روانشناسی و روانپزشکی

اختلالات هویت جنسی

اختلالات هویت جنسی ، ۳۰ اسلاید

mohammad

صفحه 1:
Gender Identity Disorders استاد محترم : و

صفحه 2:
‎e OT RTO CURTISS Pe IE Cea‏ لك هشتاد يا نود سال بيش شناخته شده صحبت كنيم . اين بيمارى در سال ©©©0 توسط دو دانشمند به نام آقايان بنجامن و كولور شناخته شد و ترانس ناميده شد و نام ملموس تر و ساده تر آن روان دگر جنسی است . ‏مهمترین مسئله ای که در همه جوامع باید مد نظر قرار گیرد اين است كه با بيمارانى مواجه هستيم كه مغزشان و افكارشان » روح و روانشان با جسمشان مغايرت دارد . خودشان نمى دانند كه مرد هستند يا زن » دختر هستند يا بسر . روان و فکر اين افراد در یک مسير مشخص و هدفدار حركت نمى كند يعنى اختلال هويت جنسى برایشان به وجود آمده .

صفحه 3:
Gender Identity. is <i "" اين اصطلاح به احساس مردانكى يا زنانكى هر فرد از خود اطلاق نی شود.تا سن 0 تا 5 سالگی هر بچه با قاطعیت می تواند بگوید ‎eee) ken Tete)‏ © الا ‎or aD)‏ طبیعی نرینگی و مادینگی باز هم هر کس تکلیف انطباقی پیدا کردن را دارد.به عقیده رابرت استوار هویت جنسی اشاره ضمنی بر جنبه ‎E ODS Ste BYE)‏ 1 اجتماعی و سکس بیولوژیک است.غالبا این دو هماهنگ هستند یعنی ا ‎Cera ye tO‏ ممكن است بصورت متعارض يا متضاد رشد كنند.

صفحه 4:
نقش جنسىع|0] 061061 "" رفتارنقش جنسى مربوط به (وتا حدودى )مشتق از هويت جنسى است.اين مفهوم را جان مانی با این کلمات توصیف کرده است.(هر آنچه یک فرد برای شناساندن خود به عنوان يك يسر يا مرد ويا يك دختر يا زن مى كويد يا مى کند.نقش جنسی هنگام تولدبرقرار نمی گردد بلکه به تدریج از طریق تجاربی که شخص در برخورد و تعامل اتفاقی و پیش بینی نشده بدست می آورد از طریق دستورات و تلفیقات آشکار و از طریق روی هم گذاشتن دو و دو برای به وجود آوردن چهار گاهی هاش اه نت ی انم . حاصل استاندارد سالم .هماهنگی هویت جنسی و نقش جنسی است.هر چند صفات ‎ese Se Ear en ear at eB Ce‏ ۱0 ‎tne PENS Ey‏ 0 ا ا ‎Foe RN Ey Peery‏ ممکن است با همجنس همانند سازی گروه ولی در عین حال لباس.آرایش موریا ‎ee eeepc tN‏ ا ا ا خصوصیات رفتاری همجنس را انتخاب نماید.

صفحه 5:
ناسازگاری جنسی66006۲) ‎Nonconformity‏ ‎eee ed‏ را لم لك نقش جنسی انتخاب کرده است.اين اصطلاح معمولا در مورد كودكانى كه به اسباب بازى ها و بازى هاى ۱3 مقابل علاقه بيشترى نشان مى دهند و قرائن بارز نقش جنسى را نشان نمى دهد بكار مى رود.معهذا اين حالت در سطحى بسيار بائينتر از اختلال هويت جنسى كودكى قررار دارد.

صفحه 6:
اختلال هويت جنسى ‎Gender Identity Disorder‏ wii ype vod UEC SEA GI EA ELI ‏بودن خصوصیات تشریحی و فیزیولوژیکی جسمی و نیز‎ ۱9 ‏و‎ ۱ eS ‏و سيستم _ترانس سكسواليسم و اختلات هويت جنسى‎ ‏كودكى را شامل مى كردد.يا ميل مستمر به جنس مقابل‎ ‏بودن یا اصرار بر تعلق به جنس مقابل مراه با احساس‎ ‏ناراحتى شديد از بابت جنس و نقش جنسى تعيين شده اطلاق‎ 2 ‏اا ا لل‎ we) ‏مغايرت دارد و از لحاظ کلامی و چه ظاهری شکل جنس‎ ie ‏ای‎

صفحه 7:
"ا در نمونه هاى يزشكى كودك تقريبا به ازاى هر دخترداراى اين ۳۹ ,پنج پسر وجود دارد. در نمونه هاى يزشكى بزركسال تعداد مردان در حدود دو یا سه برابر بیشتر از زنان است.و اين تفاوت ل ‎Se Tee EOE ee ee he‏ ۳ مقابل را در مقايسه با دختران داراى اين صفت نشان دهد.و در حال حاضر مطالعات همه جانبه اى در جهت ايجاد داده هايى براى شيوع اختلال هويت جنسى وجود ندارد. داده ها از كشور هاى كوجكتر در ارويا با توجه به كل آمارهاى جمعيتى و نظرات برآورده شده تقريبا به ميزان 0 در (30000000 براى مردان بالغ و 0 در 00 براى زنان بالغى است كه به دنبال جراحى هاى

صفحه 8:
۱ TS eS Tepe ye tees SE Teese oe OS Te DA Ter hee EE Te Eom) ۷ ‏می شود و اگر کروموزوم » وارد شده باشد جنسیت دختر و اگر کروموزوم‎ ‏وارد شود جنسیت پسر می شود.پس نتیجه می گیریم موجودیت کروموزومی‎ ES ‏با‎ ‏ا 0 ا ات‎ ۳ ‏ل ا‎ eee Tews] ۱ ‏ل ل ال ل‎ ‏تفاوتهايى در مغز ترانس سكسوال هاى . به . زن اشاره كرده اند .اما در يك‎ ۱ ‏ا‎ ‏تیبیک مونث هماهنگ بود تا جنس مذکر تیبیک .این یافته با همجنس گرا و غیر‎ ‏همجنس كرا بودن افراد ترانس سكسوال ارتباطى نداشت.‎

صفحه 9:
۱9 5 LS yo cine si cls Sy و ‎SS PAU BEG) perce SE DEA NCR TERE‏ شود ر این گوشه گیر ی و جدایی ار ددگزان به ین برد عر > ور ۳۳9 خی رس مر ‎ire Ce ye Oe tren‏ 0[ كه ممكن است به تفر او يا ترك مدرسه متجر شود و.مورد أزار و اذيك هم ‎Tey ee Fon‏ ا ا ل ره ۳ ای این اختلال است .پسران دارای چنین اختلالی اخلب حالات زنانه و 3000 ‎He ee ae en‏ ایی که افسردگی ا ‎Ree eee Bs CW Cae‏ Lie ‏ل‎ Bosh wen ‏و كاف‎ mares ice Ee ecu eevyy ea vane Seo ‏عرص بيمار يها | قبيل ايدز قرار مى كيرند.تلاش در جهت رو‎ 0 AEP Seager eT geIRE Eien, CAI en apc me na nen ‏ی وهمی‎ ‏ييوندند.اما كروه روان دكّر جنسى يا ترا جنسى هيج تمايلى به همجنس‎ ‏ندار در‎ or

صفحه 10:
اختلال هویت جنسی کودکی ‎Gender Identity Disorder Of Childhood‏ ل خصوصیت اساسی در اين اختلال وجود ناراحتی شدید و مستمر کودک در مورد جنس معین شده خود و بل شدید یا اصرار بر متعلق بودن به جنس مقابل است.دختر ها و پسرها از لباس پوشیدن ‎OPE‏ ‏طبیعی دخترانه یا پسرانه منحرف شده و خصوصیات خاص خود را رومى كند.در منتها اليه ۳ یف ری ی مر ‎v4‏ ۳ هر دخترى رفتار مى كنند.طيف اختلال هويت جنسى مرز واضحى بين كودكانى كه مستحق تشخيص رسمی هستند و آنهایی که چنین استحقاقی ندارند نمی توان ‎rs tree‏ 321111111 دارند و بازیهای بی نظم و خشن را ترجیح می دهند قهرمانان خیالی آنها اغلب قيافه های مردانه قوی ل ل لا 0 داراى جنين اختلال ادرار كردن بصورت نشسته خوددارى مى كند و ممكن است ادعا كند كه آلت جن مردانه دارد يا در حال برورش أن است و نمى خواهد سينه هايش رشد كند و حالت قاعدكى داشته ‎a at CMB OPEC tener Oe PT‏ ااا اا ۳ :۱ دخترانى معمولا نشائه هاى شناسايى تعارض جنسي را در نقشهاى بازى .روياها و تخيلات بروز ميدهد. اى دخترانه كّرايشٍ دارند و از حوله و نوار و روسرى اغلب براى نشان دادن موها و يأ 3 بطور قایل توجهی از بازی در خانه .کشیدن تصاویر دختران زیبا و بزادگار 821۳1 است و معمولا در بازیه نقش مادر را اقا اش . أنها ممكن است اظهار كنند كا دختر باشند و آدعا 3 1 اشد كه زن باشندو نشسته ادرار مى كنند و طورى, كه وانمو, كنند كه مردانه تدارند .به ندرت بسرآن داراى اين اختلال اظهار مى كتف كه آلت مردانه دارندو يا از أن نفرت دارند بطوريكه أنها مى خواهند آئرا حذف كنند يا اينكه تمايل دارند به جلى آن ألت جنسى زنانه داشته باشند.)

صفحه 11:
بزركسالان و نوجوانان : داراى علائم و نشانه هاى مشابهى هستند.و علاقه مند به زندكى به عنوان عضوی از جنس ديكر اهستند. رو اين ر) اشكارا ابرازامى كنند.و بصورت ا ‎Pea een pe Fee‏ هورموتی یا جراحی خواستار تخ ‎SRR ge pa eee‏ ‎OE were‏ تاراحتى فى كنتد.ذر توجراتان تشخيص صديج يحاطر مسائل ‎Se ripe he‏ ‎nea)‏ ل ا ا ا 00 ‎DOT AVE Pe TR ae ee eer‏ ‎pC roe Dangers ce crenet ae)‏ ‎CEST EE By ee lor wh eon Ne yes Bes oe)‏ می شود.در چنین شرایطی تشخیص باید برای آن دسته از نوجوانانی که کامل در لباس يوشيدن و طرز رفتار در تعارض با ا يل 00 سل ازمند كنترل بر دوره pena go SE

صفحه 12:
ملاکهای تشخیصی اختلالی ۷-۲-/25] اختلال هویت جنسی دا کت ‎ea Paar Pn rage En COMP Pg Ae PY‏ ا ‎(Lee ee ere e eee‏ اا الل ‎Bearer‏ ‏تظاهر می‌کسند: ‏.میل مکررا ابراز شده برای بودن یا اصرار بر این که او متعلق به جنس مقابل است . ‎seats oe nn i Eee: Teco les ta Sail ee eho al‏ ۳ قالبی مردانه. ‏ن مستمر و مبرم نقشهای مقابل در بازیهای وانمودی یا تخیلات مستمر جنس ‎ ‎9 Ie Dek San Ese ial ‎Pele wee Set Sree rae heal ‏در نوجوانان و بالغین .اختلال یا علائمی نظير ميل ابراز شده برای جنس مقابل .جا زدن مکرر ‏خود به عنوان جنس مقابل .میل برای مدارا شدن و زیستن به عنوان جنس مابل .یا ‎ECet)‏ مقابل را دارد. ‎

صفحه 13:
"1 8: لحساس‌ناراحتی‌مستمر با جنس‌خود یا لحساسن امتناسببودن سر لك 1 ظاهر میک ند: ادر ب ‎Sly ys‏ 00 لينكه لحليليا بيضه ها جيزئنفرتأورند يا از بينخولهند رفتها 9 مورد لينكه بهتر لستشخص لحليلندلشته باشد يابيزارى ‎erat)‏ ۳ فعاإتهطوكاليشه لويسرلنه .در دخترها لمتناع از ادرار كردن ا ال ا ا ‎De‏ ‏ا ل ال ل ا ل ‎sete p eatin!‏ ۳ ‎ee ere ee eee here Sarna eo‏ ا ا ۹ ‎eT‏ ‎Ree ae‏

صفحه 14:
"ا ن).لختلالهمزمانبا يكلختلا لفيزيكوىدو جنسبودن 8 ر] .لختلالموجبن ار لحتیق ابلملاحظه ب‌اللنیو تخریبدر عملکود لجتماعی‌شغلیا سایر زمینه هاومهم موك ردد. "1 برحسب سن فعلى كدكذارى نماييد: "! اختلال هويت جنسى در كودكان ©900/© اختلال هویت جنسی در نوجوانان و بزرگسالان رک

صفحه 15:
ملاكهاى تشخيصى0 0 ار ۱۳ جدول 88-8 #" ترانس سكسواليسم ا بعنولن‌عضویاز جنس‌مقابل‌زندگی‌کند و ‎Birla aa plans aide Ly ol ys V gee aS opt ai sy‏ تر ۳ ات 8.هویتق رانس‌سکسوالحدلقل 0 ساپ طور مستمر دولم داشته لست "" 0.لختلالعلامتىاز يكاختلالوولنوديكر نظير لسكيزوفرنئنيستو بانا هنجاریکروموزومی‌رلبطه ندارد .

صفحه 16:
ل Us SARS oll rw ‏ا ا ب‎ ‏م‎ SU EET Se Teen Ca mrne stan) >} eee er oppor ren niet a pe een) اختلال هریت جنسی کودکی براى دخترها شخص ناراحتى مستمر و شديد در مورد دختر بودن خود دارد و ميل ابراز شده برای پسر بودن (نه فقط میل به خاطر مزایای فرهنگی پسر بودن از دید خود كودك )يا مصرانه ادعا می کند که پسر است. ۱ nis SES ew ec ‎KG‏ بیزاری بارز مستمر در برایر لباس بهنجار دخترانه و اصرار به استفاده از ‎ee EL Ses Sp ee hee ern iene‏

صفحه 17:
برای دختر ها ‎aunt aD eet‏ سس يسر بودن(نه فقط ميلبه خاطر مزلياوفرهنكويسر بودزاز ديدكام خود كودك)يا مصرلنه ادعا موكند كه يسر لست ‎000 ‏ل ين پسرانه نظیر استفاده از زیر پوش پسرانه و نظایر آن ‎RIE TE IO OTP e TD re no] Pe ere ne eee Pe Ones ets DPC ee SACS] (-)) ‎۳ EMC ee PECs rae-1(0)) ‎Renn Te <F Oe TES UBS Tories Cre ‏ا‎ s casts (o)) ‏).دختر هنوز بسه سن‌بسلوغ نرسیده لستٍ‎ ‏(.لختلا.لهايد حدلقل© مام دولم دلشتهه باشد. ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
براى يسرها ,4.فرد نارلحتىمستمر و شديد در مورد يسربودنخود نشانمىدهد ميل ‎se nie‏ ا ا ل ات ‎Seer wens)‏ ا م 0 ‏ا ا ا ا ا‎ reL aK ECs ie er eS Tess ete Serene Cee) ‏بازیهای کليشه ای پسرانه بازیها و فعالیتهای پسرانه‎ ‎ey ne Sie sete ee eee‏ ا ل ل لت قاطعانه و مكرر زير تظاهر مى كند: ‎4S(a)‏ او تبدیل به یک زن خواهد شد(نه فقط از نظر نقشها) ‏(0)که آلت تناسلی و بیضه های او نفرت انگیز هستند و از بین خواهند رفت. ا 0 ‏©.كودكهنوز به سنب لوغ نرسيدم لست ‎0 ma reel a)

صفحه 19:
۱ HPCE OD PRET BIS) NVA Were TEED qed eel Pe جدول )-9 "ا اين طبقه براى كروهى از اختلالات هويت جنسى است كه واجد ملاكهاى اختلالات هويت جنسى ويزيه نمى باشد .نمونه ‎ol Ga‏ عبارتند از:1[).اختلالات دو جنسيتى (مثل سنديوم عدم حساسيت آندوزنى يا هييويلازى مادرزادى آدرنال)همراه با ملال جنسيتى #.رفتار مبدل پوشی وابسته به استرس موقتى 3. اشتغال ذهنى دائم با اختكى يا قطع احليل (جراحى آلت جنسى در جهت حذف آن )بدون ميل به كسب خصوصيات جنسى جنس مقابل.

صفحه 20:
‎pr‏ ال ‎See‏ اه یا توهم پنداشته نمی شود زیرا چیزی که همواره از آن برداشت می شود اینست که ببس(« داشته باشد كه وى عضوى از جنس ديكر است .در حالات بسيار ‏معدودى .اسكيزوفرنى و اختلالات هويت جنسى شديد بطور همزمان وجود ‎ee)‏ ا كت ‎Benen‏ ا ا ا ك2 ا 2000 مى كنند كه بطور متناوب آن لباسها را مى يوشند.اين اختلال تنها در مردان دوجنس باز توصيف شده است.مبدل بوشى جنسى هنكام يوشيدن لباس جنس مخالف تشخیص داده می شود که منحصرا در طول دوره اختلال هویت جنسی رخ می بسح 0 ۱ ا ‎Sere eTe Se Ree‏ پوشش زنانه را زیر لباسهای مردانه خود می پوشند.برخی دیگر دارای چنین اختلالى بطور كامل همانند زنان لباس مى يوشند و آرايش مى كنند.

صفحه 21:
ايجاد اختلال هويت جنسى ذو شها شان موده كه در فرايند يك ركد بينجار احور وال فمجزس مهم تلقى مى كردا ذا فوهك همان ‎APE Pn‏ و ‎Peery tetrad‏ ره از بیلرو هامیلتون 19606). ‎gers Tem eck Nae Tee een eye WEST ee ON CTeD ee rei eT‏ 00000 کودکی از الگوی بهنجار منحرف گردد و با والد جنس مقابل هماند سازی کند .( کاپلان 6000 - ‎asl!‏ 03 ‎OES Te eee Te Eo ey Senne ae me EOE ee prin)‏ كردد در موارد خفيف تر ابتلا به اختلال در “©9066 يسران به جشم مى خورد . به طور كلى تصوير يدر ‎ad ess‏ ا اا ل 2 یزیکی خود ار مى دهد . ( ابراهيمى به نقل از ميد راكرز 096662 ) بعضی از کودکان با پیامهایی مواجه می شوند که هویت جنسی مقابل مطلوبتر است و یا آزار دیده و ‎PUR ENN PII cI GEN. are CEC‏ ۱705۹0 طولانى ويا اتسردكى مادر نماكه بسر بجه كوج ممكن أست ‎Ben Cae ee Py‏ ‎US) ay shay sche Ly ele oye a Gad ole ag Jaa Gia sas ols Uist,‏ 2009( یانگین سن پیران در زمان جدایی پدر از خانواده 066 سال و (00 96 پسران در سن 2 سالگی یا كمتر فرار داشته اند ( ابراهيمى ©0966 ) ل ا | دوستان همکاران و نیز حتی پدیده ‎eeny celal) 1 rae en‏ 00 کلی تر نقشها آموختنی هستند ( کپلان 600002)

صفحه 22:
تهايى كه در بين خانواده هاى افراد مبتلا به اختلال و افراد بهنجار وجود دارد عبارتند از : سن پدران معمولا بالا می باشد پیری پدر تعاولات و کنش های عاطفی و هیجانی ضروری برای رشد ‎oe‏ | پدر معمولا در فضای ارتباطات عاطفی درون خانواده فاقد حضور يا تاثیر می باشد ees ee ty ree renee Tee reer sreeey Paes Corie tey ae ee aes en se Be ein ee wie Cp ey ‏دک‎ re ۳ بالعکس . yi gas 1 دن تک پسر بودن در میان چند دختر شدت آسیب را بیشتر می سازد و ۷ ciotre Wie Leer TT peace ‏دیگر در تاریخچه افراد مبتلا به این اختلال حضور دیگر اعضا جنس مخالف بسیار پررنگ و اثیر گذار‎ . ‏ابوده است‎ ا ا ا ۳ ‎PETION‏ 0 شكننده درئد نتيجه إينكه يزوهش به تاكيد بزوهشهاى قبلى مى بردازد كه روابط اين افراد با والدين اختلال دارند و ا 100

صفحه 23:
تشخیص افتراقی 1 1 رد با گسترش تشخ اح اوس ‎Cr‏ ا 2100 ‎ot Tee Ce ann ۹0‏ ل 60 کلیشه ای نیست مانند رفتار (دختر پسر واری)در دختران و یا (زن صفتی )در ‎Cri) BNO eT‏ ا ا ل ل 0 1م نيستند نبايد به آنها عيب و خرده كرفته شود مكراينكه كل سندروم كه شامل افسردكى بارز يا اختلال مى باشد موجود باشد.مبدل يوشى جنسى در مردان علاقه مند به جنس مخالف وو يا دو جنسى براى كسانى اتفاق مى افتد كه رفتار ‎Te See Se TOE eee er On Toe er eee‏ ل ا ا ‎eS aero yes feet C‏ نوع تشخيص صورت كيرد.در افراد مبتلا به اسكيزوفرنى ممكن است به ندرت تفکری درباره تعلق به جنس دیگر وجود داشته باشد .

صفحه 24:
0- دلايلى که برای مداخلا ۳ Wer ED One Te cece ere Pee ۱ eer aaa Ee eet ta tase nec ۳ feeds ‎Se tiC ere) men 20100 00‏ 000 جهارمين دليل اصلى لزوم همكارى با ‎yrs 1h‏ ا 00 ‎ ‎ ‎ee 3 /‏ فردی و خانوادگی برای کودکان و افراد توصیه می شود و درمان همسران توصیه می شود ‎i)‏ 3< ‎۱ LOE) oe tee RL ene ‏زماتي برایکودکانانجام شود که مدرسه را شروح کرده اند چون در سن سالکی کاملا معرژ می‎ ‏د( اينترنت ) ‏فت بيتى كودكان ممكن است در طى زمان و در واكنش. اس پزشکان و با فشارهای 0 ‏ا ‏اينترنت ‏0 ‏دارد دشوارتر است و كنش ی 112110011110 ‎ener)‏ ۲۳۱ ن داده که تا اراخر نوجوانی ‎ops‏ از 1 هویت جتسی بودند دارای نوعی جهت ‏گیری هم جاس بازی با لو جلسیتی. اد ما دون خصوصیتی از ارسیی بویت جسی در حلی که ‎re 7 PES TUS ۳‏ ‎DEMENTIA HI‏ ۱ 6 - در افراد بزرگسال مبتلا به این اختلال دارای عقاید و ا ‎TC:‏ همتت و میل به حوسی کران ‎ae or TERMS Var c‏ ۱ ا ا ا ‎ee‏ ا ‎rea PO Ei‏ ۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
به طور كلى درمانها را در دو حيطه خلاصه مى كنيم : 0255 ©. عملهاى جراحى

صفحه 26:
روانشناسی یا روانشناختی FO Pye ee rin be Cone ep Cem CRTC CE ‏يا يدر براى مداخلات درمانى در كلينكهاى درمانى براى مشاوره رفتارى‎ ‏رويكرد رفتارى ) و بررسى تفكر ( رويكرد شناختى ) را در طى جلسات‎ ( ۱ SR ON fee ee ee reer Rc PE | ROO NO AD TPAC E GuTiCca pe Om IP me ‏و رفتارهای همجنسی را همراه با باز خوردهای ضبط شده بر روی نوار ویدئو‎ ‏را‎ Seen egal ee rey oe CBD "" مداخلات خانواده در فضاى منزل و مشاوره با مربيان مدرسه شامل رويكرد ل ا ‎eee‏ 0 دختر و روابطی که برقرار کرده اند می پردازد ( ابراهیمی -06۴ اینترنت )

صفحه 27:
اقدامات درمانی ۳ در ‎PROG yA EG‏ وارد صحنه می شود که از تقویتهای اجتماعی را برای تقویت زفتارهاى همجنين كه مورد استفاده قرار مى دهد . مثلا در بررسی یک پسر مبتلا در طرح درمانی موسوم به ۸/۵ که نشان دهنده کنترل تقویت ۲ 11111112 افزلیش محتوی مردانه شد و این اطلاعات نشان داد تأثیر فشار سرکوب گراینه ی زنانهتعمیم می یفته ولو انکه رفتار خصوصا درمان نشده باشد .و این ‎Dome TES EI‏ ااا 0 قتار هاش گرفته طوری که همه ( مادر - همکلاسیها و ... ) ظاهر ‎PORCUPINE AUP REC‏ ‎(eyes‏ اه کی ل ‎OF Gia SECT‏ 2 ‎pete we ee)‏ 1 انار ‎Pree eRe i eines itn ray Pern (Ny aN Deen‏ از یک جوان با یک هویت مناسب بود ( اینترنت )

صفحه 28:
۳ مبتلايان به اين اختلال مى توانند اميدوار باشند كه راه نجاتى دارند و أم عمل جراحى ( تعيين جنسى ‎Sr)‏ ا ل ا ال ۱3۱2 اما چون عمل جراحی قطعی است و بازگشت ندارد مواردی باید رعایت گردد شخص بايد به مدت © ماه و كاهى |) سال در نقش جنس مقابل زندكى كند و براى بعضى از ترانس renee Ts 17707 eee om one nee ‏اجتماعی و خانوادگی به مشکلاتی بر مي خورند و حتی در مواردی 2 سال که اگر باز هم خواهان‎ جراحى است اين امر باعث مى شود خطرات ناشى از تغيير جنسيت كاهش يابد ( كايلان 0009© - 0 er eee el cr ete ess Ee nee Ber oS Bre ek eh Es ete ‏در بعضی از ترانس سکسوال ها با اين روش احساس رضایت کرده و فرارتر نمی رود ( کاپلان‎ (8009 ب) در مردان جراحی را برای آلت به مهبل به کاربرده و برای زنان برداشتن ستانها » تخمدانها و به ‎ECan ra eres vee eC NPN Dre rats one oe gery‏ ج) پیگیری بعد از عمل جراحی تعیین جنس دوباره : OS SIC ae PSE Mp Teen ERIC tL mre Seen ior oes Ie eect PASS Pe CE HOSS SACU CES ENON yy Tee oP cea Ed در کل نتایج ل ا ا ا ا ا

صفحه 29:
تحقیقات مواردی را نشان داده که عبارتند از : DS tie ee ies Taek Teel ee Eee STDS Tee eS TC oe en مردان مبتلا به اختلال هويت جنسى كه از لحاظ جنسى مورد توجه مردان قرار ‎ery‏ ا ا | زود هنكام تراز ديكران مى باشد . 000 SSE) WOT TERY eye Tor Seve) ls SSE Tee" بسيار از موارد همراه انتقالات كاهكاهى كزارش شده است ( اينترنت ) ا ا ل ا ۱ ‎en‏ ا ‎eRe‏ ‏تکلیفی روشن به زندگیشان ادامه می دهند ( اینترنت )

صفحه 30:
منابع ۱ at Pee EO ERE YP Ce Pee ON ‏فرهنگ معاصر ۰00 چاپ سوم‎ | eens 8 CS ety) fe Se eae Sy Eger terreno ‏ل‎ = RO See ate ies Tit es eae. SiS eee ere) )©60000© ( ‏»جاب اول‎ Rie ‏ا ا‎ sree 66 ‏:جیار بل‎ ۳ ۱2 Od (este ye SS tae) 666 ‏ایجاد هویت جنسی ؛ دکتر محمد رضا ابرآهیمی / بهار و تابستان‎ 0 ferro ig iets P etc tan os gs : ‏شقلك‎ ‏لته‎ ‎(erate ‏د صر‎ ENR a cee a) aie ‏ممء. أكمع زمممه‎ © ‏مقاله : هويت جنسى جيست؟‎ 02 Ma Ree ۹

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان