آموزش access
اسلاید 1: 1آموزش ACSSES
اسلاید 2: 2به نام یگانه هستی علم و دانشدر عصر اطلاعات، همه ما با داده های بسیار زیادی احاطه شده ایم. جهت استفاده مفید و موثراز این داده ها، اطلاعات باید به صورتی ذخیره شوند که بازاریابی و تفسیر آنها انعطاف پذیر و موثر باشند.مایکروسافت اکسس سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی درجه یک می باشد که می توانید برای تمام نیازهای مدیریت اطلاعات از لیست ساده آدرس تا سیستم مدیریت انبارداری پیشرفته از آن استفاده نمایید.این برنامه قسمتی از بسته نرم افزاری مایکروسافت آفیس اکسس(Microsoft Office) است، که البته ابعاد این برنامه بسیار گسترده تر از برنامه های دیگرآفیس است.
اسلاید 3: 3مقدمهبانک اطلاعاتی: مجموعه ای از اطلاعات مرتبط به عنوان خاص و یا موضوع اصلی سازمان دهی شده می باشد. اطلاعات سازمان دهی شده : منظور از اطلاعات سازمان دهی شده این است که یافتن یک عنوان خاص از اطلاعات و اضافه نمودن عناصر جدید به بانک اطلاعاتی می باید به سادگی صورت گیرد.مایکروسافت آفیس (Microsoft Access): برنامه کاربردی می باشد که شما را قادر به ایجاد و کار با بانک اطلاعاتی می نماید. به عنوان مثال: کتابچه آدرس ها، دفترچه تلفن و ... همگی نمونه ای از بانک اطلاعاتی هستند.
اسلاید 4: 4عناوینمفاهیم پایگاه دادهشروع کاربا accessایجاد جدول (TABLE) ایجاد پرس و جو (QUERY)ایجاد فرم(FORM)
اسلاید 5: 5مفاهیم پایگاه دادهفیلد (field)رکورد ((record جدول (Table)
اسلاید 6: 6فیلد رکوردمجموعه ای از این فیلدهای مرتبط به یک موضوع یکسان می باشد. مانند تمام مشخصات یک دانشجو.جدولجدول مجموعه ای از رکوردها می باشد. به عنوان مثال مجموعه ای ازاطلاعات دانشجویان یک کلاس. هر جدول باید شامل اطلاعاتی درباره یک موضوع باشد اطلاعات نباید دریک جدول تکراری باشد در یک بانک اطلاعاتی،اطلاعات نوعا به بخش های کوچکتری تقسیم می شود که هر یک از این بخش ها فیلد نام دارد.در واقع فیلد تک تک ویژگی های یک موجودیت را بیان می کندمثلا در مورد مشخصات تک تک دانشجویان یک کلاس مانند نام و نام خانوادگی،شماره دانشجویی و ... هر کدام فیلد می باشند.
اسلاید 7: 7
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.