پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آناتومی گوش انسان

anatomy-goosh-ensaan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 22 اسلاید آناتومی گوش انسان به صورت کامل و همراه با تصاویر،انواع تست های شنوایی و شنوایی سنجی،انواع ناشنوایی و علل آنها
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2143 بازدید, 11 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آناتومی گوش انسان”

آناتومی گوش انسان

اسلاید 1: آناتومی گوش انسان

اسلاید 2: گوش انسانگوش از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. امواج صوتی مراحل مختلفی را درون گوش طی می کنند تا به اعصاب شنوایی تبدیل شوند. هر کدام از اجزای گوش درونی روی این امواج تاثیر گذاشته ( تقویت، جمع آوری ، تغییر فرکانس ، انتقال و…) و به اعصاب شنوایی می رسند. ساختمان گوش از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است.

اسلاید 3: گوش خارجیگوش خارجی امواج صوتی را جمع آوری و متمرکز میسازد و از دو قسمت تشکیل شده است.لاله گوش مجرای گوش خارجی

اسلاید 4: گوش خارجیلاله گوشلاله گوش در غالب حیوانات متحرک است، و برای جمع کردن و ھدایت امواج صوتی و تشخیص جهت صدا بکار می رود، ممکن است به طرف منبع صوت متوجه شود. در انسان لاله گوش بی حرکت است ولی تا اندازه ای جهت صوت را می تواند تشخیص دهد.مجرای گوش خارجیمجرای گوش خارجی لوله ایست که تقریبا ٢ تا ٣ سانتیمتر طول دارد و در حدود یک سانتیمتر مکعب حجم دارد و به پرده صماخ ختم می شود. ارتعاشات صوتی تا قسمت انتهایی این لوله بوسیله هوا منتقل شده ، پس از آن بوسیله محیط های جامد و مایع به گوش میانی انتشار می یابد.

اسلاید 5: گوش میانیگوش میانی امواج را تقویت و منتقل م یکند. گوش میانی در حفره استخوانی موسوم به صندوق تمپان (caisseDeTympan) قرار دارد و بوسیله شیپور استاش (Trompand Eustache) به حلق می رسد. ارتعاشات هوا که از گوش خارجی به پرده صماخ می رسد بوسیله چهار استخوان کوچک که یکی پس از دیگری متکی بهم مفصل شده است، به گوش داخلی منتقل می گردد. این چهار استخوان بر حسب شکلی که دارند شامل چکشی ، سندانی ، عدسی و رکابی است. وظیفه آنھا کم کردن دامنه ارتعاشات و در نتیجه افزایش تغییرات فشار است.

اسلاید 6: گوش داخلیگوش داخلی امواج منتقل شده از گوش میانی را دریافت و آن را به امواج شنوایی تبدیل میکند. گوش داخلی اصلی ترین قسمت گوش است و از چندین قسمت تشکیل شده است.مجاری نیم حلقوی : در ساختمان گوش سه مجرای نیم حلقوی واقع شده است که برای حفظ تعادل بدن در فضا بکار می رود و در امر شنیدن تاثیر ندارد. کیسه اوتریکول و ساکول: مجاری نیم حلقوی بالای کیس های بنام اوتریکول قرار گرفته اند وصل (saccule) که به وسیله مجرایی به یک کیسه کوچکتر موسوم به ساکول (utricule) می شود.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید