الهیات، دین و معنویت

اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، زیر نظر مهدی علیزاده فصل ۱۰-۶

akhlaghe_eslami_mabani_mafahim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، زیر نظر مهدی علیزاده فصل ۱۰-۶”

اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، زیر نظر مهدی علیزاده فصل ۱۰-۶

اسلاید 1: اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 3: منبعاخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیمجمعی از نویسندگانزیر نظر مهدی علیزادهنشر معارفچاپ 12قم1395

اسلاید 4: تصویر کتاب

اسلاید 5: فصل ششمنقش اخلاق در شکل گیری جامعه مطلوب

اسلاید 6: مقدمهاساسا انگیزه انسان ها از زندگی جمعی و تشکیل اجتماعات، بهره مند شدن از منافع حیات اجتماعی است.انسان تنها و به دور از جامعه، زندگی پر مشقتی دارد.کشف بزرگ نیاکان ما برای راحت بودن زندگی اجتماعی،اصل تقسیم کار اجتماعی بوده است.

اسلاید 7: گم شده های انسان در زندگی اجتماعیانسان ها در پناه جامعه در پی چند گمشده مطلوب بودند: 1- مخاطرات و تهدیدات کمتر 2-اختیار، آسودگی و برخورداری بیشتر 3-رسیدن به تعالی و خود شکوفایی افزون تر

اسلاید 8: 1- مخاطرات و تهدیدات کمتر یکی از معیارهای مهم برای رسیدن به جامعه مطلوب و کاهش مخاطرات و تهدیدات،امنیت اجتماعی است .برای ارتقای این معیار در بخش های مختلف،نقش اخلاق ،یک نقش کلیدی میباشد.

اسلاید 9: الف -امنیت اجتماعی1-امنیت جانییکی از حمایت های اولیه ای است که هر جامعه در برابر شهروندان، متعهد به تامین آن است عوامل تهدیدگر این شاخص عبارت است از: ستیزه جویی و منازعه تند انتقام جویی و تشفی خاطر رقابت های شدید و ناسالم کارشکنی و ماجراجویی

اسلاید 10: 2-امنیت مالیامنیت اقتصادی از شرایط اصلی استمرار حیات اجتماعی و سلامت و پویایی جامعه است. از آسیب های تهدید کننده می توان به دزدی، کلاه برداری و تقلب و... اشاره کرد

اسلاید 11: 3-امنیت حیثیتی پشتوانه ای عمومی و فراگیر وجود دارد که همه بدان نیازمندند و آن میزان مقبولیت عمومی“ یا اعتماد پذیری ماست که عرفا بدان آبرو یا حیثیت گفته می شود. با این وصف بدیهی است که صیانت از آبروی اعضای جامعه برای ادامه زندگی اجتماعی اهمیت دارد.

اسلاید 12: رذیلت های اخلاقی مخل حیثیتعواملی که بی اعتمادی گسترده ای در جامعه ، پدید می آورد از این قرار است: سخن چینی،سعایت افشای سر،قضاوت بی مدرک شهادت دروغ،هتک حریم خصوصیبهتان و افترا،صحنه سازیشایعه پراکنی

اسلاید 13: امنیت حیثیتی در کتاب و سنترسول خدا ص:هرکس از آبروی برادر مسلمانش دفاع کند،حتما از اهل بهشت نوشته می شود. (امالی شیخ طوسی ص233)حرمت مومن همچون خون اوست.(کافی ج 2 ص 359)

اسلاید 14: ب) فقرزدایی و گسترش رفاه عادلانهملاک های برتری اجتماع انسانی، در اختیار گذاردن امکان بهره مندی بیشتر از رفاه و آسایش و امکانات مادی برای اعضای خود است. هر چه این تنعم کاستی یابد و سهم شهروندان از رفاه و آسایش کمتر شود و فقر بیشتر دامن بگسترد، اجتماع انسانی رفته رفته فلسفه وجودی خود را از دست می دهد و تصویر جامعه مطلوب در ناامیدی محوتر می گردد.

اسلاید 15: اصل رفاه و برخورداری معقول همراه با گشایش و فزونی، مادام که در سیر حیات طیبه باشد، در اسلام به عنوان ارزش به رسمیت شناخته شده است. امروزه در شرایط بین المللی، قدرت اقتصادی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده اقتدار سیاسی به شمار می رود. لازمه عمل به قاعده نفی سبیل حرکت به سوی کسب قدرت اقتصادی است.

اسلاید 16: توسعه نیافتگی عادلانه رفاه مادی در سه صورت پدید می آید:1-تولید نشدن ثروت در جامعه2- تثبیت نشدن دارایی های تولید شده که به همین رو ناپایدار است و از بین می رود 3- توزیع نشدن عادلانه دارایی ها وفرصت ها

اسلاید 17: رفاه در کتاب و سنتامام سجاد عتوسعه دادن زندگی و امکانات آن از اخلاق مومنان است.(کافی ج2 ص241)بیشترین خشنودی خدا از آن کسی است که خانواده خود را بیشتر در رفاه و آسایش قرار میدهد(بحار ج103ص279)

اسلاید 18: ریشه های اخلاقی عدم تولید ثروتبرخی از ریشه های اخلاقی-تربیتی صورت اول، یعنی تولید نشدن ثروت در جامعه برین شرح است: 1. نبود بینش اخلاقی صحیح: درک نادرست از برخی آموزه های اخلاقی (زهد و توکل) در طول تاریخ یکی از عوامل رکود فعالیت های تولیدی و کم شدن نشاط اقتصادی است.

اسلاید 19: 2-سستی و ناشکیبایی برخی از ملت ها در برابر سختی ها و ناملایمات چنان پایدار نیستند. و برخی دیگر به سخت کوشی و کار زیاد خو گرفته اند. بی قراری و نا شکیبایی طبعا تن آسانی و تنبلی در پی خواهد داشت. امام کاظم فرمودند:سستی و تنبلی بهره آدمی را از دنیا و آخرت از کف او می رباید.(بحار ج66ص395)

اسلاید 20: 3-بی تدبیری یکی از پایه های زندگی فردی و اجتماعی تدبیر برای رفع نیازمندی های امروز وآینده است که در زندگی فردی از آن به عنوان عقل معاش و در سطح کلان جامعه نیز از آن به برنامه ریزی یاد می شود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید