الهیات، دین و معنویت

اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، قسمت اول زیر نظر مهدی علیزاده فصل ۵-۱

akhlaghe_eslami_mabani_va_mafahim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، قسمت اول زیر نظر مهدی علیزاده فصل ۵-۱”

اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، قسمت اول زیر نظر مهدی علیزاده فصل ۵-۱

اسلاید 1: اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 3: منبعاخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیمجمعی از نویسندگانزیر نظر مهدی علیزادهنشر معارفچاپ 12قم1395

اسلاید 4: تصویر کتاب

اسلاید 5: کلیات

اسلاید 6: مقدمهدانش اخلاق بحث از زشتی ها و زیبایی های روح و منش بشر است و به خواهش ها و اعمال انسان تعمیم می یابد. دغدغه اخلاق رشد و تعالی بشر است.

اسلاید 7: اخلاق اسلامی در رویکرد عمومی دین همان شکوفایی فطرت است که بر شناخت خاصی از انسان استوار می گردد.

اسلاید 8: انسان شناسی اخلاقی، انسان شناسی تحولی است بدین معنا که انسان در حال حرکت و در حال شدن را موضوع بررسی خود قرار می دهد. مهم ترین مبانی اخلاق مبنای انسان شناختی و مبنای غایت شناسی است

اسلاید 9: جایگاه اخلاق در دینآموزه های اسلام شامل سه بخش است: 1- عقاید: توصیفی از آفرینش با بیان مهم ترین عناصر آن که به تفسیر آغاز و انجام هستی می پردازد. 2- اخلاق: نظام ارزشی و هنجاری که انسان باید اعمال خود را برای دستیابی به کمال، براساس دستورها تنظیم کند3- فقه: از نظام بایدها و نبایدهای حقوقی بحث می کند که برای تنظیم قانونی روابط اجتماعی شکل گرفته است.

اسلاید 10: تعریف اخلاقاخلاق در لغت، جمع خلق به معنای سجیه یا صفت پایدار در نفس است و دراصطلاح دانشی است که به بیان اوصاف ارزشی افعال و صفات اختیاری و راه کسب یا اجتناب از آن ها می پردازد.

اسلاید 11: موضوع گزاره اخلاقی امری اختیاری است؛ زیرا ارزش اخلاقی مبتنی براختیار است و بدون فرض اختیار، امکان داوری اخلاقی وجود ندارد.

اسلاید 12: گستره دانش اخلاقعلم اخلاق شامل چند حوزه است:1-اخلاق بندگی: هنجارها یا ناهنجارهایی مثل ایمان، خوف، کفر و بی اعتمادی به خدا که به رابطه انسان با خدا مربوط می شود. 2-اخلاق فردی: ارزش های اخلاقی مربوط به حیات فردی انسان هاست که آدمی را فارغ از رابطه با غیر در نظر می گیرد؛ مثل فضلیت های صبر و حکمت وتوکل... و رذیلت های پرخوری، سبک مغزی و...

اسلاید 13: 3-اخلاق اجتماعی: ارزش ها وضد ارزش های حاکم بر رابطه فرد با سایر انسان ها مثل عدل و احسان یا حسد و تکبر.4-اخلاق زیست محیطی: احکام ارزشی حاکم بر مناسبات انسان با طبیعت.(گیاهان،حیوانات، مراتع ،جنگلها،آبها،خاک...)

اسلاید 14: تربیت اخلاقیفرآیند درونی سازی ارزش های اخلاقی و شکل گیری شخصیت انسان براساس ویژگی های انسان کامل است. اخلاق، پرسش از ماهیت ارزش ها، و تربیت نیز پرسش از کیفیت دستیابی بدان را پاسخ می گوید.

اسلاید 15: فصل اولانسان شناسی

اسلاید 16: سرشت انسان سرشت انسان مهم ترین مبحث انسان شناسی است. نظریه فطرت بر سرشت واحد الهی و تبدیل ناپذیر همه انسان ها تاکید داشته و به جهان نگاهی مثبت دارد.

اسلاید 17: ساحت ها و قوای نفسروح انسان حقیقتی غیر مادی و ملکوتی است که برای آن تعابیری چون جان، نفس، قلب نیز به کار میرود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید