مدیریت و رهبری

آمیخته خرده‌ فروشی retail mix

صفحه 1:
| ميخته خرده فروشی ‎retail mix‏ 0 ۱۸۵۲ Is

صفحه 2:

صفحه 3:
آمیخته خرده فروشی, یک اصطلاح و شکل ویژیه ای از آمیخته بازاریابی برای خرده فروشان است و به متفیزهایی آشاره میکند که توسط فروشنده می تواند به زوشهای گزینشی جهت رسيدن به يك استراتزى بازاريابى براى جذب مصرف کننده ترکیب شود. برای راه اندازی هر مکان خرده فروشی ؛ یک نمایندگی محصولات و پا هرمکانی برای نمایش و فروش محصولات از قبیل فروشگاه لباس؛ رستوران؛ قطعات و.... توجه به آمیخته خرده فروشی لازم و ضروری است که می تواند صاحبان فروشگاه و فروشندگان را به یک استراتژی ساده و مناسب بازاریابی که به فروش موفق می انجامد راهنمایی و هدایت نماید. عناصر آميخته خرده فروشی به تفصیل در ذیل توضیح داده شده است نیروی انسانی ‎Personnel-1‏ یک فروشنده خوب می بایست دارای دانش و اطلاعات کافی درباره محصولات و خدمات و علم فروشندگی؛ رفتار دوستانه مبتنی بر ایجاد رابطه؛ توجه و مراقبت از مشتری؛ قدرت پرزنت نمودن مشتریان باشد و نیز تعداد فروشندگان در فروشگاه می بایست کافی و به اندازه نیاز باشد. :محصولات ۳۲۵۵۵616-2 :کیفیت؛محصولات می بایست دارای مطابق سه منغیر زیر باشند آلف )استنباط مشتری از کیفید ب)ارزش دریافت شده در برابر قیمت پرداخت. شده ج)میزان انتظارمشتری براساس تجرییات و تصورات قبلی (بهتراست کمتر ازتوان خود قول بدهیم و بیشتر از قول خود عمل تماییم

صفحه 4:
تنوع؛ یکی از فاکتورهای مهم جذب مشتری در فروشگاه ها می باشد. تنوع و تازگی محصولات به توعی احترام به سلیقه مخاطبان و مشتریان محسوب می شود اما تباید از اين تکته مهم غافل بود که تنوع بیش از حد محصولات مشتریان را با انبوهی از انتخاب مواجهه می کند و فرآیند تصمیم گیری خرید را دچار مشکل می کند که این خود موجبات عدم خرید توسط مشتریان را فراهم می کند.بنابراین در تنوع محصولات می پایست بسیاز با دقت عمل نمود. انباشتگی؛ مشتری همواره به دنبال قفسه های پراز کالا همراه با نظم و چیدمان مناسب است؛ که این موضوع جنبه روانی تيز دارد. پسته بندی؛ به لحاظ فیزیکی بسته بندی تهیه ظرف محافظ و یا سیستمی است که سلامت کالای مظروف را درفاصله تولید تا مصرف حفظ نموده و نیز از لحاظ بازاریابی سیستمی است ارتباط بين توليدكننده:توزيع کننده و مصرف کننده را بصورت متظم و قابل اطمینان حفظ می نماید.از اين روی بسته بندی تاثیرزیادی در میزان و افزایش فروش دارد. قیمت گذاری ‎Pricing-3‏ قیمت گذاری کالاها می بایست با وسواس و دقت زیادی انجام شود؛ به معنای دیگر می بایست متناسب باکیقیت و رقابتی باشد تا منافع فروشنده و مشتریان را تامین نماید.نوجه داشته باشید در قیمت گذاری حتی اعداد خرد شده تاثیر زیادی در دیدگاه مشتری نسبت به فروشگاه ما دارد که به این مقوله بطور کامل درآینده خواهم پرداخت :تبلیغات و ترویج 8۲۵۳۵۲۵6-4 درتبلیغات می بایست به اثربخشی : محتوا ؛ صداقت و جذابیت توجه کامل داشت. دریک مکان خرده فروشی ويا محل توزيع حتى گاها طراحی ویترین مناسب خود به تنهایی می تواند جذابیت لازم را برای مشتریان بهمراه داشته باشد. فراموش نکنید در تبلیغات صداقت و ارائه خدمات و کالای متناسب با تبلیغات منافع بلند مدت فروشگاه را تامین می نماید؛ پس به فولهایی که در تبلیغات خود به مشتریان می دهیم کاملا وفادار بمانیم و آنچه را که درتوانمان نیست صرفا جهت جذب مشتریان؛ قول و وعده ندهیم چرا که به سرعت فروشگاه ما را بدنام می نماید.

صفحه 5:
مکان خرده فروشی 169100-5 انتخاب محل استقرار فروشگاه یکی از تصمیمات مهم و استرانژک خرده فروشان و توزیع کنندگان می باشد. اژاین روی می بایست متناسب با کالا و خدمات خود مکانی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب نماییم و به مولفه ای دموگرافیک منطقه توجه کامل داشته باشیم.(دردید قرارداشتن؛دسترسی آسان؛رفت و آمد آسان و...) عناصر فضای داخلی قروشگاه۵50/6۲6-6ا۸ به همان انداژه که متفیرهای محیطی و فضای بیرونی فروشگاه در جلب و هدایت مشتریان نقش عمده اى ايفا می کنند؛ متغیرهای درونی و عناصر فضای داخلی از قبیل رنگ؛نور؛ موسیقی؛ بو و ‎ee oe‏ و دما و تهویه مناسب در نگهداری و اقزایش مدت زمان خرید مشتریان نفش ‎ie Ieee‏ برنامه ریزی فضای داخلی ۴۱۵۸۵۱09-7 ‎Internal‏ برنامه ریزی برای فضای داخلی فروشگاه شامل طبقه بندی و قفسه بندی مناسب کالاها؛ طراحی مناسب مکانها و قفسه های کالاها(هندسی-مورب-گردشی-زاویه ای-. برنامه ریزی حزکت. مشتری از بدو ورود به فروشگاه و پیش بینی مسیر گردش؛ با توجه به علم روانشناسی و الگوها و رفتار مشتریان و مصرف کنندگان. نمایش محصولات۲۸۵۲۵0۵00/5۱09-8 ِ ۳ نمایش و چیدمان محصولات و کالاها می بایست بگوته ای باشد که دسترسی آسان به آنها و نیز اطلاعات کافی را دراختیار مشتریان قراردهد تا موجبات سردرگمی را برای مشتری فراهم نکند

صفحه 6:
VP Service Marketing Mix)) استراژی ساده و مناسبی در جهت بازاریابی می باشد. اين امر موجب جذب مصرف کننده نیز می گردد کمک به خرده قروشان در انجام بازاریابی به طور مناسب

صفحه 7:
زمان ‎IS soni‏ اهز 6 . nN WH VOL

صفحه 8:
براى كسب اطلاعات بيشتر به وب‌سایت ۱90۵۱5.۱۲ مراجعه ۱۸6۵۲ Is

رایگان