پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آنزیم های پلاسمایی و ارزش تشخیصی آن ها

clinical-enzyme

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنزیم های پلاسمایی و ارزش تشخیصی آن ها”

آنزیم های پلاسمایی و ارزش تشخیصی آن ها

اسلاید 1: آنزيممحصول سوبستراS + E ES E + P آنزيم سبب كاهش انرژي فعالسازي واكنش مي شود. آنزيم مقدار ثابت تعادل را تغيير نمي دهد.

اسلاید 2: واحد بين اللملي فعاليت آنزيم (IU)- مقداري از آنزيم كه در مدت يك دقيقه در شرايط مطلوب دما و pH بتواند يك ميكرومول سوبسترا را به محصول تبديل نمايد.- فعالیت را می توان بر حسب واحد ها، میلی واحدها یا میکروواحدها در واحد حجم نمونه بیان کرد (U/L)

اسلاید 3: واحد كاتالمقداري از آنزيم كه در مدت يك ثانيه در شرايط مطلوب دما و pH بتواند يك مول سوبسترا را به محصول تبديل نمايد.

اسلاید 4: اساس اندازه گیری آنزیمبه علت مقادیر کم آنزیم در سرم، بافت و سایر مایعات بدن از فعالیت و قدرت کاتالیتیکی آن در واحد حجم استفاده می شود. فعالیت آنزیم ها در حالت اپتیمم از نظر PH، حرارت، غلظت ماده اولیه، غلظت کوفاکتورها و غیره اندازه گیری می شود. فعالیت آنزیم ها در بیماری های گوناگون تغییر می کند و تعیین آن در تشخیص و پیشگیری ارزش فراوان دارد.

اسلاید 5: روش های اندازه گیری فعالیت آنزیم1- کم شدن غلظت ماده اولیه: اساس کاهش مقدار سوبسترا در مدت زمان معین2- اندازه گیری ماده تولید شده ( محصول ): ماده تولید شده را می توان با روش های فتومتری، حجم سنجی ( اثر کربنیک انیدراز روی اسید کربنیک )، تیتراسیون ( اثر استیل کولین استراز روی استیل کولین )3- تغییرات کوآنزیم در جریان واکنش: تغییرات از حالت اکسید به احیا و برعکس ( کوانزیم های نیکوتینی). فرم احیای آنها در ناحیه UV جذب بیشتری دارند.

اسلاید 6: نکات مهم در اندازه گیری آنزیم1- نمونه لازم: ارجحیت سرم نسبت به پلاسما (محدودیت ضد انعقاد)2- عدم استفاده از سرم همولیز 3- استفاده از ظروف استریل و لوله های آزمایش یکبار مصرف4- نمونه گیری در صبح و ناشتا بودن

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید