ekhtlalat-taghzih1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلالات خوردن و تغذیه”

اختلالات خوردن و تغذیه

اسلاید 1: بسمه تعالیاختلالات خوردن و تغذیه

اسلاید 2: اختلالات خوردن و تغذیه شامل:1- بی اشتهایی عصبی2- پراشتهایی عصبی3- اختلال پرخوری و سایر اختلالات خوردن- سندروم خوردن شبانه- اختلال پاکسازی- انواع زیر آستانه بی اشتهایی عصبی ، پر اشتهایی عصبی پرخوری4- چاقی و سندرم متابولیک5- اختلال بدریخت انگاری بدن ( هراس از بدریختی)

اسلاید 3: بی اشتهایی عصبیAnorexia nervosa

اسلاید 4: اصلاح بی‌اشتهایی عصبی از یک اصطلاح یونانی به معنای «از دست دادن اشتها» و واژه‌ای لاتین به معنای ریشه عصبی اختلال گرفته شده است. مشخصه سندروم بی‌اشتهایی عصبی وجود سه ملاک اساسی است: (1) گرسنگی کشیدن عمدی به میزان قابل توجه (رفتار)(2) تمایل بی وقفه برای لاغری و ترس مرضی از چاقی (یک آسیب روانی)(3) وجود علائم و نشانه‌های ناشی از گرسنگی کشیدن و روزه داری (علائم فیزیولوژیک). *بی اشتهایی عصبی اغلب (اما نه همیشه) با آشفتگی تن انگاره (body image) همراه است و فرد علی رغم لاغری آشکار تصور میکند به شکل ناراحت کننده‌ای چاق است. تحریف تصویر بدنی (تن انگاره) در صورت وجود آشفته کننده است. اما علامت تشخیص گذاری نیست.

اسلاید 5: محدود کنندهبی اشتهایی عصبی پرخوری و پاکسازینیمی از این افراد به علت کاهش شدید مصرف کلی غذا دچار کاهش وزن می‌شوند. نصف دیگر این بیماران نیز رژیم غذایی سختگیرانه‌ای را برای خود تنظیم می‌کنند، ولی کنترل خود را از دست می‌دهند و مرتب دست به پرخوری می‌زنند و سپس رفتارهای پاکسازی (purging) از خود نشان می‌دهند. برخی از این بیماران به طور معمول حتی پس از خوردن مقادیر اندکی غذا نیز پاکسازی می‌کنند. بی اشتهایی عصبی در زنان شایع‌تر از مردان است و معمولاً در نوجوانی شروع می‌شود.

اسلاید 6: همه‌گیر شناسیبی اشتهایی عصبی در طول چند دهة گذشته شایع تر از دوره‌های قبل گزارش شده است.شیوع آن در دختران نابالغ و پسرها افزایش یافته است. شایعترین سن شروع بی اشتهایی عصبی در نوجوانی است.5 درصد بیماران مبتلا در اوایل دهه سوم عمر به این اختلال دچار می‌شوند.شایع‌ترین سن شروع این اختلال بین 14 تا 18 سالگی است.در 0/5 تا یک درصد دختران نوجوان روی می‌دهد .میزان شیوع آن در دخترها 10 تا 20 برابر بیشتر از پسرها است.این اختلال در ممالک پیشرفته شایع‌تر است.در خانم‌های جوانی بیشتر شیوع دارد که حرفة آن‌ها مستلزم لاغری است (نظیر مانکن‌ها و بالرین‌ها).

اسلاید 7: بیماری‌های همراهاختلالات شایع همراه با بی اشتهایی عصبی در جدول روبرو ارائه می شود.اختلالات روان پزشکی هم ابتلا با بی اشتهایی عصبیاختلالات روان پزشکی هم ابتلا با بی اشتهایی عصبیاختلالات روان پزشکی هم ابتلا با بی اشتهایی عصبیتشخیصبی اشتهایی عصبی نوع محدودکننده (%)بی اشتهایی عصبی نوع پرخوری و پاکسازی (%)هرگونه اختلال عاطفی57100اختلال افسردگی متناوب2944افسردگی اساسی5766افسردگی خفیف (فرعی)011مانیا / هیپومانیا033هرگونه اختلال اضطرابی5767اختلال هراس (فوبیا)4311اختلال وحشتزدگی (پانیک)2922اختلال اضطراب فراگیر1411اختلال وسواسی ـ جبری1456هر نوع سوء مصرف / وابستگی مواد1433مواد1422الکل033اسکیزوفرنیا00هرگونه تشخیص همراه 711003 تشیخص همراه یا بیشتر71100جنسیت مونث10089تجرد7189سن (SD ±)8/10 ± 6/234/6 ± 25فقدان تشخیص همراه (SD ±)5/2 ± 3/24/1 ± 8/3=SD انحراف معیار=SD انحراف معیار=SD انحراف معیار

اسلاید 8: عوامل زیستی، اجتماعی و روان شناختی در پیدایش بی اشتهایی عصبی دخیل شناخته شده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد میزان همگامی در دوقلوهای تک تخمکی بیشتر از دوقلوهای دو تخمکی است. احتمال ابتلای خواهران بیماران مبتلا به بی اشتهایی عصبی وجود دارد، ولی این ارتباط ممکن است بازتاب تأثیرات اجتماعی باشد و نه عوامل ژنتیک. اختلالات خلقی عمده در بین اعضای خانواده بیمار شایع‌تر از جمعیت کلی است. از نظر نوروشیمی با توجه به کاهش 3ـ متوکسی 4ـ هیدروکسی فنیل گلیکول (MHPG) در ادرار و مایع مغزی نخاعی برخی بیماران مبتلا به بی اشتهایی عصبی، به نظر می‌رسد در این بیماران کاهش بازگردش نوراپی نفرین و فعالیت آن مطرح باشد. در این بیماران بین MHGP و افسردگی رابطه معکوس وجود دارد؛ افزایش MHGP با کاهش افسردگی در ارتباط است.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید