صفحه 1:
صفحه 2:
وقتی از اخلای رسانهای سخن به ميان میآیت ابتدا این عستا به هن خطور میکند. که روی
سخن یا صاحیان رسانههای جممی است؛ اما امروزه یا پیدایشض فتّاوریها و قرصتهای جدید
ارتياعلى أن عملم رساتدساى ماملى. اعالاق رشاتماي وارد مزعلة کازهای bas og Le Fl أسحد
Glia. يلبق etl عرد حرلد كنيف ها و pee elas lela dle» Ae Lines
حوزهدهای وسیعتری يا موضوع رعایت اخلاق وسانهای روبهرو هستد.
اخلاق وساتهای» اسری حروتی و با اززشضا عرتیظ است؛ مدین معهوم حرو أبنت که ستبوند
قواعد و اصول اخلاق یاید توسط قرستتدة پیام رسانهاءی رعایت شود. متشاً اروشها خاتوادهه
تكن بو Dosey ate 9 Gaia aes alia هنود
صفحه 3:
٩ ۰ ۳ > رد
yy
۳
ve
"۵
per Ae وى رن gine gy Ge ee ae ae pee ay en
گروه تامیرده در جدول قیل است؟ شما میتوانید یک گروه یا هر حو گروه را عللامت بزتید.
در کلاسن پرداشت:خوت :را از هر گزاره و مصدای.آن .با دیگران در میان. یکذارید. ces:
آیا عقاوحی بین دیدکامها وجود. ذارد؟ در صورت پاسیخ مغبت. این تقاوت تاشتی از چیست:
Saas ie از
Goat مردم در دستیابی ید اطلاعات ساززنده و مقيد
وعایت نيه هاى ادب و احترام در he Ade
سیسداری و تیاعت در تقل راعست ها
حارج ازع ao een ye فطع کی کی
Bees SSeS
حودداری از مر و خدعه در تولید ببام
حقظ حریم خصوصی قرد و حرمت نامع
اتتقاد بیطرغاته از توقیدات. رسای با رورت AP
برحيز از حركوته عمل حارج از چارچوب ارزیهای دیتی و انساتی
تعیب به خیر و وب و بازداری از شبر و بدی
توخه یه آتار و پیاسد تولید ور انتتار بیام.
رحس 1ق صایمساز ی و عدا يعسير! كتى
صم وري سس ر وو SSS تسن
پرهیز از یازتتیر پیام یدون پررسی سمت بر اعتیار آ
صفحه 4:
با بررسی پاسخهای خود ملاحظه میکتید که رعایت ارزشهای اخالاقی هم برای رساتههای
جمعی و هم یرای افراد ضرورت alo
به اعتقاد بيشتر صاحبتظران حوزة wily اخالاق رساتدائ اكريه تابح اصول و قواعدی کلی
و جهانتمول استه يه سيب ريشه داتتن آن در مجموعه اررض هاى درون جاممه. مىتواتد از
جامعه و قرهتگی به جامعه و قرهنگ ديكر متقاوت و متغيّر باشد. ازاين رو تدوين اصول كلى اخالاق
SES, ی قیفر نگیو عاسته اهاز نات ی دج وساي عات وه و[ 3
إمشة] ددبت عرد
آيا مىتوانيد مصداق برخى از بىاخلاقىها را در قضای رسانهای تام بیرید؟
سر كرمىهاى بيهو
ple ste
و
آیا میتوانید برای امر به معروف و نمی از متکر در قضای رسانهای چتد مثال بزتید؟
رای سماضرت در فعای سجازی کدام آداب و قوانین اغلاقی و اجتماحی را باید رعایت کرد؟
صفحه 5:
t موم
oo"
ete
o> سر
استقاده از عبارات تایسند در قصای مجازی تموته ای از ی اخلاقی رسانهای
امام على عليهالتتللام در باب مستوليت اقراد در
پرایر کلام خويش مىفرمايده «تا زماتی کد
كقتارى را بر زبان ترادهای آن کلام و كفتار
تو است؛ ولی زماتی كد آن را اتظهار
صفحه 6:
محتوای محرماته.
میاعالاقیهای رساتهای کاهی نید محرساته پسدا میکنند و از نسوتدهای جتوای مسحرماته.
یه شمار میآي
عتاوين. م تسوتهای از ضوفی سجرمانه وا در دول زير مشاهده ع كديفا
الف) مستو! علید خشت و اقللاق عنمومى
وا اه تست تلا
اج سستوا علید امتبت و آسابتن حمورمی.
122577 72۲۳7 See
دولتی و عمورمی
te ممع آمن كد مااي ور كاب تفاع
eae, وه هد شترا مر ی
راک بات ی
Seas
ا es ee
مرتیط با Gin
al Gleeson net oi
ee Sere سلجي
SS ee
See Gos ای Ga
ees
SEEN ag lee shee
Bess
pene aie AE gle A أو تي
ait
Sela pale
ae افراد رو گریبها چد ارتکابب اعمالی هلید امتوتن Set rt
ماقم سور سای الوات مز_هاعل با خارج از شى
اعانت داهج beeing Lal ly یی و یرم
اتسار با در دسترس قراو دادن مستوای علوی آموحی دسترسی غیرمیماز
Lin ye Be a, Ce alee is
رایانای و سخایراتی-
l= Ss See
عبيل العف هر قطم- تشرميه أمواق حدومي. اركشاء السلا کم دار ی
قاجاق مواد مخدرء قاجاق مشرويات الكلى و غيره.
EW ign crise col cel ele سرمسندمی hel
سود ةد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلاعی
Sa eee
هو
ou
عشار حركونه مطلب علیه تامزدهای اتتخاباتی و با اتشار مطالبی خلاف
وافح ال بر اتصراف تامزدهای اشخایات ریاست جسهروی
برای اکاهی و شرت کامل مصادیق موی مجرمانه یه مکانی زعر مراجسه تتید.
http: sAwww.cyberpolice.ir/page /2551
صفحه 7:
صفحه 8:
اکتون که در زميتة سواد رسانهای تواتامي
سقتساتی. لب کرفها ند امکارن. ارتفا از این
مرحله به مواحل یالاتر وا هم دارید. قراموخن
تکنید که در پرایر دیگران مستولاي
ps as eats :ان موه سوبس بعابنتیی .را
كنب suse
برتامههایی را که بهتر است پدر و مادر عزیزتان
هم مهارت استفاده از آثها را بیاموزتد. قیهرست
کنید و زمانهایی را به آموزش اين برتامدها
اختصاص دهید
وعفاكيم قوب يوذب
درسم حوب يود -
كارم رو پرتاسه يود ..
تو میهموتیها تو جسم بودم
خوايم يه سوقم يود ..-
اگر دیدی جواتی بر درختی تکیه کرده
بدان وایهای مقتص Lee کوده!
این لطیقهها ید کدام نکات رژيم مصرف اشاره دارد؟