صفحه 1:
صفحه 2:
تا خا ول101]1101]111011100100100011]]
ات0000
جورب
ميرزا بابا مطهرى نژاد
صفحه 3:
در آااستاد | آمعرفی
اس
صفحه 4:
میرزابابا مطهرینزاد
متولد ۱۳۲۸ لیسانس ریاضی. فوق لیسانس مدیریت ارتباطات
طی دورههای متعدد ا
باطات: مدیزیت. تجزیه و تحلیل سيستم ها
ماه حضور در جبهههایجنگتحمیلی 12
۴ سال مدیریت ستادی و کلان و ۱۵ سال سابقه تدریس, تألیف و پژوهش
مدیر موسسه فرهنگی, هنری کوکب شب
مدیر مسئول هفته نامه باور
نايب رئيس انجمن روابط عمومى ايران
مدير مسئول ماهنامه روابط عمومى
مدرس دانشگاه
صفحه 5:
خلاصهای از سوابق و تجربیات
مدیرکل روابطعمومی وزارت پست. تلگراف,تلفن و شسرکت
مخابرات به مدت ۱۴ سال
مدیر مسئول ماهنامه پیام پست و مخابرات با اجازه
انتشار عام و گیشهای و انتشار ۸۱ شماره ماهنامه طی ۸ سال
موسس و مبتکر طرح گسترش فرهنگ ارتباطات و مجری
طرح برای ۴ سال
موسس و مبتکر مرکز پژوهش ارتباطات در دانشگاه علامه
طباطبایی با مشارکت وزارت پست و تلگراف و تلفن
مدیریت کمیته نمایشگاههای هفته دولت سال ۱۳۷۵ و
دریافت لوح تقدیر معاون اول محترم ریاست جمهوری و
لوح تقدیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
صفحه 6:
9 از اعضای موسس کمیته انصار المجاهدین وزارت
بست و تلكراف و تلفن و بىكيرى تامين مسكن خاتوادة
شهداى مخابرات و بست در سراسر كشور و ميبكر و نوا
اجرایی اردوهای زیارتی. فرهنگی خانواده شهدای وزارت
پست. تلگراف و تلفن به مدت ؟ سال
9 مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامی در دوره وزارت دکترمهاجرانی ۱۳۷۸ و ۱۳۷۷
9 مربی آموزش در مرکز آموزش مخابرات ایران از سال ۱۳۷۵
صفحه 7:
8 عضو موسسین انجمن روابطعمومی ایران و اخذ مجوز
فعالیت از وزارت کشور در سال ۱۳۶۹
© عضو على البدل هيات مديره اولين دوره فعاليت
انجمن روابطعمومى. منتخب اعضا. سال ۷۱ تا ۷۳
© عضو اصلى هيات مديره سومين دوره فعاليت انجمن
روابطعمومى: منتخب اعضا سال ۷۵ و احراز سمت رياست
انجمن روابط عمومى منتخب هيات مديره به مدت دو سال
© عضو موسسين انجمن روابط عمومى ايران و اخذ مجوز
فعالیت از وزارت کشور در سال ۱۳۶۹
© عضو على البدل هيات مديره اولين دوره فعاليت
انجمن روابط عمومى. منتخب اعضا. سال ۷۱ تا ۷۳
عضو هیات مدیره دومین دوره فعالیت انجمن
روابط عمومی, منتخب اعضا. سال ۷۳ تا ۷۵
صفحه 8:
عضو اصلی هیات مدیره سومین دوره فعالیت انجمن
روابطعمومی. منتخب اعضا سال ۷۵ و احراز سمت ریاست
انجمن روابط عمومى منتخب هيات مديره به مدت دو سال
عضو اصلی هیات مدیره در چهارمین دوره فعالیت
انجمن روابط عمومی. منتخب اعضا سال ۷۷
انتشار یکصد مقاله گفتگو در زمینه روابطعمومی و
اطلاع رسانی
طراح و مجری طرح پنجمین دوره انتخابات
روابط عمومی برتر سراسر کشور به سفارش معاون امور
مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
عضو شورای عالی برنامهریزی روابط عمومی سازمان
بازرسی کل کشور سال ۱۳۷۵
صفحه 9:
عضو پاسخکوی هیئت داوران انتخاب روابط عمومى
برتر وزارت جهاد در سالهای ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵
مدیر مسئول ماهنامه روابط عمومی که از سال ۱۳۷۹
اانتشار آن آغاز و تا کنون ادامه دارد
© مدير مسئول موسسه فرهنگی هنری روابط عمومی و
کانون آگهی و تبلیغات روابطعمومی
مشساور روابط عمومی وزارت نفت و عضو کمیته
طرح و برنامه روابطعمومی سال ۱۳۸۱
عضو هیات داوران انتخابات روابط عمومی برتر
صنعت نفت سال ۱۳۸۱
دبیر جشنواره مطبوعات استان سمنان سال ۱۳۸۰
مدیر روابطعمومی و ستاد خبری پنجمین نمایشگاه
بینلمللی خودرو تهران (تير ۱۳۸۲)
صفحه 10:
مدیر روابط عمومی و ستاد خبری سومین نمایشگاه
بینالمللی صنعت تهران (مهر ۱۳۸۲)
3 مشاور و عضو گروه برنامهریزی روابطعمومی شرکت
ملی نفت ایران. ۱۳۸۲
صفحه 11:
ad
عدرس اصول و فدون روابط موه ی در تحص 33
أموزشى انجمن روابطعمومى بعدت ٠١ شال
مدرس جامعه شناسى تغييرات اجتماعى در دانشكده
علمی کاربردی فرهنگ از سال ۱۳۷۹
مدرس اصول روابط عمومی در دانشکده علمی, کاربردی
فرهنگ از سال ۱۳۷۹
مدرس اصول مدیریت و سرپرستی روابط عمومی در
دانشکده علمی کاربردی فرهنگ از سال ۱۳۷۹
مدرس دوره معرفست شناسی روابط عمومی در مرکسز
آموزش مدیریت دولتی کرمان سال ۱۳۸۱
مدرس دوره اصول و مدیریست روابط عمومی در مرکسز
آموژش مدیریت دولتی از سال ۱۳۸۲
صفحه 12:
ae
مدرس دوره مهارتهای ارتباطی ۱ و ۲ مرکز آموزش
سازمان آسب و فاضلاب استان تهران و مرکز آموزش
مخابرات ايران
مدرس مهمان. روابطعمومى كاربردى دانشكده خبر
در اصفهان و شیراز ۱۳۸۲
مدرس مهمان. روابط عمومی کاربردی سازمان مدیریت
صنعتی در شیراز ۱۳۸۱
مدرس مهمان, روابطعمومی کاربردی سازمان جنگلها
مراتع در کرچ ۱۳۸۲
صفحه 13:
© سمینار اطلاع رسانی- دانشگاه اصفهان ۱۳۷۲
© سمینار روابطعمومی و گفتگوی تمدنها - انجمن
روابطعمومی ایران ۱۳۸۰
© سمینار آموزش آشنایی با نظام پيشنهادها ۱۳۸۰
ها سمينار آموزشى روشهاى افزايش خلاقيت ۱۳۸۰
© عضو كميته اطلاع رسانى و تبليغات سومين و جهارمين
جشنواره شهید رجایی سالهای ۱۳۸۰
مدیر موفق ۱۵ نمایشگاه داخلی وابسته به وزارت پست
و تلگراف و تلفن و ۱۲ نمایشگاه بین
المللى وابسته به وزارت پست و تلگراف و تلفن
مدیر اجلاسها و سمینارها در هفته دولت سال ۱۳۷۴ و
مبتکر تشکیل گردهمایی هنرمندان, نویسندگان در باشگاه
ریاست جمهوری
صفحه 14:
شرکت در دو اجلاس رسمی و اصلی و بین المللی پستی در
واشنکتن و کره جنوبی و ۱۵ اجلاس ری و ای و
المللی مخابرات از جمله اجلاسهایی در ژنو - قاهره- حراره-
سنکاپور. بعنوان عضو هیات عالی شرکت کنندگان در
اجلاس
انتصاب به عنوان دبیر کمدنه فقر و مدای روم زو
برنامه ایران ۱۴۰۰ (برنامه ۲۵ ساله احیاء تمدن)
مدیر اجرایی و دبیر همایش بین المللی موسیقی و گفتگوی
تمدنها- اصفهان ۱۳۸۰
مدیر اجرایی و دبیر همایش بینالمللی روابط عمومی و
گفتگوی تمدنها- تهران ۱۳۸۰
- مدیر نمایشگاه بین المللی در قشم (آذر ۸۱)
- نایب رئیس خانه مطبوعات استان سمنان از سالهای
۷۹ ۲ ۱۳۸۰ و سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳
صفحه 15:
اخس: مجوز و انتشار ۱۶۸ شماره هفتسه نامه باور
(شخصی) در استانهای تهران. سمنان. مازندران و
خراسان به عنوان مدير مسئول و صاحب امثياز
- مدير مسئول ماهتامة ووابطعبوي
- مجری نشریه روزانه نخستین نمایشگاه بین المللی
بازرگانی چابهار (شهریور ۱۳۸۲)
- مجسری نشریسه روزانه سومین نمایشکاه بین
المللی صنعت (مهر ۱۳۸۲)
-مجرى نشريه روزانه سومين تنايشكاه بين
المللى ساختمان (مهر ۱۳۸۲)
- ناشسر کتاب سومیین نمایشکاه بیسن المللسی
ساختمان (مهر ۱۳۸۲)
صفحه 16:
۴ - عضو كروه مشاوران و تحريريه كتاب جامع
روابط عدوم (فروردين 1147
- عضو کسروه مشاوران و تحریریسه کتاب جاسع
تبلیغات (آذر ۱۳۸۲)
8 - عضو كروه مشاوران و تدريريه و ی
اطلاع رسانی (در دست انتشار)
صفحه 17:
شده در تشریه باور
- یکصد مقاله در رابطه با روابطعمومی
در ماهنامه روابطعمومی و سایر نشریات مرتبط
- مهارتهای ارتباطی ۱ و ۲ (جزوه درسی مرکز
آموزش مخابرات)
آشنایی با مدیریت مشارکتی (جزوه درسی مرکز
آموزش مخابرات)
معرفت شناسی روابط عمومی (جزوه درسی مرکز
آموزش مخابرات)
صفحه 18:
do Liv Lipsy».
صفحه 19:
عنوان پودمان
اخلاق مدیریت
ao Liv Lis 1000
شرکت کنندگان
مدیران شرکت
مخابرات ایران و
شرکت های تابعه
استاد
ميرزا بابا
مطهری نژاد
سرفصل ها
۱- تعاریف ۲- اخلاق در ارزشها
۳- اخلاق در عمل مدیریتی شامل
: اقتصاد , قانون . فتون . فلسفه .
روشها و رویه ها
توضیحات : هر گونه استفاده از مطالب تهیه شده . بدون ذکر مأخذ و مشخصات مدرس مجاز نمی باشد .
در صورت نیاز به تکثیر به هر صورت و در هر جا و هر زمان مجوز کتبی
06
صفحه 20:
1 مطلب
صفحه 21:
01 مدب ریملل] !1011 وا] ؟اچی دم >
پرسشگری سازنده تمدنها است .
پرسشگری به چهار شکل در چهار حوزه نمود می یابد :
پرسش از حقیقت به شکل گیری _علم می انجامد .
پرسش از معنویت به شکل گیری دین می انجامد .
پرسش از خوبی و بدی به شکل گیری اضلاق
می انجامد .
ریبائی به شکل گیری هنر می انجامد .
صفحه 22:
كاجيسة0000
يس :
در اخلاق صحبت از خوبى و بدى است .
در اخلاق مديريت صحبت از خوبى و بدى عمل
مديريتى است .
عمل مدیریتی وقتی در حوزه اخلاق مطرح
كه : بين منافع سازمانی و مسئولیت
, مدير تعارض بوجود ايد
صفحه 23:
وه
صفحه 24:
777777
کاریکاتوری از فکر قرن 1٩
إيجاد توازن بين عملكرر ساده ناشن بیش از حد مسال
اقتصادی و مسئولیت اجتماعي فعاليت هاى اجتماعي
or
صفحه 25:
Ce pre اخلاق
اخلاق در آموزه ها و ارزشهای |
دیی و فرهنگی
a on
حفظ بازارهاى رقابتى و توليد حمایت از کار کردن و کارکنان
ل ا | بكار كيرى فنون مديريت
هزینه ها و درآمد
ارائه محصولات و خدمات
۵
صفحه 26:
شرج صدر مطلق
وه
1
آسان شدن کار ها
شرج صدر اسلامی
اخلاق مدیریت آموزه ها
و ارزش های ذینی
لصولاخلاقیمدیریت
سوره مبا رکه هریت ۶:۱۵«
رسلنی سخن
شرج صدر کفری
معاون شايسته
صفحه 27:
صفات و ویژگی های مدیر با
شرح صدر
انتقاد
حسن SE رفق مدارا تم
صفحه 28:
هه
لات
عوامل شرح صدر
شفاعت
صفحه 29:
هه
1
دل كندن از دنيا
و دل بستن به آخرت
علائم شرح صدر
تسليم بودن در برابر
حق
آرامش دل
صفحه 30:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره اصل :
الف: ... لابد للناس من امیر بر او فاجر ..(خطبه 40 نهج البلاغه
مردم به داشتن حکمرلن نیازمندند. خواه آن حکمران نیکوکار باشد. خواه بدکردار.
ب: امام عادل خير عن مطرولبل. و سبع محطوم اكول خير من وال غشوم ذ
وال غشوم ظلوم خیر من فتنه تدوم(کتاب حکومت حکمت تر جمه مصطفي دلشاد تهراني 1377
پيشواي دادگر از باران پیوسته که همه چیز را باور مي کند بهتر است و جانور درند» و ۱۳
فرمانرواي ستمکار بهتر است و فرمانرواي بیدادگر از نبود حکومت و هرج و مرج نیکوتر است.
ج: الهم انى تعليم انه لم يكن الذي کان منا مناف فی سلطان و ..(نهج البلافه خطبه 13۱)
تو مي داني که ما در پي به چنگ آوردن قدرت و ثروت دنیا نبوده ایم. بلکه در پي آن هستیم كه نشانه
| هين لتو Meee سرزمین هليي که همة متعلق بذ a را رواج
7
نون - آباداني شهرها - افزایش رفاه» ايجاد امنيت- كسترش معنويت
صفحه 31:
قضاعت نمایید.
ب: فقد جعل الله سبحانه لي ..
خداوند سبحان براي من بر شمابه جهت زمامداري و حکومت حقي قرار داده. و براي شما همانند حق من.
تعیین فرموده است ... حق به نفع هيجكس به جريان نمي افتد مكر لين که بر عليه او نیز جاري شود و
به جاري نمي شود مگر این که به نفع او نیز جریان یابد.
الامام ان يحكم بما انزل الله ...
. اطلاعتش کنند و وقتي آن ها را بخواند. دعوتش را اجایت کنند.
صفحه 32:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره حاکمیت قانون
د: فاذا ادت الرعیه الي الوالي
يسن آنگاه که نردم حق حکومت را ادا كنتد و حکومت رآ 000
(قانون) در آن جامعه از احترام و ارزش برخوردار مي گردد.
ه: ایها الناس! اني والله ما ...
مردم! به خدا سوگند هیچگاه شما را به رعایت قانيني فرا نمي خولنم مگر آن که خود. پیش از شما بدان
عمل كنم و شما را از هیچ گناه و قانون شكني منع نمي كنم. مكر آن كه خود. بيشابيش از انجام آن کار
دست شسته ام.
و: هملنا مقام فرمانداري جونان طعمه اي براي تو نيست بلکه امانتي است كه أن را بر عهده گرفته ي.
موظفي كه از ما فوق خود اطاعت كني. حق نداري نسبت به مردم خوسرانه عمل كني و بدون يشتوانه
مجوز به كاري اقدام نمايي (يعني نباید كاري كني که «حق» انجام ان را نداري.
صفحه 33:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره رابطه حکومت و
مردم
للف: دستور العمل حکومتي که به مللک اشتر داده است. از او هي خواهد نا رابطه خود را با مردم
این گونه سامان دهد:
و اشعر قلبک الرحمه للرعیه ...
قلب خود را از مهرباني و دوستي و لطف نسبت به مردم آکنده ساز و همچون حیوان درنده اي نباش که براي
خوردن آنان چنگ و دندان تیز کرده است.
ب: و لیکن احب الامور الیک ...
محبوب ترین کارها در نزد تو کارهليي باشد که رضلیت و خشنودي عموم مردم را به همراه داشته باشد. اگر
عمومي مردم ناراضي باشند. رضلیت عده اي قلیل (که اطرافیان و دوستان تو هستند و آنگاه راضي خواهند
شد که بیش از حق خود دریافت کننذ) فایده اي به حال تو نخواهد داشت: اما اگر عموم مردم راضي
باشندف نارضايتي آن گروه اندک قابل چشم پوشي خواهد بود. 8
صفحه 34:
:و قد كان رسول الله (ص) عیهد الي عهدا فقال : یابن ابیطالب لک و لاء امتي
پیامبر (ص) به من فرمود: لین فرزند ابیطالب. زمامداري لین امت با توست. پس اگر تو را با
ند و با طیب خاطر به حکومت تو تن دادند» حکومتشان را در دست گیر .
ب: مراسم بیعت علي (ع) در روز جمعه و در مسجد مدینه برگزار شد. علي (ع) در لین مراسم با
مردم این گونه سخن گفت:
ن امر (يعني حکومت) مربوط به شماست. هیچکس جز ان که شما او
انيد. در اين مستله حقي ندارد.
مهره .به ان حا في قر شير رسيدي. + مردم را در میدان عمومي
ae ‘ ع mee بر این که من تو را حاکم بر
اگر احیانا به تو راي مثبت
صفحه 35:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره
شفافیت» انتقادپذيري؛ پاسخگويي و مشورت طلبي
الف: ولا تطنوا بي استثقالا في حق ...
گمان مبرید که اگر سخن حقي به من بگویید. بر من گران خواهد امد و تحمل نخواهم کرد. يس از لين كه
آنچه را حق مي دانند با من در میان بگذارید یا منصفانه مشورتم دهید. خودداري نکنید. که من نه برتر از
آنم که خطا کنم و نه در کار خویش از خطا ایمنم.
ب: و اکثر مدارسه العلما و مناقشه ...
با دانشمندان و اصحاب فکر درباره راه هاي انجام بهتر امور حوزه حکمرانی خود فراوان بحث و گفتگو کن.
ثم لیکن آثر ...
از میان انان افرادي را که در گفتن سخنان حق. هر چند تلخ و ناگوار به تو از همه صریح تر هستند. برگزین.
ج:و ان ظنت الرعیه بک حیفا فاصحر... دز نامه علي (ع) به مالک اشتر)
آگر مردم گمان کردند که تو از مسیر حق خارج شده و ظلمي ay آنان روط داشته اي. آشکارا با نان سخن بگو
دلایل درستكاري خود را به ایشان عرضه کن و با آشکار شدن در میان poze آنان را از بدگماني برهان.
es
صفحه 36:
06
كزيده اي از منطق علي (ع) درباره
شفافيت» انتقادبذيري» باسخكوبي و مشورت طلبي
د: بر همين اساس است كه امام علي (ع) در پياميبه نيروهاي مسلح خویش
جنين مي نكارد:
الاو ان لكم عندي ان لا احتجز دونکم ....
آگاه باشید! حق شما بر من اين أست كه جز اسرار جدكي. هيج سري را از شما بنهان
نسازم و در اموري كه بيش مي آيد. جز حكم الهي. كاري بدون مشورت شما انجام ندهم.
صفحه 37:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره
كارايي و اثربخشي
الف: هذا ما امر به عبدالله علي امیرالمومنین ....
دستورالعمل و اصول وظلیف مللک اشتره فرماندار برگزیده علي در مصر بدین شرح لست: مالیات آن دیار را
دریافت کنند. با دشمتان (داخلي و خارجي که امنیت مردم را به مخاطره مي اندلزند) مقابله نملید. در اصلاح
آمور مردم بکوشد و آبادسازي شهرها را سرلوحه كارهاي خویش قرار دهد.
ب: ثانيا اما در مورد فرآیند دریافت مالیات به نکته مهمي اشاره مي کنند که بنظر مي رسد با دستاوردهاي
دانش اقتصاد. کاملا منطبق است:
ولیکن نظرک في عماره الارض ....
بیش و پیش از ن که به فکر گرفتن مالیات از مردم باشي: در انديشه آباداني (و توسعه درآمد مردم) باش.
چرا که در وصول مالیات توفيقي حاصل نخواهد شد مگر پس از ان که رونق و آباداني فراگیر شده باشد.
ج: انما يوتي خراب الارض من اعواز اهلها و ...
ويراني زمین بخاطر تنگدستي اهل لن است و تنگدستي مردم بیلسطه لین است که حکمرانان به دليل اين
که به تداوم حکومت خود اطمینان ندارند. همه همتشان را مصروف جمع اوري و گرفتن اموال مردم مي
aas 7
صفحه 38:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره
مبارزه با فساد
الف: ایاک و الاستثثار بما الناس ...
نباید در آنچه متعلق به عموم مردم است براي خود حق ویژه اي قائل باشي.
ب: ثم اسبق علیهم الار
به کارمندان خود برس و رزق و روزي آنان را فراوان کن. چرا که انان با گرفتن حقوق کافي در اصلاح خود
بهتر خواهند کوشید و از دستبرد زدن به اموللي که در اختیار آن هاست خودداري خواهند نمود. در این
صورت است که اگر از دستور تو سرپیچی نموده و در امللت خیلنت کنند. تو پیشاپیش حجت را بر آن ها
plas کرده اي ( و مي تواني مجازانشان کني)
ج: و من كتاب له الي زياد بن ابيه ...
به خدا قسم كه اكر بفهمم در اموال مسلمانان خیلنت كرده اي . جه كم و جه زياد. آنجنان بر تو سخت
خواهم گرفت که اندک مال و تدكدست شوي و خولر و بريشان حال كردي.
صفحه 39:
گزیده اي از منطق علي (ع) درباره
عدالت و دستگاه قضايي
الف: العدل قوام الرعیه.
عدل نگهدارنده ملت است.
في العدل الاقتدا ...
عادلانه عمل کردن. پيروي از سنت الهي (و در عين حال) موجب پايداري دولت هاست.
ما عمرت البلدان ...
هیچ چیز همانند عدل در رونق و آباداني سرزمین ها موثر نیست.
لا یکون العمران ....
در سرزميني که حکومت. ستم روا مي دارد. عمران و آبداني تحقق نخواهد یافت.
= patil call [نامرولی ان 7
رن مي دهید مه پيروزي را از طریق ستم کردن بر آخاذ جامعه خویش جستجو کنم؟ به خدا قسم
تا دنیاست و ستارگان در حرکتند. به چنین كاري دست نخواهم زد. اگر لین اموال. اموال شخصي من بودف
Le Gl pigs رعليت مساوات و عدللت را مي كردم. تا جه رسد به اين كه مال الله است و همه در أن
شریکند:
صفحه 40:
أرايطه تاعادلاتة
اجامعه | | يا خريداران با
سس
ام های تیا از
.| | بادرجاتیاز | بای یک کرمند
ات tape [یک شرکت ون
قزر مایت
sto أثير عالیت ها
ساكتان محل
قدرت اقتصادى
eo
صفحه 41:
10 ادر[ لاخلا قىلاصلئ ل تطيلولاتجزيه 7
[
اجنط عر10] عط کرد! قتطدعابی راو زر
۱- تجزیه و تحلیل اقتصادی : که مبنای آن حد اکثر رساندن در
آمدها و حد اقل رساندن هزینه هاست .( اخلاق مدیریت و اقتصاد )
۲- تجزبه و تحلیل قانونی : که مبنای آن اجرای قانون به عنوان
تبلور قضاوت .( قانون و اخلاق مدیریت )
۳- بکار گیری فنون مدیریت
۴ - تجزیه و تحلیل فلسفی :که مبنای آن فرایند عقل گراست
۵- روشهای بر ضوره در مسائل فرهنگی . اجتماعی و سیاسی
صفحه 42:
۳
(ode +5 1 M1, 000000000
- اقتصاد واخلاق مدیریتی
این عبارت را بخاطر بسپارید :
فراهم کردن شرایط ایده آل برای یک نفر بدون خراب
كردن شرایط دیگری امکان پذیرنیست .
تئوری اقتصاد خرد روشی ریاضی و منطقی برای بازار و قیمت
محصولات با توجه به حداکثر رساندن سود است که بطور
طبیعی چنین تفکر سودجویانه ای بطور خودکار مسائلی
نظیر حفظ محیط زیست آمینت کار کنان » منافع مشتریان
يا ديكر امور اخلاقى را كنار مى كذارد.
5
صفحه 43:
۳ 1۳-۲
فرضیه اقتصاد خرد . در JS کامل خود یک نظربه هنجاری در مورد
جامعه است نه یک نظریه توصیفی در مورد سازمان یا شرکت به
حداکثر رساندن سود بخشی از این تئوری است و قطعا کانون
مرکزی نیست .
اصل بهینه مندی پارتو ( محتوای اخلاقی تئوری اقتصاد خرد)
اصل يارتو > ایجاد شرایط مناسب >
منابع كمياب جامعه به شكل مؤثر به توليد >>
توزیع اثر بخش کال وخدمات < ايجاد بازار
رقابتی
استفاده مناسب هر شخص بدون آسیب رساندن به دیگری
اصول بهینه مندی پارتو : اقتصاد وسیله ای برای کسب هدف اجتماعی
با وفور کالاها و خدمات تولید شده با پائین ترین میزان هزینه
668
صفحه 44:
0 ابا رت و1011 ابهینطا0 له
تئوری اقتصاد خرد هیچ گونه تضادی با رعایت عملی اصول BUSI ندارد .
اخلاقیات با امور بازر گانی منافات ندارد به شرطی که :
دروغ نكوثى . قريب DH دزدی نکنی و بازارهای رقابتی از حیث قیمت را حفظ
تتوری اقتصاد خرد جيمز مكدكى و ميلتون فريد من بطور مختصر :
هدف اوليه و نيروى انكيزشى يك سازمان تجاری . سود است .
سازمان باید تا آنجا که می تواند سود را به حداکثر برساند تا کارآیی سازمان را
ظ کرده و از مزایای موجود جهت جهت نوآوری و کمک به رشد استفاده
رقابت بازار در حدی معقول و مناسب حفظ خواهند شد.
عی یک مجموعه تجاری , افزایش سود خود می باشد.
صفحه 45:
۲ ابيانیه
١ اسار وكار قبست ta tu تعؤامل توليد وناك ۳ موّثرترین شکل استفاده
نهایی می کند.
بر ae تولید ,عوامل مجدد ورودی Sea ) را با بهره گیری از کاراترین روشها و به موّثر
رن لو لا وخدمات تبديل من
00102 2057: ا امه درائد هر شخض رااز طريق براه 0 ae
۵- منظومه اقتصادی عملی کارا و موّثر دارد در صورتیکه :
الف - عمل مدیران در جهت حداکثر رساندن سود . عمل مشتریان در جهت حداکثر رساندن
رضایتمندی و عمل مالکان در جهت حداقل رساندن درآمد باشد.
ب- درآمد مالکان از طریق یک فرآیند تصمیم دموکراتیک بین مشتریان توزیع مجدد شود.
صفحه 46:
لآنالالانالالالالا
مشتریان که مطلوبیت نهايي شان را مي توان
براي آميخته اي از کالاها و خدمات » به عنوان|
منحني هاي تقاضاي فردي بیان نمود. =
1
سیاست توزیع محدود بخشي از
درآمد مالکان و کارگران به مشتریان و دولت .
مالکان زمني و سرمایه که موجودي آنه
| براي مدت كوتاهي ثابت مي ماند » و کارگران]
مطلوبیت نهايي درآمد براي آنها مج
عرضة نيروي كار را در مدت كوتاهي
.محدود مي كند
توليد كنندكان كه هزينة نهايي أنها منحدي
عرضة كالا و خدمات را تعيين مي كند و
نرخ بهره وري نهايي أنها منحني هاي
نيروي كارو سرمايه به همراه منحني
هاي عرضه و
بازار هاى محصول كالا ها و خدمات
بهمراه منحی های عرضه و تقاضا »
که قیمت ها را تائین می کند
اب-5
تقاضاي بازارهاي عوامل تولید ر
.معين مي سازد
عوامل بازار برآي مواد آوليه ٠
نقاضاي كل كه قيمت
ها را تعيين مي كنند.
صفحه 47:
QOUOD000000000000000000
قانون چیست ؟
قانون مجموعه ای از قواعد تدوین شده به وسیله جامعه برای کنترل
رفتار افراد در جامعه است . به هنگا ام تقابل بین عملکرد اقتصادی و
مل ای یک سازمان یا یک قرارداد از آن امتفاده ۳
می نماید.
صفحه 48:
۲اشولال
سئوال مهم اين است كه آيايك مدير مى تواند مجموعه
قوانین اغلب پیچیده . گهگاه مبهم و همواره در حال تغییر
رابه منظور اخذ اطمینانی " عادلانه ۰۳ " مناسب " و "۲
صحیح " "به هنكام مواجهه با انتخاب بين سود اقتصادى و
تعهدات اجتماعی مورد استفاده قرار دهد؟
9
صفحه 49:
- قانون به عنوان پایه و اساسی برای تصمیم گیری به هنگام رویارویی
اخلاقی
- قانون مجموعه ای از قواعد تدوین شد به وسیله جامعه برای کنترل رفتار افراد د
جامعه
اما آیا
تصمیمات قانونی همواره «عادلانه» . «مناسب» و «صحیح؛ هم هستند ؟
صفحه 50:
- قانون به عنوان پایه و اساسی برای تصمیم گیری به هنگام رویارویی
اخلاقی
- قانون مجموعه ای از قواعد تدوین شد به وسیله جامعه برای کنترل رفتار افراد د
جامعه
اما آیا
تصمیمات قانونی همواره «عادلانه» . «مناسب» و «صحیح؛ هم هستند ؟
صفحه 51:
ما به چه چیز دیگری نیاز داریم به هنجارهای بنیادی و
ارزش های مطلق که در دوفصل مطالعه خواهیم کرد :
+ . فرآیند قانون گزاری
۲ فلسنه هنجارها
60
صفحه 52:
ف رآیند قانون گزاری
مطالعه تطبیقی قانون و اخلاق
بين قضاوت های اخلاقی و الزامات قانون سه نوع رابطه
۱- الزامات قانونی تا حد زیادی با یکدیگر در تضاد هستند
استانداردهای اخلاقی محتمل جامعه را افزایش نمی دهند.
Ss
استانداردهای
اخلاقی
, سلبی اند. حال آنکه الزامات اخلاقی ایجابی اند.
معمولا بعد از استانداردهای اخلاقی وضع می شوند.
صفحه 53:
راه حل چیست ؟
نهادينه كردن هنجارها, عقایدر باورها ) و ارزش ها:
فردى در قانون كزارى.
۱- هنجارها چه هستند ؟
هنجارها انتظارات رفتار مناسب هستند .الزاماتی برای انجام
آن رفتار مناسب .تفاوت عمده بین هنجارها وقانون :
* . هنجار منتشر نمی شود
هنجار اطاعت نمی شود
35
ار را نمى توان اجبارى كرد
جارها نه به ثبات هستند و نه جامع
ها تنها روشى هستند كه ما در مورد رفتار احساس مى كنيم
صفحه 54:
۲ باورها چه هستند ؟ 7
باورهای معیار اندیشیدن و روشهایی هستند که یک فرد از دیگران
انتظار دارد درباره مفاهیمی خاص مطابق آن روش ها فکر کنند.
رابطه بین باورها و هنجار ها :
باورها هیچ عملی را شامل نمی شوند و تنها یک شیوه انتزاعی تفکر
هستند که از هنجارهای فرد حمایت می کنند.
۳- ارزش ها چه هستند ؟
ارزش ها رتبه بندی ها یا اولویت بندیهایی هستند که یک شخص
برای هنجارها و عقاید (باورهای) خود تعیین می کند.
هنجارها و عقاید مهم .آنهایی هستند که شخص برای آنها «ارزش»
قائل می شود. یا آنها را بسیار معتبر می داند.
د
صفحه 55:
استاندارد های اخلاقی :
مجموعه هنجارهاء عقاید و ارزش های یک فرد استاندارد های اخلاقی او را تشکیل می دهند که ابزارهای
قضاوت هستند.
مهم ۱:
استاندارد های اخلاقی ذهنی هستند که بوسیله قانون به امور عینی تبدیل می شوند.
آمور ذهنی قابل تفاهم (- نگرش مشترک) نیستند اما امور عینی قابل تفاهم اند.
امور عینی سه ویژگی مهم دارند :
۰ قابل اندازه گیری اند.
۰ قابل مقایسه اند.
۰ قابلیت سلب و ایجاد دارند.
نکته مهم ۲:
های شکل گیری قانون
انون پدیده و ماهیتی پویاست و فراتر از زمان تغییر می کند بنابراین متاثر است از :
1 فر آیند های فردی
۰ فرآیند های گروهی
*.. فرآیند های اجتماعی
فرآیند های سیاسی
که از طریق آن نظرات و استانداردهای اخلاقی مختلف در قللب مقرراتی ثلبت و جامع با یکدیگر آشتی کرده
و موثر و کارا می شوند.
صفحه 56:
فرضیه های مختلف روش رسیدن به استاندارد مشتر
تصمیم گیری استبدادی Outoratio Devirion
ساز گاری بروکراتیک Ourecnucrcic Odustrect
چانه زنی Corchiizar Barpaicicry USI
تصمیم گیری گروهی Oolevive Devivion
فرضیه های مختلف روش رسیدن به استاندارد مشترک در فر آیند سیاسی :
residettal Leadership (why ¢
Iesttuioca Cowprowise نهادی
Oocgressiocd Burquiviary ol کنگره
صفحه 57:
مشکلات انتقال استانداردهای اخلاقی به سوی الزامات ar
* استانداردهای اخلاقی جامعه ممکن است در نبود اطلاعات مربوط به
مسائل رفتار سازمانهای بنا شوند.
* استانداردهای اخلاقی اعضای جامعه ممکن است با تشکیل گروههای
کوچک کمرنگ شوند. (جایگزین عوامل انگیزشی به باعث های
اخلاقی)
* برداشت نادرست سازمانهای بزرگ از استانداردهای اخلاقی جامعه
* استانداردهای اخلاقی جامعه ممکن است به هنگام تدوین قوانین به
صورت نادرست معرفی و تفسیر شوند.
* الزامات قانونی تشکیل شده از طریق فرآیند سیاسی, غالبا ناقص یا بی
دقت است.
5
صفحه 58:
1970
اداره امور عمومي
نظام اداري و
بروکراتیک
دولت بزرک
1980
مدیریت دولتي
مديريت دولتي نوين
دولت کوچک
1990
كار آفريني
دولت كارآفرين
دولت كارساز
صفحه 59:
. کنترل هاي محلي,
حرفه اي شدن بوروكراسي
شوراهاء کمیته ها. تفویض قدرت
و عدم تمركز حلقه هاي كيفيت
ايجاد فضاي رقابتي. هميوشي و
قرارداد بستن. ابداع اشكال
مختلف خدمات رسانی
تعیین اهداف عملکرد. ساختار
ارزيابي صحیح
اید علاوه بر
ببه بالا دستان به همکاران و شهروندان
نیز باسخگو باشند.
تشویق مشارکت. آموزش منلبع انساني, اعتقاد به
توانمندي هاي زیردستان
کاهش انحصارات مديريتي
معيارهاي صحیح ارزيلبي, ارزيلبي به وسیله
صفحه 60:
صفحه 61:
تامین old, و ارتقاي کیفیت زندگي (جلوگيري از بحران هاي
اقتصادي. اعتماد عمومي. كارامدي انگیزش و مشارکت
تشکیل سرمایه هاي انساني (توسعه منابع انساني)
تشکیل سرمایه هاي اجتما
دستيابي فزاینده به علوم و فنون
لس(ستقرار تفکر مشتری مداري
استقرار نظام لیاقت و شايستگي
لس اشاعه فوهنگ کارآفرینی
60
توزيع مناسب قدرت از تمرکز زدایی
صفحه 62:
مهندسي مجدد يعني: تحول و بازآفريني عمیق در معماري, و ساخت سازماني تشکیلات
در سه عرصه «اطلاعات». «مدیریت» و «فرآیندها»
نقش هاي استراتژیک منظومه عظیم ساختارهاي مديريتي به عنوان نرم افزار
توسعه:
الَف ابرار مدیریت و اداره عمومی شور
ب: اصلي ترین ابزار عرضه خدمات عمومي اساسي و حساس به جامعه
ج: ابزار حصول به رشد و توسعه
د: ابزار مقابله با شرايط ويزه و اضطراري داخلي و خارجي
م
صفحه 63:
مهندسي مجدد در عرصه اطلاعات
رویکرد سنتي
اطلاعات فقط در مجاري مشخص. رسمي و خاص
در جریان است
اطلاعات در شبکه هاي درون سا
ازماني در جریان
وجود مخفي کاري اطلاعات. شفاف نبودن
اطلاعات و مجاری اطلاعاتی
تصمیم سازي در سیستم هاي اطلاعاتي جزیره اي
۱
اء به اطلاعات و دانش فردي
از اتكاء صرف به افراد محدود و نخبه
از نظام کار طلب
از دستور به اجراي وظایف
وه
رويكرد نوين
دسترسي به اطلاعات در كل سازمان در جريان
اطلاعات در شبكه هاي فراسازماني در جريان
نبود زمينه هاي اطلاعات نهلني و مخفي كاري در
انتقال اطلاعات
تصميم سازي در سيستم هاي مرتبط و شبكه اي
به اشتراک و گسترش دانش جمعي
ببه ساختارهاي مداوماً یادگیرنده (بادگيري جمعي
نظامند) 1
به نظام دانی طلب و مغز افزار
به مشارکت. پي جويي و پژوهش در اجراي وظایف
صفحه 64:
مهندسي مجدد در عرصه مدیریت
رویکرد هاي سنتي
از تاکید و تکیه به روال هاي رسمي
از نظام محتاط
از تمرکز بر کاهش هزینه
از ساختار تشدید کننده تنگناها
از احتکار و ضایع سازي
ناكافي بودن توجيهات تصمیمات متخنه با
مصالح عمومي
از ساختارهاي مديريتي هزینه زا و مسرف و
غیر اقتصادی بودن قیمت تمام شده
از نظام فشودالیسم اداري و ملوک الطوايفي
or
رويكردهاي نوين
به ابتكارء نوجوبي و ارتقاي استانداردها
به خطر طلب و آبنده ساز
توجه به افزايش ارزش هاي توليدي
به ساختار مهار كننده شوك هاي محيطي
به ساختار بدون ربخت و ياش
(«معدميسج ددرا
توجه به منافع. مصالح و مة
دی
as اقتصادي بودن امور و استقرار دیدگاه هزینه-
فایده
اجه نظام رقابتي. انگيزشي. شوق انگیز و ارتقاء بر
اساس شايستگي
صفحه 65:
مهندسي مجدد در عرصه مدیریت
رویکرد هاي سنتي
از تمایلات دیوان سالاري و توسعه طلبي
از مقاومت به منظور «حفظ وضع موجود»
از تلقي همه کاره بودن دولت و قبضه کردن
امور
از فعال مايشاء بودن امور
١ ات سريع وجي دربي قوانين و مقررات.
سياست ها و ايجاد سرد ركمى براي مردم
كاركنان در فرايند كار دخالت موثر ندارند (فقط
مديران تصميم كيري مي كنند)
ساختارهاي سازماني مبتني بر سلسله مراتب
عمودي وآمرانه - 1
مشاغل. ساده و محدود بوده ویک شغل به
چند شغل شکسته مي شود.
66
(ادلمه جدیل)
رويكردهاي نوين
به تمركز كريزي. كوجك سازي و واكذاري امور
به استقبال از تغيير و نوآوري
لبه نفي تلقي همه كاره بودن دولت. توجه.به توسعه
نقش و حقوق مردم
به يكي از شركاي اداره امور
لبه حفظ ثبات منطقي قوانين و سياست ها و تحكيم
امنیت فضای کسب و کار
استقرار نظام هاي مديريتي مشاركتي
سیاست سازماني مبتني بر زیر ساخت هاي دانش و
دانایی
غني سازي مشاغل و وظلیف و ایجاد نوآو
تکثر کارآفريني مي شود.
يء موجل
صفحه 66:
مهندسي مجدد در عرصه مدیریت
مهندسي مجدد در عرصه مدیریت عبارت است از:
پیاده سازي ساخت آفريني هايي که مداوما موجبات انتقال از یک مرحله به مرحله تکامل
يافته تر ديكر را فراهم مي سازد و هيج زماني نقطه آخر تحول تلقي نمي شود.
حكمراني خوب از اين منظر:
استقرار مدیریت علمي. سیال کردن ساختارهاي سازماني و پیاده کردن آن نوع از الگوهاي
مديريتي که
الف: با هدف ارتقاي هر چه بیشتر خلاقیت ها و انرژي طراحي شوند.
ب: ایجاد رقابت» تهييج و شايستگي و زمینه سازي, روش هاي شوق انكيز
ج: نظام هاي آموزشي بصورت غیر مستقیم در تار و پود بافت سازماني همزوج شود و
توسعه منلبع انساني به فلسفه يادگيري, آزمایش و تجربه و مجدداً يادگيري طرح ريزي
شود
9
رويكردهاي سنتي به جدید
صفحه 67:
1- گذر از بصیرت هاي قديمي به بصیرت هاي جدید با طي فرآیند تقابل و تضارب
شامل:
- عامل تغيير و تحول
- عامل شكل دادن به تحول
- عامل تكايو براي محقق كردن اين تحول
2- توجه به بصيرت هاي خللص كه منجربه نوآوري تاريخي شود تحول آفرين است نه
بر
3- طرد نظریه فرماندهي- فرمان بري و جایگزین کردن نظریه حذف مولنع تحول (نظریه
پتوهاي خیس)
تبدیل نظام تحكمي و فرماندهي به «نظام اقناعي» و تبدیل سه رکن فرمانده. فرمان
مان بر به دانشء معرفت. اقناع
صفحه 68:
همه
پتوهاي خیس مواردي هستند که انگیزه. روحیه. رضایت. خلاقیت.
داد و شگوفايي کارکیان را ترگوب عی Os
این پتوهاي خیس همچنان که شعله هاي آتش را فرو مي نشانند
انگیزه و روحیه کارکنان را از بین مي برند.
زمان هاي ناموفق مدیران در JE پهن کردن
پتوهاي خیس هستند در حالیکه مدیران سازمان هاي موفق همواره
در پي جمع آوري پتوهاي خیس هستند
در همه جاي سا
صفحه 69:
مهندسي مجدد در عرصه ف رآیندها
مهندسي مجدد در عرصه فرآیندها يعني:
تلاش براي یافتن الگوهاي با زكاوي و با زآرايي فرآیندها مبتني بر اصول زیر:
الف: سرعت انجام کار هر چه بالاتر
ب: کیفیت ارائه خدمات و کالا هر چه بالاتر
ج: هزینه کم تر
د: ایجاد حالت بدون ضایعه در مواد- زمان - نيروي انساني و انرژي
ه: ارائه خدمات به مشتري (مشتري مداري) هر چه وسیعتر
وه
صفحه 70:
مهندسي مجدد در عرصه فر ban’
سازمان ها و بنگاها. چشم اندازهليي را طراحي مي کنند که همواره مترصد دستيابي به آن
تند. 3 a =
ساختارهابا هدف ايجاد جريان هاي ارزش آفرين .به منظور ارتقاي هر جه بیشتر خلاقیت ها و
انرزي ها طراحى مى شوند.
ایجاد قابليت و سازكاري با تحولات و تغييرات محيطي
ایجاد رقابت. تهییج و فراهم سازي روش هاي شوق انگیز و حداکثر کردن توانايي ها
طرح ريزي فرآیندهابا هدف استقرار سرعت بالا. کیفیت بالا و هزینه کم تر در ارلئه کالاها و
خدمات
از نظام صلب و انفعالي به نظام «چشم انداز دائما مترصد»
از وظیفه محوري به فرآیند محوري
صفحه 71:
؟- تجزیه و تعیلفلسفی ae
تعریف فلسفه هنجاری :
فلسفه. مطالعه فکر و رفتار است و فلسفه هنجاری مطالعه فکر و رفتار
مناسب است:
سابقه : حدود ۲۴۰۰ سال هم سابقه با سیر تفکر منطقی که بسيار از
مفاهیم و روش های آنهاء به اخلاق مدیریت مربوط می شود.
سیستم های تصمیمات اخلاقی مدیریتی
۶ قانون جاویدان سا اس
* تئوری سودمندگرا مس مسا
* تئوری جهانشمول - وظیفه گرایی QDoiversutlst Mhevvy
* عدالت توزیعی سنصل حضاو
@ersocnd Liberty آزادی فردی 8
0 a
صفحه 72:
6
خلاصه باورها و مشکلات در پنج سیستم عمده اخلاقی
قانون جاويدان
سودمند گریی:
نظريه فرجام كرابى
وظيقه كرايى:
olf ela
ماهیت باورهای اخلاقی
استانداردهاى اخلاقى در قالب یک
قانون ابدیآرکه می شود که در
کتاب مقدس يا ظلهرا در طبيعت
آشکار می شود و سپس په وسیله
زهبران مذحبی پا فلاسنه یر
امن كرد يده بر أبن أست ©
هر شخض پا عطاق ین تقسیر
عمل کند.
اخلاقی بودن بستگی به نتيجه يك
عمل ی تصمیم درد اصل آن
كه هر شخص بايد در جهت خلق
مناقع بيشتر براى بيشترين تعدا
مردم عمل كند.
أخلافى بودن بستكى به تنيجه يك
ya تصميم دار اصل آن اس
که هر شخص باید طوری عمل کند
که دیگران نیز همانندآن عمل می
کنند. (در شرایط یکسان)
مشکلات موجود
تفسیرهای متعددی از فانون وجود.
داد آامراجعهبه عقل آدمی تنها
روش موجود است. عقل انسان
تيازمند يك اصل يا ارزش مطلق به
عنوان بايه اى براى انتخاب است.
Sh De gad jas gh
منافع قابل توجه براى اكثريث مردم
یجادمی کنند می تون توجیه
تمود.حنی اک هزیتههایواده بر
اقليث جامعه غير قابل جيران باشند.
باز هم به ارزش ديكر:
تعادل ميان هزيته ها نياز داريم.
اعمال غير اخلاقى توسط افرادى كه
تيد شود قري با ود بك
بیتی هستتد توجیه می گرده و
معيارى جهت قضاوت بين خواسته
ها وجود ندارد. یک اصل پا ارزش
دیگر جهت asada RNY امر مطلق
مورد نیز است.
صفحه 73:
20
عدالت توزیعی
آزادی فردی
ماهیت باورهای DE!
معیارهای اخلاقی بودن
براساس تقدم یک ارزش
واحد که همانا عدالت است.
بنا می شوند. هرکس باید
طوری عمل کند که یک
توزیع عادلانه تر منافع
عملى كردد. زيرا اين امر
موجب افزايش عزت نفس
مى شود كه براى همكارى
اجتماعى ضرورى است.
معيارهاى اخلاقى بودن
براساس تقدم يك ارزش
واحد که شامل آزادی
فردی است با می شوند
همه بايد براى آزادى بيشت
فعالیت کنند زیرا موجب
افزایش تبادل بزار می
گردد که برای بهره وری
اجتماعی ضروری است.
مشکلات موجود
تقدم ارزش عدالت به
پذیرش این نکته که توزیع
عادلانه متافع. همکاری
اجتماعی را تضمین می
کند. وابسته است.
تقدم ارزش آزادی به
پذیرش این نکته که آزادی
فردی بهره وری اجتماعی را
تضمین می کند وابسته
صفحه 74:
هدلیتندراخلا قولان لا ویزگیهای
بیشتر تصمیمات اخلاقی, پیامدهای گسترده در مدیریت دارند
بیشتر تصمیمات اخلاقی, جایگزین های گوناگون دارند - وجود راه حل های
گوناگون
بیشتر تصمیمات اخلاقی دارای نتایج مرکب هستند.
پیشتر تصمیمات اخلاقی عواقبی نامعلوم دارند.
تصمیمات اخلاقی دارای مفاهیم شخصی هستند.
صفحه 75:
راه حل هایی برای علل ساختاری رفتار غیر اخلاقی و ۳
مسئولیت اخلاقی مدیران ارشد
چون اخلاق در مدیریت. نماینده تضاد بین عملکرد اقتصادی و اجتماعی یک سازمان
است. متاسفانه در هنگام رویاروبی با بروز مسائل اخلاقی وسایل مناسب و
استانداردی برای اخذ تصمیم در اختیار نداریم. تنها می توانیم تاکید کنیم.
که در چنین شرایطی :
* بر معیارهای مای تاکید کمتری کنید
* بر معیارهای عمودی (شکایات مشتریان. مرور کیفیت. غیبت نیروهای MS
نگرش gla جامعه و...) توجه بیشتری مبذول کنید.
توجه : در شرایطی اگر مشکل توسط مدیران ارشد حل نشود. مدیران میانی و
عملیاتی به حمایت از طرفه کفه اقتصادی این معادله خواهند پرداخت. زیرا
عملکرد آنها توسط معیارهای اقتصادی ارزیابی و سنجش می شود.
0م
صفحه 76:
پس مسئولیت مدیران ارشد است که :
نگذارند حل تضاد بين عملكرد اقتصادی و اجتماعی به سطوح
واگذار شود.
مدیران ارشد چگونه خواهند توانست به این سئوال اخلاقی پاسخ دهند به و.
موجب می شود که شخص با مشکلاتی که اثرات اجتماعی شدید پدید می .
ند خود را مواجه کند. —_
موجب مى شود كه آكاهانه راه حل هاى اقتصادى. حقوقى و اخلاقى را
و به تصمیم برسد و هزينه هاى تصميم خود را تحمل كند.
صفحه 77:
www.pptx.ir
يليان