مدیریت و رهبری

آمیخته خرده‌ فروشی retail mix

retail-mix

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آمیخته خرده‌ فروشی retail mix”

آمیخته خرده‌ فروشی retail mix

اسلاید 1: آمیخته خرده‌ فروشیretail mix

اسلاید 2: عنوانآمیخته خرده‌ فروشینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحگروهی / سازمانی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: آمیخته خرده فروشی، یک اصطلاح و شکل ویژه ای از آمیخته بازاریابی برای خرده فروشان است و به متغیرهایی اشاره میکند که توسط فروشنده می تواند به روشهای گزینشی جهت رسیدن به یک استراتژی بازاریابی برای جذب مصرف کننده ترکیب شود.برای راه اندازی هر مکان خرده فروشی ؛ یک نمایندگی محصولات و یا هرمکانی برای نمایش و فروش محصولات از قبیل فروشگاه لباس؛ رستوران؛ قطعات و.... توجه به آمیخته خرده فروشی لازم و ضروری است که می تواند صاحبان فروشگاه و فروشندگان را به یک استراتژی ساده و مناسب بازاریابی که به فروش موفق می انجامد راهنمایی و هدایت نماید. عناصر آمیخته خرده فروشی به تفصیل در ذیل توضیح داده شده است ::نیروی انسانی Personnel-1یک فروشنده خوب می بایست دارای دانش و اطلاعات کافی درباره محصولات و خدمات و علم فروشندگی؛ رفتار دوستانه مبتنی بر ایجاد رابطه؛ توجه و مراقبت از مشتری؛ قدرت پرزنت نمودن مشتریان باشد و نیز تعداد فروشندگان در فروشگاه می بایست کافی و به اندازه نیاز باشد.:محصولات Products-2:کیفیت؛محصولات می بایست دارای مطابق سه متغیر زیر باشندالف)استنباط مشتری از کیفیتب)ارزش دریافت شده در برابر قیمت پرداخت شدهج)میزان انتظارمشتری براساس تجربیات و تصورات قبلی (بهتراست کمتر ازتوان خود قول بدهیم و بیشتر از قول خود عمل نماییم

اسلاید 4: تنوع؛ یکی از فاکتورهای مهم جذب مشتری در فروشگاه ها می باشد. تنوع و تازگی محصولات به نوعی احترام به سلیقه مخاطبان و مشتریان محسوب می شود اما نباید از این نکته مهم غافل بود که تنوع بیش از حد محصولات مشتریان را با انبوهی از انتخاب مواجهه می کند و فرآیند تصمیم گیری خرید را دچار مشکل می کند که این خود موجبات عدم خرید توسط مشتریان را فراهم می کند.بنابراین در تنوع محصولات می بایست بسیار با دقت عمل نمود.انباشتگی؛ مشتری همواره به دنبال قفسه های پراز کالا همراه با نظم و چیدمان مناسب است؛ که این موضوع جنبه روانی نیز دارد.بسته بندی؛ به لحاظ فیزیکی بسته بندی تهیه ظرف محافظ و یا سیستمی است که سلامت کالای مظروف را درفاصله تولید تا مصرف حفظ نموده و نیز از لحاظ بازاریابی سیستمی است ارتباط بین تولیدکننده؛توزیع کننده و مصرف کننده را بصورت منظم و قابل اطمینان حفظ می نماید.از این روی بسته بندی تاثیرزیادی در میزان و افزایش فروش دارد.:قیمت گذاری Pricing-3قیمت گذاری کالاها می بایست با وسواس و دقت زیادی انجام شود؛ به معنای دیگر می بایست متناسب باکیفیت و رقابتی باشد تا منافع فروشنده و مشتریان را تامین نماید.توجه داشته باشید در قیمت گذاری حتی اعداد خرد شده تاثیر زیادی در دیدگاه مشتری نسبت به فروشگاه ما دارد که به این مقوله بطور کامل درآینده خواهم پرداخت:تبلیغات و ترویج Promotion-4درتبلیغات می بایست به اثربخشی ؛ محتوا ؛ صداقت و جذابیت توجه کامل داشت. دریک مکان خرده فروشی و یا محل توزیع حتی گاها طراحی ویترین مناسب خود به تنهایی می تواند جذابیت لازم را برای مشتریان بهمراه داشته باشد. فراموش نکنید در تبلیغات صداقت و ارائه خدمات و کالای متناسب با تبلیغات منافع بلند مدت فروشگاه را تامین می نماید؛ پس به قولهایی که در تبلیغات خود به مشتریان می دهیم کاملا وفادار بمانیم و آنچه را که درتوانمان نیست صرفا جهت جذب مشتریان؛ قول و وعده ندهیم چرا که به سرعت فروشگاه ما را بدنام می نماید.

اسلاید 5: :مکان خرده فروشی Location-5انتخاب محل استقرار فروشگاه ؛یکی از تصمیمات مهم و استراتژیک خرده فروشان و توزیع کنندگان می باشد. ازاین روی می بایست متناسب با کالا و خدمات خود مکانی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب نماییم و به مولفه ای دموگرافیک منطقه توجه کامل داشته باشیم.(دردید قرارداشتن؛دسترسی آسان؛رفت و آمد آسان و....):عناصر فضای داخلی فروشگاهAtmosphere-6به همان اندازه که متغیرهای محیطی و فضای بیرونی فروشگاه در جلب و هدایت مشتریان نقش عمده ای ایفا می کنند؛ متغیرهای درونی و عناصر فضای داخلی از قبیل رنگ؛نور؛ موسیقی؛ بو و رایحه؛ پاکیزگی و دما و تهویه مناسب در نگهداری و افزایش مدت زمان خرید مشتریان نقش بسزایی دارند.:برنامه ریزی فضای داخلی Internal Planning-7برنامه ریزی برای فضای داخلی فروشگاه شامل طبقه بندی و قفسه بندی مناسب کالاها؛ طراحی مناسب مکانها و قفسه های کالاها(هندسی-مورب-گردشی-زاویه ای-....)؛ برنامه ریزی حرکت مشتری از بدو ورود به فروشگاه و پیش بینی مسیر گردش؛ با توجه به علم روانشناسی و الگوها و رفتار مشتریان و مصرف کنندگان.:نمایش محصولاتMerchandising-8نمایش و چیدمان محصولات و کالاها می بایست بگونه ای باشد که دسترسی آسان به آنها و نیز اطلاعات کافی را دراختیار مشتریان قراردهد تا موجبات سردرگمی را برای مشتری فراهم نکند

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطآمیخته بازاریابی خدمات ((VP Service Marketing Mix (VP)تبلیغات Advertising مزایااستراژی ساده و مناسبی در جهت بازاریابی می باشد. این امر موجب جذب مصرف کننده نیز می گرددکاربردهاکمک به خرده فروشان در انجام بازاریابی به طور مناسب معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان