aeen_zendegi_akhlaghe_karboardi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آیین زندگی (اخلاق کاربردی)”

آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

اسلاید 1: آیین زندگی (اخلاق کاربردی )محقق : رضا نیکوییاستاد : جناب آقای اسدیپاییز 97

اسلاید 2: پیامبر گرامی اسلام در بخشی از توصیه ی بسیار ارزشمند خود به ابوذرغفاری چنین می فرماید :ای ابوذر به درستی که بدترین مردمان در روز قیامت ، عالمی است که از علمش سودی نبرده است و کسی که برای جلب توجه مردم به سوی خود به دنبال تحصیل علم باشد بوی بهشت را نخواهد چشید . ای ابوذر بوی بهشت به مشام کسی که برای مردم فریبی در جستجوی علم باشد نخواهد رسید . ای ابوذر هرگاه از تو چیزی پرسیدند که جواب آن را نمی دانستی ، پس بگو : نمی دانم . و خود را از پیامد های آن نجات ده و به چیزی که نمی دانی فتوا نده تا از عذاب خداوند در روز قیامت نجات یابی . ای ابوذر گروهی از بهشتیان از گروهی از اهل جهنم آگاه می شوند و به آنها می گویند : چه چیزی شما را جهنمی کرد در حالی که ما به برکت تعلیم شما بهشتی شدیم ؟ آنان در پاسخ می گویند : ما دیگران را به انجام کار های خیر فرمان می دادیم ، و خود به آنها عمل نمی کردیم .آداب اخلاق آموختن

اسلاید 3: پیامبر اکرم در حدیث بسیار مشهور می فرمایند : هر کس خود را برای خدا چهل روز خالص کند ، چشمه های حکمت از قلب او بر زبانش جاری خواهد شد .نخستین موضوعی که دانشجو باید به طور جد به آن توجه کند نیت و انگیزه ی تحصیل است . بر اساس نظام اخلاقی اسلام ، نیت و انگیزه ، بیش از خود عمل اهمیت دارد و به همین دلیل است که پیامبر اکرم فرموده اند : «نیت مؤمن بهتر از عمل اوست.»اصولا، ماهیت هر عملی با توجه به نیتی که فرد در انجام آن داشته است، مشخص می شود، بر اساس نظام اخلاقی اسلام، صرف «حُسن فعلی»، یعنی خوب بودن کار، برای ارزش گذاری اخلاقی آن کافی نیست؛ بلکه «حُسن فاعلي»، یعنی نیت خوب داشتن در انجام آن نیز باید به آن ضمیمه شود. افزون بر این، در برخی روایات معتبر، نیت، عین عمل معرفی شده است.از دیدگاه اسلام کار اخلاقی و ارزشمند کاری است که صرفا برای رض خدا انجام شده باشد . رابطه ی نیت با رضای الهی سه مرحله دارد: 1.برخی صرفا جهت بهره مندی از نعمت های الهی و دخول به بهشت کاری را نجام میدهند.2.برخی بخاطر ترس از عذاب الهی و جهنم کاری را انجام میدهند.3.و دسته ی سوم صرفا جهت رضای الهی و خشنودی خداوند کاری را انجام میدهند .نکته مهم در زمینه تأثیر نیت در ارزشمندی کارها این است که تأثیر نیت روی کار و تأثیر کار در تکامل نفس انسان و رسیدن او به سعادت ابدی، تأثیری تکوینی است، نه قراردادی. به تعبیر دیگر، نیت، بیانگر یک رابطه حقیقی است و نه یک رابطه قراردادی عمل بدون نیت. در حقیقت، یک کالبد مرده است که با دل و روح انسان ارتباط نمی یابد. 1.انگیزه الاهی ( اخلاص)

اسلاید 4: چند نکته !

اسلاید 5: تذکر این نکته مفید است که منظور از این نینی که شرط ارزش اخلاقی است، این نیست که انسان پیش از انجام عمل اخلاقی، با خودش بگوید «این کار را انجام میدهم قربة الى الله» و همچنین منظور این نیست که معانی این الفاظ را در ذهن خود حاضر کند. اخلاصهمچنین منظور از نیت، حضور قلب و توجه داشتن به نوع عملی که انجام می دهیم نیست؛ بلکه منظور از این نیت، داعی و انگیزه کار است. منظور این است که تنها عاملی که موجب انجام این کار شود، انگیزه الهی و پیروی از خداوند باشد، نه آنکه از روی ریا و خوشنودی دیگران بخواهد آن عمل را انجام دهد. در ارزش گذاری تحصیل علم و دانش اندوزی نیز، نقش عمده بر عهده نیت دانشجو است. علم اندوزی در صورتی ارزشمند است و ما را به سعادت و کمال نهایی نزدیک می کند که هدف اصلی از تحصیل آن، قرب الهی باشد. در غیر این صورت، تأثیری در سعادت واقعی انسان ندارد. حتی اگر هدف از تحصیل علم، کسب شهرت و ثروت و قدرت و امثال آن باشد، از نظر نظام اخلاقی اسلام، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

4,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید