amoozesh_va_parvaresh_va_nabarabari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش و پرورش و نابرابری”

آموزش و پرورش و نابرابری

اسلاید 1: آموزش و پرورش و نابرابریسیاستگذاری آموزشی مانند هر سیاستگذاری بر پایه های اخلاق و ارزش و ایدئولوژی استگسترش آموزش و پرورش همراه با استقرار دموکراسیاگر آموزش و پرورش به کاهش نابرابری کمک می کند لذا امری اخلاقی است چرا که رشد تواناییها و قابلیتهای افراد را برای کاهش مشقت زندگی ببار می آوردنقش سیاستگذاری آموزشی برای تغییر شرایط نابرابرانه است؟ تغییر در ذات سیاستگذاری استنقش آموزش در کاهش نابرابریها و فاصله ثروت و قدرت؟ مورد تردید است؟ ما تحقیق را برای سیاستگذاری لازم داریم : تحقیق+ارزش گذارها=سیاست = تغییر

اسلاید 2: نظریه های نابرابری و آموزش در مدارسمطالعات کلمن در باره نابرابری در آموزش و پرورشبولز و جنیس : مدارس و نظام اقتصادیبرنشتاین: کدهای زبانیایلیچ: برنامه پنهانبوردیو: آموزش و بازتولید فرهنگیایلیچ: تحلیل بازتولید فرهنگی

اسلاید 3: استفاده از تحقیقات در سیاستگذاری مطالعات کلمناگر آموزش نابرابری زدایی می کند پس باید نشان دهیم چرا نابرابری هایی وجود دارد؟ زمینه اجتماعی و خانوادگی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی نیم میلیون دانش آموز مورد تحقیق بودنابرابریهای ناشی از اختلاف قومی مطالعات کلمن: بررسی نیم مهارتهای کلامی و غیره میلیون دانش آموز و معلمنتیجه: زمینه اجتماعی و خانوادگی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی نه توزیع امکانات آموزشی پبامد این مطالعات: تغییرات در سیاستگذاری و لذا قانون مدنی بود

اسلاید 4: نقد مطالعات (مطالعات را نباید دربست پذیرفت)روند پژوهی نباشدمربوط به یک مقطع زمانی خاص نباشدبا مطالعات دیگری تکمیل شود مطالعات ژرفانگر نشان داد مدارس در پیشرفت تحصیلی نقش داردکیفیت کنش متقابل دانش آموز و معلم امری مهم استجوهمکاری و مراقبت بین اولیا و معلمان و دانش آموزان مهم استعدم تاثیرمنابع مادی در تفاوتها و عملکرد آموزشیتاثیرزمینه های خانوادگی و اجتماعی در عملکرد آموزشیدر جاییکه دانش آموزان فقیر همکلاس ثروتمندان موفق ترند، مدارس مختلط الطبقه موفق ترند. چرا؟

اسلاید 5: چگونگی استفاده از تحقیقات در سیاستگذاریروتر: تاثیرات قبل از مدرسه، و خارج از مدرسه، بیش از همه موثرندروتر: کار معلمان، مجموعه، انگیزه های کاری، در مدرسه. این تاثیرات را کم می کند.Jencks اثبات تاثیر اساسی پیشرفت آموزشی و شغل. از زمینه خانوادگی، و عوامل غیر مدرسه ای

اسلاید 6: برنشتاینبرنشتاین: قالبهای زبانی را مطرح کرد یعنی چه ؟قالبهای زبانی که افراد را در سایر سالها داشته اند آنها را در سالهای آموزش موفق تر می کندخواهد کردکودکان در زمینه های اجتماعی مختلف قالبهای متفاوت زبانی دارندقالبهای زبانی در افراد ثروتمند وفقیر فرق می کندگفتار کودکان طبقه پایین یک زبان محدود را نشان می دهدزبان بسط یافته مربوط به کودکان طبقه متوسط استارزش های و هنجارهای طبقه متوسط در زبانشان دیده می شودآنها یک زبان بسط یافته دارندپرسش های کودکان طبقه کارگر کمتر پاسخ دریافت کرده استآنها استدلال ها را کمتر می فهمنند

اسلاید 7: چه استفاده ای از نتایج برنشتاین در سیاستگذاری می توان کرد؟می توان فهمید چرا زمینه های اجتماعی و اقتصادی پایین کمتر موفقند.چون کودک کارگر و طبقه پایین در خانه پاسخ محدودی دریافت می کند در محیط بزرگ تر نیز همین طور می شودکودک نمی توان خواسته های خود رادر مدرسه بیان کندبسیاری از آنچه معلم می گوید ممکن است غیر قابل درک باشدنتیجه این تحقیق برای سیاستگذاری چیست؟ برنامه ریزی بهبود رفتار معلمان و کیفیت تدریس و ...

اسلاید 8: بولز و جنیسبولز و جنتیسBowles and Gintis : مدارس و سرمایه داری صنعتیبحث روی زمینه نهادی توسعه نظام مدرسه امروزی دارندآموزش و پرورش بر برابری اقتصادی موثر استاموزش و پرورش پاسخی بر نیازهای اقتصادی سرمایه داری استآموزش و پرورش فراهم کننده مهارتهای فنی و اجتماعی بنگاه هاستآموزش و پرورش کمک کننده اقتدار بنگاه ها و انضباط نیروی کار استمدارس آموزش و پرورش احساس بی قدرتی را در افراد باز تولید می کند.

اسلاید 9: بولز و جنتیسBowles and Gintisنظام تشویق و تنبیه نظام آموزشی دنیای کار را تکرار می کندزمینه های بالا را تشویق و کم درامدها را تنبیه می کندالبته هر دو می پذیرند که ـموز همگانی مهم و سودمند است امااساسا چون آموزش و پرورش برای نظام سرمایه داری بسط یافته در خدمت آن استآنها می گویند اگر محیط کار و زندگی دموکرات تر شود نظام اموزش هم دموکراتیزه می شود

اسلاید 10: بولز و جنتیسBowles and Gintisنقد البته اموزش سواد زدایی می کندنظام جدید اموزش در دینای دانش محور متفاوت استمحیط های کار تخت شده اند و دموکراتیزه می شوند

اسلاید 11: ایلیچ Illichایوان ایلیچ برنامه پنهان Hidden Criculumمنتقد توسعه اقتصادی مدرن است یعنی چه ؟دنیای مدرن وابستگی فرد را بالا برده و خود کفایی را از بین برده ( وابستگی به تلویزون و مدرسه و پزشک...) بحث وی خیلی مناقشه آمیز بوده تعلیم و تربیت اجباری را باید زیر سوال برد؟ چرا؟چون گسترش اموزش برابر است با جا انداخنت نظم و انظباط و سلسله مراتب دنیای سرمایه داریتاکید باید بر ارتباط توسعه آموزش و پرورش و شرایط ضروری اقتصادی برای انضباط و سلسله مراتب

اسلاید 12: ایلیچ وظایف مدارس بر اساس نظر ایلیچ: مراقبت و نگهداریتوزیع نقش های شغلی میان افرادیاد گیری ارزشهای مسلط و تحصیل دانشتعلیم مهارتهای از نظر اجتماعی پسندیدهمدرسه یعنی سازمان نگاهبان Custodial Organization چرا؟ چون حضور در آن اجباری استبرنامه پنهان: چیزهایی اموخته می شود که هیچ ارتباطی با محتوی رسمی دروس نداردمصرف انفعالی یعنی تلقین برخی چیزها در برنامه پنهانشناساندن نقش افراد در زندگیمدرسه نمی گذارد بچه ها در کوکی ببینند در خیابان ها چه رخ می دهد

اسلاید 13: سیاستگذاری بر اساس نظر ایلیچمدرسه زدایی چون مدرسه اجباری مصرف انفعالی می اورداختیاری کردن مدرسه چون به توسعه خلاقیت ها مدرسه کمک نمی کندملغی کردن شکل های فعلی نظام اموزش و بجای آن :دسترسی منابع در کتابخانه ها درست کردن شبکه های اطلاعاتیمنبع مادی برای یاد گیری رسمی در کتابخانه ها و آزمایشگاه ها و ... در دسترس همهایجاد شبکه های ارتباطاتیتعلیم مهادت به همه

اسلاید 14: آیا اندیشه ایلیچ معقول است؟ئر نظام کلاسیک اموزش شاید نه چون با نظام دسمتزدی هماهنگی دارد امااما با کاهش کار دستمزدی و کاهش نقش ان در زندگی اجتماعی معقول استافراد ممکن به جای رفتن به مدرسه اجباری بخواهند دامنه ای از حرفه ها بدانند ( اقتصاد دانش محور)

اسلاید 15: سیاست گذاری آموزش و پرورش بر اساس برنامه پنهان در غرب فعلینظام اموزش باید دانش محور باد کوتاه و منعطفمساله بدن و آموزش بدنمساله آموزش تنظیم بدن ها و داشتن ارتباطات جنسی سالم Safe sexمحاسبه ریسک های ارتباطاتیدسترسی به منابع موجود را فراهم سازد> در هر زمان ، در هرمکان

اسلاید 16: آموزش و پرورش و باز تولید فرهنگی بوردیو و باز تولید فرهنگی Cultural reproduction نظریه بوردیو هر سه دیگاه نظری را بهم مرتبط می کندباز تولید فرهنگی چیست؟باز تولید فرهنگی به شیوه هایی اطلاق می شود که به کمک آنها مدارس، همراه با نهادهای اجتماعی دیگر، به دایمی کردن نا برابریهای اجتماعی و اقتصادی در میان نسلها کمک می کنندیعنی مثلا از طریق برنامه پنهان ( ایلیچ) بر یادگیر ارزشها و نگرش ها و عادتهااز طریق شیوه های کاربرد زبان ( برنشتاین) که پایه اختلاف در علایق و سلیقه هاستتحمیل قواعد انضباطی در مدارس و باز تولید اقتدار معلمان معطوف به یاد گیری ( بولز و جنتیس)پس: باز تولید فرهنگی این سه رهیافت را به هم وصل می کند

اسلاید 17: ویلیس willis تحلیل باز تولید فرهنگیباز تولید فرهنگی چگونه رخ می دهدبررسی میدانی – مدرسه ای در بیرمنگامچگونه بچه های طبقه کارگر مشاغل طبقه کارگر را به دست می اورند؟چگونه بچه های طبقه متوسط مشاغل طبقه متوسط را بدست می آورند؟تجربه عدم موفقیت تحصیل در طول تحصیل به افراد هر طبقه می آموزد که تو لیاقت داری یا نه ؟برخی ( طبقات کارگر) فروتری خود را می پذیرند.برخی ( طبقات ثروتمند) برتری خود را می پذیرندویلیس : این مساله درست نیست بلکه عوامل دیگری نیز درگیر نیست که جلوی صعود انها را می گیردحرف گوش کن ها = نمونه های موفق باز تولید فرهنگی ؟؟

اسلاید 18: توسعه تعلیم و تربیت در اروپاآموزش و پرورش اجباریافزایش هزینه دولت بر آموزشافزایش سن ترک مدرسهآموزش به مثابه حوزه دخالت دولتانجام آزمون های مختلف برای ورود به ارتش و وزارتخانه ها

اسلاید 19: حرکت از آموزش طبقه ای به آموزش نخبه گرا و توده ایاصطلاح مدرسه : فراغتهزینه بالای آموزشآموزش به معنای مهارت و یادگیری غیر انتزاعیعدم دسترسی به متون

اسلاید 20: رهیافت سیاستگذاری توده گرادسترسی تعداد بیشتری به امکانات آموزشی: حذف شهریه و استفاده صرف طبقات بالابالا بردن سن ترک مدرسه تا 15 سالگیتعهد نسبت به برابری فرصتها در آموزش و پرورش

اسلاید 21: دلایل رد برخی سیاستهای نخبه گرایانهترک تحصیل در نتیجه زمینه طبقاتی بوده تا عملکرد تحصیلیآزمون استعداد تحصیلی ارزیابی دقیقی از عملکرد تحصیلی همه ندارد.

اسلاید 22: هوش و نابرابریتمامی نظریه تفاوتهای موروثی در توانایی و استعداد را نادیده می گیردهوش چیست؟ضریب هوشی و عوامل ژنیتیکی : آیا اینها با تفاوتهای اجتماعی همبستگی دارند؟برخی می گویند ازمونهای ضریب هوشی نیز به فرهنگ بستگی داردتنها راه ثابت کردن اهمیت هوش بررسی روی دو قلوی های یک تخمکی است identical

اسلاید 23: نتیجه: یادگیری برای تمام عمرتاثیر فناوری جدید و اقتصاد آموزش در ایده سنتی در باره کار و آموزشبازده شغل ها بالا رفتهدر گذشته : دوره آموزش یک باردروه جدید: یادگیری و آموزش مهارتها در تمام دوره های زندگی باید انجام شودبرنامه های آموزشی مستمرو بر اساس اینترنتاهمیت on-the-job-training برای کارفرما

اسلاید 24: نتیجه: یادگیری برای تمام عمرآموزش رسمی در حال تغغیرموقعیت های مختلفی می تواند آموزش را انجام دهد نه تنها در آموزش و زمان و فضای رسمیآموزش دهنده ها فعال هستند و کنشگران اجتماعی کنجکاوی هستندآموزش با تمام وسائل و نیروها انجام می شود: با کمک دوستان، همسایه ها، سمینارها، موزه ها، در مکان های جمعی ماند مساجد، از طریق اینترنت و غیره

اسلاید 25: نتیجه: یادگیری برای تمام عمرآموزش رسمی باید به نیروی های بیرون مدرسه توجه جدی کندمثلا:به بچه ها اجازه داده شود تا بخشی از آموزش مدرسه را در کارهای داوطلبی صرف کنند. اهمیت این کار؟شکستن مرزهای مدرسه و بیرون از مدرسه و آمادگی برای یادگیری در تام عمرتقویت نهادهای آموزشی و بیرون از مدرسه

اسلاید 26: سیاستگذاری آموزش مجازیشرایطی است که در آن تعاملات رو در رو مانند همشاگردی، همکلاسی... تقریبا وجود ندارد و از راه وسائل ارتباطاتی جدید آموزش انجام می شود

اسلاید 27: سئوالاتی برای امتحان از ساسیت پالتی پرس

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید