صفحه 1:
صفحه 2:
۳ اب Seen
۳۳۳۳ ان(
FSU WIE Ot ECBO Rear SUR EI ا ل EG]
Bere EW CPD TTIEC ON NER PCI CS KNIT CID 9
آناليز كلاستر به لحاظ هدفش كه شامل Gala می باشد. با آنالیز
فاكتور قابل مقايسه است. اما آناليز كلاستر با آناليز فكتور متفاوت است
جرا كه اناليز كلاستر» .- ١ را كروه بندى مى كند در حالى كه آناليز
or) را گروه بندی می نماید.
صفحه 3:
کلاسترهای نهایی اشیاء. بايد همگنی داخلی ( دا
ناهمگنی خارجی ( بین کلاسترها ) بالا داشته باشند.
آنالیز کلاستر تحت عناوین آنالیز ۵ , ساختمان کو
کلاسه بندی و طبقه بندی عددی نامیده می شود.
تشکیل کلاسترها بدون توجه به صحت ساختار داده
وابستگی شدید جواب به متغیرهایی که به عنوان مب
تشابة انتفاده مى ies
اضافه كردن يا حذف نمودن متغيرهاى مربوطه»
اساسى بر جواب داشته باشد
صفحه 4:
کرد هی آناليز كلاستر
کلاسبندی ساختار بازار
آنالیز تفاوتها وشباهتهای محصولات Bas
ارزیابی نحوه عملکرد شرکت
ارزیابی مشتریان بانکها ازلحاظ ریسک |
صفحه 5:
صفحه 6:
رار
BC ا
طراحى محصولات يا برنامه ريزى رقابت هاى بازار » وقتى كه
افراد در بازار هدف در مورد نيازها و رفتارهاى عكس العملى شان
(متفابلشان) با هم متفاوت هستند » توسط بخش بندى بازيار صورت
می پذیرد .
صفحه 7:
صفحه 8:
6 هاوكلاستر -
ميانكين ترجيحات دانشجويان در رابطه باانواع آبجو
7.4
53 59
46 4.3
7 4.3
5.9 6.2
4.5 6.3
68
4.7 6.2
6.1 6.3
7.4
n=20 n=12
صفحه 9:
انتخاب متغبرهای زا ۳
صفحه 10:
aa ۱۳ NC pcre ieeel pe
مرحله سوم :فرضیات آنالیز کلاستر
مرحله چهارم :استخراج کلاسترها وارز
مرحله پنجم : تفسیر کلاستر ها
صفحه 11:
مرحله اول : اهداف آنالیز کلاستر
bog S|
7 توصیف گروه های تجریبی
صفحه 12:
نقش ملاحظات تئوريك در تعيين متغيرهاى كلاسترها
Rep Pe Ce Cpe bf ens ا ل ا اك ا
RRB Rpres ODI MELE SNIPES SE ere eyo] ا
ناتوانی از تشخیص متغیرهای مناسب ونامناسب
وابستگی شدید جواب نهایی به متغیرهای نامناسب
صفحه 13:
FP بر er yer ee eh ee
4یا می توان جواب های بد(جای) را شناسایی کرد؟
©.- شباهتهاولشیاء » جكونه بايد لندازم كيروشود ؟
ا 1 ب
#۶ آنالیز کلاستر علم است یا فن؟
صفحه 14:
٠. ها 0
ON ad مىتولنند موجب:
SCC IOR Ip CUTE PENUTR KE ORCI COPS PPT Yer KY EG
SS SEE CSNE eer Oe ICES NS cee)
ل ET Teen TATE SIE ener a
| DIDI a
بهترين روش براى جستجوى -#ثادس فراهم آوردن يك نمودار تصويرى
Ee COM arn cd
صفحه 15:
صفحه 16:
شاخص 2-0
شاخص هاي فاصله اي
شاخص های تطایق
صفحه 17:
ALEC UP EB STEED ESM ل get cert Bere re)
اندازه گيري مي شود.
معكوس كردن ماتريس شي- متغير
aod ا ا اا ل ا م
۳
سا 02225 5
000 Byer ws
صفحه 18:
۳ ev ST Oe tr)
شاخص عدم تشابه 50 Te Se ent
Onkowsh p- (orb, ( Dette
QOukokuwbis
صفحه 19:
aa
Minkowski p- ( or L, ) Metri
صفحه 20:
* فاصله اقلید سس
=
fi | 12 Xn ۳ م2 "و7 ١
صفحه 21:
صفحه 22:
for ewe CR eS Rese eee EB) ا ا ل لت
0
ا ا ا الت لك ل ا الك
شمرده مي شوند.
شاخص تشابه با شمردن تعداد دفعاتي که هر دوشی داراي يك مشخصه
هستند یا هر دو آن مشخصه را ندارند و تقسیم آن بر کل تعداد مشخصه ها
به دست مي آيد.
مقادیر بزرگ ترء تشابه بیشتر شاخص تشابه
صفحه 23:
On ee ee Or ا Ol eee cm
6ت ESB 22 ED EET OER (ne
آيا از نوع «إم() هستند؟
آیا لس
آيا نوشابه رزيمي است؟
Oe Or ee iD el است؟
صفحه 24:
‘Manufactured
By Coke
1
0
1
Caffeine-
Free Diet
Coke
Diet Coke
Caffeine
Cola Flavor
Coke
Pepsi
Diet
Coke
Caffeine-
Free Diet
Coke
Coke
Pepsi
Diet Coke
Caffeine-Free
Diet Coke
صفحه 25:
براي قرار دادن اشياء مشابه در يك كلاستر بايد جه رويه اي
مورد استفاده قرار گیرد؟
cla Us 2
روش های غیر سلسله مراتبی
رويه هاى كلاستر كردن فازى و داراى هميوشانى
مدل هاى تركيبى و...
صفحه 26:
رويه هاي سلسله مراتبي شامل ايجاد يك سلسله مراتب از ساختار درختي
مي باشد.
05007 ا ا ا Pv Oo e Sy
قبلى در نتايج مرحله بعدي جاي مي كيرد و شكلى شبيه به يك درخت را
ايجاد مي كند.
5
صفحه 27:
صفحه 28:
0 peer e Wer pye)
استفاده قرار مي كيرند» عبارتند ان:
۳
ارتباط کامل
Bees
روش وارد
Orn ari OED)
صفحه 29:
ee COATS EONS ECD ne reYS)
فاصله بين هر دو كلاسترء كوتاهترين فاصله از هر نقطه در
يك كلاستر تا هر نقطه در كلاستر ديكر مي باشد.
Se ا ل ا Is es)
مي شوند.
صفحه 30:
كام صفر: با هر شي در يك كلاستر جداكانه» شروع مي كنيم.
لس ا ل ا د ۲("
ا ا ل ل |
00 ا ا ال 2 ee ETE D Cee Seat (IL
نزدیکترین کلاستر ها را - و مي نامیم.
كام 8: كلشتر اهاي قبل را با هم تركيب مي كنيم تا يك
كلاستر جديد تشكيل دهند.
صفحه 31:
ea © FACS ۱ و همه کلاستر هاي باقیمانده»
را محاسبه مي کنیم.
كام “6 : كلاستر جديد را اضافه كرده و كلاسترهاي قبل را
برمي داریم.
گام 6: به کام 4 بر مي گردیم و ادامه مي دهیم تا يك کلاستر
بافي بعاند.
صفحه 32:
1 Pree rh ep Pry
کلاستر بر. مبناي حداکثر مي باشد.
رویکرد دورترین همسایه نیز نامیده مي شود.
نوشتن كام دوم به صورت زير مي باشد:
صفحه 33:
معيار كلاستر؛ فاصله ميانكين همه مشاهده هاي انفرادي در
يك كلاستر تا مشاهدات انفرادي در كلاستر ديكر است.
اين رويكرد مي تواند» مصالحه اي بين دو روش قبلي باشد.
صفحه 34:
a شي
آنها مي باشد.
2201000000 eo rier ee ora
به جای تعریف فاصله بین دو کلاستر به صورت میانگین فاصله بین همه
BY Kone ea eem een eens Cri Eso Peers
ا ا ا 0
صفحه 35:
صفحه 36:
بر خلاف روش هاى قبل؛ !-ع()كه كاهي روش حداقل
واريانس نيز ناميده مي شودء در كام يك» استراتزي متفاوتي را
اتخاذ مي كند .
به جاي تلفيق نزديكترين كلاسترها با هم به دنبال تلفيق دو
كلاستري است كه تركيبشان منجر به ترين ج ات
0
صفحه 37:
یک محقق بازاریابی می خواهد بخش های بازار را در یک
لاس ص ا 059555500270220
فروشكاه تعيين نمايد.
(0 PeR Qe ECT ey selec ty os
در شاخص وفاداری 00 ( وفاداری به فروشگاه ) و 6) ( وفادای
به مارك ) براى هر ياسخ دهنده در يك مقياس از 0 تا 000 اندازه
0 0
صفحه 38:
مقادیر دادء
B
4
5
صفحه 39:
* چگونه شباهت را اندازه گیری مى کنیم؟
صفحه 40:
( مانریس مجاورت فاصله های قلیدسی پین مشاهده ها )
2 =
2/236 3
3 5
3/606 5
1/414
3/162
2
صفحه 41:
( فرأيند كلاسثر كردن سلسله مرائين تراكمى )
جواب کلاستر فرآیندتراکبی
cle ate : ببس اصله ین
©
(بلگین اصله ین . مشاهدات كلاستر
a کلامترها 09 شاهدات ie
کلاسترها ) de
0 ۲ ۴۸6 ۸()8)6۱۱۵)8) جواب اولبه
144 1 (A) (B)(C)(D)(E-F)(G) 6
(A) (B) (C)(D) (E-F-G) 5
(A) (B) (C-D)(E-F-G) 4
(A)(BCD)(EFG) 3
2236 (A) (BC-DE-FG) 2
1
3.162 (A-B-C-D-E-F-G)
صفحه 42:
دوعوم ]
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
وزن دهی مطلق متغیرها بر اساس پر ا؟ ندگی نسب
فاصله ای اتفاق می افتد.
صفحه 46:
کلاستر است.
تغيير در مقياس ها تغييرى در الدراف ۱۲
تصميم براى استاندارد كردن اثرات مفهومى وتجربى ذار
صفحه 47:
صفحه 48:
aa
Mare teeta
در آنالیز کلاستر هر متغیر نسبت به س
یکسان وزن دهی می شود.
صفحه 49:
نخست محقق بايد الكوريتم كلاستر كردن
تعداد كلاسترهايى كه بايد تشكيل شود تصميم
انتخاب الكوريتم كلاستر كردن وتعداد كلاستره
آنها نيز تاثير مهمى دارد.
صفحه 50:
00 = ney و1
صفحه 51:
wt کت
نتايج كمتر تحت تأثیر ایس ها
متغیرهای نامناسب قرار میگیرد.
صفحه 52:
صفحه 53:
افزايش زیاد در متوسط فاصله
قوانین آماربی ویا آزمون های آمارا
اونا وبا نرخ احتمال است.
صفحه 54:
صفحه 55:
صفحه 56:
" بررسی متغیرهایی که در تشکیل کلاستر ها ل
می یابد(مثال سن)
صفحه 57:
یک IS
عضویت در
توانند
سر ۳
صفحه 58: