Otagh_bazargani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اتاق بازرگانی”

اتاق بازرگانی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم اتاق بازرگانی (I.C.C) International Chamber Of Commerce 1

اسلاید 2: اتاق بازرگانی چیست؟اتحادیه های محلی از افراد شاغل در امر تجارت که به منظور رونق و رفاه جامعه علی الخصوص از لحاظ منافع بازرگانی تشکیل شده اند ، اتاق بازرگانی نام دارد.هر اتاق بازرگانی معمولا یک هیئت مدیره منتخب دارد و امورمربوط ازطریق کمیته های تخصصی دنبال می شود.از میان فعالیت هایی که معمولا توسط این کمیته ها انجام می شود ، می توان به اقدامات و تلاش های صنعتی در جذب صنایع جدید به منطقه مربوطه و تهیه اطلاعات و ارائه مشاوره به دولت در مباحثی چون اختلافات کارگری تا مباحث مربوط به مالیات ورونق صنعت گردشگری در شهرها اشاره نمود.2

اسلاید 3: تاریخچه اتاق بازرگانی در جهان :تاریخچه و قدمت اتاقهای بازرگانی در جهان به سال 1599دربندر مارسی فرانسه باز می گردد ، بعدها درپی صدور یک فرمان سلطنتی در سال 1701 اتاق های بازرگانی در سراسر کشور فرانسه بر پا شدند.این تشکیلات به سرعت در قرون 17و18در سراسر خاک فرانسه گسترش یافت ، پس از انقلاب فرانسه ظهور اتاق های بازرگانی به تمام اروپای غربی گسترش یافت. اولین نهاد در خارج از فرانسه در جزیره جرسی به سال 1768در خاک بریتانیا شکل گرفت.البته این اتاقها در هرکشوری مطابق با آداب و رسوم ملی ومحلی توسعه یافتند . به همین دلیل،علی رغم ویژگی های مشترک ، تفاوتهای عمده ای نیز میان آنها وجود داشت.اما مهم ترین ویژگی مشترک آنها ، نقش و صلاحیت اتاقهای بازرگانی در عهده دار بودن نمایندگی فعالان اقتصادی در هر ناحیه بود.3

اسلاید 4: اتاق بازرگانی و صنایع آمریکا : در آمریکا اولین اتاق بازرگانی به سال 1768در ایالت نیویورک ایجاد شد ، و تا سال 1870 چهل اتاق بازرگانی در آمریکا تاسیس شد.اما ایده تاسیس یک موسسه ملی برای حمایت وپشتیبانی از منافع تولید کنندگان وبازرگانان مشاغل شهروندان آمریکا ، برای اولین بار از زمان پرزیدنت ویلیام هوارد تافت رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنرانی وی در میان نمایندگان کنگره این کشور در هفتم دسامبر سال1911اعلام شد.او در این سخنرانی بر لزوم تاسیس یک سازمان مرکزی مرتبط با مجامع ومحافل محلی مختلف بازرگانی برای دفاع از منافع تولید کنندگان وبازرگانان وتجار آمریکا تاکید کرد ، در حال حاضر و 90 سال بعد از این سخنرانی اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا با پوشش 3 میلیون واحد اقتصادی ، حدود 3 هزار اتاق محلی و فدرال ، 830 انجمن وبیش از 90 اتاق مشترک نقش بسیار فعالی در اقتصاد این کشور بازی می کند.4

اسلاید 5: برخی از اقدامات اتاق بازرگانی آمریکا :مرکز تربیت وآماده سازی نیروی کار) از جمله کارهای این مرکز در این زمینه:توسعه وترویج اقدامات آموزشی وتربیتی مرتبط با نیروی کار وانجام تحقیقات وپژوهش های لازم در این زمینه ، راه اندازی دوره های آموزشی ویژه آماده سازی وتربیت نیروی کارخدمات اطلاع رسانی بازرگانی آمریکا :این مرکز به طور منظم آمار و ارقام مربوط به اشتغال وابعاد مختلف دیگر کسب وکار را از منابع مختلف دولتی و غیر دولتی جمع آوری کرده وآن را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد .مالیات های معقول :اگر چه انواع مالیات ها در آمریکا کاهش یافته است ولی باز هم قوانین مالیاتی آمریکا پیچیده بوده وبار آن هنوز بر دوش مشاغل کوچک ومتوسط سنگینی می کند . لذا اتاق بازرگانی آمریکا تلاش می کند تا علاوه بر ساده سازی قوانین مالیاتی ، کاهش های بوجود آمده را نیز دائمی کند 5

اسلاید 6: موضوعات بین المللی:به عقیده شهروندان آمریکایی ، آن ها در یک اقتصاد جهانی به سر می برند که 96درصد بازار آن در خارج از مرز های آمریکا گسترده شده است . به همین دلیل ، اتاق بازرگانی آمریکا خصوصا با آموزش واحد های کوچک و کارآفرین می کوشد تا آنها را برای رقابت جدی در بازار های بین المللی آماده و تجهیز کند.6

اسلاید 7: تاریخچه اتاق بازرگانی ایران : در16مهر ماه سال 1305شمسی اولین اتاق تجارت ایران در وزارت بازرگانی در تهران تشکیل شد ، ریاست این اتاق را حاج امین اصفهانی عهده دار بود.هیئت نمایندگان اتاق مذکور عبارت بودند از:حاج میرزا ابوطالب اسلامیه ، میرزا عبدالحسین نیکپور ، فقیه التجار ، آقا میرزا علی محلوجی وآقا شیخ حسین حریری.به این ترتیب حاج امین اصفهانی اولین رئیس اتاق بازرگانی ایران محسوب میشود واز 1305تا 1311این سمت را بر عهده داشت.در سال 1310دولت با وضع قانون خاصی انحصار تجارت خارجی کشور را در دست گرفت ونظارت بر آن را نیز در اختیار خود قرار داد.در سال 1314دولت تعداد اتاق ها رابه 16 اتاق تقلیل داد ونظارت خود را بر فعالیت آنها شدت بخشید.7

اسلاید 8: ● تا سال1341فقط اتاق بازرگانی در کشور فعالیت داشت لیکن از مدتی قبل از آن زمزمه تشکیل اتاق صنایع ومعادن نیز به گوش می رسید ، تا بالاخره با تلاش صاحبنظران صنایع و برای بهره برداری از معادن ایران در آبان ماه سال1341 اتاق صنایع ومعادن با عضویت هیئت نمایندگی مرکب از 30 نفر از کارخانه داران و معدن داران کشور تشکیل شد.● اتاق بازرگانی صنایع ومعادن ایران در اسفند سال 1348 از ادغام دو اتاق بازرگانی و اتاق صنایع ومعادن ایران به وجود آمد ، ضمنا با ادغام دو اتاق سهم اتاق از درآمد مشمول مالیات بازرگانان وصاحبان صنایع و بهره برداران معادن از 5/1در هزار به 5/3در هزار افزایش یافت.● در قانون ادغام اتاق ها هیئت نمایندگان اتاق ایران 72 نفر پیش بینی شده بود که 35 نفر نماینده شعبه تهران 20نفر نماینده شعبه ها و 17 نفر نماینده 25 اتحادیه8

اسلاید 9: ● سندیکاهای تولید کنند گان وصادر کنند گان و وارد کنند گان وابسته به اتاق بودند در سال 1357 بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی کمیته ای از نمایندگان اداره امور را در دست گرفتند ، در اولین انتخابات کمیته منتخب امام آقای علی خاموشی به سمت ریاست اتاق انتخاب شد.● در سال 1386 بعد از انتخابات اتاق ایران آقای دکترمحمد نهاوندیان به سمت ریاست اتاق برگزیده شد.9

اسلاید 10: اولین قانون اتاق بازرگانی در ایران : قانون اتاق بازرگانی ایران مصوب دوم تیر ماه 1321 است در این قانون آمده است:1. به منظور تمرکز دادن افکار بازرگانان کشور وهمکاری آنان با یکدیگر وانجام وظایفی که در این قانون مقرر است در تهران وشهرستان هایی که اهمیت بازرگانی دارند اتاق های بازرگانی تاسیس می شود.2. عده کارمندان اتاق های بازرگانی در تهران 25 نفر و در شهرستان ها بر حسب اهمیت محل از 7 تا 15 نفر خواهد بود.3. دوره انتخابی اتاق های بازرگانی دو سال وکارمندی آن افتخاری است.4. اتاق های بازرگانی برای کارهای اداری خود در حدود احتیاجات سازمان اداری داشته واعضای آن را از کارمندان رسمی وغیر رسمی انتخاب خواهند کرد.10

اسلاید 11: اتاق بازرگانی صنایع ومعادن ایران: ● به منظور کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور، تبادل افکار و بیان آرا و عقاید مدیران صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و بازرگانی به موجب وظایف واختیارات ، قانون اتاق بازرگانی صنایع ومعادن جمهوری اسلامی ایران در 15 اسفند 1369(وبا اصلاحات 15آذر سال 1373) آغاز به کار کرد .● اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران موسسه ای غیر انتفاعی است که دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی می باشد.● مرکز اتاق بازرگانی صنایع ومعادن ایران که در این قانون (( اتاق ایران )) نامیده می شود در تهران می باشد .● حوزه فعالیت اتاق شهرستان ها محدود به حدود تعیین شده در قانون تقسیمات کشوری است واتاق شهرستان ها دارای شخصیت حقوقی بوده ودر امور11

اسلاید 12: اداری ومالی خود بر اساس مقررات مربوطه مستقل می باشند .● تاسیس اتاق در شهرستان ها منوط به داشتن حداقل 50عضو می باشد. ● تهران مانند سایر شهرستان ها دارای اتاق مستقل بوده وحوزه فعالیت وشرح وظایف آن با بقیه اتاق ها یکسان است .● نحوه ومیزان کمک مالی اتاق ایران به شهرستان ها منوط به تصویب هیات رئیسه اتاق ایران است.12

اسلاید 13: وظایف اتاق بازرگانی :1. شناخت کلی فعالیت ها ، مزیت ها ، مشکلات و نیاز های اعضای اتاق از طریق - بازدید های دوره ای از فعالیت ها و توانمندی های اعضا وبنگاه های اقتصادی - برگزاری گرد همایی های دوره ای و تخصصی - برگزاری سمینار ها وهمایش های ماهانه .2 افزایش توان رقابتی اعضا از طریق : - توسعه منابع انسانی با انجام - آموزش های تخصصی بویژه در بخش بازاریابی - بازدید از نمایشگاه ها و توانمندیهای داخلی و خارجی - برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی - اعزام کارشناسان و نیروهای ماهر به خارج از کشور جهت گذراندن دوره های کوتاه مدت تخصصی 13

اسلاید 14: افزایش توان چانه زنی اعضا در مذاکرات و مراودات ملی و بین اللملی از طریق: - تهیه و ارائه لوایح قانونی و پیشنهادهای مورد نیاز به مراجع ذی صلاح - حضور فعال و موثر در کارگروههای استان - ایجاد و جذب منابع ارزان قیمت برای اعضا - کاهش هزینه های معاملات و مبادلات تجاری - شناخت رقبای خارجی - ایجاد توازن تجاری میان واردات و صادرات 3. جذب سرمایه های داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری های اقتصادی از طریق : - کاهش هزینه های نقل و انتقال سرمایه - کشف فرصت های سرمایه گذاری و بهره گیری از آنها - تاسیس اتحادیه های صادراتی و تقویت اتحادیه های موجود - ایفای نقش موثر در خصوصی سازی و فعالیت های اقتصادی 14

اسلاید 15: - تلاش در جهت تامین امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری .4توسعه کمی و کیفی اتاق از طریق : - شناساندن جایگاه و منزلت اتاق به اعضا و سایرین - همکاری و مراودات دو جانبه با سایر اتاقها - بازنگری مداوم رویه ها و روشهای جاری اتاق و تهیه فرمت های جدید - توسعه روابط با تشکلهای کارفرمای و اقتصادی - مبادله اطلاعات با نهادهای آموزشی دانشگاهی وپژوهشی 15

اسلاید 16: ارکان اتاق ایران:الف :شورای عالی نظارتب:هیات نمایندگان ج:هیات رئیسه ارکان اتاق شهرستان ها :الف:هیات نمایند گان ب:هیات رئیسه 16

اسلاید 17: کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی :● یکی از فعالیت های انجام شده توسط اتاق بازرگانی ایران،تشکیل کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی است.● اتاق بازرگانی ایران تشکل های صادراتی وخدماتی را در کنار هم جمع کرد و با 23 تشکل بزرگ کنفدراسیون صادرات ایران را تشکیل داد.● وظیفه اصلی این کنفدراسیون بررسی مشکلات اعضای خود است،این 23 سندیکا وتشکل بزرگ یک هیات مدیره 7 نفری را برای خود انتخاب کردند وتقریبا 80 درصد صادرات کشور بر دوش این 23 سندیکا و اعضای آنها است.17

اسلاید 18: بزرگترین و موفق ترین اتاق مشترک ایران :● بزرگترین و موفق ترین اتاق مشترک کشور ، اتاق مشترک ایران وچین است. ●در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی موافقت نامه ای در چین توسط رئیس اتاق بازرگانی ایران برای تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران وچین به امضا رسید،واین شورا با 50 عضو تاسیس شد،با کوشش زیاد این شورا پس از 3 سال به اتاق مشترک تبدیل شد و اکنون اتاق مشترک ایران وچین پنجمین سال خود را پشت سر می گذارد و بیش از 2550 نفرعضو فعال دارد و بزرگترین اتاق مشترک منطقه خاورمیانه به شمارمی آید و روابط تجاری ما از 200میلیون دلار در سال 1991 میلادی به مرز 15 میلیارد دلار رسیده است که حجم بزرگی از آن بر عهده اعضای اتاق ایران وچین است. ●ترکیب صادرات و واردات ما 60 به40 به نفع ایران است ، البته بخشی از صادرات ما انرژی است و واردات را نیز کالاهای مصرفی , سرمایه ای و خدماتی تشکیل می دهد ، این اتاق تلاش می کند که در20 سال آینده حجم کار خود را 2 برابرافزایش دهد.18

اسلاید 19: منابع به کار رفته در تحقیق :کتاب قواعد رسمی اتاق بازرگانی بین المللی ، ترجمه آقای مسعود طارم سریوسایت های :اتاق بازر گانی صنایع و معادن www.tccim.ir سایت google 19

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید