پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اختلال کم توجهی_بیش فعالی

ekhtelal-ADHD

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلال کم توجهی_بیش فعالی”

اختلال کم توجهی_بیش فعالی

اسلاید 1: به نام خدا اختلال کم توجهی/بیش فعالیکاپلان سادوک (جلد سوم) فصل 31

اسلاید 2: مقدمه:اختلال بیش فعالی( (ADHDیک اختلال روانپزشکی است که کودکان پیش دبستانی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان سراسر جهان را مبتلا کرده و مشخصه آن الگوی کاهش پایدار توجه و افزایش تکانشگری و بیش فعالی است. بر اساس شرحال خانواده ها، تعیین ژنوتیپ و مطالعات تصویربرداری عصبی شواهد روشنی برای پایه زیستی ADHDوجود دارد.

اسلاید 3: چه اتفاقی در DSMصورت گرفته؟در DSM -5 تغییرات متعددی را درملاک های تشخیصی ADHD در کودکان و بزرگسالان اعمال کرده است. در گذشته علائم ADHD می بایست تا سن 7 سالگی بروز می کرد اما طبق DSM -5 تا سن 12 سالگی خود را نشان می دهد.سه علل این اختلال درDSM -5 شامل : تظاهر مرکب ،تظاهر عمدتا بی توجه،تظاهرعمدتا بیش فعال است. تغییرات دیگرنیز در DSM -5 شامل امکان تشخیص همزمان ADHD واختلال طیف درخودماندگی است.

اسلاید 4: چه علامت اختصاری دارد؟ Attention Deficit /Hyperactivity disorder ADHD چه مکتب غالب برای درمان دارد؟دارودرمانی و رفتاردرمانی

اسلاید 5: چه خصوصیات بالینی دارد؟این اختلال ممکن است در دوران شیرخواری اغاز شود هر چند به ندرت تا قبل از دوره نوپایی تشخیص داده می شود.شیرخواران مبتلا ،در گهواره فعال اند و خواب کمی دارند و زیاد گریه می کنند.در مدرسه ممکن است سرعت پاسخ دادن به سوالات امتحانی را شروع کنند اما پس از جواب دادن یکی دو سوال از فعالیت دست بردارند.ممکن است نتوانند منتظر نوبت خود بشوند و بخواهند به جای هر کس دیگر جواب بدهند.در خانه نیز قادر نیستند حتی برای چند لحظه خاموش باشند. رفتارتکانشی و ناتوانی انها برای به تعویق انداختن ارضا خود از خصوصیات مشخص انهاست چنین کودکانی اغلب مستعد حادثه هستند.

اسلاید 6: خصوصیاتی که بیش از همه ذکر میشود به ترتیب شیوع عبارتنداز:بیش فعالی،کم توجهی(میدان توجه کوتاه ، حواس پرتی،درجاماندگی،ناتوانی برای تمام کردن تکلیف، تمرکزضعیف.) وتکانشگری (اقدام قبل از اندیشیدن تغییرات ناگهانی فعالیت،ضعف سازماندهی و از جا پریدن در کلاس)ویژگی های همراه عبارتند از: نقصان حرکتی ادراکی ، بی ثباتی هیجانی واختلال رشد هماهنگی.اختلال حافظه و تفکر، ناتوانی های اختصاصی یادگیری، نقایص گفتاری و شنیداری.درصد قابل ملاحظه ای ازکودکان مبتلا به این اختلال علایم رفتار پرخاشگری ونافرمانی را نشان می دهند. مشکلات مدرسه هم در زمینه مسائل رفتاری و هم در زمینه مسائل یادگیری اغلب همراه با ADHD وجود دارد. اختلالات یادگیری یا ارتباط همراه که مانع از فراگیری ،اندوزش و نشان دادن دانش می شوند سیر ADHDرا پیچیده می سازند.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید