صفحه 1:

صفحه 2:
نکارنده: کار شن رشنا سی ارشد شما ره داند ‎Ge‏ استادمربوطه

صفحه 3:
مفهوم اخلاق اخلاق یعنی رعایت اصول معنوی و ارزش هاپی که بر رفتار شخص یاگروه حاکم است و تمیزدهنده درست ازنادرست است. اخلاق ارتباط نزدیک و تنگاتتگی با ارزش ها دارند. اصول اخلاقی به عنوان ملاک افراد دربروز رفتار و برقراری روابط و انجام امورات فردی و اجتماعی و ستاژنبانی الستان:ها اس

صفحه 4:
اخلاق اسلامی | ‏علم اخلاق روح ان انى | ت» اما جسم اذ ان و رفتارهای او مو آداب‎ bye ‏وقتی یک عمل را فضیلت اخلاقی یا رذیلت اخلاقی می گویندکه ازحالت های نفسانی‎ ‏حمایت کند.حالت های نفسانی باید به طوری در نفس انسان اثرکرده باشد که به آسانی‎ ‏قابل حذف نباشد. باید اعمال اخلاقی بدون فکر وتامل ازانسان صادرشود. یعنی عادت به‎ کارخیر داشته باشد.

صفحه 5:
اخلاق به مجموعه ای ازبایدها ونبایدها گفته می شود که مبتنی برفطریات و از بدیهیات عقلی بشراست. ازمنظرقرآن اخلاق یکی ازمهم ترین هدف های پیامبران است.زیراسعادت انسان در گرو پایبندی به اخلاق الهی است تا جایی که پيامبر اکرم(ص) هدف ازبعئت خودرا تکمیل مکرمات اخلافی بیان فرموده اند. ‎cam le]‏ لام مکارم الاخلاق ‎FS}‏ يلاق ‎

صفحه 6:
انسان و اخلاق ازدیدگاه اسلام و مکاتب غربی منزلت انسان در دیدگاه مکاتب غربی به میزان قابلیت های مادی, فیزیکی و اقتدار اوست و ماهیت انسان را با تاکید بر بعدمادی و روانشناختی مطرح می کنند در حالی که منزلت انسان در مکتب اسلام. میزان ارزش های معنوی و اخلاقی اوست.

صفحه 7:
مکتب اوماتيسيم کهنکتنی باانگزقمانی,واتجربی؛انست» ان مکتب منشابی بند و باری و آزادی بدون قید وشرط امروزدنیای غرب است.

صفحه 8:
مکتب اومانیسم دارای ویژگی های زیر است: انسان دوستی و انسان پرستی وجدان انسان ملاک اخلاقی خیر وشر است. انسان باید دربرابر وجدان خود پاسخگوباشد. آزادی یعنی انتخاب براساس امیال نفسانی وبی بندوبار وبدون قید وشرط. اراده انسان اراده مطلق است. هدف بقای انسان تاکیدبرشناخت عینی وتجربی

صفحه 9:
اهمیت و جایگاه اخلاق درمدیریت ضمانت ارتقا عملکرد و فعالیت شرکت به میزان قابل توجهی به نحوه ایفای مسئولیت مدیران بستگی دارد . بنابراین آنچه که مدیران انجام می دهند تاثیر قابل توجهی درعملکرد شرکت دارد. احکام اخلاقی اسلام الهی و مبتنی بر فطرت انسانی انسان ها تدوین شده است. احکام اخلاقی اسلام تمام خواسته هاء نیازها و اهداف انسانی و اجتماعی را دربردارد.

صفحه 10:
عصار باتوجه به تحولات بنيادین و پرشتاب درعرصه تجارت. اقتصاد. سیاست ومدیریت و به ویژه در دهه های اخیر کارآمد بوده:و همچنان اعتبار بالایی دارد ودر آینده خواهدداشت.

صفحه 11:
فساد اداری به اقداماتی اطلاق می شود که ناشی از بکارگیری قدرت و توان سازمان های دولتی و باوابسته به دیلت برای کسب منافع مالی فردی ‎Ley‏ گروهی است. نتایج فساد اداری به تطورطبیعی:مقللق فضالم ورستاقع: آنحاه مردم آسبت‌شناة آداری عموما دراشکال رشوه. خویشاوندگماری» پارتی بازی و تعارض منافع روی می دهد.

صفحه 12:
ارتباط تنگاتنگی میان عوامل اثرگذار بر رفتار وعملکرد اخلاقی وپیامدهای اخلاقی وجود دارد.به عنوان مثال اختیارات سمت به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بررفتاراخلاقی مطرح شده است. ~~ gr ‏هه‎ or

صفحه 13:
همچنین روشن نبودن اهداف وابهام درهدف می تواندبه فساد اداری منجرشود. نظام پاداش نیزدرسطح عوامل اثرگذار می تواند به تقدیر مناسب ازمشارکت های کارکنان کمک کرده و بدین سان زمینه بروز رفتار و افعال اخلاقی رافراهم ساخته و سلامت اداری سازمان را ارتقا

صفحه 14:
دامنه اخلاق اخلاق به حوزه خاصی محدود نمی شود بلکه درتمامی حوزه های فردی و زمینه های اجتماعی. سازمانی وحکومتی باید به اصول اخلاقی توجه شود. دراین صورت است که اصول اخلاقی موجبات سعادت مادی و معنوی انسان را فراهم می کند.

صفحه 15:
اهمیت و منزلت اخلاق در روایات اسلامی روایات اسلامی سوره شمس. آیات ‎٩‏ و ۰ قد افلح من زکیها و قدخاب من دسیها آبه ۷۰ سوره اسر لقد کرمنا بنی آدم و حملناهم فی البر و البحر و _ تفضیلا آمام علی (ع): حکمت ۹۵ نهج البلاغه :«لا بقل عمل مع التقوی» اهم من الطیبات و فضلناهم علی کثیر ممن خلقنا ts هركس ‎aa Shee‏ شد- و آن كس كه نفس خويش را بامعصيت و كناه آلوده ساخت. نومید و محروم كشت. محققا ما فرزندان آدم را تکریم نمودیم و آنان را درخشکی و دريا به راه انداختيم وأز مواد با آنان روزى داديم و آنان رابه بسيارى از آنجه کرده ایم. برتری دادیم: آرزش هرکار به اخلاقی بودنش است نه به زیادی آن .هیچ عملی با پرواداری کم محسوب نمی شود.

صفحه 16:
| پیامبر آکرم (ص): «انما بعشت لاتمم مکارم الاخلاق» سوره لقمان, آیه ۱۲ « و لقد آتينا لقمان الحكمه ان اشكر لله» آمام علی(ع): «حسن الخلق للنفس وحنین الخلق للبدن» «ان الله يامر بالعدل و الاحسان»(قرآن. نحل ‎)٩۰‏ قبما رحمه من الله لنت لهم ولو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك فاعف عنهم و استغفرلهم و شاورهم فی الامر.(آل عمران۱۵۹۰) تنها براى تكميل فضائل اخلاقى مبعوت شده ام بدين سان نشانه هاى خود را براى كروهى كه تفكر مى كنند شرح مى دهيم. ما به لقمان حكمت (ايمان واخلاق) آموختيم (وبه اوكفتيم) شكرخدا رابه جا أور. خوى يسنديده از آن نفس و روان است و زيبايى آفرينش از أن بدن. همانا خداوند به انصاف ونيكوكارى فرمان مى دهد. أى بيامبر به بركت رحمت الهى دربرابر مردم ترم و مهربان شدى واكر خشن و سنكدل بودى. مردم از اطراف تو پراکنده می شد: .بس أن هارا ببخشٍ و برای آن ها آمرزش بطلب و در کارها باآن ها مشورت

صفحه 17:
اصول اخلاقی و ارزشی در نیج البلاغه درنهج البلاغه بر عقلانی بودن ماهیت اصول اخلاقی و ارزشی تاکید شده است.در نهج البلاغه اصول اخلاقی و ارزشی از دایره عقل خارج نیستند بلکه منطبق بر ادراک عقلی هستند و رعایت نکردن آن ها در امورات زندگی موجب خدشه دارشدن عقل و انديشه نيز می گردند.

صفحه 18:
شاخص و معیار ارزشگذاری در اخلاق شهیدمطهری می فرماید: در تربیت دینی مفاهیم اخلاقی مفاهیمی غنی است که مبنا و منطق دارند مانند حق مدار,عدالت طلب. صلح طلب. همزیستی, عفت. تقوه معنوبت, راستی» درستی وامانت آیا می توانیم از غیر راه خداشناسی و معرفه الّه برای اخلاق منطق مستدل پیدا بکنیم؟ پشتوانه و اعتبار همه این مفاهیم خداشناسی است.

صفحه 19:
ارزش های اخلاقی از منظر اسلام با توجه به متون اسلامی» ارزش های اخلاقی را در سه دسته قرار می گیرند: ۲ اخلاق فردی کارگزاران ۲ اخلاق اجتماعی کارگزاران اخلای دینی کارگزاران

صفحه 20:
اسادة زيستي سعه صدر وجدان کاری ۲۰ ‏انعام / ۳۲,حدید/‎ YO Jab ارعد/ 15. شمس/ ‎V‏ اخلاق فرد ; ‎SPs‏ تواصع و فروتنی آمانتداری خوش بینی ‏سخاوت و بخشثر ‏مهربانى و خوش اخلاقى ‏آل عمران/ 185 رحمن/ ۰۵ انفطار/ ۶ لقمان | ۱۸ بقره/ ۲ قصص / ۲۶ احزاب/ 37 توبه| ۶ حشر 5 بقره/۲ ‏هود/ ۰۷۵ آل عمران/ ۱۳

صفحه 21:
اخلاق اجتماعی قدردانی قاطعیت عفو و گذشت خیرخواهی ودلسوزی وفاداری کهف/ ۵ شعراء/۱ ۹٩ ‏تویه|‎ WF Loe ۵ ‏پونس| 1:۴ انعام[‎ ۲ ‏آل عمران/ ۱۳۴ نور]‎ هود/ ۳۶.نساء] ۷۹ آل عمران/ ٩1۵نمل۲1‏ آل عمران/ ‎1۵٩‏ آل عمران/ 1۵۹

صفحه 22:
we SEI EEE eres ‏تقوا و اخلاص در عمل‎ عبادت(نماز. روزه. دعا ‎(ag‏ ایتار صداقت عدالت محور ایمان به خدا توکل و توسل به خدای متعال نمونه آيات قرآن اتعام / 181 انبیاء] ۲۵ بقره] ۲۰۷ مریم/ ۴۱ تحل[:٩‏ بقره۴ آل عمران, آیه ۱۲۲ و ۱۶۰آمانده. آیه ۶۲

صفحه 23:
مواتع رشد اخلافی در مدیریت از دیدگاه اسلام

صفحه 24:
آثار و پیامدهای بی توجهی به اصول اخلاقی در سازمان ها پیامدهای بی توجهی به اصول اخلاقی مدیران در سازمان ها را می توان به دو بخش عمده پیامدهای فردی و پیامدهای سازمانی 6 9 4 CONSEQUENCES @n @

صفحه 25:
اخلاق گرایی و شاخص های آن در مدیریت اسلامی . * اخلاق گرایی در مدیریت می تواند تمام جنبه های فکری و عملی مدیران را متاثر سازد. شاخص های اخلاق گرایی عبارت است از: ۲ ایمان و عمل صالح خصوصی ۳ یمان و عمل صالح اجتماعی(عمومی) ” ايمان و عمل صالح كارى(اخلاق كارى)

صفحه 26:
شاخص هاى اخلاق كار 2 منظوراز اخلاق كارء ميزان تعهدفرد درصرف انرزى ذهنى و روانى و فيزيكى درانجام وظايف است براى اندازه كيرى و سنجش اخلاق کار ازشاخص هاى زير استفاده مى شود: ” شاخص مادى ” شاخص هاى اجتماعى ۷ شاخص های معنوی

صفحه 27:
عوامل موثر براخلاق ۰ اعتقادات ۰ تعهدذهنی ۰ سابقه خدمت ۰ نگرش ۰ انتظارات عوامل فردی موثر بر اخلاق کار ‎Se‏ ۰ تحصیلات ۰ اعتمادبه نفس ۰ از خودبیگانگی نیروی کار

صفحه 28:
عوامل اجتماعی موثر بر اخلاق کار عوامل سازمانی موثر بر خلاق کار فرهنگ عرف جامعه(فرهنگ) جو کار عوامل اقتصادی ومالی (عدم تناسب کار با دستمزد) سیاست ها و خط مشی ها سبك مدیریت

صفحه 29:
عوامل موثر بررفتار اخلاقی کار کنان در سازمان عوامل تاثیرگذار بررفتار اخلاقی کارکنان را می توان درسه طبقه کلی جای داد:

صفحه 30:
عوامل سطح كلان © سطح كلان مربوط به فاكتورهايى است كه درمحيط خارجى سازمان وجود دارند. اين عوامل عبارتنداز: > فرهنگ < عوامل اقتصادی < عوامل سیاسی 2 عوامل فن آوری مذهب * عوامل قانونی

صفحه 31:
عوامل سطح میانی سطح میانی اشاره به فاکتورهای سطح سازمانی دارد. این عوامل عبار رقابت نظام پاداش اصول رفتاری خصوصیات شغلی ‎gle‏ فرهنگ سازمانی اهداف سازمان رفتارمدیران جو سازمانی ‎Sagar SI‏ ارزيابى عملكرد كاركنان الكو

صفحه 32:
عوامل سطح خرد © سطح خرد اشاره به فاكتورهاى سطح فردى دارد.اين فاكتورها در درون كاركنان سازمان جاى دارند .اين عوامل عبارتنداز: نگرش قصد قدرت نفس مرکز کنترل و نظارت وایستگی دموگرافی تاثير والدين سطح توسعه اخلاقی ارزش ها باورها

صفحه 33:
منابع اخلاقی کار گزاران و مدیران از نظر اسلام الگوی حکومتی تیار اساتم «صن» نیع اخلاقی کارگزاران و مدیران اگوی حکومتی اگوی حکومتی ‎cores is | OUR‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
12,000 تومان