تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 160 اسلاید ادبیات معاصر 1 نظم

ppt.ir

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
‎ge ET PE‏ اد ‎SNe ee eo peer] ‎ ‎ ‏شاعران و گویندگان این عصر. است.

صفحه 5:
انتظار میرود که دانشجو پس نحوى مستدل درباره تاثير انقلاب مشروطه در: بحث كند و اطلاعاتى نسبتا مبسوط درباره كوي عصر و آثار آنها اررائه دهد.

صفحه 6:
-قدامت ولبه ۰۰ ۰ ۱۱ ۳ ‎Jo‏ كرد اد اه ار در رن -اعزام محصل به خارج از کشور.

صفحه 7:
-فشر روزنامه و آشنایی با افکار اروپائیان. -اقدام روشنفکران در داخل و خارج ایران جهت روشن ساختن - افكار و ذهنيت مردم.

صفحه 8:
-عبدالرحيم طالبو ف:از نویسندگان مطالب ‎LASS)‏ تصر درز کر راو

صفحه 9:
اك ‎ete)‏ ا ل ا -بعدها مسمط با ترجیع در هم آميخته شد. ‎reer‏ ا ار و رت ار

صفحه 10:
‎ss 0-2 err Been‏ از این ان ‎jar ne See)‏ ار ار ‎10

صفحه 11:
بیان می شودءاما در اصطلاح عبارت از روش ور شاعر در اغراق آمیز نشان دادن حقایق تلح اجتماعی 00

صفحه 12:
ل ا 00 -بیان معایب و مفاسد جامعه و بزرگ نمایی آن. -تلاش در جهت رفع نواقص و معايب. -بزرك نمايى جهات منفى زندكى 06

صفحه 13:
شاعر و 3 ‎Se‏ معروف عهد مشروطیت قر ویتی ‎eave)‏ 16

صفحه 14:
سر( ‎ies eet Ooo‏ در -سال انتشار:هزار و نهصد و شش ميلاد. -مطالب و موضوعات موردنظر :معايب و مفاسد اقلق اسرد اسلامى. ae

صفحه 15:
٩ CLSY SIO Leonean ‏تا‎ po 0211 eC een oes ete) نوشته های خود نقل کرده است. 16

صفحه 16:
شاعران:اديب الممالك فراهانی ایز ج ۱ اكبر دهخداء عشقى. ا 001 9

صفحه 17:
-وجود جلوه های گوناگون لفظ و معنی. -نوآوری و تنوع در همه زمینه های فکری,ربانی ‎ee‏ فراهانىءفتح الله خان شَيْبائى” ae

صفحه 18:
‎ED See ay SO)‏ ال ار در ‎ms Rayer pense‏ رانين شمال).عارف قزوینی و عشقی.

صفحه 19:
‎Te eon e Te De‏ كك لك ‎Sen eye rs re eee is eaten SO eB ‎ae

صفحه 20:
a. ۱ رنه 9 تجدد» عطر و بوى ف را ‎ek + ge sip‏ دیب الممالك. ماه

صفحه 21:
میسره شعر متروط اجتماعی عمیق تر به مسائل می نگرند و هم به 60

صفحه 22:
-قرار كرفتن اين كروه در ار ادیب پیشاوری»ادیب نیشابوری. -عدم پای بندی به سنت های قدما. 95

صفحه 23:
ال ا لل ا مر رقا اجتماعى. 8ه

صفحه 24:
سه تابلو مریم (عت ‎ee‏ مرده ‎es)‏ عقاب (دکتر خانلری)و 2

صفحه 25:
دوره دوم آغاز و شک ‎Wop ۱‏ -گسترش تصویر ها وتوصیف ها توسط نیما. -نزدیکی شعر به طبیعت بیان و زندگی. هه

صفحه 26:
‎toy‏ را رل رت کر و ایجاد رابطه با فرهنگ غرب). ‏-توجه ادیب الممالك به عنوان نخستین سراینده به اشعار ‏ اجتماعى. ‏وه

صفحه 27:
"رواج برخی از واره های جدید و بب بارلمانءتاترءير اد اس ۳ ‎aaa‏ -تداول و رواج مسمط ‌تر انه»چهار پاره. -سرايش صلحيه بلد به وسيله اديب الممالك درباره مسائل اجتماعى.

صفحه 28:
‎ree‏ ره زر زر امسر راط أميرى. ‏-ملقب به لقب اديب الممالك از سوى مظفرالدين شاه -توآنایی شاعر در انواع شعر (به جز غزل)به ویر ۳ ‏م

صفحه 29:
-توجه شاعر به مسائلی همچون:وطن دوستی : ۰ دس رل کر( JH pz SE Mee ee Ce Cenne CWS Re Cre hers ۱ هه

صفحه 30:
خون دل مارنك مى ناب كرفته رخسار هنر كونه مهتاب كرفته 90

صفحه 31:
ال نام رودخاله و تاحید. ‎ee‏ ال صقلیه:جزیره سیسیل. غر ناطه:شهری در جنوب اسپانیا. ا 60

صفحه 32:
POSER Se ECE ‏-انتشار مقالات و اشعار در جرايد آن زمان.‎ ee ‏لك ل ل ا‎ waive sh ass هه

صفحه 33:
آوخ كلاه نيست وطن تا كه از سرم برداشتند فکر کلاهی مرد آن بود كه اين كلهش بر سرست و من نامردم اركه بى كله آنى به سر كنم ده

صفحه 34:
ee eR ee ee eres ‏-تصدی مشاغل مختلف دولتی در تهران و شهرستان ها.‎ -گذر اندن سال های پایانی زندگی در فقر و بربثانی.

صفحه 35:
ار زر ار مانده,حدود چهار هزار بیت. -معروف ترين اثر او:عارف نامه به سبك حاددر لا فراهانی در بیان اوضاع و احوال ناگوار مردم وک ۲ ‎Se te‏ را ‎SED PEI ED SH‏ ار ‎BBS erence: ott‏ ‏لحك

صفحه 36:
‎ree eS)‏ هت ‏تاشد از شعر برون وزن وروی ‎oe‏ ‏وه

صفحه 37:
شاعرى طبع روان ميخواهد آن كه بيش تو خداى ادبند

صفحه 38:
ار ار را و جوجه با آش جوجه(سوپ). دوات لحم:جانداران(صاحبان گوشت). روی:آخرین حرف اصلی قافیه. دستور:پزشك»مشاور. وزن:تناسب و نظم در اصوات. هو

صفحه 39:
-تصنيفه ساز »موسیقی دان»و شاعر انقلابی. ‎re eee ees tere‏ رل سر شاعرانه دادن به تصنيف. ‎eS res mops‏ ل ل ا ار ‏هه

صفحه 40:
داد حسنت به تو تعلیم خودارایی را زيب اندام تو كر قدرت عشق تو بگرفت به سرنیزه حسن طرفه العين زمن قوه هم مكر فتنه جشم تو بخواباند باز در تماشاى تو اشوب. تماشايى رآ cc

صفحه 41:
وندر آن کوی ار ۶ غم هجران و يريشانى و بدبختى من 0

صفحه 42:
-شهرت شاعر به عنوان محبوب ترين و معروفترين عهد انقلاب. -حمايت و طرفدارى بى دريغ وى ان لا زر تنفر از طبقات ممتاز.

صفحه 43:
بسیاری از اشعار فکاهی و سیاسی آن زمان. -سرشاری اشعار اصیل او ازطنز خفیف و درعین حال ۳ -استهزاى وطن فروشانءخيانت كاران ودشمنان آزادى در أكثر 005-55 قم

صفحه 44:
تا چند کشی نعره که قانون ۱۱ انصاف و وفا و صفت و شرم و حياكو ae

صفحه 45:
من ز سرما می زنم امشب نفیر می دوم از میسره آخ عجب سرماست امشب ای نته

صفحه 46:
-انتشار دهنده روزنامه طوفان. -مدافع سر سخت آزادى و نويسنده مقالات آتشين. مم

صفحه 47:
ين ‎ets‏ ‏مگر روزی که از اين بنذ عَم به رنذان فقس مرح 3ا دلم از اين خرابى ها بود خوش زانكه مى دائم ‎se LA‏ ا ا کر we

صفحه 48:
‎Eee PCS oC ye‏ و ات ‏-نزديكى زبان شاعر به زبان شاعرانى ‎ee‏ ‏ناصر خسرو»سعدی»مولوی»حافظ. ‎۱۱۱۳ pe Woe Cyan Se) VOTE | E-CVer ‎ro

صفحه 49:
دارد سوى بتخانه مرو ءيند برهمن مشنو ‎yet eye ee ra‏ ات ۱ ‎EE)‏ مم

صفحه 50:
کل هر چه خواهی سخنش صاحب آن همه گفتار امروز 0 رسن ايت ماه

صفحه 51:
۱ 00 OE IE II RY Sale evict 90

صفحه 52:
جه

صفحه 53:
کجاست روزکار صلح و آیمنی سر ۲ کجاست عهد راستی و مردمی فروخ عشق و ‎eee‏ ‏كجاست دور يارى و برابرى حيات جاودانى و صفاى او هه

صفحه 54:
بریده باد ناى او و تا ابد 0 0 زمن بريده يار آشناى من كزو بريده باد آشنای او a

صفحه 55:
ال ار -سردییر روزنامه صور اسرافیل. -انتشار دهنده مقاله های فکاهینامه ها و یادداشت های کوتاه " رن ee

صفحه 56:
تاثیر غير قابل انکار دهخدا در بیداری اه نهضت مشروطیت. ا را ار -برخی از آثار دهخدا عبارتند از:دیوان اشعار»امتال و ککه ار( يرند. 6a

صفحه 57:
آزادگی افسرد بسيار مفاخر يدرتان و ‎Bes‏ مرديد شما يكسره از تخمه را نه ميم و رى و دال سه حرفى زهجاييد

صفحه 58:
هنوزم زخردی به خاط که در لانه ماکیان به منقارم آن سان به سختی گزید كه اشكم اه رل رک ار يدر خنده ‎eo‏ ام زد كه «هان! وطن داری آموز از ماکیان» هه

صفحه 59:
1 ‏ار رل‎ aver Bele ‏ا‎ rt oO ea CEG EC PEE Wp POO on ‏ترجيع به كار مى رفت:‎ ‏دوش میگفت این سخن دیوانه ای بی بازخواست‎ ۰ ‏را‎ ees) eo

صفحه 60:
-آزادی و سهولت ویژه اين قالب برای بیان مصلاه اجتماعی. -استفاده از بحر طویل برای زمانی طولانی جهت سرودن مضامین سیاسی یا هجو و شوخی. مه

صفحه 61:
‎ee Nee en)‏ ا ‎Seas ‏و‎ Dea) ‏دولك‎ ‏-رواج انواع مسمط هاى زر و ‏(شعر. هایی مرکب از چهار مصرع و قافیه بندی» و ۳ 0 ‏و چهار پاره آزادتر(قافیه بندی 0-). ‎60

صفحه 62:
0ك به تاثیر آثار شکسییر با عنوان نه ابر ۰ ۰ ( دا oe

صفحه 63:
محمد مندم:مجموعه اشعار آزاد او تحت عنوا به چاپ رسیده است. ۳ ee erate SORT Vee me to) ‏ها در اين اثر:‎ من مرغ شباویزم زوز ينهانم و از روشنيش يرهيزم وه

صفحه 64:
۲ ‏تیار‎ pee ages ‏در برخی دیگر.‎ -عدم رعایت تساوی یا تعادل مصراع هاو بی اعتباری 5 در لين هر ار ۲

صفحه 65:
عواطف متفاوت خود بر بحور عروضی مسلط باسیم هه

صفحه 66:
«تنوع در وزنءدر اشعار بعضى أز جوانان؛ كه : ‎er)‏ ل رل ار قدم جلوتری ربا در راه تکامل برداشته باشند ‎a‏ ‏انتحار برای ذوق است این قبیل جوانان خود رابه بر پرتاب کرده اند». هه

صفحه 67:
هم آميخته. ل ار اسر ل ا ا ا 1 اكير كنار رساشر ف )نا امداق 0 1

صفحه 68:
هه

صفحه 69:
‎ee‏ ل ‎sae 0‏ ‏مه

صفحه 70:
وت ۳ -حذف و قلب حروف كلمه. ل 9 5-0-0 0

صفحه 71:
‎ar ieee Sor Cure rg er‏ رت عادی تلفظ می شود به کار بیاید: ‏خاك تو سرم بچه به هوش اومده ‏بچه بخواب یه سردو گوش اومده(دهخدا) ‎20

صفحه 72:
-نخستین شعرچاپ شده نیما قصه رنک پریده در قال ملد ۳ ل ل ا 0

صفحه 73:
-انعکاس رنگ محلی در شعر او. -مهم ترین و بارزترین ویژگی های شعر او بدعت دز 4 ۲ ‎ty EPs)‏ ات

صفحه 74:
-اساس وزن شعر فارسی بر امنداد محر ۲ ‎ate 5 ose‏ ار را ‎MB eg) as‏ ۲ Te SESE AD ew Seen es oe

صفحه 75:
مانلىءافسانهءقلم لس در خوابكه مورجكار ا مر

صفحه 76:
آی آدمها! بر ساحل بساط د1 نان به سفرهءجامه تان بر تن ۳ موج سنگین را به دست خسته می کوبد 9

صفحه 77:
می در خشد شبتاب نیست يك دم شکند خواب به جشم كس و ليك خواب در چشم ترم می شكند

صفحه 78:
دفترهای شعر فروع. -تاثیر پذیری فروغ از. معاشرت با نویسندگان ۲۰ 7 ‎se‏ ركان

صفحه 79:
oo ‏-حالت نماذی مثالی وصف طبیعت در شعر فرو ع.‎ ‎Nie SO eae‏ ات انار ‎5

صفحه 80:
-وجود ‎app Evin‏ در نی در رن ‎EES Dee eve hence)‏ -نمایش مظاهر خشن و ناهموار زندگی در شعر ۶ -انعطاف و رهايى شعر فروغ از حيث الزامات وزين. مه

صفحه 81:
-نكرش متفوت شاعر به محيط اطراف و همه مضاهر ‎oD Ore‏ ا ل ل رت 0 ‎60

صفحه 82:
NESE) ‏را را‎ آن روزهاى سالم سرشار آن آسمان هاى ير ان يولك ‎See Te)‏ ا رک رت هه

صفحه 83:
تو آمدی ز دورها و دورها ا ]م نشانده اى مرا كنون به زورقى ز عاج هاءزابرهاءبلورها مرا ببر اميد دلنواز من ببر به شهر شعرها و شورها وه

صفحه 84:
SEED) ees hee Se ees eo) oe DB eS are ‏و شعر عقاب در قالب مثنوى.‎ عا

صفحه 85:
رود دیری است که اسیر وی است بشنو این های های زار كنج باغ از سييد و سرخ و بنفشل همه در چنگ شب به یغما زفت مه

صفحه 86:
-كاميابى ويزه شاعر در انتقال عواطف و انديشه هاى رل -وجودو حضور احساسانی تند و سرکش در ۳۳۳۳۰ وطنی شاعر. هه

صفحه 87:
-صراحت و صداقت شاعر از سخن راندن وطن و عقاید ادیی. -تاثر شديد و طبع آتشين نستوه شاعر در روياروبى با كك اجتماعى. برخورداری شاعر از قدرت طبع و چیرگی وی بر بین. 0

صفحه 88:
شنیدم که چون فوی ریا بمیرد فریینده زاد و شب مرگ نها نشیند به موجی رود گوشه ای دور و تنها: ‎TEE SO ye) Hee TOS‏ كه خود در ميان غزل ها بميرد هه

صفحه 89:
ال ال لح( ‎eres‏ ۱ کودکان از کشتن موران خوشند : مردمان از كودكى مردم كشند وه

صفحه 90:
دلايل برجسته حاكى از ذهنيت متشكل شاعر :سروح و كنا ۱ له لازم و حذف مصالح غير لازمء نود درونی و نماهای بیرونی؛پیوستن صحنه ها به هم و مر ماه

صفحه 91:
از لحاظ بیل: ۱ ‏رت‎ eee enh NOD IS ewer es ‏شعر و چارچوب تنگ آن.‎ -نهآيت تسلط شاعر از لحاظ نمايش فراز و ذروة] 5955277 زجان. 90

صفحه 92:
از لحاظ ايجاز و تاثير: -وجود بيت هاى موجز در شعر على رغم تفصيل و يا ‎yon raver we)‏ ۰ -جذابيت و كيرايى شعر ان نظر تحرك. 8ه

صفحه 93:
مدرسه متحده فيوضات تبريز و ذارالفدون تدرال ” ee Ce ee ere ‏كرفتن با ديوان حافظ شهريار تخلص مى كند.‎ وه

صفحه 94:
را ار رل ا ۱ ار در سریاسر اشعار. او. ‎eee se re eae force‏ زر ‎or

صفحه 95:
-اشتمال بخش عمده ای از اشعار او بر ۳۱۶ -سادكي و عمومى بودن زبان و تعبير. es

صفحه 96:
-مفهوم‌مانوس و موثر بودن شعر شهریار-. ال ‎Se ee‏ قالب از بسیاری از شاعران معاصر. وه

صفحه 97:
0 ‏دل من‎ ch Lave ‏ای ماه به درد‎ ‏چهامی بید‎ a ۲ ae ‏من می‎ ‏رح‎ aa 7 ‏وعد كه تو از دور‎ 6 ‏حرن من‎ a | aa aa ‏تو هم ای باد یه ب‎ ‏تو‎

صفحه 98:
هه

صفحه 99:
ا ‎eer IC mere eee Ri‏ رح وزارت مغارف و رياست در eo

صفحه 100:
Pea ‏ا‎ rae) ‏كه مر آن راز توان ديدن‎ PCE ‏ل ا ا‎ cy یا که دیده است پدیدی که نیاید 4 oo

صفحه 101:
-تاثير مرك و تكرار مضمون آن در شعر أوابة ذَلَيْل مستقيم شاعر با آثار فرسوده ديرينه سال. -قریحه شگفت انگیز شاعر در آفریدن ترکیب های ۶

صفحه 102:
-نقش مهم توللی در خنای گنجینه کلمات زیال کر ۰ ۰ ‎1g‏ 7 ‏رل ار‎ ere STORES hres he)

صفحه 103:
وريس و ی -توجه شاعر به مضاهر طبيعتءانتقادات احماك ‎yy‏ SES ye artes ‏ا ا ا ل ل‎ oo دگرگونی های موتّر و مناسب در شعر ve)

صفحه 104:
جوان می خواند و سرشار از غمی گرم پی دستی نوازش بخش می گشت or

صفحه 105:
در نیمه های شامگهانآن زمان که ماه زرد و شکسته»می دمد از طرف خاوران ال ار آرام و سركردان 05

صفحه 106:
-تاثیر پذیری شاعر از اقلیم و محیط زیست خود. -طراوت و حالت ویژه شعر گیلانی. -قرار گرفتن شعر باران در ردیف معروف ترین آثار او. he)

صفحه 107:
برف سيمين شاخه ها را بار مى زد پیش آتش يار مهوش نرم نرمك تار مى زد or

صفحه 108:
اتسار ار فلا ۱ -توانايى شاعر در سرودن قصايد استوار. -بيان انديشه هاى شاعر به زيبان فصيح و رسا. oo

صفحه 109:
زبس با غمت روز و شب زیستم غمت می شناسد من آن خویش گم کرده مردم که هیچ ندانم کجایم ‎we ere ec ew ier‏ 2522 غم است این که برجاست من نیستم ey

صفحه 110:
-انعکاس اوضاع جامعه ایران در دهه های چهل و Soe -بيان حقايق اجتماعى به صورت تصاويرءرمز هاءكناية هاو ايماها. cco

صفحه 111:
yee -برخوردارى ويزه شاعرازاندوخته سرشار زبان وَآدنا -انس ويه دكتر شفيعى با زبان درى. 000

صفحه 112:
‎eres ret hes) SEO‏ رزیل ‎ee EOS ESS we area ‎ae

صفحه 113:
باران. ao

صفحه 114:
در کوچه باغ های نشابور ‎ei yg) ce)‏ 2 آوازهاى سرخ تو را 5 ترجيع وار زمزمه كردند نامت هنوز ورد زبان هاست

صفحه 115:
گون از نسیم پرسید دل من كرفته زاينجاء هوس سفر ندارى زغبار اين بيابان همه ارزويم اما 6

صفحه 116:
‎ee‏ هر سر را ‎See‏ ی ی رت ید و کتاب همسران از آلفونس دوده از زبان فرانته 27 ارگ ‎ae

صفحه 117:
مرا به شرقءبه شرق فسانه ساز بريد مرا به باغ سحرگاه میهمان سازید نسیم را به پرستاری ام بربانگیزید كه آفتاب در اين شهر زرد و بيمارست 00

صفحه 118:
FOES EME) Sears -زمينه هاى تخصصى شاملو عبارتند از :شعر نار تصحیح متون کهن,ترجمه رمان و قصف مفإلة اها ققدم ‎BE SE teas) es‏ 6

صفحه 119:
ا ار( ققنوس در باران. ae

صفحه 120:
خاک برگزیده شعرهاء شكفتن در مه‌ابراهیم در انس © دیس,+ترانه های کوچک غریت. 90

صفحه 121:
كر بدين سآن ريست بايذ يسنا من جه بى شريمم اكر فانوس عمرم را به رسوايئ بر بلند كاج خشك كوجه بن بست 60

صفحه 122:
لل سل( ار کودکان در دشت بانگی شادمان کردند گاری خردی گذشتارابه ران پیر با خود گفت: «هه؟چه خاصیت که آدم آهوی بی جفت دشتی دور باشد oe

صفحه 123:
بهترين اميد» عاشقانه ها و كبود»درخت و جنكل » پسرش. «eo

صفحه 124:
نیما یوشیج,دوزخ اما سرد.اینک بهار دیکر »عطا , ۳ ۱۳ یوشیج. 9

صفحه 125:
يايتخت اين درٌ آبين قرن ير آأشوب ‎Des nee‏ بر گذشته از مدار ماه ليك بس دور از قرار ماه وه

صفحه 126:
سر‌ها در گریبان است 3 کس سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یار آن 17 نگه جز پیش پا را دیده‌نتواند کر رم ‎Ed BGA‏ دوه

صفحه 127:
-وجود اوصافه بكر و ير معنى و زبانى بليغ ذر سَعَرا -رويكرد غالب شعراو به روح و لحن غنايى. og

صفحه 128:
نآه درياءابر» بهار ارا ناور كن بروار ‎eS)‏ م 0 سار وه

صفحه 129:
See a he ‏رل‎ ‎Perens enna Ss TOES تو به من سنگ زدی.من نه رمیدم.نه گسستم باز. گفتم که: «تو صیادی و من آهوی دشتم رای وه

صفحه 130:
a EN ‏نار‎ و شيراز. -آتشى در دوران نوجوانى با شعرهاى اير أشنا سداوا تاثیر آن قرار گرفت و به تقلید او شعر‌هایی سرود. م

صفحه 131:
ا الت سياست زده آن روز. 7 ‏رز‎ are ۱۰ ‏متفاوت آن با اشعار‎ aoa

صفحه 132:
Ae eS eS a siete rae) ‏و‎ Corp] ee

صفحه 133:
دوه

صفحه 134:
۰ ۱ در قلعه ها شکفته گل جامهای سرخ بر پنجه ها شکفته گل سکه های سیم فولاد قلب ها ززده زنكار پیچیده دور بازوی مردان طلسم بیم» 9

صفحه 135:
‎eS el‏ ات لا ‏شعر هاءمشت در جیب. ‏وه

صفحه 136:
و این صبحی که می خندد به روی بامهاتان.... و این نوشی که می جوشد درون جامهاتان.... كواه ماست.اى ياران! la ‏پایمردی های‎ AS «90,

صفحه 137:
‎Ec eT SEE eee er tg prone eo‏ تر ‎ ‎eg

صفحه 138:
-توانایی شاعر در انتقال معانی و صورت ده 7 تركيبات خوش ساختءفصيح و رسا. وه

صفحه 139:
ووه

صفحه 140:
تا تو با منى زمانه با من است بخت و كام جاودانه با من است تو بهار دلكشى و من جو باغ شور و شوق صد جوانه با من است 10

صفحه 141:
-كيفيت خاص و عمر ۱( ۱( ‎oD Srolee ye eevee bere‏ اما ‏شعر. ‏-نفوذ ويزه شعر او به دليل برخاستن از زرفاى جان او. ‎0

صفحه 142:
لد ا ۱ ای غربت جان را نسیم آشنایی اى كرده در عرش غزل الحق خدايى ‎Seis re‏ ل 9۵

صفحه 143:
-ااشعار کسرایی از. همان اوان جوانی با نام مستعار ۳ 1 مجله های آن روزگار منتشر می شد. 9۵

صفحه 144:
‎koh ean fr}‏ زا هموارره خفته است در آغوشت آسمان ‎ere Se Pe)‏ ‏دستت پر از ستاره و جانت پر از بهار زیبایی ای درخت ‎are

صفحه 145:
ی رل ی باز گردیدند. بی نشان از پیکر آرش» با كمان و تركشى بى تير ۵

صفحه 146:
-پیوند تنگاتنگ شاعر با طبیعت از دو نظر گاه: وطرح عارفانه اندیشه های شاعر(استغراق در مظاهر 8۵

صفحه 147:
-حضور عواطفی لطیف و تخیلات ظریف در ۰۳ ۶ و باروح بودن همه جيز از ديدكاه او. و

صفحه 148:
-نكرش متفاوت سهراب به اهمه جير واك سوی شاعر برای مخلوقات و موجودات. -رنگارنگی شعر سپراب و کشاندن خواننده به 2۶ ‎Be‏ ‏ا ل ne)

صفحه 149:
‎eee ee ie ore en‏ زر در شعر او. ‎aro,

صفحه 150:
‎rea IR anes ro wre‏ ات زر -باریک شدن و دقت نظر تخیل تب پوی شاعر در ه -نگاه منفی شاعر به محیط و عصر خود. ‎ ‎90

صفحه 151:
کار رل ار در ‎EK,‏ ل تال فان ‎ope‏ بر مطالب. -فقدان وسعت و آفرینندگی در شعر او. 6۹

صفحه 152:
SEAS See peices eS Ie ee a cee ‎eS bo‏ ار متفاوت. ‏و

صفحه 153:
آوار آفتاب»)شرق أنذومء»حجم ‎ap nie‏ 0 دوه

صفحه 154:
آب را کل نکنیم ‎Sees Sa ewes‏ یا که در بیشه دور»سیره ای پر میشوید یا در آبادی»کوزه ای پر می گردد 9

صفحه 155:
1 و در اين تنهایی؛سایه ناریونی تا ابدیت جاری ۱ به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بياييد»مباد اكه ترك بردارد چینی نازک تنهایی من وه

صفحه 156:
-گرایش ویژه شاعر به غزل و شعر خنابی. ال ا ل مر" دوه

صفحه 157:
ا لك -بهره كيرى شاعر از زبانى سادة و نرم و حوس الهتكة -انتقال كامل تخيلات ظريف شاعر به خواننده. وه

صفحه 158:
ا ار 1 يهن فصل ينهان. وه

صفحه 159:
با پویه اش ظرافت ناز و نوا در او با چشم های مشکی گیرایش 5 شاخ هاى افشانشءيربيج با كردنش كشيده و كستاخ من دوست دارم او را «9,

صفحه 160:
oo

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
20,000 تومان