صفحه 1:
صفحه 2:
موضوع : 0
ان
استاد راهنما : بهنام موفقى
دانشجو: سامان قادرى
صفحه 3:
صفحه 4:
* .مطابق قانون تحصیلات عمومی مصوب سال ۰ ۱۹۷
مراحل تحصیلی در کشور پادشاهی اسپانیا به شرح
* ۱.مقطع پیش دبستانی که خود از دوره مهدکودک
ویژه کودکان ردهای سنی 0-۲سال و دوره آمادگی
ویژه کودکان رده های سنی ۵-۴ سال تشکیل می
شود
al ۳ برای کودکان رده های oe ۱۳-۶سال
برنامه ریزی شده دو بخش هست : بخش ویژه
دانش آموزان رده sh سنی ۰-۶ [ee )55 و بخش
ویژه دانش آموزان رده sh سنی ۱۳-۱۱سال
صفحه 5:
* ۳-مقطح آموزش متوسطه که مدت زمان ۳سال به طول می
انجامد و برای دانش آموزان رده های سنی ۱۶-۱۴سال ارائه
میگردد.پس از گذراندن این دوره دانش آموزان ملزم به
گذراندن دوره یکساله پیش دانشگاهی می باشند که در
صوربت از مجوز حضور در دانشگاه برخوردار ميشوند.
۴ ۴-آموزش عالی که خود بر سه مرحله اساسی مشتمل میشود
.در مرحله نخست دانش جویان طی سه سال به درجه ی
دیپلماتور )کاردانی(نائل می شوند.در مرحله ی دوم دانش
جویان طی دوره آموزش تخصصی دو ساله به اخذ مدرک
کارشناسی نائل می شوند و غالبا به صورت مهندس یا معلم
به فعالیت می پردازند ودر مرحله ی سوم دانشجویان ملزم به
دفاع از رساله تخصصی خود جهت احرار مدرک دکتری می
صفحه 6:
کودکان اسپانیایی از سن سه سالگی وارد مهد کودک ترا
Cdouwcaiiod iat Poot و به مدت سه سال تاسن
6سالگی آموزشهای کرد اسر ۱۱۷۳۳
مقطع پیش دیستانی اچبارق می باشد آموزش ابتدایی
مه buCducaiva از سن ۶ سالك آغاز شده تا
سن ۱سالگی به مدت مسال ادامه مى يابد.در اين
مدت دانش اموز ضمن اشنایی با محیط اطراف خواندن
و نوشتن و دروس ابتدایی را فرا می گیرد.سپس
دورمی امورش متوسطه bu Cducaion sexpuodaria ارائه
مي كردد .اين دوره بر دو مرحله مشتمل می شود.طی
دوره اول به مدت سه سال دانش آموز موفق به کسب
صفحه 7:
طی مرحله ی دوم به مدت سه سال دانش
آموزان به احراز درجه ی تحصیلی موسوم به
JEL@ackiler مى ايند در سح تمایل دانش
آموزان به 19343 به دانشگاه دوره اور
Onxiversitara امس نسحهتا ويا ورود به
دورههای آموزش حرفه ای ۳ ba
صفحه 8:
سوایق تاریخی اموزش پیش دبستانی در کشور
اسيانيا به نيمه دوم قرن 19 برمى كردد. در اوایل
قرن 0 آموزش بيش دبستانى موردتوجه قرار
كرفت و رشد كرد خصوصا در منطقه كاتالونيا اين
رشد در نتیجه احداث مراکز خصوصی آموزشی
کودکان بود.
* از ستال ۱۱۸۵ ببز برناهه های علمی آهوزرس بیس
دبستانی با هدف حذف موانع موجود بر سر راه
استقرار اين سطح به مورد اجرا درآمد.
صفحه 9:
طی سال ۱۹۹۰ قوانین ۵۵۶۵۵ در این سطح
آموزشی سازماندهی گردیده و این مقطع
آمورسی با عدوان آموزش پیش دبستانی مرحله
ی بین رده های سنی تا سالکی و از ۲تا۶
سالگی برای برای کودکان طراحی کردید ار
چه این سطح آموزشی به عنوان سطح غیر
اجباری اران ی کرده امابه اصلاح فرابكر
آموزش کودکان و رشد مهارت های دا|ش
آموزان ورودی مقطع آموزش ابتدایی منتهی می
صفحه 10:
معمولا از هفته اول ماه سپتامبراغاز شده و تا
پایان هفته ماه جولای ادامه می یابد.
از جمله تعطیلات طولانی نیز می توان به
هفته ای عید پاک و تعطیلات ماه آگوست
اشاره نمود گفتنی است که کودکان مراکز
پیش دبستانی از مجوز حضور بیش از
٩ساعت در مراکز برخوردار نمی شوند.
اسل7صببب ]
صفحه 11:
* با اجرای برنامه 00,اطی سال ۱۹۸۵و
برنامه 06690۶,اطی سال ۱۹۹۵ایجاد
مبانی پایه ای و قانونی sly ساختار
آموزش پیش دبستانی در کشور اسپانیا
فراهم امدعلاوه بر اين در a
سازماندهى و مديريت مراكز اموزش
پیش نی در فا ترتای ۳
)و۷۵ سری قوانین ویژه
آموزش پیش دبستانی برای جوامبع
صفحه 12:
از جمله مهم ترین اهداف آموزشی مراکز پیش
دبستانى به شرح ذيل می باشد :
a بهبود توان فيزيكى ,ذهنى ,احساسى ,اجتماعى و
اخلاقی کودکان .
لا تقویت روابط Ube کودکان و والدین 7
کسب شناخت کافی از درک کودکان و تربیت آنان
در جهت ارائه تصویر مثبت و واقعی از خود و
دستیابی به احساس خود اعتمادی
لا ارزیابی و شناخت استعداد ها و محدودیت های
رفتاری و شخصیتی کودکان
صفحه 13:
لا تربیت کودکان در جهت گام برداشتن در
حوزه ی روابط اجتماعی و تاکید بران.
بهبود طرز تفکر کودکان در جهت احترام
گذاری و مشارکت با سایر افراد جامعه.
تقویت روحیه کودکان در جهت شناسایی
جنبه های مختلف شخصیتی و استعدادی
آنان به ویژه در پرداختن به فعالیت های
هنری و ورزشی.
oO
oO
صفحه 14:
° تاریخچه آموزش ak در کشور اسپانیا به سال
۲ میلادی همزمان با تدوین مبنای سیستم ارس
ایا از ۳
فرظ انه از سیستم آموزش wb ab سال
۵ همزمان با وضع آعورس عمومى ارائه كرديد.
در این حین آموزش پایه رسمابه عنوان سیستم
آموزشی لیبرال ارائه شده بیش از یک قرن در راستای
بهبود opal عمومی گام برداشت در بين سال های
را رای انار رس
تغییراتی در ساختار آموزش پایه در جهت بهبود ن
صفحه 15:
* مقطع آموزشل له خی از ده معتی ]تور نتدایی
ویژه دانش آموزان رده های سنی ۱ ۱ _۴سال
متشکل می گردد. با تصویب قانون آموزش ملّی طی
سال ۰ ۱۹۷ تغییرات اساسی در ساختار آموزش پایه
کشور اسپاتا اه کر ارات ۱
EIS oc)
اسپائیا اه کرد كك طن كم للكت
آموزش aul آن به عنوان آمورس اجبارى ويزه لاعن
آموزان رده های سنی ۶ ۴سال ياد گردید قوانین
پایه در خصوص آموزش پایه طی سال ۱۹۹۰وضع
صفحه 16:
* اجرای برنامه های ,)ای سال
۰ وبرناه ۱۳ - اس تام هار چون
قانون گذاری آموزش پایه حداقل امکانات آموزش
مراکز پایه توسط دولتت تاکیذ شده است.مطابق
Ss aol ۶ مراکز آموزش al خود به مراکز
آموزش عمومی و تخصصی تقسیم می گردند
مدارس خصوصي در تعیین نام آزاد بوده از طریق
Sn. eel, lina Gals yall
كلك اسك کهسای قواین مفررات ابو ۱۳
جمله تعیین تسهیلات آموزشی موقعیت علمی مراکز
صفحه 17:
نسبت دانش آموزان نسبت به معلمین و تعداد دانش
آموزان کلاس های آموزشی توسط وزارت آموزش تعیین
و تدوین می گردد. مطابق چنین قوانینی حداکثرتعداد
دانش آموزان کلاس های آموزش بر ۲۵نفر بالغ
13995 cas
* آموزش پایه خود از ۳ مرحله و اطبقه تشکیل می شود
که هر یک از این مراحل شامل واحد زمانی است که در
طول ان به آموزش و یادگیری و ارزیابی دانش آموزان
مبادرت مى كردد .هدف انجام جنين ارزيابى هاى كسب
اطمينان ؟ انطباق, 5 أرتياط را ۱ اك
دانش آموزان می باشد برای هر گروه از محصلین یک
ees | 115 بل كد وه كمد زار و ۱۳۹۰
20 7
صفحه 18:
۴ آموزش متوسطه برای نخستین بار طی سال
۷ میلادی با اين نام برقرار گردید اين دوره
آموزش مشتمل بر دوره ی آموزش ۶ساله مبتنی
بر دروس عمومی, کاربردی و حرفه ای و صنعتی
است بین سال های ۱۸۷۴ تا ۱۹۲۳تغییرات عمده
ای در این سیستم به وجود آمد و سیستم جدیدی
جایگزین شد .
3 طى دوره یی پیش از اصلاحات وازه اسپانیایی
کت امورش اله معادل آموزش تکمیلی دوره
دور ۵ ۶ اصور لننیی بر Qo) و لت .
صفحه 19:
Uvjgol(Bup) * مستمر سطح تکمیلی متوسطه ub
مدت زمان سال در جهت آماده سازی دانش آموزان
رده sh سنی ۱۴تا۱۷سال ب به منظور ورود به دانشگاه
علاوه بر دوره ی ۲ساله ی فوق دوره ی توجیهی
دانشگاهی یکساله بودند.طی این دوره دانش آموزان
برای دستیابی به فرصت های استخدامی آموزش می
دیدند . کفننی اس که طی سال تحصیلی
۶ ۵ به اجرا در آمد.
۲ دوره ی آموزشی حرفه ای خود بر دو بخش است
( ۳۷) دوره ی آموزشی دو ساله ویژه افراد رده های
۲ 2 ۰ 0