15000 تومانی

اثرات ورزش بر سیستم ایمنی بدن ( در دوران کرونا )

asraat-verzsh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 21 اسلاید در این فایل به بررسی مقاله ای به نام "نقش ورزش در بهبود دستگاه ایمنی و آمادگی جسمانی در دوران پاندمی کرونا و دستورالعمل های ورزشی مرتبط" پرداخته شده است و تمریناتی را که هر رده سنی میتواند در دوران خانه نشینی و قرنطینه کرونا انجام دهد را بیان کرده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2029 بازدید, 19 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اثرات ورزش بر سیستم ایمنی بدن ( در دوران کرونا )”

اثرات ورزش بر سیستم ایمنی بدن ( در دوران کرونا )

اسلاید 1: نقش ورزش در بهبود دستگاه ایمنی و آمادگی جسمانی در دوران پاندمی کرونا و دستورالعمل های ورزشی مرتبط گردآوری:استادگرامی:

اسلاید 2: چکیدهبه واسطة جدید بودن ویروس کرونا، تاکنون پژوهش های علمی منسجمی دربارة بیماری کرونا، به ویژه در زمینة تأثیر فعالیت و تمرین ورزشی بر ابعاد مختلف آن صورت نگرفته است.با این حال، بر اساس ویژگیهای فیزیولوژیایی بیماری کرونا و تأثیری که این بیماری بر دستگاه ایمنی بدن میگذارد، در مقالة حاضر تلاش شده است با استفاده از پیشینة پژوهش در زمینة تأثیر ورزش بر دستگاه ایمنی و بیماری های ویروسی دیگر نظیر آنفلوآنزا، همچنین توصیه های ورزشی موجود، این مسائل مرور شود و دستورالعمل های ورزشی برای گروه های خاص مطرح گردد تا اطلاعات علمی برای متخصصان ورزشی، مربیان و عموم جامعه در دوران خانه نشینی و فاصله گیری اجتماعی فراهم آید.همچنین، با توجه به اینکه پاسخ گروه های سنی و اجتماعی مختلف به بیماری کرونا و فعالیت ورزشی متفاوت است، توصیه میشود فعالیت ورزشی در گروه های مختلف بر اساس دستورالعمل های خاص هر گروه تجویز شود تا از بروز آسیب و خطرهای بیشتر جلوگیری به عمل آید.افزایش آمادگی جسمانی و قلبی تنفسی از طریق تمرینات منظم ورزشی در دوران کرونا و خانه نشینی در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کننده است و در صورت ابتلای فرد به کرونا احتمالاً در تحمل بیماری و بازیابی سریعتر نقش دارد. این مسئله نیاز به پژوهش بیشتر دارد.

اسلاید 3: مقدمهویروس کرونا خانواده ای از ویروس هاست که بیماری هایی نظیر سرماخوردگی رایج، سندرم تنفسی حاد و سندرم تنفسی خاورمیانه را ایجاد میکند.این ویروس اکنون با عنوان سندرم تنفسی حاد ویروس کرونای2،( SARS-CoV-2) شناخته شده است.بیماری ایجادشده با این ویروس بیماری COVID-19 نامیده میشود که در سال 2019 شیوع آن از چین شروع شد.ویروس COVID-19 از طریق قطرات تنفسی انتقال می یابد. هنگامی که فرد آلوده به ویروس در هوا یا روی سطح عطسه یا سرفه می کند، این ویروس از طریق دهان، بینی یا چشم ها وارد بدن میزبان می شود.با علم به آنچه دربارة انتقال ویروس میدانیم، مرکز کنترل و پیشگیری(CDC) از بیماری ها، جلوگیری از اجتماع 10 نفر یا بیشتر و حفظ فاصلة اجتماعی تقریباً 2 متر را توصیه کرده است.افرادی که در معرض خطر مشکلات COVID-19 هستند عبارت اند از افراد سالمند (65 سال و بالاتر) و افراد دارای بیماری های مزمن یا با عملکرد ایمنی ضعیف. این افراد باید از رفتن به سالن و باشگاه بدنسازی اجتناب کنند و در منزل یا فضاهای خلوت ورزش نمایند.بیماری همه گیر کرونا، چالش هایی را برای حفظ سبک زندگی فعال ایجاد میکند و با خانه نشینی مردم در همة گروه های سنی، باعث افزایش کم تحرکی و در نهایت چاقی و بیماری های مرتبط با آن می شود.

اسلاید 4: تأثیر ورزش بر دستگاه ایمنیدستگاه ایمنی بدن انسان شبکه ای کاملاً پیچیده است که میزبان را از بیماری، آلودگی ویروسی و عفونت های بافتی دور نگه میدارد.فعالیت ورزشی تأثیر بسزایی بر عملکرد طبیعی دستگاه ایمنی دارد و نشان داده شده است که داشتن آمادگی جسمانی و قلبی- تنفسی بیشتر نسبت به هم سن ها و هم جنس های خود، همچنین انجام فعالیت ورزشی متوسط تا شدید طبق دستورالعمل های علمی باعث التهاب مزمن کمتر، بهبود پاسخ های دستگاه ایمنی به واکسن و بهبود شاخص های ایمنی در بیماری های مزمن از جمله سرطان، ایدز، بیماری های قلبی عروقی، چاقی و بیماری های روانی می شود. همه گیری COVID-19 و ارتباط بیماری کرونا با دستگاه ایمنی و تنفسی سؤال های زیادی را در این خصوص ایجاد کرده است که چگونه فعالیت ورزشی با افزایش ایمنی بدن و تقویت دستگاه قلبی تنفسی، ما را در برابر آلودگی ویروسی، عفونت ها و مرگ حمایت میکند. این مسئله وقتی بیشتر صادق است که دسترسی بسیاری از ما به فضاهای ورزشی محدود می شود و تحرک جسمانی به حداقل می رسد.

اسلاید 5: تأثیر ورزش بر دستگاه ایمنیفاصلة اجتماعی، خانه نشینی و بستری شدن بر دستگاه ایمنی تأثیر منفی میگذارد و آن را تضعیف میکند.مشخص شده است که کم تحرکی خطر دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و افسردگی را افزایش میدهد. کم تحرکی به افزایش چربی شکم و چاقی منجر میشود که خود عامل فعال شدن عوامل التهابی است.التهاب مزمن نیز به نوبة خود به ایجاد بیماری های مختلف مرتبط با کم تحرکی می انجامد.اثر مثبت فعالیت ورزشی منظم بر بیماری های مرتبط با التهاب مزمن ناشی از تأثیر ضد التهابی ورزش و کاهش چربی شکمی و چاقی است.گلوکوکورتیکوئیدهایی نظیر کورتیزول طی دوره های بستری، خانه نشینی و کم تحرکی افزایش می یابد و از بسیاری از عملکردهای دستگاه ایمنی ما جلوگیری و دستگاه ایمنی را تضعیف میکند.همچنین، نشان داده شده است که تمرین ورزشی با شدت متوسط آثار مثبتی بر پاسخ های ایمنی به عفونت های ویروسی و سرطان دارد.

اسلاید 6: تأثیر ورزش بر دستگاه ایمنیهر جلسه فعالیت ورزشی، به ویژه فعالیت قلبی تنفسی پویا (دارای تحرک)، میلیاردها سلول ایمنی، به ویژه انواعی از سلول های قادر به انجام عملکردهای مهم نظیر شناسایی و از بین بردن سلول های آلوده به ویروس را سریعاً به تحرک وامیدارد. سلول های ایمنی تحریک شده بر اثر فعالیت ورزشی، آمادة مقابله با عوامل خارجی است. حرکت مجدد و مداوم این سلول ها بین خون و بافت ها باعث افزایش مراقبت ایمنی بافت میزبان میشود و به لحاظ نظری ما را در برابر عفونت مقاوم می سازد و بدن ما را آمادة مقابله با هر عامل عفونی تسخیرکنندة بدن میکند.ورزش همچنین، باعث رهایی عوامل ایمنی مختلفی، به ویژه سایتوکاین های عضلانی نظیر IL-15 ، IL-7 ، IL-6 می شود که حفظ ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت را به دنبال دارد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید