علوم انسانی و علوم اجتماعی

آموزش و پرورش شناختی (خرازی و تلخابی)

fasle-1-emghelabe_shenakhti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش و پرورش شناختی (خرازی و تلخابی)”

آموزش و پرورش شناختی (خرازی و تلخابی)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: مبانی آموزش و پرورش شناختیدکتر سید کمال خرازیدکتر محمود تلخابی

اسلاید 3: فصل اول انقلاب شناختی

اسلاید 4: علوم شناختی یا علم مطالعه ی ذهن/مغز،به بررسی ساز و کارهایی می پردازد که انسانها از طریق آنها به کسب ،پردازش و کاربست دانش مبادرت می ورزند(خرازی و دولتی،1388،مک گیلی ،1995)

اسلاید 5: در این فصل ،علوم شناختی و سیر پیدایش آن تبیین و دلالتهای آن برای آموزش و پرورش با هدف ایجاد تحول در نظام آموزشی بررسی می شود.

اسلاید 6: علوم شناختی و فناوریهای برگرفته از آن یکی از دانشهای نو است که انتظار می رود تحول عظیمی را در حیات بشر بیافریند.این دانش و فناوری در کنار دانش و فناوری نانو ،دانش و فناوری زیستی و دانش و فناوری اطلاعات ،مجموعه ی علوم و فناوریهای همگرا را که با مخففNBIC شناخته می شود،تشکیل می دهند که بی تردید در تعامل با هم آثاری دو چندان بر زندگی انسانها بر جای خواهند گذاشت.

اسلاید 7: علوم شناختی حوزه ای میان رشته ای است متشکل از زیر شاخه های علوم اعصاب شناختی،روانشناسی شناختی،زبان شناسی شناختی،هوش مصنوعی،انسان شناسی شناختی و فلسفه ی ذهن که در تعامل با یکدیگر به مطالعه ی ساز و کارها و ساختارهای ذهن /مغز ،برای تبیین علمی کارکردهای شناختی انسان می پردازند(خرازی و دولتی،1388).

اسلاید 8: علوم اعصاب شناختی به مطالعه ی ساختارهای درگیر در کارکردهای شناختی مغز می پردازد.روانشناسی شناختی با توجه به یافته های علوم اعصاب شناختی ،کارکردهای شناختی انسان ،از جمله ادراک ،توجه،هشیاری،یادگیری ،حافظه،یادآوری،استدلال،تصمیم گیری ،هوش و خلاقیت را مورد مطالعه قرار می دهد.

اسلاید 9: زبان شناسی شناختی پدیده ی زبان و نحوه ی اکتساب آن را مطالعه می کند.هوش مصنوعی در پی تولید سامانه های مصنوعی برگرفته از دانش مغز برای شبیه سازی کارکردهای شناختی انسان است و نهایتا فلسفه ی ذهن به سوالات فلسفی برخاسته از دانش مغز همچون ماهیت ذهن و رابطه ی آن با بدن مادی،آگاهی،اراده،حیث التقاطی و غیره می پردازد.(پاپینیو،1390)

اسلاید 10: علوم شناختی در کشورهای پیشرفته یکی از اولویتهای راهبردی دانش و فناوری تعریف شده است و رقابت بسیار شدیدی بین آن کشورها در دستیابی سریعتر به اسرار مغز وجود دارد.

اسلاید 11: در ایران اسلامی نیز چندی است که تاسیس و توسعه ی مراکز مطالعات علوم شناختی در دستور کار قرار گرفته است،تا علاوه بر پژوهشکده ی علوم شناختی که بیش از یک دهه است به مطالعه ی این علم می پردازد ،در سطح ملی نیز مراکز مطالعاتی بیشتری راه اندازی شود.

اسلاید 12: از این رو نقشه ی جامع علمی کشور ،علوم شناختی را به عنوان یکی از اولویتهای اول علم و فناوری کشور نام برده و سند راهبردی آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

اسلاید 13: بر اساس مفاد سند علوم و فناوریهای شناختی ،توسعه ی علوم شناختی در ایران اهداف زیر را دنبال خواهد کرد:

اسلاید 14: تولید و توسعه ی نظریه های علمی در باب کارکردهای ذهن و چگونگی شناخت و رابطه آن با مغز در حوزه ی علوم شناختی بر اساس مبانی انسان شناسی اسلام در زمینه ی ماهیت نفس،ذهن و کارکردهای آن.تولید و توسعه علوم پایه در زمینه ی مطالعات مغز و کارکردهای شناختیدستیابی و توسعه روشهای پرورش و تقویت توانمندیها و کارکردهای شناختی

اسلاید 15: بهره برداری و توسعه فناوریها و ابزارهای واسط مغز و رایانه و انسان و ماشیندستیابی و توسعه روشهای درمان نابهنجاریهای روانی و اصلاح کاستیهای شناختیدستیابی و توسعه سامانه های مصنوعی الهام گرفته از سامانه های شناختی و مغزکسب رتبه اول منطقه ای و مرجعیت علمی در عرصه ی علوم و فناوریهای شناختی

اسلاید 16: بدین ترتیب علوم شناختی و فناوریهای آن در حال تاثیرگذاری بر حوزه های مختلف دانش بشری است.به طوری که هم اکنون نیز رشته های مطالعاتی زیادی برگرفته از کاربست یافته های علوم شناختی در حوزه های علمی مختلف ظهور یافته اند که از جمله می توان آموزش و پرورش شناختی،اقتصاد شناختی،مهندسی شناختی ،شناخت اجتماعی و عیره را نام برد.

اسلاید 17: آنچه در این کتاب بررسی خواهد شد تاثیر علوم شناختی بر آموزش و پرورش است که به ظهور رویکرد جدیدی تحت عنوان آموزش و پرورش شناختی انجامیده است و در حال متحول ساختن برنامه های درسی ،روش تدریس،روش ارزشیابی و حتی محیط فیزیکی مدرسه و فناوریهای آموزشی است(خرازی،1386).

اسلاید 18: ازین رو امروزه مدارس شناختی زیادی در نقاط مختلف دنیا تاسیس گردیده است که روش کار آنها مبتنی بر یافته های علوم شناختی به ویژه روانشناسی شناختی است.علاوه بر این ،رشته ی آموزش و پرورش شناختی نیز در دانشکده های علوم تربیتی تاسیس شده است.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید