سایر ورزشی

اثرات ورزش روی تعداد لکوسیت های خون

leukocytes

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اثرات ورزش روی تعداد لکوسیت های خون”

اثرات ورزش روی تعداد لکوسیت های خون

اسلاید 1: اثرات ورزش روی تعداد لکوسیت های خونریحانه دلبری

اسلاید 2: اهداف فصل• شرح تأثیرات یک دوره تمرین بر تعداد کل لکوسیت ها و زیر مجموعه های آنها در خون محیطی؛• درک مکانیسم هایی که با استفاده از آن ها زیر مجموعه های لکوسیت های مجزا به صورت انتخابی در پاسخ به یک دوره ورزش واحد در خون و بافت ها گسترش می یابند؛• توضیح برخی از عوامل شناخته شده موثر در پاسخ لکوسیتها به ورزش حاد شامل وضعیت تمرین، شدت و مدت زمان تمرین، سطح آمادگی، سن، وضعیت تغذیه ای و عفونت؛• توضیح تأثیر تمرینات ورزشی بر تعداد کل لکوسیت ها و ترکیب زیرگروه های لکوسیت ها در خون در حال استراحت.

اسلاید 3: PART 1

اسلاید 4: مقدمه:تعداد کل لکوسیت های گردشی در خون محیطی به شدت تحت تأثیر تمرینات بدنی است. لکوسیتوز (افزایش تعداد سلولهای سفید در خون) به دنبال ورزش حاد، اولین بار بیش از یک قرن پیش توسط رالف لارابی گزارش شد، که نتیجه گیری کرد که افزایش تعداد لکوسیت های مشاهده شده در چهار شرکت کننده پس از ماراتن بوستون، بیشتر ناشی از هجوم سلولهای پلی مورفونوکلئار (نوتروفیل ها) است و اینکه هر دو مکانیسم مکانیکی و سمی مسئول بسیج ناشی از ورزش هستند (لارابی 1902).این فصل به تأثیرات هر دو ورزش یک جلسه ای (ورزش حاد) و تمرین منظم ورزشی (ورزش مزمن) بر تعداد لکوسیت ها و زیر مجموعه های لکوسیت در گردش خون افراد سالم می پردازد و در مورد مکانیسم های احتمالی و عواملی که بر این تغییرات ناشی از ورزش تأثیر می گذارد بحث می شود.

اسلاید 5: تعداد لکوسیت ها و زیرمجموعه های در گردش، به طور موقت با یک دوره حاد ورزش تغییر می کند:تعداد گلبول های سفید خون در گردش (Ieukocytes) در حین ورزش حاد افزایش می یابد. به این عمل لکوسیتوز ورزش گفته می شود.افزایش تعداد لکوسیت های گردشی در حین ورزش تا حد زیادی توسط بسیج نوتروفیل ها و لنفوسیت ها و سهم کمتری از مونوسیت ها ایجاد می شود.در مراحل اولیه ریکاوری ورزش (در طی 60-30 دقیقه از قطع تمرین) کاهش سریع در تعداد لنفوسیت های خون (Iymphocytopenia) وجود دارد که با نوتروفیلیای پایدار (افزایش تعداد نوتروفیل های خون) همراه است. این نوتروفیلیا تا حد زیادی از ریزش نوتروفیل های مغز استخوان تحت تأثیر کورتیزول نشات می گیرد.به ویژه در پاسخ به ورزش مبتنی بر استقامت، تعداد لنفوسیت های خون ممکن است 50-30% زیر مقادیر قبل از ورزش قرار بگیرد و تا شش ساعت بعد از ورزش کاهش یابد.در حالت استراحت، تعداد لکوسیت های خون، نوتروفیل ها، لنفوسیت ها و مونوسیت ها به طور کلی در ورزشکاران و غیر ورزشکاران مشابه است.

26,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید