانی کیفیت
صفحه 16:
تعریف اثربخشي
۰ ساده ترین و کامل ترین مفهوم اثربخشي :
۰ تحقق اهداف
اثربخشي آموزشي يعني تأثیر مستقیم آموزش در افزایش دانش و مهارت (
لازم براي كاركنان در انجام صحیح و درست وکامل وظایف (تأثیر مثبت
آموزش در بهره وري و كارايي وكارآمدي کارکنان
در دو سطح تعریف مى شود :
سطح 1 ححه_تأثیر کوتاه مدت
سطح 2 سح تأثیر بلند مدت و
صفحه 17:
Sho IB ثبخشی اقدمهایاصلاحی انجامشده در جهت ار تایتانضدی دورهای کار نان ورد بورسی ٩-۵
سنجه شاخسهای ث یخی قنمهایالاعی دردو
SIS شاخضیهایاصلی خنرها ادها ند یزان رضایت یمن و dy
رفع تارسابوخلى شناسابي شده
] کد aes ع] ست اعد ساب
We
a [oe See | ay
hate | eeererct | Comet 2 5
صفحه 18:
پرونده پرسنلی( کاغذیالکترونیکت)#
-۱) پرونده پرسنلی (کاغذی الکترونیک) هر یک از کار کنان. حداقل شامل موارد ذیل بوده و يك ١ ۱
نسخه از آن در دسترس مسئول بخش | واحد است:
۷ج پرونده پرسنلی در بخش
صورت لزوم؛ از طریق آنها بتوان با وی تماس گرفت) و سمت سازمانی
۲-۱-۲) شرح وظایف شغلی امضاء شده توسط فرد** _—
محیط امضاء شده توسط فرد
۲-۱-۶ کپی آخرین مدرک تحصیلی
۲-۱-۵) برنامه توسعه فردی 3
-۱-۲)کپی مدا رک دوره های آموزشی طی شده
صفحه 19:
لت
-۱-۷)مستندات مربوط به آزمون های اولیه و دوره ای (حرفه ای و غیر حرفه ای) توانمندی
کار کنان به منظور انجام سئولیت های محوله
۲-۱-۸) مستندات مربوط به سنوات خدمت به تفکیک محل خدمت
۲-۱-۹) مستندات مربوط به گروه های خاص شامل موارد ذیل:
۲-۱-۹-۱) تصویر کارت معاینه پزشکی معتبر ( از نظر زمان و مرجع صادر کننده ) برای تمامی
کار کنانی که در تهیه؛ توزيع و فروش مواد غذایی در بیمارستان مشار کت دارند.
۲-۱-۹-۲) تصوی رگواهینامه دوره ی ویژه بهداشت عمومی برای کار کنان بهداشت محیطء
استریلیزاسیون مر کزی, مد یریت پسماند ها و رختشویخانه بر اساس دستورالعمل ها و قوانین
۲-۱-۹-۳) مستندات مربوط به ارزیایی های پزشکی هر ۲ ماه پرت و کاران مطابق آئین نامه ضوابط
کار با اشعه (تاریخ اجرا ۲۱۳/۸۵)
صفحه 20:
صفحه 21:
7 6
1 =>
efi 0
1 ٠9
اال ال كلد